Oorspronkelijk geplaatst door Geerten
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Ha! De maskers vallen af. Hoef ik alvast geen moeite meer te doen om te antwoorden op jouw onzin.
Comment
-
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtRenault gaat samenwerken met CATL (China) en LG (Z-Korea) waardoor de kosten voor de batterij 20% goedkoper worden.
https://technode.com/2024/07/02/rena...atl-lg-energy/
“it will integrate lower-cost lithium iron batteries into several models”
Eens zien hoe de kwaliteit gaat zijn met die lower-cost.
Langs de andere kant zijn er veel meer fabrikanten die de productie van EV's fors terugschroeven of zelfs tijdelijk stoppen.
Beter nog, meerdere merken investeren opnieuw fors in nieuwe diesel en benzinemotoren.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Ondertussen zet Shell de bouw van de biobrandstoffenfabriek op pauze.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Ondertussen komen de CEO's van de Europese auto industrie ook terug met hun voeten op aarde.
Mercedes investeert meer in verbrandingsmotoren dan gepland… en doet dat nog even | Autofans
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
- Likes 1
Comment
-
-
Ondertussen heeft Toyota een nieuwe toepassing voor waterstof bedacht, geef toe, pizza's bakken op waterstof zal heel wat smakelijker zijn dan op diesel (bij verbranding van waterstof komt er alleen waterdamp vrij, geen roet of andere "onsmakelijke stoffen")
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Een reactie die ik kon verwachten, aan de andere kant "Bij het afleggen van dezelfde afstand met gelijkwaardige vrachtwagens met een dieselmotor, zou meer dan 25 miljoen liter *¹ diesel zijn verbruikt en de CO2-uitstoot via de uitlaat is met 68.000 ton *² verminderd." is 25 miljoen liter geen onaardige hoeveelheid. Wat betreft zware vrachtwagens is het ook nog early days. Voor lokaal/regionaal en nationaal vervoer is men al wel verder.
Het grijpt de aandacht van de gewone auto gebruiker, "80 miljoen km in 5 jaar", "25 miljoen liter". Maar als je wat nadenkt en rekent dan is dat eigenlijk een afrondingsfout.
Als ik iets in China bestel, dan ligt het tegenwoordig in minder dan 1 week in mijn bus. En ja, op zo'n containerschip gaan miljoenen pakjes zoals ik bestel mee. Dus als je dat in cijfers zet, dan is dat milliliters fuel/pakje. Als het al zoveel is. Maar de impact van wat zo'n containerschip aan smerige fuel verstookt en over hoeveel miljoenen pakjes het gaat per dag... dat is nog iets anders.
Onlangs op BBC een stapel van hoeveel kledij er per 1/8-ste van een seconde werd weggegooid. Daar zie je niet over. Maar ja, we willen elk seizoen de nieuwste mode hé. Dat hemd van vorig jaar doen we niet meer aan, dat is passé. Denk dat dat een groter impact heeft dan wat we verbruiken met de auto. Zeker als je er nog eens bijtelt hoeveel water voor het katoen nodig is, hoeveel energie om het bruikbaar te maken en hoeveel keer het de aarde rond gegaan is voor het in onze vuilbak belandt. Maar het is veel gemakkelijker om het op de auto te steken dan op die 7 T-shirts, 5 broeken, 5 paar schoenen en de rest. Want de buren zouden eens kunnen zien dat je dezelfde broek aan hebt dan vorig jaar....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtOndertussen komen de CEO's van de Europese auto industrie ook terug met hun voeten op aarde.
Mercedes investeert meer in verbrandingsmotoren dan gepland… en doet dat nog even | Autofans
Comment
-
Ha! de befaamde J.D.Power 90 dagen na aankoop bevraging waarvan niemand begrijpt vanwaar al die "defecten" vandaan komen. Het zal de anti-EV club betreuren dat in die lijst mijn auto inderdaad de beste is
Deze merken scoren het beste
Van de merken die wij in Nederland ook hebben, scoren Hyundai en Kia het beste, met in de eerste drie maanden respectievelijk 162 en 163 problemen per 100 voertuigen. Het gemiddelde van de J.D. Power-lijst is 195. Ram – van de pick-uptrucks – staat op één, met 149.
