Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

    Elektrisch rijden is en blijft momenteel dus één grote klucht, die iedereen veel geld kost,
    voor wie dacht dat de investering van die dikke snelladers en bijhorende verzwaring van
    het net uit de lucht komt vallen.
    Ha! De maskers vallen af. Hoef ik alvast geen moeite meer te doen om te antwoorden op jouw onzin.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

      Ha! De maskers vallen af. Hoef ik alvast geen moeite meer te doen om te antwoorden op jouw onzin.
      Eindelijk heb je het door Hombre.

      Comment


      • Renault gaat samenwerken met CATL (China) en LG (Z-Korea) waardoor de kosten voor de batterij 20% goedkoper worden.

        Renault’s electric vehicle arm Ampere on Monday announced it will integrate lower-cost lithium iron batteries into several models under the Renault and
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Renault gaat samenwerken met CATL (China) en LG (Z-Korea) waardoor de kosten voor de batterij 20% goedkoper worden.

          https://technode.com/2024/07/02/rena...atl-lg-energy/
          Door wat te doen?
          “it will integrate lower-cost lithium iron batteries into several models”
          Eens zien hoe de kwaliteit gaat zijn met die lower-cost.
          Langs de andere kant zijn er veel meer fabrikanten die de productie van EV's fors terugschroeven of zelfs tijdelijk stoppen.
          Beter nog, meerdere merken investeren opnieuw fors in nieuwe diesel en benzinemotoren.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Ondertussen zet Shell de bouw van de biobrandstoffenfabriek op pauze.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Ondertussen komen de CEO's van de Europese auto industrie ook terug met hun voeten op aarde.

              Mercedes investeert meer in verbrandingsmotoren dan gepland… en doet dat nog even | Autofans

              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

              Comment


              • Ondertussen heeft Toyota een nieuwe toepassing voor waterstof bedacht, geef toe, pizza's bakken op waterstof zal heel wat smakelijker zijn dan op diesel (bij verbranding van waterstof komt er alleen waterdamp vrij, geen roet of andere "onsmakelijke stoffen")
                Mocht de Mirai niets worden, dan kan Toyota nog altijd in de pizzaovenbranche aan de slag
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                  Een reactie die ik kon verwachten, aan de andere kant "Bij het afleggen van dezelfde afstand met gelijkwaardige vrachtwagens met een dieselmotor, zou meer dan 25 miljoen liter *¹ diesel zijn verbruikt en de CO2-uitstoot via de uitlaat is met 68.000 ton *² verminderd." is 25 miljoen liter geen onaardige hoeveelheid. Wat betreft zware vrachtwagens is het ook nog early days. Voor lokaal/regionaal en nationaal vervoer is men al wel verder.
                  Tja, wat wil je dan? 80 miljoen km met 3500 vrachtwagens, dat is een goeie 22000km per vrachtwagen per jaar. Ok, die die ze in 2024 geleverd hebben gaan minder km gedaan hebben dan die die in 2019 geleverd zijn. Maar het toont gewoon dat het eigenlijk geen super prestatie is. Dit zijn vrachtwagens om rond de kerktoren mee te rijden. Met 200 werkdagen per jaar doen die dik 100km/dag. Die 31 en een beetje liter/100km die ze gebruiken als vergelijking is realistisch voor een moderne vrachtwagen in die rol denk ik.

                  Het grijpt de aandacht van de gewone auto gebruiker, "80 miljoen km in 5 jaar", "25 miljoen liter". Maar als je wat nadenkt en rekent dan is dat eigenlijk een afrondingsfout.

                  Als ik iets in China bestel, dan ligt het tegenwoordig in minder dan 1 week in mijn bus. En ja, op zo'n containerschip gaan miljoenen pakjes zoals ik bestel mee. Dus als je dat in cijfers zet, dan is dat milliliters fuel/pakje. Als het al zoveel is. Maar de impact van wat zo'n containerschip aan smerige fuel verstookt en over hoeveel miljoenen pakjes het gaat per dag... dat is nog iets anders.

