Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Proximus ellende.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat is volgens mij de prijs van een ONE Up abonnement met 2 mobiele nummers, niet van een gewone ONE.
    De ONE zoals je aangeeft is zonder korting 114,24€ en dus iets minder.

Wie minder nodig heeft kan ook nog goedkoper.
    Internet en TV 83,28€
    Extra mobiel abonnement 16,56€
    Totaal 98,84€
    Ik had het wel degelijk over 2 GSM's bij Proximus.

Concreet: de fiber is hier sinds enkele dagen beschikbaar, huisaansluiting zou binnen de 14 dagen kunnen gebeuren.
    Officiële prijs voor GIGA Fiber (incl vaste lijn, maar ook 500Mbs download en upload en extra Wifi spullen indien nodig) is €107,88, met een 2e GSM erbij €117,99.
    Mobiele data is (itm Telenet) slechts 12GB/maand (+5 voor Pickx), maar voor €11 meer heb je 80GB.

Beide duopolisten rekenen dus ongeveer exact hetzelfde aan.

Vermits wij nu €104,99 betalen, wat met €5 extra voor fiber €109,99 zou zijn ipv €117,99 ga ik toch nog even onderhandelen (ik was er vorige week voor een SIM kaartje en de man gaf aan dat er nog iets af kon).
    Ik troost mij ermee dat door de Orange Flybox in ons buitenhuisje hebben op te zeggen (€28/maand voor 50GB week + 100GB WE) nog enige speling hebben (om desnoods op 1 GSM naar 80GB te gaan).

Wanneer we de vaste lijn zouden laten vallen gaat er €15/maand af, maar daalt de uploadsnelheid tot 100Mbs (wat wij niet zouden merken).
    Als je TV laat vallen spaar je maar €18, met "kabelknippen" win je dus niet zoveel. Zelf kan ik zonder, maar ik ga over deze beide opties thuis geen ruzie maken.

PS: Ze komen maandag 15 juli overschakelen op fiber. Over de prijs heb ik antwoord gekregen, de korting van €5 zou nog doorlopen tot oktober (zoals vooropgesteld). Toen ik over de resterende €3 begon kreeg ik te horen dat ze honderden miljoenen hebben geïnvesteerd in fiber. Mij niet gelaten maar ik ben benieuwd of iedereen er zo over denkt.
    Van techniek wist de man niets, op mijn vraag of onze (analoge) DECT toestellen konden behouden worden deed hij nogal neerbuigend "dat verkopen wij al lang niet meer". Klopt niet, Proximus verkoopt die dingen nog altijd (Gigaset) en zelfs de laatste nieuwe modem heeft blijkbaar (groene) uitgangen hiervoor. Download zou 2,5 Gbps zijn en upload 500 Mbps, kan je de hele straat op aansluiten .
    Last edited by palombian; 1 juli 2024, 17:54.

Comment

• Inmiddels is hier de fiber geïnstalleerd.
      Zeer vriendelijke en competente mensen.
      Download en uploadsnelheden van 750 tot over 1000 Mbps, met Wi-Fi 6 (vlakbij de router) zelfs sneller dan bekabeld (oudere apparaten zijn beperkt tot de maximum snelheid van hun Wifi generatie, wat me heeft doen besluiten van mijn printer zoals voorheen bekabeld aan te sluiten).
      Met twee boosters (inbegrepen in de prijs) ook in de verste kamers minstens 100 Mbps.

Zoals al gezegd eigenlijk overkill, maar voor een kleine meerprijs hebben we nu tenminste recente apparatuur.

PS: met onze 2x12GB (+5GB voor TV) van het basisabonnement komen we tot nu toe goed rond in ons buitenverblijf (waar we het internet hebben opgezegd wegens te weinig gebruikt).
      Ik heb de Proximus Public Wi-Fi van de buren eens geprobeerd maar dat is m.i. fake: werkt één avond voor een uur of zo en de volgende dag wordt de snelheid direct geknepen.
      En als ons maandelijks vilume niet genoeg is bv op reis zijn er nu overal e-SIM's te koop (bv Frankrijk promo Olympics 50GB voor €19.99), dat MiFi doosje hebben we ook niet meer nodig.
      Er zijn ook tarieven per dag met onbeperkte data maar doorgaans zonder hotspot.

