Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtRegen is blijkbaar ook niet goed voor de actieradius van elektrische auto's (en het ligt niet aan het verbruik van de ruitenwissers ):
Deze Dacia Duster heeft zelfs 30% meer verbruik...
Experts have shown on the example of Renault Duster how and due to what the fuel consumption of a car increases while driving in bad weather.
Volgens al die onheilsberichten zou ik zelfs -in de winter bij regen en tegenwind- niet meer van mijn oprit geraken zonder opnieuw te moeten ladenHombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtEn, dacht je dat niet niet het geval was voor benzineauto's?
Want het staat letterlijk in de info: “Net als bij auto's met verbrandingsmotor zorgt de waterlaag die zich voor de band ophoopt voor rolweerstand.”
Wat een onzin clickbait titel ook.
Zoals in het artikel ook staat, het met een vergelijkbare test uitgevoerd en eerlijk gezegd als het verschil 20% is, dan is dat toch een pak meer dan wat een ICE meer zou verbruiken, net als snelheid ook een veel grotere impact heeft bij een EV.
Het is al uitzonderlijk dat je een zware regenbui hebt "in stromende regen, waar water op de weg auto's doen vertragen en waarvan de ruitenwissers amper kunnen bijhouden op volle snelheid" over een afstand van meer dan enkele kilometers.
Tja. Om wakker van te liggen.
Er zijn zelfs landen waar het bijna of zelfs helemaal niet regent of vriest en daar rijden de EV's ook.
Volgens al die onheilsberichten zou ik zelfs -in de winter bij regen en tegenwind- niet meer van mijn oprit geraken zonder opnieuw te moeten laden
P.S. Dat is om te lachen hé.
Geniet van het zonnetje en doe een ritje nu het verbruik minder is door gebrek aan regen. ;-)Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Begrijpend lezen is duidelijk niet voor Verseg weggelegd, laat ik het hier bij houden. Ik vraag me zelfs af of hij mijn argumenten gelezen heeft, want zelfs niet gequote. Ach.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtEn een EV zou men snel moeten kunnen hebben: https://topgear.nl/autonieuws/havens...-15-jaar-staan
De grootste autohaven ter wereld, Zeebrugge, kampt met veel te volle kaaien. Bij terminal ICO staan 70.000 auto’s geparkeerd, waarvan er veel nog niet verkocht zijn. “Niet alleen Chinese, ook Europese merken produceren te veel.”
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
En vandaag in de krant: blijken het vooral brandstofwagens te zijn én bovendien veel Europese merken
De grootste autohaven ter wereld, Zeebrugge, kampt met veel te volle kaaien. Bij terminal ICO staan 70.000 auto’s geparkeerd, waarvan er veel nog niet verkocht zijn. “Niet alleen Chinese, ook Europese merken produceren te veel.”
Trouwens in België hebben we een paar fabrieken die enkel nog EV's maken, en daar staan er een pak te wachten hoor, zoveel zelfs dat men veel minder moet gaan beginnen produceren.
In andere landen hebben ze hetzelfde probleem waar enkel EV's gemaakt worden
En dit alles heeft met hetzelfde te maken ...
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
En dit alles heeft met hetzelfde te maken ...
grts
Sieg
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
En hopelijk snap je toch hoe dat komt ?
grts
Sieg
kan soms een zéér omgekeerd effect veroorzaken
waardoor ze op de rem gaan staan, bovendien gaat het
hier ook niet om de keuze tussen een benzine versus batterij grasmaaier hé.
Het is ook niet de eerste keer dat we bedrogen worden,
wat je soms met één hand wordt aangeboden nemen ze
nadien met twee handen terug, daar hoef ik geen tekeningetje
bij te maken.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtBegrijpend lezen is duidelijk niet voor Verseg weggelegd, laat ik het hier bij houden. Ik vraag me zelfs af of hij mijn argumenten gelezen heeft, want zelfs niet gequote. Ach.