De grapjassen hadden bij het duplicaat van de nieuwe nummerplaat 1 cijfer fout gezetHombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Ps. En off topic: Die arrogante ongemanierde boer was er wel één van de acht die toen hij
op zijn 52 is gestopt met werken met nog 11 jaar behoud van loon tot aan zijn pensioen op
zijn 63 op vol pensioen is gegaan.
Van simpele technieker tot lid van het kader in een van de grootste bedrijven ter wereld geraak
je niet zonder kennis van zaken en waar soms harde beslissingen moeten gemaakt worden,
dan mag je de braafste niet zijn, maar niemand kan mij verwijten dat ik ooit maar één iemand
niet met respect heb behandeld, ook niet toen ik in 2003 de opdracht kreeg om in Rüderstein
Duitsland een volledig bedrijf te sluiten en bijna de volledige inboedel op transport moest zetten.
“als niet komt tot iet , dan kent iet zichzelve niet…”
denk ik dan…
- Likes 1
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtHet zal de anti-EV club betreuren dat in die lijst mijn auto inderdaad de beste is
Het is niet omdat men negatieve punten of onvolmaaktheden van iets vernoemt, dat men volledig tegen is.
En trouwens staat in het artikel enkel het merk van uw wagen bij de betere, niet “uw” wagen.
Voor iemand als u dat steeds tegen gemiddelden is en niet wil veralgemenen.
Het zijn hier ook gemiddelden, zou dus evengoed gekund hebben dat er 25 anderen geen problemen hebben maar het net uw wagen is dat de cijfers omhoog deed gaan met 16 keer naar de garage.
Gelukkig voor u is dat niet het geval. :-)Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtOndertussen komen de CEO's van de Europese auto industrie ook terug met hun voeten op aarde.
Mercedes investeert meer in verbrandingsmotoren dan gepland… en doet dat nog even | Autofans
In het geval van Mercedes
"„14 Milliarden Euro in Forschung und Entwicklung und in unsere Werke mit den Schwerpunkten Digitalisierung, Elektromobilität und High-Tech-Verbrennertechnologie“ "Denn wenn die Zahl elektrifizierter Hightechverbrenner 2030 größer sein würde als gedacht, „dann werden wir die industriellen Strukturen, die wir heute haben, entsprechend erhalten und effizient nutzen“. Unter „elektrifizierten Hightechverbrennern“ versteht Mercedes vor allem Hybride aus Verbrennern mit zusätzlichem E-Motor, der die Leistung unterstützt. „
Trotzdem halte Mercedes an seinen Investitionen in E-Autos fest: Gerüchte, dass man die nächste elektrische S-Klasse eingestellt habe, seien falsch. „Das Projekt läuft mit hoher Geschwindigkeit.“ Schließlich solle Mercedes nach wie vor „bis zum Ende des nächsten Jahrzehnts bilanziell CO2 neutral werden“.
Auch die Pläne für den Aufbau von Batteriezellfabriken gälten weiterhin, so Källenius. „In Summe werden wir weiter wie geplant acht Gigafabriken beziehungsweise eine Batteriekapazität von 200 Gigawattstunden brauchen.“
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
Tja,
“als niet komt tot iet , dan kent iet zichzelve niet…”
denk ik dan…
Jullie beslissen in naam van mensen die het WEL met mij eens zijn.
Zo zijn velen mij vóór gegaan die sommigen hier nog wel zullen kennen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtWaarom moet jij altijd elke reactie koppelen aan anti-EV (meestal EV-haters genoemd)?
Het is niet omdat men negatieve punten of onvolmaaktheden van iets vernoemt, dat men volledig tegen is.
En trouwens staat in het artikel enkel het merk van uw wagen bij de betere, niet “uw” wagen.
Voor iemand als u dat steeds tegen gemiddelden is en niet wil veralgemenen.
Het zijn hier ook gemiddelden, zou dus evengoed gekund hebben dat er 25 anderen geen problemen hebben maar het net uw wagen is dat de cijfers omhoog deed gaan met 16 keer naar de garage.
Gelukkig voor u is dat niet het geval. :-)
En als personen hier enkel en alleen artikels posten met een voor EV's negatieve teneur en zich erom verkneukelen, tja. Wie het schoentje past zeker?Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
Comment