Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Dat is voor een deel correct, als je van de hoofdwegen weg rijdt in dunbevolkte gebieden zuid en oost EU. Maar om te stellen dat je op minder dan 100-150 km vanuit centrum BE geen enkele snellader tegenkomt dan ben je deze bewust aan het ontwijken.
    Meest belachelijkste opmerking.
    Zonder af te wijken van de route anders niet moeilijk om doen.
    Met eentje op een paar kilometer van huis is men uiteraard niets.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Heb ik iets anders geschreven misschien? En ja, mogelijk dat je ergens eind juni bij de start van de vakantie een file kan hebben. Net zoals aan sommige benzinestations. Maar dat was het punt hier niet, het ging over de onmogelijkheid om een snelle laadpaal te vinden op een route 100-150 km vanuit centrum BE.
      Het enige punt is dat u de weg niet doet, maar het wel beter wil weten dan wie de weg wel doet!
      Nogmaals, zonder af te wijken van de route staat er geen enkele snellader, wel meerdere tankstations die nog geen laadinfrastructuur staan hebben.
      Nu mag je dat nog duizend keer tegenspreken, het is gewoon zo!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Voilà, herr Sieg haalt hier één zinnetje compleet uit de context op een reactie naar een andere post, ik geef zelfs aan dat er mogelijk file kan ontstaan... om dan Sieg zélf een vergelijking te maken... en mij te beschuldigen van steeds te vergelijken en enkele niets ter zake doende opmerkingen compleet uit de duim te zuigen. Hoe idioot kan je zijn gast?
        En wat doet u?
        Steeds het omgekeerde beweren over andermans situatie en ervaringen waar u zelf geen enkele ervaring mee heeft.
        Uw situatie en uw routes zijn de onze niet.
        Wees blij dat u NOOIT enig minpuntje kan vinden met uw EV.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Je kan me van veel dingen verwijten, maar me een trol noemen hoef ik niet van jou te nemen. Lees dan maar eens opnieuw dit draadje vanaf post 1022 om een gevoel van richting te krijgen. Jouw vreemde reactie over langere laadtijden dan tanken (alsof ik ooit anders beweerd hebben) staat daar helemaal misplaatst en vandaar mijn eerste geïrriteerde reactie "bla bla bla". Dat was misschien ook niet nodig. Maar het leek wel een poging van je om vriend Verseg even uit de wind te zetten na zijn uitspraak (die ik met argumenten wil weerleggen) dat hij onmogelijk ergens kon laden op zijn route van 100-150 km vanuit centrum BE en dit topic een andere richting in te sturen.
          Dat mijn reacties op online artikels en sommige uitspraken of meningen van forumleden niet iedereen kan smaken kan ik nog begrijpen, ook al probeer ik met feiten te werken, er blijft steeds een portie eigen (en van vriendenkring) ervaring aanwezig. Ik zal dan ook niemand aanvallen wegens een andere mening. Alleen als hier de bullsh*tmeter in het rood gaat, mag je ook een stevige reactie terug verwachten. En verder: leven en laten leven.

Grtz
          Die reacties op mijn ervaringen zijn wel puur 100% TROL reacties!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Geerten,
            Nochtans vindt je bij Delvaux handtassen die niet zo duur zijn.
            'k Heb er voor mijn echtgenote eentje in solden gekocht.

Ha Skitch wedden dat Hombre er ook zo ene gekocht heeft,
            Nen Delvaux Satin Electric Brillant Mini Rodéo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Blijkbaar mag een EV maar 40% geladen zijn als je een ferry wil gebruiken (regelgeving na branden op schip)

https://www.adac.de/news/reise-griec...aehre-e-autos/
              Roddels zal Hombre zeggen.
              Je zal maar rondjes moeten rijden om de batterij plat te krijgen voor je verder mag.
              Misschien een kans om iets nieuw op de markt te brengen, ontladingspalen. :-)
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Je zal maar rondjes moeten rijden om de batterij plat te krijgen voor je verder mag.
                Als er een EV komt waarmee je 1000 km ver kan rijden, en je komt daarmee aan de ferry met een volle accu, dan duurt het wel even voor de accu op 40% staat ...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Als er een EV komt waarmee je 1000 km ver kan rijden, en je komt daarmee aan de ferry met een volle accu, dan duurt het wel even voor de accu op 40% staat ...
                  Dan kan je inderdaad lang rondjes draaien.
                  Maar zelfs als je de ferry wil nemen en je moet maar 50 km gaan rijden om op 40% te zitten, hoe belachelijk is dat en dan maar zeggen dat we milieubewust moeten omgaan met energie.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ha! de anti-EV club is weer compleet zie ik. En meteen een hele internet pagina, het lijkt wel spammen.
                    Bovendien lijkt Verseg nu zelfs de toekomst te kunnen voorspellen. Neen, ik ga niet ontkennen dat die regeltjes bestaan uit een paniekreactie. En voor alle duidelijkheid: ook voertuigen aangedreven met een gas (LPG, CNG of Waterstof) mogen maar voor 50% gevuld zijn.
                    Andere rederijen hebben er een meer toekomstgerichte kijk op: daar kan je zelfs je elektrisch voertuig op de boot laden tijdens de overtocht.
                    Met de veerboot naar een elektrische auto? Geen probleem ✔️ Aanbieder ✔️ Boekingsoptie ✔️ FAQ ✔️ Tips & Tricks ✔️ '''' Informeer & boek nu!

