Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Heb ik iets anders geschreven misschien? En ja, mogelijk dat je ergens eind juni bij de start van de vakantie een file kan hebben. Net zoals aan sommige benzinestations.
    Een héél erg groot verschil, stop nu eens met dat steeds te vergelijken als zijnde net zoveel problemen met het tanken van een brandstofwagen
    Op de tijd dat 1 enkele EV 80% geladen is dan zijn er al minstens 8 brandstofwagens volgetankt en dit beide vergelijk aan 1 laadpunt/pomp (en dat is dan héél erg weinig gerekend want tanken duurt nog geen 5 minuutjes en reken ik maar 40 minuten om te laden)
    Jij hebt de heilige graal gevonden in jouw EV, maar je hebt dan ook alle tijd van de wereld ...

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Een héél erg groot verschil, stop nu eens met dat steeds te vergelijken als zijnde net zoveel problemen met het tanken van een brandstofwagen
      Op de tijd dat 1 enkele EV 80% geladen is dan zijn er al minstens 8 brandstofwagens volgetankt en dit beide vergelijk aan 1 laadpunt/pomp (en dat is dan héél erg weinig gerekend want tanken duurt nog geen 5 minuutjes en reken ik maar 40 minuten om te laden)
      Jij hebt de heilige graal gevonden in jouw EV, maar je hebt dan ook alle tijd van de wereld ...

grts
      Sieg
      Bla Bla Bla
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Wie is er nu aan het vergelijken?
        Hombre

Comment

Bla Bla Bla
          Tjah ...

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Wie is er nu aan het vergelijken?
          Dat doet U altijd, bij elk nadeel dat genoemd wordt over Ev rijden ga je op zoek op het net om dat toch maar te proberen ontkrachten, nogthans val je steeds door de mand en verwijs je enkel steeds maar opnieuw naar jezelf en jouw ervaring met je EV.
          Net daarom heb ik dat antwoord geschreven om er U attent op te maken dat U weer fout bent in uw aanmerking

Trouwens als je mijn zin eens goed zou lezen
          "stop nu eens met dat steeds te vergelijken als zijnde net zoveel problemen met het tanken van een brandstofwagen"
          Ik snap best dat U tevreden bent met het kleine rijbereik van uw EV en dat U zich makkelijk kan verplaatsen rond de kerk en dat je veel tijd hebt om een route uit te stippelen als je wat verder weg moet
          Tevens doordat je in pensioen bent kan U vrij kiezen wanneer U eventueel op vakantie gaat.

Ook snap ik dat U mss uit milieuvriendelijke overwegingen gekozen hebt voor een EV, alhoewel ... blijkbaar speelt het voor U geen rol om wat rond te rijden op zoek naar een snelle laadpaal, dust tjah ...

grts
          Sieg

Comment

grts
            Sieg
            Voilà, herr Sieg haalt hier één zinnetje compleet uit de context op een reactie naar een andere post, ik geef zelfs aan dat er mogelijk file kan ontstaan... om dan Sieg zélf een vergelijking te maken... en mij te beschuldigen van steeds te vergelijken en enkele niets ter zake doende opmerkingen compleet uit de duim te zuigen. Hoe idioot kan je zijn gast?
            Hombre

Comment

Voilà, herr Sieg haalt hier één zinnetje compleet uit de context op een reactie naar een andere post, ik geef zelfs aan dat er mogelijk file kan ontstaan... om dan Sieg zélf een vergelijking te maken... en mij te beschuldigen van steeds te vergelijken en enkele niets ter zake doende opmerkingen compleet uit de duim te zuigen. Hoe idioot kan je zijn gast?
              Sorry hoor Hombre, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat U eigenlijk gewoon een trol bent die hier steeds het laatste woord wil en steeds gelijk wil krijgen.
              Ik verwijs naar een vergelijking die U maakt en nu zegt U dat ik die vergelijking maak, dat is dus wat men noemt "trollen" van een draadje.
              Ik denk dat U gewoon tijd teveel hebt

grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 24 mei 2024, 16:09.

Comment

• Ik lees hier ook al een tijdje mee.. Als verstokte diesel rijder (Hyundai Santa fe 2.2 4X4 euro4 197pk) heeft de mekaniek ons na 14 jaar richting de uitgang geduwd. De beruchte joint de culasse was erdoor geblazen, kop laten vlakken en de ingreep ondergaan voor om en bij de 3000 euro. Nu 4 maand later stond deze terug langs de kant. weerom koelvloeistof verdwenen, verwarming uitgevallen en de stoom sloeg uit zijn oren. Laatste optie was een gehele ruilmotor maar dat blijkt een even grote gok met investering die eigenlijk niet meer te verantwoorden valt. Dus spijtig genoeg werd de Hyundai afgeschreven.. Toen 14 jaar geleden een verbruik van 10l/100km en rijtaks, verzekering, toegang to bepaalde steden en andere vaste bedragen bijna niet van belang waren is het vandaag toch wel wat anders.. Ook mijn verplaatsing van 100km/dag woon/werk is niet meer dus heb ik andere mogelijkheden bekeken en ik heb een 2019 Kia Optima PHEV 2.0GDI stationwagen gekocht met 70k km en nog 2 jaar fabrieksgarantie. Toegeving op verschillende vlakken zoals 4x4, kampeergemak (ruimte), hondenbench, wintersport,... maar in de plaats een auto met technologie van vandaag en een kleine batterij (+/-50km) die ons ondertussen 1500km ver heeft gebracht en de benzinetank staat nu net onder de helft. Setje goede gekeurde 4 seizoenbanden tegen volgend jaar eronder en we kunnen vertrekken. De hondenbench past niet meer wegens de opgehoogde laadvloer vd batterij maar er is wel een afscheidingsnet ingebouwd voor de hond. Dakrails en dwarslatten zaten erbij en de dakkoffer had ik al. Dus vanaf nu standaard op het dak waar het vroeger regelmatig zonder kon. Emissiezones ok maar waar ik niet welkom ben ga ik niet, dus daarvoor heb ik het niet gedaan.. Laden doe ik thuis op de oprit met stroom vd zonnepanelen en nog steeds terugdraaiende teller zo lang het nog duurt.
                Voorlopig zeer tevreden maar ik ben zeker dat dit niet voor iedereen de betere oplossing is. Verandering van mentaliteit en soms toegevingen doen...
                Voor de beroepsrijders die het niet gewoon zijn zal dit zeker een kraker zijn maar wanneer ik langs de grote parkings de 'jeugd' en andere paalplakkers zie zitten met hun smartphone of laptop lijken ze er niet allemaal veel last van te hebben zo lang het niet regent

