Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet een verbod komen op accu auto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oke, Freddy, zoals ik schreef was jou tekst onzin of voor interpretatie vatbaar. Het is dus een andere interpretatie die ik er aan geef.
    Met een benzine of diesel neemt het verbruik af door langere tijd aan constante snelheid te rijden, met een EV neemt het verbruik net toe.
    Als je eenmaal aan bijvoorbeeld 100km/u rijdt dan heb je een verbruik van zeg maar 8L/100km met een ICE. Met een EV heb je bij 100km/u een verbruik van pakweg 17 kWh/100km.
    Als de omstandigheden hetzelfde blijven dan blijft dat verbruik gelijk voor beide wagens ook als die langere tijd aan 100km/h blijven rijden. De diesel verminderd niet in verbruik en de EV stijgt niet in verbruik.
    Ga jij met de diesel constant 130 km/u rijden, zal het verbruik stijgen naar misschien 9L/100km en die EV naar mogelijk 20kWh/100km.

    Dat er een verschil is in verbruik tussen stadsverkeer en snelwegverkeer is correct. Niet alleen door de recuperatie, ook door puur door de snelheid. Bij een EV gaat verbruik vrij lineair omhoog met de snelheid omdat EV's (toch 99% van de BEV's) geen versnellingsbak hebben. Vanaf een bepaalde snelheid (ik dacht 40 km/u) gaat de luchtweerstand exponentieel de hoogte in wat snel zichtbaar wordt in verbruikscijfers. Die luchtweerstand is natuurlijk ook voor ICE wagens van toepassing maar die auto's hebben bij lage snelheden en stadsverkeer zo'n belabberde efficiëntie dat ze het beter doen op constante snelheid ergens tussen 50 en 70km/u voor een gemiddelde wagen.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Vervolg nu een lange tijd de discussie.

      uit puur economische reden , voor iemand die te huis kan opladen zonder zonnepanelen, betald nu om en bij de 0,31 € per Kw/h. Als je auto bij voorbeeld 20 Kw/h per 100 km verbruikt ( 31 cent x 20 ) is dit €6,20 per 100km.

      Ik spreek hier van mensen die tehuis kunnen laden.

      -------------------------

      Mijn hybride PHEV Kia verbruit nog altijd 6,5 liter - bij mijn rijstijl. 6,5 x € 1,60 = € 10,4.

      Economisch is EV rijden voordeliger - maar er zijn dan zo - de gekend andere problemen.

      Dus iedereen zoek best zijn voordeel in het verhaal.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Oke, Freddy, zoals ik schreef was jou tekst onzin of voor interpretatie vatbaar. Het is dus een andere interpretatie die ik er aan geef.

        Als je eenmaal aan bijvoorbeeld 100km/u rijdt dan heb je een verbruik van zeg maar 8L/100km met een ICE. Met een EV heb je bij 100km/u een verbruik van pakweg 17 kWh/100km.
        Als de omstandigheden hetzelfde blijven dan blijft dat verbruik gelijk voor beide wagens ook als die langere tijd aan 100km/h blijven rijden. De diesel verminderd niet in verbruik en de EV stijgt niet in verbruik.
        Ga jij met de diesel constant 130 km/u rijden, zal het verbruik stijgen naar misschien 9L/100km en die EV naar mogelijk 20kWh/100km.
        Als ik met mijn benzinewagen de CC op 130 zet (reëel 124), dan verbruik ik zelfs iets minder dan met de CC op 120 (reëel 114).
        Aan 130 (teller) blijft die meestal gewoon in 8e rijden, aan 120 schakelt die regelmatig naar 7e en dus aan een iets hoger toerental.
        Maar dat is ook de ene wagen tegen de andere.