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Het enige punt is dat u de weg niet doet, maar het wel beter wil weten dan wie de weg wel doet!
                      Nogmaals, zonder af te wijken van de route staat er geen enkele snellader, wel meerdere tankstations die nog geen laadinfrastructuur staan hebben.
                      Nu mag je dat nog duizend keer tegenspreken, het is gewoon zo!
                      Ja, het is ondertussen wel heel erg duidelijk voor iedereen dat je je hand hebt overspeeld. Dat je in jouw haat tegenover de EV niet levend wil gezien worden in zo'n auto en liever op eigen kosten met de benzineslurper gaat rondrijden kan ik nog begrijpen. Maar als je blufpoker gaat spelen moet je wel zeker zijn van je spel. Nu zit je hopeloos in de hoek. Ik hoef zelfs niet de route te weten welke je genomen hebt, mijn punt is duidelijk en als je nu na twee weken nog met wat afkomt is het nog maar de vraag wat er van klopt.
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Als die links nutteloos zijn, waarom post je er hier dan nog drie?

Uit één van die artikels die je aanhaalt:

Ieder bedrijf zou er voor tekenen om +29% en +41% hogere cijfers te halen.

En graag een link (nu je er toch over begint) naar de cijfers ivm het "Europees bestuur" waar jij van beweert dat ze allemaal een dikke ICE rijden. Of geeft jouw duim correcte getallen?
                        Zoals ik zei leven sommige mensen gewoon in hun eigen bubbel, dus tjah eigenlijk zouden mensen geen moeite meer moeten doen om U van reply te dienen

grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 29 mei 2024, 18:43.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ha! de anti-EV club is weer compleet zie ik.....................
                          Het gaat hem niet over anti, pro of contra. Het gaat erover wat het beste compromis is als je een auto gebruikt.

1 ) Nieuws uit China dat "vergeten" werd : President Xi Jinping heeft zich laten ontvallen dat de Chinese elektrische auto's vooral bedoeld zijn voor de Europese markt.
                          Voor de Chinese markt is hij van mening dat EV's problemen gaat geven op gebied van ontginning van zeldzame metalen enz.
                          Daarom wordt er in China naarstig gewerkt aan het ontwikkelen van verbrandingsmotoren die op waterstof (H²) werken.

2) Vers van de pers. ( Hiroshima / Leverkusen, 28/05/2024 ​)

Bij Toyota, Mazda en Subaru geloven ze in ‘meerdere wegen’ naar schonere auto's.
                          De ‘multi-pathway’-benadering omvat ook verbrandingsmotoren.
                          De drie Japanse bedrijven kondigen nu aan dat ze gezamenlijk een nieuwe generatie brandstofmotoren zullen ontwikkelen.
                          Deze zijn ontworpen met als doel de CO2-uitstoot te verminderen, omdat de Japanners koolstof ‘de vijand’ noemen.
                          De fossiele brandstoffen zullen uiteindelijk moeten wijken voor deze nieuwe motoren.

De verbrandingsmotoren worden ontwikkeld met het oog op het gebruik van alternatieve brandstoffen.
                          Zo moeten ze geschikt zijn voor synthetische brandstoffen, biobrandstoffen, maar ook voor de verbranding van waterstof.
                          Toyota experimenteert al jaren met het laatste en dit zou ook mogelijk moeten zijn voor het grote publiek met deze motoren.
                          De motoren moeten ook gemakkelijker te integreren zijn in een deels elektrische aandrijflijn en minder ruimte innemen in de auto."

Dit initiatief van Toyota, Mazda en Subaru is een belangrijke stap in de richting van schonere mobiliteit en een verminderde impact op het milieu.
                          Het feit dat ze zich richten op alternatieve brandstoffen en efficiëntere motoren is een positieve ontwikkeling voor de auto-industrie.

Info : Subaru, Toyota, and Mazda Commit to New Engine Development for the Electrification Era, Toward Carbon Neutrality | NewsRelease | Subaru Corporation

YouTube : Multipathway Workshop (youtube.com)​​​
                          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

• Even een misschien nuttige bijdrage in deze grotendeels nutteloze welles-nietes discussie.