Misschien denk ik er binnen 6 maand al helemaal anders over

Cheers!

Comment

Sorry hoor Hombre, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat U eigenlijk gewoon een trol bent die hier steeds het laatste woord wil en steeds gelijk wil krijgen.
                  Ik verwijs naar een vergelijking die U maakt en nu zegt U dat ik die vergelijking maak, dat is dus wat men noemt "trollen" van een draadje.
                  Ik denk dat U gewoon tijd teveel hebt

grts
                  Sieg
                  Je kan me van veel dingen verwijten, maar me een trol noemen hoef ik niet van jou te nemen. Lees dan maar eens opnieuw dit draadje vanaf post 1022 om een gevoel van richting te krijgen. Jouw vreemde reactie over langere laadtijden dan tanken (alsof ik ooit anders beweerd hebben) staat daar helemaal misplaatst en vandaar mijn eerste geïrriteerde reactie "bla bla bla". Dat was misschien ook niet nodig. Maar het leek wel een poging van je om vriend Verseg even uit de wind te zetten na zijn uitspraak (die ik met argumenten wil weerleggen) dat hij onmogelijk ergens kon laden op zijn route van 100-150 km vanuit centrum BE en dit topic een andere richting in te sturen.
                  Dat mijn reacties op online artikels en sommige uitspraken of meningen van forumleden niet iedereen kan smaken kan ik nog begrijpen, ook al probeer ik met feiten te werken, er blijft steeds een portie eigen (en van vriendenkring) ervaring aanwezig. Ik zal dan ook niemand aanvallen wegens een andere mening. Alleen als hier de bullsh*tmeter in het rood gaat, mag je ook een stevige reactie terug verwachten. En verder: leven en laten leven.

Grtz
                  Hombre

Comment

• “Het wordt een probleem als je afhangt van de goedkeuring van mensen"…………

Comment

• “Geen enkele sneeuwvlok in een lawine voelt zich ooit verantwoordelijk… “
                      (Voltaire)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                        “Het wordt een probleem als je afhangt van de goedkeuring van mensen"…………
                        Mooie quote van Mieke Decuyper, docent en onderzoeker Toegepaste Psychologie maar je moet hem dan ook volledig weergeven of op zijn minst de context.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Mieke Decuyper
                        Het wordt een probleem als je afhangt van de goedkeuring van mensen" 'Pleasen' is een mooie eigenschap, maar het wordt een probleem als het ingaat tegen wat je zelf belangrijk vindt. ...
                        Als je niet meer voor jezelf opkomt, niet meer zegt wat je graag wil doen en waar je voor staat, word je eigenlijk een soort jaknikker. Als je dat dan ook nog eens vaak doet bij verschillende mensen kan je mening uiteraard ook telkens wat gaan veranderen, en kan je een onechte indruk nalaten.
                        Hombre

Comment

Mooie quote van Mieke Decuyper, docent en onderzoeker Toegepaste Psychologie maar je moet hem dan ook volledig weergeven of op zijn minst de context.
                          Ik “moet” juist niets Hombre.

Maar is die laatste zin nu niet eens echt voor U geschreven…..

Als je dat dan ook nog eens vaak doet bij verschillende mensen kan je mening uiteraard ook telkens wat gaan veranderen, en kan je een onechte indruk nalaten.​
                          Last edited by Geerten; 25 mei 2024, 12:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ik “moet” juist niets Hombre.

Maar is die laatste zin nu niet eens echt voor U geschreven…..
                            Fraai staaltje arrogantie, knap.
                            Tja, die laatste zin, dat heb je natuurlijk als je iemand bewust wil kwetsen door een gedeeltelijke quote te gebruiken die mooi bekt, maar waarvan de oorspronkelijke betekenis nét het tegenovergestelde is van wat je tracht te bereiken.
                            Oh, en weer compleet off-topic natuurlijk.
                            Hombre

Comment

• Blijkbaar mag een EV maar 40% geladen zijn als je een ferry wil gebruiken (regelgeving na branden op schip)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                                Blijkbaar mag een EV maar 40% geladen zijn als je een ferry wil gebruiken (regelgeving na branden op schip)

https://www.adac.de/news/reise-griec...aehre-e-autos/
                                Hebben ze weer nieuwe regeltjes gevonden om het de automobilisten zo moeilijk mogelijk te maken?
                                Een benzine of dieselwagen met een volle tank brandt langer of heviger, in het accupack van een elektrische wagen blijft even veel brandbaar materiaal zitten, of die 20% of 100% geladen is, dat maakt niets uit.
                                Misschien heeft de verzekering niet graag dat er elektrische wagens aan boord zijn, en proberen ze die op die manier zoveel mogelijk weg te pesten?
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X