Het enige dat je met je vorige en deze reactie weer doet, is zoals altijd elk maar iets minder positief puntje over een EV de grond inboren.
Onbegrijpelijk eigenlijk waarom want het is pure realiteit dat er staat en niet eens om een EV af te breken maar een resultaat van een test dat ze gedaan hebben.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
En vandaag in de krant: blijken het vooral brandstofwagens te zijn én bovendien veel Europese merken
Zoals er staat vooral door overproductie.
Dat zegt op zich niets over het al dan niet verschil tussen EV en ICE.
Eigenlijk is het zelfs negatiever voor EV's, want als er nu al met de veel lagere productie ten opzichte van ICE een overschot staat dat niet verkocht geraakt, dan betekent het alleen dat er weinig interesse voor is.
Laat ons de cijfers binnen een paar jaar nog eens bekijken wanneer er minder ICE's geproduceerd worden en meer EV's, de kans dat er dan 50.000 EV's staan te wachten is zeer groot.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Ja en wat zegt een te grote voorraad over het type motor?
Zoals er staat vooral door overproductie.
Dat zegt op zich niets over het al dan niet verschil tussen EV en ICE.Zo’n 16 procent van de wagens die op de terminal behandeld worden, is volledig elektrisch. Elf windmolens op de terminal moeten energie opwekken om die e-auto’s op te laden. Op enkele rijen elektrische wagens na, zijn er niet veel Chinese auto’s te zien.
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtEigenlijk is het zelfs negatiever voor EV's, want als er nu al met de veel lagere productie ten opzichte van ICE een overschot staat dat niet verkocht geraakt, dan betekent het alleen dat er weinig interesse voor is.
Laat ons de cijfers binnen een paar jaar nog eens bekijken wanneer er minder ICE's geproduceerd worden en meer EV's, de kans dat er dan 50.000 EV's staan te wachten is zeer groot.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtHa, de bekende stropopargumenten van Verseg. Laten we daar alvast niet meer op reageren.
Gebruik nu voor 1 keer uw verstand en denk even navoor je reageert!
Er worden al 100 jaar ICE wagens gebouwd en die fabrieken draaien al jaren op volle toeren.
Vergelijk dat met het aantal met volgende cijfers en dan merkt u dat men zelfs met het relatief klein aantal EV's ten opzichte van ICE zelfs deze EV's niet verkocht krijgt!
Er worden 10,9 procent EV's geleverd in Europa en 16 procent staat op die parking, omgerekend zijn 68 procent meer van de EV's dus nog niet verkocht.
Wacht maar tot de cijfers eens omgekeerd zijn en er 90 procent EV's in de grafiek staan, dan zal het aantal onverkochte auto's op die parking misschien maar 16 procent ICE's zijn en na 2035 zelfs 100 procent EV's.
De meeste EV fabrieken draaien nog maar heel recentelijk in vergelijking daarmee en zeker nog niet in even grote hoeveelheden, sommigen draaien ondertussen al op een veel,lager pitje omdat er onvoldoende vraag is.
Daar waar vele merken in meerdere landen fabrieken hebben of hadden om ICE wagens te bouwen hebben ze voor hun EV wagens meestal maar 1 fabriek waar ze een bepaald model maken.
Chinese EV's worden nog maar recentelijk ingevoerd, daar kunnen er ook nog geen overdreven aantallen van blijven staan.
Een ICE dat een paar maanden tot jaren stil staat zal niet meteen een negatieve impact hebben op de werking, een EV daarentegen is een heel andere zaak.Last edited by VerSeg; 13 mei 2024, 18:48.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Vergelijk dat met het aantal met volgende cijfers en dan merkt u dat men zelfs met het relatief klein aantal EV's ten opzichte van ICE zelfs deze EV's niet verkocht krijgt!
Er worden 10,9 procent EV's geleverd in Europa en 16 procent staat op die parking, omgerekend zijn 68 procent van de EV's dus nog niet verkocht.
