Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Vooral dit stukje tekst: Zo maken EV’s de Autobahn zonder snelheidslimiet gevaarlijk


    Michael Mertens is de voorzitter van de lokale politiebond. Hij legt uit: ‘Elektrische auto’s kunnen niet sneller rijden dan 130 km/u zonder een dramatische vermindering van de actieradius. Hierdoor verandert de verkeersstroom op de snelwegen en vormen individuele, aanzienlijk snellere voertuigen een steeds groter risico op ongevallen.’ Hij vindt het snelheidsverschil tussen EV-rijders die op hun actieradius letten en snelle benzineauto’s gevaarlijk.
    Last edited by Geerten; 9 juli 2024, 17:07.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Omdat zij zaken zien aankomen die de idealisten niet zien?
      Den euro begint te vallen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Omdat zij zaken zien aankomen die de idealisten niet zien?
        De Arabische landen bereiden zich al decennia lang voor op het verminderen van hun olieproductie omdat ze weten dat dit verhaal eindig is in de tijd.
        Ooit zullen er te weinig fossiele brandstoffen uit hun grondgebied opgepompt kunnen worden. En zijn ze hun luxe inkomens kwijt.

        Hun idee was om de toeristische industrie een (grote) boost te geven. En dat schijnt ze goed te lukken.

        Met E.V.'s kunnen ze geen grof geld verdienen. Of toch niet genoeg. EV's die rijden met elektriciteit dat opgewekt wordt door het verbranden van fossiele brandstoffen (bvb. gas) is wetenschappelijk gezien pure onzin, om het zacht uit te drukken...
        En de benodigde kerncentrales voor die stroom worden hier gebouwd. Of zouden gebouwd moeten worden. Of zouden open moeten blijven......

        Wat ze wel nog kunnen op lange termijn ? Dat is hun zandbak vol zonnepanelen leggen om stroom op te wekken. Stroom waarmee ze waterstof kunnen maken, zolang de zon schijnt.
        En die waterstof kunnen ze exporteren om onze transportmiddelen te voorzien van duurzame energie.
        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Dus een EV die 100km/u rijdt zorgt voor gevaarlijke toestanden, maar een vrachtwagen die 90km/u rijdt niet? Die hele redenering is onzin. Ik denk niet dat de Duitsers ooit zo ver zullen gaan, dan valt de hele auto-industrie daar helemaal in elkaar. Net zoals de waarschuwing voor te hoge snelheid, binnenkort wordt die hele onzin weer afgeschaft omdat je door al die waarschuwingen teveel afgeleid wordt.

          Ik rijd zeer veel op de Autobahn, en wil vanuit mijn ervaring twee opmerkingen geven:
          - er zijn nu al zéér veel stukken zonder onbeperkte snelheid. Soms met reden (te gevaarlijk wegens opritten/afritten, of lawaaihinder voor omwonenden. Soms zonder, een stukje van 100m ineens beperkt tot 100 km/u zonder enige aanwijsbare reden... Een verbod heeft overigens pas zin als het altijd en overal afgedwongen kan worden, en tenzij ze de Stasi weer oprichten zie ik dat niet gebeuren.
          - als ik snel rijd met de auto ben ik geconcentreerd. Aan 100km/u al een stuk minder - zeker als een 3- of 4-baans snelweg hebt, zonder afritten etc, goed weer... En dan 100 rijden. Dan ben je meer bezig met op je snelheidsmeter te kijken dan met de weg. Begin niet over adaptieve cruise-control, dan ben je nog minder met de weg bezig. Laat staan al die nieuwe rijhulpmiddelen zoals rijstrookassistentie. Vorige week bijna een zwaar ongeval gehad omdat de rijstrookassistent in een Audi RS6 tegendruk gaf toen we van baan moesten veranderen door een wegversmalling.

          Comment


          • Wie het hele verhaal rond de "langzame EV's op Duitse autowegen" niet kent, en enkel het reeds gefilterde en gekleurde artikel op een autofanatenwebsite leest, dreigt te eindigen met een simpele opvatting zoals Geerten "Zo maken EV’s de Autobahn zonder snelheidslimiet gevaarlijk​". Een mooie uitspraak om op café of een forum uit te kramen.

            Het gaat hem over een samenwerking: Milieu- en verkeersveiligheidsverenigingen en de politievakbond Noordrijn-Westfalen hebben opgeroepen tot de onmiddellijke invoering van een algemene snelheidslimiet op snelwegen. Het doel is om het aantal dodelijke ongevallen en de CO₂-uitstoot terug te dringen.