                  Onlangs op BBC een stapel van hoeveel kledij er per 1/8-ste van een seconde werd weggegooid. Daar zie je niet over. Maar ja, we willen elk seizoen de nieuwste mode hé. Dat hemd van vorig jaar doen we niet meer aan, dat is passé. Denk dat dat een groter impact heeft dan wat we verbruiken met de auto. Zeker als je er nog eens bijtelt hoeveel water voor het katoen nodig is, hoeveel energie om het bruikbaar te maken en hoeveel keer het de aarde rond gegaan is voor het in onze vuilbak belandt. Maar het is veel gemakkelijker om het op de auto te steken dan op die 7 T-shirts, 5 broeken, 5 paar schoenen en de rest. Want de buren zouden eens kunnen zien dat je dezelfde broek aan hebt dan vorig jaar....

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Ondertussen komen de CEO's van de Europese auto industrie ook terug met hun voeten op aarde.

                    Mercedes investeert meer in verbrandingsmotoren dan gepland… en doet dat nog even | Autofans

                    Comment


                    • Ha! de befaamde J.D.Power 90 dagen na aankoop bevraging waarvan niemand begrijpt vanwaar al die "defecten" vandaan komen. Het zal de anti-EV club betreuren dat in die lijst mijn auto inderdaad de beste is
                      Deze merken scoren het beste

                      Van de merken die wij in Nederland ook hebben, scoren Hyundai en Kia het beste, met in de eerste drie maanden respectievelijk 162 en 163 problemen per 100 voertuigen. Het gemiddelde van de J.D. Power-lijst is 195. Ram – van de pick-uptrucks – staat op één, met 149.
                      En ja, ik ben één keer terug naar de garage moeten rijden reeds dezelfde dag.

                      De grapjassen hadden bij het duplicaat van de nieuwe nummerplaat 1 cijfer fout gezet
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht


                        Ps. En off topic: Die arrogante ongemanierde boer was er wel één van de acht die toen hij
                        op zijn 52 is gestopt met werken met nog 11 jaar behoud van loon tot aan zijn pensioen op
                        zijn 63 op vol pensioen is gegaan.
                        Van simpele technieker tot lid van het kader in een van de grootste bedrijven ter wereld geraak
                        je niet zonder kennis van zaken en waar soms harde beslissingen moeten gemaakt worden,
                        dan mag je de braafste niet zijn, maar niemand kan mij verwijten dat ik ooit maar één iemand
                        niet met respect heb behandeld, ook niet toen ik in 2003 de opdracht kreeg om in Rüderstein
                        Duitsland een volledig bedrijf te sluiten en bijna de volledige inboedel op transport moest zetten.
                        Tja,

                        “als niet komt tot iet , dan kent iet zichzelve niet…”

                        denk ik dan…

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Het zal de anti-EV club betreuren dat in die lijst mijn auto inderdaad de beste is
                          Waarom moet jij altijd elke reactie koppelen aan anti-EV (meestal EV-haters genoemd)?
                          Het is niet omdat men negatieve punten of onvolmaaktheden van iets vernoemt, dat men volledig tegen is.

                          En trouwens staat in het artikel enkel het merk van uw wagen bij de betere, niet “uw” wagen.
                          Voor iemand als u dat steeds tegen gemiddelden is en niet wil veralgemenen.
                          Het zijn hier ook gemiddelden, zou dus evengoed gekund hebben dat er 25 anderen geen problemen hebben maar het net uw wagen is dat de cijfers omhoog deed gaan met 16 keer naar de garage.
                          Gelukkig voor u is dat niet het geval. :-)
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Ondertussen komen de CEO's van de Europese auto industrie ook terug met hun voeten op aarde.