        Dat er een verschil is in verbruik tussen stadsverkeer en snelwegverkeer is correct. Niet alleen door de recuperatie, ook door puur door de snelheid. Bij een EV gaat verbruik vrij lineair omhoog met de snelheid omdat EV's (toch 99% van de BEV's) geen versnellingsbak hebben. Vanaf een bepaalde snelheid (ik dacht 40 km/u) gaat de luchtweerstand exponentieel de hoogte in wat snel zichtbaar wordt in verbruikscijfers.
        Die luchtweerstand is natuurlijk ook voor ICE wagens van toepassing maar die auto's hebben bij lage snelheden en stadsverkeer zo'n belabberde efficiëntie dat ze het beter doen op constante snelheid ergens tussen 50 en 70km/u voor een gemiddelde wagen.
        Eindresultaat blijft toch nog steeds hetzelfde als wat ik van in begin bedoelde?
        Het verbruik van een EV neemt toe op snelweg tegenover stadsverkeer en dat van een benzine of diesel is net lager op snelweg ten opzichte van stadsverkeer ook al is de luchtweerstand ook daar toegenomen.
        Dus toch niet zo'n zever dat ik eerder geschreven had?

        Er zijn buiten de snelheden ook nog wel andere zaken die bij een EV het verbruik en laden beïnvloeden.
        Bij een EV neemt de autonomie van de batterij het minst snel af bij 50 tot 80% geladen en ook bij temperaturen van 15 tot 35°C, eens daaronder gaat de ontlading sneller.
        Als het kouder wordt, dan neemt het verbruik (lees ontlading) en laadtijd ook toe want eens onder de 15°C en zeker bij vorst kan dat oplopen tot 20%.
        Uiteraard ook mede doordat de batterij verwarmd wordt en voor eigen verwarming.
        Ook dit zal toekomstgericht wel beteren met nieuwe types batterijen, wanneer is een andere vraag.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
          Vervolg nu een lange tijd de discussie.

          uit puur economische reden , voor iemand die te huis kan opladen zonder zonnepanelen, betald nu om en bij de 0,31 € per Kw/h. Als je auto bij voorbeeld 20 Kw/h per 100 km verbruikt ( 31 cent x 20 ) is dit €6,20 per 100km.

          Ik spreek hier van mensen die tehuis kunnen laden.

          -------------------------

          Mijn hybride PHEV Kia verbruit nog altijd 6,5 liter - bij mijn rijstijl. 6,5 x € 1,60 = € 10,4.

          Economisch is EV rijden voordeliger - maar er zijn dan zo - de gekend andere problemen.

          Dus iedereen zoek best zijn voordeel in het verhaal.
          U moet wel nog de investering van een laadpaal erbij tellen, het capaciteitstarief en de forse meerkost van de wagen.
          Voor men die duizenden Euro's terugverdiend heeft met goedkope elektriciteit en dure diesel, dan zit men al ettelijke jaren verder hoor.
          Actueel kan men misschien laden aan 31 cent (afhankelijk van contract), maar vorige winter zaten velen nog aan 62 of 67 cent en dan is de situatie al heel anders.
          Een EV is actueel wel goedkoper in verkeersbelasting (blijft niet zo), maar dan weer een pak duurder in omnium doordat de waarde hoger ligt.
          Het is allemaal niet zo eenvoudig om de correcte berekening te maken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Ik ben benieuwd waar jij die 2000 liter laadruimte vandaan haalt

            En stop nu aub eens met die onzinverhalen, er zijn nog altijd veel te weinig laadpunten, laden duurt gewoon langer dan gewoon tanken, uiteraard hangt er geen knop teveel aan want alles gaat via aanraakscherm.
            Ook met de fiets kan je makkelijk naar Bretagne, dus tjah

            grts
            Sieg
            Sieg,

            Ik ben iemand die zijn mening baseert op feiten. Breng je me feiten waardoor ik die mening moet bijstellen, dan doe ik dat direct. Breng je geen feiten aan, en blijft je meningen spuien en verhalen vertellen, dan kan ik die mening respecteren voor het feit dat het een mening van iemand anders is, maar ... dan zie ik niet direct reden om daarom m'n mening bij te stellen. Als je bovendien begint zelf veronderstellingen te maken over wie een persoon is, hoe hij in mekaar zit, en wat zijn achtergrond is... da's voor uw rekening.