Hoegenaamd geen ellende dus, en per saldo betalen we minder dan vroeger.
      Last edited by palombian; 23 juli 2024, 11:52. Reden: Wifi normen

Comment

• Ik wil mijn contract verbreken bij Proximus gewoon omdat ik ontevreden ben van hun diensten.
        Te veel onderbrekingen, een boel zenders waar NIKS op te zien is en dan nog een hoop zenders als je een film wilt bekijken kost dit u € 4,99.
        IK heb een contract van twee jaar met een televisie, de rest waarde wil ik met veel plezier betalen, maar ik vraag me af of ze kosten zullen aanrekenen wegens contract breuk, bij Telenet alvast niet.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik wil mijn contract verbreken bij Proximus gewoon omdat ik ontevreden ben van hun diensten.
          Te veel onderbrekingen, een boel zenders waar NIKS op te zien is en dan nog een hoop zenders als je een film wilt bekijken kost dit u € 4,99.
          IK heb een contract van twee jaar met een televisie, de rest waarde wil ik met veel plezier betalen, maar ik vraag me af of ze kosten zullen aanrekenen wegens contract breuk, bij Telenet alvast niet.
          Alle info staat op hun website.

Je producten of opties wijzigen? Je vaste lijn opzeggen of van operator veranderen via Easy Switch? Zijn er kosten aan verbonden? We helpen je stap voor stap.

Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik wil mijn contract verbreken bij Proximus gewoon omdat ik ontevreden ben van hun diensten.
            Lees #4 Luc.
            En zoals ik wat verder zei misschien een nieuw abo nemen op naam van je vrouw,
            Nieuwe onbekende klant kan je misschien een pak voordelen opleveren?

Comment

• Die gratis of goedkope toestellen zijn een gewiekste vorm van klantenbinding (eerder gijzeling te noemen).

Onlangs was ik op zoek naar een nieuwe GSM, en mijn keuze was op de Samsung S23 gevallen (model van het vorige jaar).
              Kostte cataloog €900, nog €800 bij de grote webshops en €600 grijze import.
              Op tweedehands stonden er kweetniethoeveel nieuw in de doos voor een stuk minder.
              Bleek dat je bij Telenet per jaar VIJF nieuwe GSM's mocht kopen met kortingen van doorgaans €300, plus een eventuele cashback van Samsung.
              Blijkbaar rekenden die mensen zich al rijk, tenslotte is er één het toestel aan de deur komen afleveren voor €390.
              Benieuwd wat hem dat gaat nog kosten als hij besluit bij Telenet weg te gaan .

PS: van contract veranderen op naam van je vrouw met hetzelfde adres weet ik niet of dat gaat lukken, maar tov telecommaatschappijen is m.i. alles toegelaten...
              Last edited by palombian; 1 augustus 2024, 10:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Benieuwd wat hem dat gaat nog kosten als hij besluit bij Telenet weg te gaan .
                Dat blijkt nogal mee te vallen, tenzij je natuurlijk effectief 5 toestellen aankoopt. Voor vaste klanten is de korting nu 300€ en die korting betaal je lineair over 12 maanden terug bij opzeg Telenet. Heb je het toestel 6 maanden betaal je 150 euro terug. Bij 10 maanden nog 50€. Duidelijk dus.
                Bij de aankoop van mijn Samsung S23 ultra kreeg ik 400€ korting onder dezelfde voorwaarden. Als klant van het eerste uur kan ik zo'n acties wel waarderen.
                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Deze middag TV met Proximus met om 13h00 VTM Nieuws. . . . . . . . . evenwel zonder klank. Plezant hé.
                  In de gazet, Telenet verliest weer veel klanten . . . . . . . . fake nieuws.
                  Mijn besluit staat vast ik blijf bij Proximus tot eind deze maand en dan stap ik over naar . . . . . . Telenet met ONup en twee gesemssen En nog €500 rest waarde voor mijn Tv te betalen, toch een winst van € 250, AHA.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Dat blijkt nogal mee te vallen, tenzij je natuurlijk effectief 5 toestellen aankoopt. Voor vaste klanten is de korting nu 300€ en die korting betaal je lineair over 12 maanden terug bij opzeg Telenet. Heb je het toestel 6 maanden betaal je 150 euro terug. Bij 10 maanden nog 50€. Duidelijk dus.
                    Bij de aankoop van mijn Samsung S23 ultra kreeg ik 400€ korting onder dezelfde voorwaarden. Als klant van het eerste uur kan ik zo'n acties wel waarderen.
                    Zo gezien subsidieert Telenet (vermoedelijk vooral Samsung) je aankoop van het laatste nieuwtje, en kan je dat - als je handig bent tenminste - elk jaar herhalen.
                    De zaken moeten draaien...

