Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Terwijl Verseg mooi rond mijn zuiver hypothetische vraag walst, en jij ook niet antwoordt op die vraag, die Mazda MX-5 van 27.000€ is voor sommigen net zo onbereikbaar als die MG Cyberster voor jou.
    Je antwoordt zelf toch ook niet op mijn hypothetische vraag.
    Of zou uw antwoord neen zijn misschien wegens te duur?
    Probeer dat nu ook eens eerlijk op te antwoorden.
    Zou je die wagen om milieuredenen kopen aan 120.000€ mocht dit de enige beschikbare EV zijn?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Mijn Mazda MX-5 heeft me 27.000€ gekost. En die geeft me het genot alsof ik met een Ferrari rijd.
      En een gerust geweten dat je nooit 20.000€ zal moeten spenderen aan een batterij.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

In het verre Noorwegen.
        Noorwegen..... waar elektrisch rijden en kopen bijna gratis is...., allemaal betaald met oliegeld.
        En neen ze zullen hun olieplatformen niet afbouwen, integendeel de plannen zijn er om er nog massa's bij te plaatsen....
        Leg dat maar eens uit aan een nuchter denkende mens, kan het nog dubieuzer?
        https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/14/op-economische-missie-naar-noorwegen-het-saudi-arabie-van-west/#:~:text=Noorwegen%20is%20machtig%20rijk%20geworde n,betekende%20de%20jackpot%20voor%20Noorwegen.
        Last edited by Geerten; 27 augustus 2024, 13:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Noorwegen..... waar elektrisch rijden en kopen bijna gratis is...., allemaal betaald met oliegeld.
          En neen ze zullen hun olieplatformen niet afbouwen, integendeel de plannen zijn er om er nog massa's bij te plaatsen....
          Leg dat maar eens uit aan een nuchter denkende mens, kan het nog dubieuzer?
          https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/14/op-economische-missie-naar-noorwegen-het-saudi-arabie-van-west/#:~:text=Noorwegen%20is%20machtig%20rijk%20geworde n,betekende%20de%20jackpot%20voor%20Noorwegen.

Tja wat de een dubieus noemt is voor een ander realpolitik : ze verkopen hun diesel en benzine alvast niet aan spotprijzen op hun thuismarkt teneinde hun burgers tevreden te houden en laten het vuile werk ook niet opknappen door gastarbeiders uit Azië zoals andere petro-staten.
          Intussen hebben ze een staatsfonds van meer dan 2000 miljard opgebouwd dat ten goede moet komen aan de komende generaties ipv het te besteden aan allerhande megalomane droomprojecten in de woestijn.

Het is wel dankzij hun dat wij hier in Europa nog lokaal aan gas en petroleumderivaten geraken zonder afhankelijk te moeten zijn van ondemocratische regimes elders.​

En neen , elektrisch rijden en kopen is in daar helemaal niet “bijna gratis”….

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
            En neen , elektrisch rijden en kopen is in daar helemaal niet “bijna gratis”….
            Elektriciteit kost daar een derde van hier, dat is toch een enorm verschil.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

• Noorwegen had in 2023 al een enorme terugval van autoverkoop.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

• Aan laadpalen zijn de prijzen in Noorwegen niet zo enorm verschillend blijkbaar. Artikel van september 2023:

Er zijn steeds meer elektrische auto’s in Europa. De kosten voor het opladen van zo’n auto langs de snelweg kan echter sterk verschillen, afhankelijk van waar je je bevindt. De prijs voor een oplaadsessie van 20 naar 80 procent – wat gelijkstaat aan 49 kilowattuur (kWh) – kan in het ene land 20 euro duurder […]

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Er zijn er blijkbaar die wel heel veel CO2 uitstoot veroorzaken voor hun woon-werk verkeer :
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

• Snellaadden kost in Noorwegen ongeveer 50 cent per kWh vanaf laadpalen die 51 kW of meer geven.
                    Als ik de snelladers hier bekijk, dan zit het tussen 76 en 84 cent per kWh.
                    In Luxemburg actueel 57 cent per kWh.
                    Zonder specifieke kaarten te zoeken die eventueel een goedkoper tarief kunnen bieden, dat deed ik voor de prijzen daar ook niet.
                    Persoonlijk vind ik 84 cent tegenover 50 cent al een redelijk verschil, dat is 68% verschil.
                    Uiteraard een kleiner verschil dan de elektriciteitsprijs thuis.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Er zijn er blijkbaar die wel heel veel CO2 uitstoot veroorzaken voor hun woon-werk verkeer :
                      https://www.youtube.com/shorts/W5rQo5SRMDo
                      Maar wel mooie woorden op de website. Direct die CEO voor de keuze zetten: verhuizen of oprotten.

Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Snellaadden kost in Noorwegen ongeveer 50 cent per kWh vanaf laadpalen die 51 kW of meer geven.
                        Als ik de snelladers hier bekijk, dan zit het tussen 76 en 84 cent per kWh.
                        In Luxemburg actueel 57 cent per kWh.
                        Zonder specifieke kaarten te zoeken die eventueel een goedkoper tarief kunnen bieden, dat deed ik voor de prijzen daar ook niet.
                        Persoonlijk vind ik 84 cent tegenover 50 cent al een redelijk verschil, dat is 68% verschil.
                        Uiteraard een kleiner verschil dan de elektriciteitsprijs thuis.
                        Als je dat een redelijk verschil vindt, loont het de moeite om een goede laadkaart uit te zoeken en kan je ook in BE snelladen aan +/-50 cent/kWh en lager. En ja, dat hangt van ieder zijn situatie af waar je kan, mag, wil of moet laden.
                        Hombre

Comment

Als je dat een redelijk verschil vindt, loont het de moeite om een goede laadkaart uit te zoeken en kan je ook in BE snelladen aan +/-50 cent/kWh en lager. En ja, dat hangt van ieder zijn situatie af waar je kan, mag, wil of moet laden.
                          Het gaat hem nu even om de standaard prijs zoals vermeld, in Noorwegen kan men dan vermoedelijk ook goedkoper laden met een andere laadpas.
                          Men moet met hetzelfde vergelijken en niet de goedkoopste hier met de duurdere ginder.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Maar wel mooie woorden op de website. Direct die CEO voor de keuze zetten: verhuizen of oprotten.
                            Da's dan weer een uitzonderlijk geval, zou je zelf ook oprotten in zijn situatie?
                            Ik heb het ook meegemaakt, begonnen op 8 minuten van huis en na een maand verhuisde die dienst naar 100 km van hier.
                            Dan kunt ge kiezen, opstappen en geen werk meer hebben, misschien elders een job aanvaarden dat je niet graag doet ofwel de situatie aanvaarden en uw job verder zetten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Terwijl Verseg mooi rond mijn zuiver hypothetische vraag walst, en jij ook niet antwoordt op die vraag, die Mazda MX-5 van 27.000 €; is voor sommigen net zo onbereikbaar als die MG Cyberster voor jou.
                              Die Mazda MX-5 wordt met rasse schreden ook onbereikbaar voor mij. Die kost nu ook 31.790€ tot 36.390€.
                              Door de CO² boetes die Europa oplegt stijgt de prijs zienderogen.
                              En de keuze uit kleinere, betaalbare auto's wordt altijd maar minder. De kleinere stadsauto's verdwijnen uit de katalogen.

Enkele kleintjes uit lage loon landen blijven over. Zoals Dacia, waar er veel van in Tanger of Casablanca in Marokko, of Oran in Algerije, gemaakt worden.
                              (P.S. : De motoren worden in Roemenië gemaakt.)

Zeg nu niet dat we dat prettig moeten vinden dat de EV's ons op die manier door het strot geschopt worden. ( * )
                              Wat de auto industrie erover denkt komt nu stilletjes aan ook bovendrijven.
                              De reden waarom de gewone brandstof auto's altijd maar duurder worden vind je o.a. hier : The TRUTH about why we are being forced into EVs...

​( * )​ : En worden ook mensen die vrienden zouden kunnen zijn tegen elkaar opgezet!
                              Last edited by Skitch; 27 augustus 2024, 19:03.
                              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                                Wat de auto industrie erover denkt komt nu stilletjes aan ook bovendrijven.
                                De reden waarom de gewone brandstof auto's altijd maar duurder worden vind je o.a. hier : The TRUTH about why we are being forced into EVs...
                                beter kan je het bijna niet uitleggen....

Comment

Working...
                                X