            Feiten dus.

            Als ik hier in dit draadje zeg dat als iedereen met een BEV rijdt, er dan slechts 4% extra electriciteit verbruikt wordt over gans Belgiê... dan blijft het stil. Toon ik aan dat je slechts 3 uur pauze moet inlassen op weg tussen Gent en Barcelona, ongeveer evenveel als met een benzineauto... idem dito. Feiten die niet stroken met een mening worden blijkbaar snel over het hoofd gezien denk ik dan.

            Feiten dus.
            • De Model Y heeft 2.158 liter laadruimte. https://ev-database.org/nl/auto/1743/Tesla-Model-Y
            • Laden:
              • Een EV laden van 20 tot 80% aan snellader duurt 20 minuten (google het). Tanken doe je dan weer in 5 minuten. Tanken is sneller. Geen twijfel.
              • Maar dan komt de praktijk van met een BEV rijden. Die praktijk is dat je als je elke dag op en af rijdt in België zelden naar een laadpaal moet, want elke ochtend vertrek je met een volle tank. En uitzonderlijk - ik ben in de eerste 15 jaar overigens nog niet op pensioen, en dat wil zeggen dat ik nog wel een tijdje op weg ben naar m'n klanten die zowel in Veurne als in Peer wonen , moet je je wagen 20% tot 30% opladen terwijl je onderweg bent. Lokeren, Kortrijk, Brugge, tussen Brussel en Leuven, aan het restaurant waar je toevallig een meeting hebt. In de praktijk zal je dus eens moeten 15 minuten laden langs de snelweg. Dat wil zeggen. Je plugt in Je gaat naar het toilet, je koopt een koffie, en als je koffie halverwege is zegt je app "keer maar al terug, want het is al gedaan". Op reis dat is dat niet anders, dan moet je eens 50 minuten laden, ah ja, dan eet je een broodje. En strek je de benen. Of bezoek je een winkel. Ik denk dat ik dit jaar al welgeteld 2 keer in mijn auto heb zitten "wachten". De vele games die in mijn auto zitten... ik zou het niet weten, ik heb ze nog niet moeten openen. Als ik dus beweer dat ik op een heel jaar minder tijd nodig heb om mijn auto te laden dan dat ik nodig had om te tanken dan is dat geen fantasietje van mij, of een gevolg van het veronderstelde Tesla fandom (ik kan geen fan zijn van auto's of een automerk van een Pipo, ik kan er wel mee rijden), maar dan is it dat een ervaring van mezelf.
            • Wat betreft je stelling dat er niet genoeg laadpalen zijn. Er zijn momenteel 30.000 publieke laadpalen, op het eerste zicht lijkt me dat al fantastisch veel, maar...
              • Als morgen iedereen een BEV heeft, dan heb je gelijk, dan hebben we er nog altijd te kort.
              • Maar vandaag is het net omgekeerd. Er zijn veel te veel laadpalen. Ik nodig je uit om dit te checken: https://nl.chargemap.com/cities/izegem-BE . Dus in mijn stad(je) zijn er maar liefst 44 laadpalen. Palen die dan nog aangemeld zijn op dit speficieke platform. En die openbaar zijn gemaakt. Het kunnen er gerust 70 zijn. Of 200. Of 300. Ik geef je te raden hoeveel er daarvan gebruikt worden? Niet zoveel. Ik weet er enkele staan, ik check uit nieuwsgierigheid, en... ze zijn in de praktijk bijna altijd vrij.
              • Als je morgen naar bv. Dok Noord Gent gaat, dan zijn er in de parking (ik weet het niet zeker, maar ik denk) 30 laadplaatsen. Als er daar 10 van gebruikt worden, het zal veel zijn.
              • In het afgelopen jaar hebben wij nog nooit moeten aanschuiven aan gelijk welke laadpalen-parking. Er is altijd en overal overschot.
              • In het grootste boereng*t in Denemarken (deze zomer op vakantie) stond geen enkele laadpaal op kaart in de app/map. Lichte paniek bij ons. Tot je dan het dorp binnenrijdt. Dan is er een openbare laadpaal bij het stadhuis, bij de lokale garagist en bij het hotel hadden we drijfkracht. Dus voor je het weet heb je 3 stuks ter beschikking, evenveel als er straten zijn in dat dorp.
            En nu ga ik me even terugtrekken uit deze discussie. Er is weinig dat nog niet gezegd of herhaald is. Een fijne avond iedereen.
            Last edited by JuLi; 25 november 2023, 21:58.
            There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