Ach, misschien wordt dit voorbeeld wel ergens in een klas aangehaald als voorbeeld hoe het niet moet. Eeuwige roem voor Verseg
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Prachtig voorbeeld van hoe met de juiste cijfers verkeerde interpretaties ontstaan, ook geen held in wiskunde geweest zeker?
Ach, misschien wordt dit voorbeeld wel ergens in een klas aangehaald als voorbeeld hoe het niet moet. Eeuwige roem voor Verseg
Met afbrekende reacties geven en mensen belachelijk maken, uw specialiteit, daar zal men anders ook niet ver mee komen.
Als er 10,9 procent EV's in Europa verdeeld zijn en 16 procent van de parking zijn EV's dan is de evenredigheid ruw geschat 10,9 / 16 x 100 = 68.
En mocht het zo zijn dat wiskunde niet mijn specialiteit is, dan nog liever niet kunnen rekenen dan onmenselijk zijn en alles in het belachelijke trekken.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Als er procentueel meer blijven staan dan dat er verdeeld worden, dan is dat anders niet moeilijk te weten dat er in evenredigheid tot het totale aantal meer EV's onverkocht op die parking staan dan ICE's.
Met afbrekende reacties geven en mensen belachelijk maken, uw specialiteit, daar zal men anders ook niet ver mee komen.
Als er 10,9 procent EV's in Europa verdeeld zijn en 16 procent van de parking zijn EV's dan is de evenredigheid ruw geschat 10,9 / 16 x 100 = 68.
En mocht het zo zijn dat wiskunde niet mijn specialiteit is, dan nog liever niet kunnen rekenen dan onmenselijk zijn en alles in het belachelijke trekken.
Waar haal jij het dat er procentueel méér blijven staan dan er EV's verkocht worden? Jouw berekening en beredenering raakt kant nog wal
De getallen die jij aanhaalt zijn het Y2Y verschil.
Het gaat dan bovendien ook over ingeschreven wagens. Dat zijn wagens die reeds gekocht zijn en een nummerplaat hebben. Geen enkele wagen in de haven is ingeschreven, die zijn onderweg naar een klant. In Europa zijn in 2023 1.500.000 EV's gekocht én ingeschreven, 37% méér dan in 2022. Hoe kan jij nu becijferen hoeveel onverkochte EV's in de haven staan?
Het enige dat we weten uit het krantenartikel is dat er ongeveer 70.000 wagens in de haven staan. En dat 16% van de jaarlijkse omzet EV's zijn. Dat brengt op ons theoretisch op 11.200 EV die in de haven staan. Theoretisch, want dat cijfer zal continue stijgen (als er een schip binnenvaart) en dalen (afvoer door autocarriers -1000 vrachtwagens per dag- en autotreinen). Vorig jaar zijn in die haven bij die bepaalde firma 2.5 miljoen wagens verscheept, 16% elektrisch maakt 400.000EV's. Dus 26.7% van de in Europa verkochte én ingeschreven elektrische wagens zijn via de Belgische havens toegekomen. De rest, 73.3% via verschillende andere havens dan de Belgische en/of rechtstreeks door de Europese fabrieken verdeeld naar de diverse invoerders.
*aanvulling: die 16% of ongeveer 400.000EV's die op jaarbasis de BE haven doorlopen zijn niet enkel invoer, een onbekend aantal wordt ook langs die weg uitgevoerd uit Europa*
En vertel jij me nu eens hoeveel EV's er hoelang al stilstaan met cijfers en bronnen om aan jou 68% (op 1.500.000 wagens in EU) = 1.020.000 wagens zijn onverkocht en staan ergens in een hoekje.
En dan zou ik niet met je mogen lachen? Je gaat zodanig op in het anti-EV gedoe dat je gewoon blind bent voor feiten.
Voor de duidelijkheid de cijfers rechtstreeks van de overkoepelende Europese organisatie:
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
Comment