Ik probeer dergelijke toestellen enkele jaren te houden, zoveel essentieel nieuwe ontwikkelingen zijn er niet.
                    Ook AI is nog voornamelijk software in de cloud.
                    Maar dat kan veranderen, daarom ben ik nog minder geneigd de laatste gadget te kopen.

We wijken af, maar het viel me op dat laptops erg afgeprijsd werden, misschien wel om bovenvermelde reden (wat mij niet belet heeft van er eveneens tweedehands één te kopen die een half jaar in de kast had gelegen aan de helft van de nieuwprijs (en nog €250 onder de soldenprijs).

Ik ben misschien ouderwets, maar als je iets gratis krijgt betaal je dat op één of andere manier toch terug.

Ondertussen kost een gemiddeld telecomabonnement in België nog altijd het dubbel van bv in Frankrijk.
                    Last edited by palombian; 2 augustus 2024, 09:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Ondertussen kost een gemiddeld telecomabonnement in België nog altijd het dubbel van bv in Frankrijk.

Ha ja? Hoe zou dat komen?
                      Meer gebruikers in Frankrijk?
                      Ze komen altijd af met grove leugens en wij, stomme Belgen, trappen daar klakkeloos in.
                      Idem dito als je online koopt, in België altijd verzendkosten en twee à drie wachten tot jr het ontvang.
                      Koop je in Nederland is het al goedkoper, is er veel meer te krijgen, is je bestelling anderendaags GRATIS aan huis geleverd.
                      En dan maar klagen dat de online shops achteruit gaan.

Comment

Ha ja? Hoe zou dat komen?
                        Meer gebruikers in Frankrijk?
                        Ze komen altijd af met grove leugens en wij, stomme Belgen, trappen daar klakkeloos in.
                        Idem dito als je online koopt, in België altijd verzendkosten en twee à drie wachten tot jr het ontvang.
                        Koop je in Nederland is het al goedkoper, is er veel meer te krijgen, is je bestelling anderendaags GRATIS aan huis geleverd.
                        En dan maar klagen dat de online shops achteruit gaan.
                        Frankrijk is toch veel beperkter dan hier hoor Luc,
                        waar wij twee weken geleden nog waren 70€ per maand voor enkel internet en de snelheid 30 Mbit/s zonder tv, gsm en noem maar op.
                        'Tis inderdaad goedkoper, maar ook beperkter, als je 1Gbit/s wil zal het uiteindelijk toch ook wel wat kosten, hier op BD is het gras ook altijd groener aan de..........
                        Net als al die commentaren op fb over Telenet, hun WiFi werkt niet goed en het ligt aan TN, tot je vragen begint te stellen, dan vallen ze uit de lucht.
                        Hier in die twintig jaar dat we Telenet hebben kan ik de uitval op één hand tellen, dan mag het voor mij wat kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Frankrijk is toch veel beperkter dan hier hoor Luc,
                          waar wij twee weken geleden nog waren 70€ per maand voor enkel internet en de snelheid 30 Mbit/s zonder tv, gsm en noem maar op.
                          'Tis inderdaad goedkoper, maar ook beperkter, als je 1Gbit/s wil zal het uiteindelijk toch ook wel wat kosten, hier op BD is het gras ook altijd groener aan de..........
                          Net als al die commentaren op fb over Telenet, hun WiFi werkt niet goed en het ligt aan TN, tot je vragen begint te stellen, dan vallen ze uit de lucht.
                          Hier in die twintig jaar dat we Telenet hebben kan ik de uitval op één hand tellen, dan mag het voor mij wat kosten.
                          Ik wil hier geen welles/nietes discussie starten, maar een goede vriend en oud-collega van me woont sinds een tiental jaar in Frankrijk en ik meen me toch te herinneren dat zowat alles van telecom/internet daar de helft kost van in BE.
                          Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Ik wil hier geen welles/nietes discussie starten, maar een goede vriend en oud-collega van me woont sinds een tiental jaar in Frankrijk en ik meen me toch te herinneren dat zowat alles van telecom/internet daar de helft kost van in BE.
                            Zal in sommige gevallen misschien wel kloppen Hombre, maar bij ons vrienden in de Dordogne
                            was dat een zogenaamde witte zone (wat afgelegen) internet via telefoonkabel werkte er voor geen meter
                            dus aangewezen op Starlink ook nog traag maar werkt, tv en gsm zijn dan nog eens allemaal apart,
                            tv heel beperkt. Internet werkt voortreffelijk maar een prijzig satelliet systeem.
                            In de steden zal dat wel een verschil maken, maar Frankrijk zit nog met heel wat witte zones.
                            Vlaanderen is toch meestal wel een luxe wat internet betreft.
                            Niels werkt voor de Belgische regering van uit Frankrijk en heeft dus wel wat betrouwbaar
                            internet nodig, hij zegt “niet vergelijkbaar met België”
                            Je kan je er dus aan verwachten dat stabiele datasnelheden in Frankrijk zoals wij die kennen
                            ook niet meer zo goedkoop zullen blijven.