            Comment


            • VerSeg

              de situatie op de energiemarkt is verandert.

              De paniek is voorbij.

              Laadpaal. Ja en Neen. Je hebt gelijk en niet gelijk. Moeilijke zaak.

              Heb je een huis waar je kan laden - dan is het mogelijk om met een 220V en 16 Amper doos te laden. Hoe kan dit ?? Als je elke dag enkel maar 100 km moet rijden - is dit te doen. Tussen 6 en 8 uur is de wagen opgeladen. Ja het kan.

              Zit je buiten dit schema, dan is een laadpaal aangewezen. Ja je hebt gelijk.

              De kost van een laadpaal - ook hier heb je gelijk. Aan de andere kant, hoeveel km moet je rijden om de kost van een laadpaal terug te verdienen. Ook hier is een berekening te maken. Kosten Baten analyse.

              Kijk ik rijdt hybride, hier rond de kerk rijden, en telkens opladen , brengt mij voordeel.

              Moet ik naar familie ver weg, heb ik nog mijn verbrandingsmotor, die mij dan alle voordelen geeft.

              Het is wikken en wegen en dit moet iedereen voor zich en zijn situatie zelf bepalen, wat het beste is.








              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                Ons jongste dochter heeft sinds twee maand een nieuwe Jaguar F-pace 400 plug-in hybride, ideaal
                voor haar dagelijkse huis bezoeken, goedkoop qua verbruik in en rond de stad.
                Momenteel nog gratis laden, (10Kw zonnepanelen met nog terug draaiende teller)
                Op reis of verre afstanden zal dat uiteraard tanken worden.
                Nu komen ze er gemakkelijk voor hun volledige energie behoefte, verwarming huis
                plus auto, enige kost is gebruik van het net.
                Benieuwd wat dat zal worden eenmaal de slimme meter er komt.


                Wat heeft die laatste zin er nu mee te maken ?
                Laat ons hopen dat die discussie dood en begraven is .

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                  Heb je een huis waar je kan laden - dan is het mogelijk om met een 220V en 16 Amper doos te laden. Hoe kan dit ?? Als je elke dag enkel maar 100 km moet rijden - is dit te doen. Tussen 6 en 8 uur is de wagen opgeladen. Ja het kan.
                  Ook hier hangt alles af van de wagen dat men heeft, het verbruik is zeer uiteenlopend.
                  Na 100 km moet men hier ongeveer 28 kWh laden, andere wagens misschien 14 kWh of 34 kWh.

                  Laden op een 16A stopcontact bestaat inderdaad, maar dan zal veel afhangen van je aansluiting en verdeling van de rest van je woning.
                  Mensen op een appartement of zonder garage of eigen parking zijn dan ook al meer gezien.[QUOTE]

                  De kost van een laadpaal - ook hier heb je gelijk. Aan de andere kant, hoeveel km moet je rijden om de kost van een laadpaal terug te verdienen. Ook hier is een berekening te maken. Kosten Baten analyse.
                  De installatie van de laadpaal heeft hier een dikke 2500€ gekost en om die goed te kunnen benutten zouden we nog de hoofdzekering van de teller moeten laten verzwaren, maar dat gaat gepaard met nog eens bijna 700€.
                  Op dit moment nog uitgesteld omdat we anders ook meteen een digitale teller krijgen.
                  Dus nu nog wat plan trekken met extra beperkingen.