            De Duitse Milieuhulp (DUH), de Politiebond Noordrijn-Westfalen, de ecologische verkeersclub VCD, de Vereniging voor Milieu en Natuurbehoud Duitsland (BUND), de Verkeersongevallenslachtofferhulp Duitsland (VOD) en Changing Cities roepen op tot de onmiddellijke invoering van een landelijke, algemene snelheidslimiet. Daarnaast is het ook dringend noodzakelijk om de bestaande snelheidslimieten aan te scherpen om aan de klimaatbeschermingseisen in het verkeer te voldoen en de verkeersveiligheid te verbeteren.
            Terwijl de bestaande snelheidslimieten in tal van buurlanden aanzienlijk worden verhoogd, blijft de federale regering vasthouden aan haar blokkadebeleid, ook al zullen de klimaatdoelstellingen voor 2030 “voorspelbaar niet worden gehaald” en is het hoge aantal verkeersdoden in Duitsland de laatste tijd zelfs weer toegenomen , aldus een BUND-persbericht.
            Jürgen Resch, federaal directeur van de Duitse Milieuhulp, legt uit: “Een snelheidslimiet is de meest effectieve klimaatbeschermingsmaatregel in het verkeer, die onmiddellijk werkt en vrijwel niets kost. Wij roepen op tot een streng gecontroleerde snelheidslimiet van 100 km/u op snelwegen, 80 km/u buiten de stad en 30 km/u in de stad – dit bespaart jaarlijks ruim 11 miljoen ton CO₂.” Ter vergelijking: Volgens Volgens cijfers van het Federaal Milieuagentschap werd in 2023 naar schatting 146 miljoen ton CO₂-equivalenten uitgestoten in de transportsector. Dat was ongeveer 1,8 miljoen ton of 1,2 procent minder dan in 2022. De Federal Climate Protection Act had echter een bepaalde norm gesteld. toelaatbaar emissieniveau van 133 miljoen ton in de transportsector voor 2023.
            Ook de veiligheid op de Duitse wegen zou moeten verbeteren door middel van een snelheidslimiet: “Op de Duitse wegen zijn de afgelopen twintig jaar 75.000 mensen om het leven gekomen. Dit komt overeen met de capaciteit van de Allianz Arena in München. Een ondraaglijk aantal”, legt Kerstin Haarmann, federaal voorzitter van de ecologische verkeersclub VCD uit: “Hoewel de federale regering zich heeft gecommitteerd aan Vision Zero – nul verkeersdoden en ernstig gewonden – weigert ze ook de snelheidslimiet in te stellen op snelwegen en 30 km /h in stedelijke gebieden Dat past niet bij elkaar "Deze houding moet veranderen omdat bewezen is dat snelheidslimieten levens redden en ook het klimaat beschermen."
            Snelheidslimiet vanwege elektrische auto's: politiebond met twijfelachtige argumenten

            Ook de politievakbond Noordrijn-Westfalen pleit met nogal grove argumenten voor de algemene snelheidslimiet.
            Er zijn tal van goede redenen om een ​​snelheidslimiet op de snelwegen of een maximumsnelheid van 30 km/uur in de binnensteden in te voeren. Maar elektromobiliteit is geen geldig argument. Verbrandingsvoertuigen verbruiken ook aanzienlijk meer brandstof bij hogere snelheden - de belangrijkste reden is de luchtweerstand. Het risico op ongevallen op snelwegen komt echter niet voort uit de (potentieel) langzamer rijdende elektrische auto’s, maar eerder uit de aanzienlijk snellere voertuigen, waarvan de snelheid kennelijk niet was aangepast aan de verkeersomstandigheden.

            Het invoeren van een snelheidslimiet op de Duitse autowegen is al langer voer voor discussie. Een meerderheid van de Duitse autobestuurders zouden voor een beperking van maximaal 130 km/h zijn. Op veel plaatsen is trouwens al een beperking opgelegd uit veiligheidsoverwegingen of om geluidshinder voor omwonenden tegen te gaan.
            En natuurlijk gebruikt ieder deze nieuwe samenwerking voor zijn standpunten. Milieu-organisaties halen de beperkingen in CO2 aan, verenigingen die pleiten voor meer veiligheid op de weg leggen de focus op de vele doden die er vallen en natuurlijk gebruiken de EV-haters het (vreemde) argument van de politiebond om hun frustraties te ventileren.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Zijn er dan zoveel meer ongevallen door de - enkele! - stukken ongelimiteerde autosnelweg? Als het doel is om het aantal ongevallen te verminderen zijn er wel veel effectievere maatregelen mogelijk. Doorgedreven controle op drugs en alcohol, niet zoals nu met moeite 1 controle per jaar per persoon. Doorgedreven controle op gsm gebruik - ook voor fietsers. Rijbewijs met punten. Etc...

              Maar kom, we wijken af. Niets zo fijn op de autobahn als een zware diesel

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Wie het hele verhaal rond de "langzame EV's op Duitse autowegen" niet kent, en enkel het reeds gefilterde en gekleurde artikel op een autofanatenwebsite leest, dreigt te eindigen met een simpele opvatting zoals Geerten "Zo maken EV’s de Autobahn zonder snelheidslimiet gevaarlijk​". Een mooie uitspraak om op café of een forum uit te kramen.

                Het gaat hem over een samenwerking: Milieu- en verkeersveiligheidsverenigingen en de politievakbond Noordrijn-Westfalen hebben opgeroepen tot de onmiddellijke invoering van een algemene snelheidslimiet op snelwegen. Het doel is om het aantal dodelijke ongevallen en de CO₂-uitstoot terug te dringen.