Internettoegang is meer een verwachting en noodzaak geworden, dan een voorrecht. Zelfs in het rustige, landelijke Frankrijk kan de verbinding met het internet erger zijn dan gewoon een storing. Want wanneer de service even weg…

Last edited by Geerten; 3 augustus 2024, 12:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Zal in sommige gevallen misschien wel kloppen Hombre, maar bij ons vrienden in de Dordogne
                              was dat een zogenaamde witte zone (wat afgelegen) internet via telefoonkabel werkte er voor geen meter
                              dus aangewezen op Starlink ook nog traag maar werkt, tv en gsm zijn dan nog eens allemaal apart,
                              tv heel beperkt. Internet werkt voortreffelijk maar een prijzig satelliet systeem.
                              In de steden zal dat wel een verschil maken, maar Frankrijk zit nog met heel wat witte zones.
                              Vlaanderen is toch meestal wel een luxe wat internet betreft.
                              Niels werkt voor de Belgische regering van uit Frankrijk en heeft dus wel wat betrouwbaar
                              internet nodig, hij zegt “niet vergelijkbaar met België”
                              Je kan je er dus aan verwachten dat stabiele datasnelheden in Frankrijk zoals wij die kennen
                              ook niet meer zo goedkoop zullen blijven.

Internettoegang is meer een verwachting en noodzaak geworden, dan een voorrecht. Zelfs in het rustige, landelijke Frankrijk kan de verbinding met het internet erger zijn dan gewoon een storing. Want wanneer de service even weg…
                              Ja, natuurlijk kunnen er verschillen zijn. Zelfs hier in BE moet ik maar 3 kilometer wandelen om mobiel internet volledig kwijt te zijn en terug te vallen naar met veel geluk SMS en bellen.
                              Misschien is daar in Frankrijk een portie geluk nodig, de oud-collega woont in Laborel, een dorpje van 101 inwoners en daar blijkt het te werken.
                              Hombre

Comment

• De prijs van een bepaald telecomproduct staat m.i. los van de kwaliteit op een bepaald punt in de bediende streek.
                                Dat internet in Frankrijk en in de meeste buurlanden minder kost dan in België is een totaal andere discussie.

Ook op een alleenstaande boerderij in Wallonië - of Vlaanderen trouwens - komt het internet door een lange telefoonkabel en mag je blij zijn met 10 Mbps (voor €5/maand minder dan 1Gbps in de stad). 4g is er dikwijls sneller.

Je zal als consument altijd een keuze moeten maken, op bepaalde plekken is Telenet of Orange "ellendig", elders Proximus.
                                Omdat het niet rendabel is om overal dekking te voorzien zullen er waarschijnlijk nog lang witte zones blijven. Als je die kaarten goed bekijkt vallen die grotendeels samen met ontoegankelijke en nagenoeg onbewoonde bergen en dalen. Een satellietverbinding of minimum een noodzender kan daar de enige oplossing zijn.

PS: het enige wat ik nu mis bij Proximus zijn de 300GB mobile data van Telenet.
                                Bij het duurste product weliswaar, met als kanttekening dat dit niet geldt in het buitenland. Voor het prijsverschil kan ik bij Px upgraden naar 80 GB en op vakantie sSIM's kopen.
                                Je krijgt gewoon waarvoor je betaalt .

Comment

Working...
                                X