                            Mercedes investeert meer in verbrandingsmotoren dan gepland… en doet dat nog even | Autofans

                            Ja, dat klopt. Zo'n eenmalige enorme omschakeling in de auto-industrie is ook moeilijk in te schatten. Los van het feit dat ze nog steeds veel meer verdienen aan een auto met verbrandingsmotor. Maar de auto magazines doen er ook alles aan om nét niet alle details mee te geven. Ik probeer steeds van dergelijke verhalen het oorspronkelijke artikel te lezen en dan merk je dat bij iedere kopie van dat origineel uiteindelijk nog wat schreeuwerige titels overblijven. Een aanrader om ook eens wat verder te kijken dan de clickbait.
                            In het geval van Mercedes
                            "„14 Milliarden Euro in Forschung und Entwicklung und in unsere Werke mit den Schwerpunkten Digitalisierung, Elektromobilität und High-Tech-Verbrennertechnologie“ "Denn wenn die Zahl elektrifizierter Hightechverbrenner 2030 größer sein würde als gedacht, „dann werden wir die industriellen Strukturen, die wir heute haben, entsprechend erhalten und effizient nutzen“. Unter „elektrifizierten Hightechverbrennern“ versteht Mercedes vor allem Hybride aus Verbrennern mit zusätzlichem E-Motor, der die Leistung unterstützt. „

                            Trotzdem halte Mercedes an seinen Investitionen in E-Autos fest: Gerüchte, dass man die nächste elektrische S-Klasse eingestellt habe, seien falsch. „Das Projekt läuft mit hoher Geschwindigkeit.“ Schließlich solle Mercedes nach wie vor „bis zum Ende des nächsten Jahrzehnts bilanziell CO2 neutral werden“.

                            Auch die Pläne für den Aufbau von Batteriezellfabriken gälten weiterhin, so Källenius. „In Summe werden wir weiter wie geplant acht Gigafabriken beziehungsweise eine Batteriekapazität von 200 Gigawattstunden brauchen.“
                            Ook van Volkswagen doen heel wat artikels de ronde waarbij melding wordt gemaakt van 60 miljard investering in de verbrandingsmotor. Men "vergeet" dan weer meestal te vermelden dat er 120 miljard investering voorzien wordt voor de verdere ontwikkeling en bouw van elektrische voertuigen. Een detail, zeker?
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

                              Tja,

                              “als niet komt tot iet , dan kent iet zichzelve niet…”

                              denk ik dan…
                              Ok, jullie zien mij hier liever niet meer, als ik dit keer BD verlaat zal het voor altijd zijn.
                              Jullie beslissen in naam van mensen die het WEL met mij eens zijn.
                              Zo zijn velen mij vóór gegaan die sommigen hier nog wel zullen kennen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Waarom moet jij altijd elke reactie koppelen aan anti-EV (meestal EV-haters genoemd)?
                                Het is niet omdat men negatieve punten of onvolmaaktheden van iets vernoemt, dat men volledig tegen is.

                                En trouwens staat in het artikel enkel het merk van uw wagen bij de betere, niet “uw” wagen.
                                Voor iemand als u dat steeds tegen gemiddelden is en niet wil veralgemenen.
                                Het zijn hier ook gemiddelden, zou dus evengoed gekund hebben dat er 25 anderen geen problemen hebben maar het net uw wagen is dat de cijfers omhoog deed gaan met 16 keer naar de garage.
                                Gelukkig voor u is dat niet het geval. :-)
                                Ja, je hebt gelijk. Ik had misschien beter "mijn merk" geschreven dan "mijn auto". Het was dan ook maar een steek naar zij die niet geloven dat ik enkel positieve ervaringen heb aan mijn overstap van diesel/benzine naar elektrisch rijden. Vandaar ook de grijns al was dat misschien beter een .
                                En als personen hier enkel en alleen artikels posten met een voor EV's negatieve teneur en zich erom verkneukelen, tja. Wie het schoentje past zeker?
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X