China heeft ongeveer een kleine 40 zeeschepen om wagens te exporteren. Japan ter vergelijking heeft er tegen de 200. Lees ik.
                            Ik denk dat Tesla bv. vanuit China aanvoert met "enkele" schepen. Misschien kan iemand dit bevestigen, maar ik kan totaal verkeerd zijn, maar denk dat er meestal misschien 2 tot 5 schepen "onderweg zijn" vanuit China. Dus peanuts in het totaal. De Chinese autobouwers hebben samen - denk ik eind vorig jaar gelezen te hebben, ik heb de link niet meer, maar ik dacht dat het in de NYTimes was - meer dan 170 schepen (!!) in bestelling om de wagens die uit hun fabrieken rollen wereldwijd te kunnen verschepen. 170 schepen maar liefst. Dit jaar. Want deze schepen moeten naar Chinese traditie tegen eind dit jaar klaar zijn.

Met andere woorden. Er komt een honderdvoud aan Chinese auto's op ons af, in vergelijking tot de Tesla's die we nu zien rijden. Het kan ook een vijftigvoud zijn. Of een tweehonderdvoud. Hoe dan ook... een tsunami aan nieuwe Chinese electrische auto's. Goedkoop. En als je de reviewers mag geloven, de meeste ook nog oerdegelijk. Want er is geen Chinese rommel meer naar't schijnt. Tja... Volkswagen, GM, Mercedes... het zijn goede leermeesters geweest.

Heel het scenario dat zich hier in Europa afspeelt waarbij het de laatste tijd bon ton is onder CEO's van automakers om te zeggen dat er geen vraag is naar EV's en dat de mensen iets anders willen, en dat ze toch weer beginnen met plugins te maken is simpelweg ingegeven om twee redenen:

- hun EV's krijgen ze aan de straatstenen niet kwijt, want de mensen willen inderdaad geen EV's want ze zijn te duur en voor velen nog te onpraktisch (ze vergeten er even bij te zeggen dat ze daar zelf grotendeels schuldig aan zijn)
                            - de tsunami aan goedkope en degelijke Chinese EV's die straks (en nu al) binnenrollen in onze havens

Mijn persoonlijke mening is dat het eerste een drogreden is. En dat de tweede reden de hoofdreden is. Die mannen zien de bui hangen. Het is compleet over and out voor hen als ze de poorten niet dichttimmeren. En alle redenen zullen goed zijn om hun vel te redden in het huidige klimaat waarin de Chinezen nu ook nog eens de Russen een duw in de rug geven. De vriend van m'n vijand is ook m'n vijand.

En hoewel de Europese autolobby wellicht de meest verfoeilijke rol speelde in de afgelopen 3 decennia, kan ik in dit geval alleen maar hopen dat ze de deuren tot toch een beetje op slot kunnen houden. Een Renault Vilvoorde x 60 is misschien ook niet waarop we zitten te wachten.

En natuurlijk. Hoe meer de automakers moord en brand schreeuwen dat de EV's onpraktisch zijn. Hoe meer de media die boodschap herhaalt (want veel reclame gaan ze ook niet meer verkopen dankzij Tesla en de chinezen), hoe meer angstzaaierij over hoe mottig een BEV wel is, en hoe minder BEV's er verkocht worden, en... de cirkel is rond.

My 5ct.
                            Last edited by JuLi; 29 mei 2024, 21:59.
                            There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

Ha! de anti-EV club is weer compleet zie ik. En meteen een hele internet pagina, het lijkt wel spammen.
                              Voor de honderdste keer dikke zever zoals altijd uit uw duim gezogen!
                              Nog NOOIT heb ik aangegeven anti-EV te zijn en daar gaat het ook helemaal niet om!
                              Zoals al vaak gezegd, het is niet omdat men niet tegen iets is dat men geen nadelen mag aankaarten.

Bovendien lijkt Verseg nu zelfs de toekomst te kunnen voorspellen.
                              Ik voorspel niets, geen enkel van de hier door wie ook aangekaarte artikels werd door iemand van BD geschreven.

Neen, ik ga niet ontkennen dat die regeltjes bestaan uit een paniekreactie.
                              Maar ze bestaan, wat is er dan verkeerd aan dat iemand ze aankaart?
                              Of laat ons eerder de vraag stellen waarom ge u daardoor weer in uw gat gebeten voelt en moet steigeren?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

En voor alle duidelijkheid: ook voertuigen aangedreven met een gas (LPG, CNG of Waterstof) mogen maar voor 50% gevuld zijn.
                                Eigenlijk goed dat je dit aankaart, want nu haal je toch je eigen redenering onderuit!
                                Waarom mag jij wel een minpunt aankaarten van LPG, CNG en Waterstof en mag van u niemand anders een gelijkaardig minpunt van een EV aankaarten?
                                Volgens uw logica bent u dus anti-LPG, anti-CNG en anti-Waterstof of een hater van deze?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X