                  Kijk ik rijdt hybride, hier rond de kerk rijden, en telkens opladen , brengt mij voordeel.
                  Met hybride heeft u wel geen stress onderweg geen laadpaal te vinden, u rijdt dan verder op brandstof en die kan je op veel meer plaatsen vinden.
                  Hybride valt van geen kanten te vergelijken met volledig EV op dat gebied.

                  Moet ik naar familie ver weg, heb ik nog mijn verbrandingsmotor, die mij dan alle voordelen geeft.
                  Uiteraard en dan moet u onderweg ook niet langere tijd wachten tot je weer verder kan.
                  Het is wikken en wegen en dit moet iedereen voor zich en zijn situatie zelf bepalen, wat het beste is.
                  Klopt en dat probeer ik hier iemand al maanden wijs te maken dat wat voor hem prima is, niet voor iedereen prima is.
                  Iedereen zijn situatie kan anders zijn en net als de nadelen er niet voor iedereen zijn, zijn ze ook niet voor iedereen te ontkennen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                    Wat heeft die laatste zin er nu mee te maken ?
                    Die laatste zin heeft er veel mee te maken hé palombian,
                    Nu is voor hun laden ‘s nachts gratis dan zal dat niet meer zo zijn
                    plus nog eens het capaciteit tarief.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Klopt en dat probeer ik hier iemand al maanden wijs te maken dat wat voor hem prima is, niet voor iedereen prima is.
                      Iedereen zijn situatie kan anders zijn en net als de nadelen er niet voor iedereen zijn, zijn ze ook niet voor iedereen te ontkennen.
                      Heeft u mij geroepen? Ik probeer alleen hier tegenwicht te geven aan het vaak overdreven negativisme en de paniekverhalen, als iemand zijn (positieve) ervaring wil delen bent u er snel bij om iedereen te wijzen op de nadelen die iemand zou kunnen ervaren bij het rijden met een EV.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      De installatie van de laadpaal heeft hier een dikke 2500€ gekost en om die goed te kunnen benutten zouden we nog de hoofdzekering van de teller moeten laten verzwaren, maar dat gaat gepaard met nog eens bijna 700€.
                      Diezelfde laadpaal heeft hier netto 975 euro gekost, 1775€-45% belastingreductie. Zappi v2.1 22kW3fase laadpaal incl laadkabel 6.5m geïnstalleerd door een erkende elektricien én gekeurd door keuringsorganisme én aangegeven bij Fluvius. Zonder verplichte installatie digitale meter. Om maar te zeggen dat het ook anders kan.
                      Aanvulling: voor elektrische firmawagens wordt de laadpaal vaak op kosten van het bedrijf geïnstalleerd bij de werknemer thuis. Voorwaarden kunnen natuurlijk wel per individu en per bedrijf verschillen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                      Iedereen zijn situatie kan anders zijn en net als de nadelen er niet voor iedereen zijn, zijn ze ook niet voor iedereen te ontkennen.
                      Inderdaad!​​
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                        Die laatste zin heeft er veel mee te maken hé palombian,
                        Nu is voor hun laden ‘s nachts gratis dan zal dat niet meer zo zijn
                        plus nog eens het capaciteit tarief.
                        Dat weet ik ook wel, maar binnenkort heeft iedereen een digitale meter, dit kan beslissing om een EV te kopen niet beïnvloeden.
                        Althans niet in Vlaanderen, maar enkel om in je buitenverblijf in Wallonië op te laden naar daar rijden is een zwakke reden. Bovendien betaal je daar ook prosumententarief wat bij tijdelijke bewoning moeilijker te recuperen is.

                        Er zijn veel vragen over de elektrificatie, maar een correctere verdeling van de verbruikskosten is althans een zekerheid (op termijn in heel Europa).
                        Bovendien is zowel bij de produktie van energie als bij de technieken voor verbruik de omslag gemaakt. De kans dat je de volgende jaren nog betere wagens, verwarmingsketels ed op fossiele brandstof gaat vinden is klein.
                        Anderzijds zullen de alternatieven waarschijnlijk elk jaar beter en betaalbaarder worden.