                Het invoeren van een snelheidslimiet op de Duitse autowegen is al langer voer voor discussie. Een meerderheid van de Duitse autobestuurders zouden voor een beperking van maximaal 130 km/h zijn. Op veel plaatsen is trouwens al een beperking opgelegd uit veiligheidsoverwegingen of om geluidshinder voor omwonenden tegen te gaan.
                En natuurlijk gebruikt ieder deze nieuwe samenwerking voor zijn standpunten. Milieu-organisaties halen de beperkingen in CO2 aan, verenigingen die pleiten voor meer veiligheid op de weg leggen de focus op de vele doden die er vallen en natuurlijk gebruiken de EV-haters het (vreemde) argument van de politiebond om hun frustraties te ventileren.
                U bent toch echt wel een gefrustreerd persoon hoor
                Hetgeen U aanhaalt gaat over totaal iets anders om toch maar weer je gelijk te proberen krijgen

                En om het nog maar eens te zeggen, het is niet omdat je de nadelen van EV rijden aanhaalt dat je een EV hater bent !

                Zo kan ik verschillende nadelen van mijn geplaatste warmtepomp aanhalen maar daarom haat ik het nog niet, het is gewoon de toekomst en die ben ik al ingestapt ... in tegenstelling tot EV waar ik nog wat wacht op verdere ontwikkeling

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  En natuurlijk gebruiken de EV-haters het (vreemde) argument van de politiebond om hun frustraties te ventileren.
                  Blijkbaar vind U mij een EV hater Hombre ,waar heb ik dat ergens geschreven?
                  “U” bent hier degene die er dat van maakt, we leven nog steeds in een vrij land waar iedereen
                  ”voorlopig nog” koopt wat hij/zij wil dacht ik.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                    Blijkbaar vind U mij een EV hater Hombre ,waar heb ik dat ergens geschreven?
                    “U” bent hier degene die er dat van maakt, we leven nog steeds in een vrij land waar iedereen
                    ”voorlopig nog” koopt wat hij/zij wil dacht ik.
                    Staat dat ergens dat het over u gaat?
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Ik ben blij dat ik sinds april terug een diesel wagen heb. Dit verlof met een volle tank van 46L van het zuiden van Frankrijk tot in Antwerpen gereden en nog gaf hij aan dat ik 100km kan rijden. Dus 1200 km aan gemiddeld 118km/h een verbruik van 3.8L /100km.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                        Blijkbaar vind U mij een EV hater Hombre ,waar heb ik dat ergens geschreven?
                        “U” bent hier degene die er dat van maakt, we leven nog steeds in een vrij land waar iedereen
                        ”voorlopig nog” koopt wat hij/zij wil dacht ik.
                        Pas maar op. Ik vrees dat hij je ook insecten wil doen eten om de klimaatswisseling te kenteren...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

                          Pas maar op. Ik vrees dat hij je ook insecten wil doen eten om de klimaatswisseling te kenteren...
                          Knap, opa. Als geen argumenten meer hebt, gewoon de irritante vent uithangen. Uitstekende bijdrage
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                            Knap, opa. Als geen argumenten meer hebt, gewoon de irritante vent uithangen. Uitstekende bijdrage
                            Je zou je nog lelijk kunnen mispakken aan opapol , iemand met tig licentiaat titels in de fysica, scheikunde en natuurkunde heeft duidelijk véél meer argumenten en inzichten over wat ze ons proberen op te dringen dan je zou vermoeden Hombre.
                            Last edited by Geerten; 12 juli 2024, 18:50.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ik ben blij dat ik sinds april terug een diesel wagen heb. Dit verlof met een volle tank van 46L van het zuiden van Frankrijk tot in Antwerpen gereden en nog gaf hij aan dat ik 100km kan rijden. Dus 1200 km aan gemiddeld 118km/h een verbruik van 3.8L /100km.

                              mir
                              Benieuwd naar het merk en type, in elk geval mooie cijfers. De laatste keer dat ik met een diesel (Mazda 6 2.0) naar zuid Frankrijk reed, moet ik toch bijna het dubbele aan diesel nodig gehad hebben.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                Ik ben blij dat ik sinds april terug een diesel wagen heb. Dit verlof met een volle tank van 46L van het zuiden van Frankrijk tot in Antwerpen gereden en nog gaf hij aan dat ik 100km kan rijden. Dus 1200 km aan gemiddeld 118km/h een verbruik van 3.8L /100km.

                                mir
                                Flink! Mijn verbruik staat momenteel op een gemiddelde van 6.4L/100km Mir dat voor de laatste 1.500Km.
                                Wel benzine/continu 4X4 2 liter cvt automaat met een leeg gewicht van 1.595Kg adaptieve CC wordt hier veel gebruikt, scheelt ook wat in minder verbruik heb ik de indruk.
                                Last edited by Geerten; 12 juli 2024, 18:51.

                                Comment

                                Working...
                                X