                        Zoals zovelen probeer ik de beslissing uit te stellen zolang mijn bestaande spullen nog werken, maar zoals we met de disruptie door de pandemie en de piekende energieprijzen hebben gezien, kan je niet van de ene op de andere dag omschakelen.
                        Misschien is het simpel boerenverstand om de stap te zetten nu het van overheidswege gestimuleerd wordt ?

                        Ik uit liever mijn twijfels hierover dan stijf vast te houden aan de auto/ketel/boiler enz die ik nu heb (en misschien nog recent nieuw heb gekocht).
                        Zelfs op dit forumonderdeel - waar de gemiddelde deelnemer niet direct als vooruitstrevend kan beschouwd worden - lees ik meer positieve ervaringen van wie (althans deels, waar niets op tegen is) omgeschakeld is naar nieuwe technieken dan van wie met zijn oude spullen voortdoet.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Ik probeer alleen hier tegenwicht te geven aan het vaak overdreven negativisme en de paniekverhalen, als iemand zijn (positieve) ervaring wil delen bent u er snel bij om iedereen te wijzen op de nadelen die iemand zou kunnen ervaren bij het rijden met een EV.
                          En ik aan het overdreven en veralgemeende ontkennen van nadelen.
                          Als iemand correct nadelen aankaart, dan springt u er op alsof het om u gaat.
                          Nogmaals, een EV is zeker nog niet perfect voor iedereen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                            Dat is nu eens een antwoord van iemand die er totaal geen ervaring mee heeft. De maximale laadruimte is voor de Tesla Y zelfs net iets meer dan 2000L, 2158 om precies te zijn.
                            En dat alles via een aanraakscherm verloopt is een punt van kritiek dat vele gebruikers hebben op de Tesla's. Soms is het gemakkelijker om een knopje te hebben.

                            https://www.tesla.com/ownersmanual/m...864644C34.html
                            Dat geloof je nu toch zelf niet hé, zo'n klein autotje zou het grootste laadvolume hebben, zelfs nog groter dan een break

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 26 november 2023, 17:06.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                              Domme opmerking uiteraard weer van jouw kant uit, ipv steeds anderen te beoordelen
                              Als ik spreek over een laadruimte is het de bedoeling dat er ook mensen in de auto kunnen zitten, voorlopig nog alvast eentje om die wagen te kunnen besturen.
                              Wat een belachelijk gegeven om het totale volume van een wagen weer te geven als laadvolume !
                              Maar waarschijnlijk heb je daar zelf nog niet bij stilgestaan

                              Als ik spreek over laadvolume, en ik niet alleen, dan spreken we van een maximum laadvolume achter de voorste zetels !

                              grts
                              Sieg
                              Wanneer onwetendheid domheid wordt.
                              Maximaal totaal laadvolume met bestuurder en voorpassagier 2158 L

                              Dat is dus inclusief bestuurder én 1 passagier. Of achter de voorste zetels zo u wenst.
                              Last edited by Hombre; 26 november 2023, 17:19.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                                Wanneer onwetendheid domheid wordt.
                                Maximaal totaal laadvolume met bestuurder en voorpassagier 2158 L

                                Dat is dus inclusief bestuurder én 1 passagier. Of achter de voorste zetels zo u wenst.
                                Ik had mijn opmerking ondertussen al aangepast, dus lees het nog even opnieuw als je de moeite wil doen i.p.v. te staan springen
                                U heeft mij blijkbaar geqout en dan pas na 5 minuten geantwoord

                                Zoals ik schreef, dit is een doorsnee model, dus ik ben benieuwd hoe ze aan een laadvolume geraken van 2158 L
                                En dat terwijl een grote break niet eens aan de 2000 L komt
                                Dus blijkbaar foefelt men daar serieus met cijfertjes bij Tesla

                                grts
                                Last edited by Sieg; 26 november 2023, 17:42.
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X