Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessante vergelijking van de ADAC , om terug on-topic te komen :

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Voor alle duidelijkheid, de Kia Niro is volledig elektrisch aangedreven (820 stuks) en de overige van de 1.693 zijn hybride of plugin hybride. Dus toch een beetje elektrisch
      Klopt, maar het gaat over Tesla verslaan en tesla is puur elektrisch, om daar een correct vergelijk mee te maken moet men de puur elektrische voertuigen tellen.
      Maar het aantal Niro's in totaal is wel redelijk veel.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

        Euh, Google maps als routeplanner geeft toch de snelheid (en snelheidsbeperking) aan?
        Neen Hombre via Android connectie kan ik nergens de snelheid aflezen, enkel hoe snel
        je er mag rijden.

        Comment


        • Als dit er ook hier zou komen, dan nogmaals pech voor mensen met zonnepanelen die overdag niet kunnen laden.
          Een kleine vergoeding voor injectie zou kunnen keren in een relatief dure kost dat je zelf mag afdokken.
          Betalen om af te nemen van het net en ook betalen om te injecteren.
          Eigenaars van zonnepanelen staat in de toekomst misschien een onaangename verrassing te wachten. Mogelijk zullen ze moeten gaan betalen om stroom op het elektriciteitsnet te zetten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • En misschien komt deze EV er die 1.000 km zou kunnen halen.
            Maar als hij komt, dan zal het alvast niet bij ons zijn met het prijskaartje van 350.000€.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Als dit er ook hier zou komen, dan nogmaals pech voor mensen met zonnepanelen die overdag niet kunnen laden.
              Een kleine vergoeding voor injectie zou kunnen keren in een relatief dure kost dat je zelf mag afdokken.
              Betalen om af te nemen van het net en ook betalen om te injecteren.
              https://www.redactie24.be/overig/sta...edium=facebook
              De regels van het spel werden reeds verschillende malen veranderd, beloftes gebroken enz.
              Gewoon schaamteloos, en ons dan maar wijs maken dat ze met die gascentrales de energiebehoefte
              perfect kunnen regelen.

              En wist je dat je zelfs je hoofdschakelaar niet mag uitzetten als je een slimme meter hebt hangen Freddy?

              Tijdens een vakantie of verbouwing schakel je beter de zekeringskast uit, maar nooit je digitale meter. Hier zijn vier redenen waarom.



              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als dit er ook hier zou komen, dan nogmaals pech voor mensen met zonnepanelen die overdag niet kunnen laden.
                Een kleine vergoeding voor injectie zou kunnen keren in een relatief dure kost dat je zelf mag afdokken.
                Betalen om af te nemen van het net en ook betalen om te injecteren.
                https://www.redactie24.be/overig/sta...edium=facebook
                En laat ons nu net afgelopen zaterdag nog goed 5kWp aan zonnepanelen hebben bijgelegd De installateur was er ook niet over te spreken
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                  En wist je dat je zelfs je hoofdschakelaar niet mag uitzetten als je een slimme meter hebt hangen Freddy?

                  https://www.fluvius.be/nl/blog/digit...=1714934887604
                  Niet voor een week, als je op vakantie vertrekt of zo. Maar voor werken aan de elektriciteitsinstallatie geen enkel probleem, vorige week nog gedaan en alles blijft normaal werken.

                  Comment


                  • Een EV bij het leger. Om eens te lachen. ;-)

                    En een klein blutsje herstellen. Om eens te blijten.
                    Een kleine buts op een RIVIAN R1T zorgde in Amerika voor een gepeperde reparatie. Ruim 20K voor wat schade, dat kan toch niet?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Een EV bij het leger. Om eens te lachen. ;-)

                      En een klein blutsje herstellen. Om eens te blijten.
                      https://www.autoblog.nl/nieuws/klein...dollar-6886791
                      Ja hoor, nu herken ik Verseg weer. Ik begon me al zorgen te maken.
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Die Rivian met bluts is een beetje vergezocht - de kosten hebben niks te maken met het feit dat het een EV is, maar met de bouwwijze van die auto, met zeer grote panelen die vervangen moeten worden.
                        Overigens lijkt me die schade geen enkel probleem voor een fatsoenlijke carrossier, dat moet zo uitgedeukt kunnen worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Die Rivian met bluts is een beetje vergezocht - de kosten hebben niks te maken met het feit dat het een EV is, maar met de bouwwijze van die auto, met zeer grote panelen die vervangen moeten worden.
                          Overigens lijkt me die schade geen enkel probleem voor een fatsoenlijke carrossier, dat moet zo uitgedeukt kunnen worden.
                          Precies dat. Vergelijkbaar met het verhaal van een Rivian met zelfs minder schade die een offerte kreeg van 10.000 dollars met de opmerking dat de uiteindelijke kost kon oplopen tot 20.000$ als de eerste poging niet zou lukken. Uiteindelijk door een carrossier gemaakt voor 3500$.
                          Het hele verhaal:



                          Gelukkig ondertussen ook goed nieuws: in Frankrijk is er een akkoord tussen de overheid en de autofabrikanten om prioriteit te geven aan elektrische voertuigen.
                          "The French automotive industry and the government are about to embark on a journey of no return. By initialling the strategic contract for the automotive industry 2024-2027 on the morning of Monday 6 May, the signatories are resolutely committing themselves to the road to all-electricity, taking in their wake an entire ecosystem that accounts for 350,000 jobs and $50 billion in exports. And there will be no change of course, at least in France, at a time when some European countries, influenced by their manufacturers, are beginning to criticise the planned end to production of combustion-powered cars by 2035.
                          @BrunoLeMaire, the French @Economie_Gouv, confirmed: "Together with the @EmmanuelMacron President of the Republic, we have made the decision to take the turn towards electric vehicles. We don't want to go backwards. On the contrary, we want to speed things up."​
                          Last edited by Hombre; 6 mei 2024, 15:46.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Mooie reclamespot over de nieuwe R5 ev. Met 25.000€ betaalbaar voor de meeste mensen.
                            En neen, er kunnen geen twee benches voor uw twee Deense doggen in, een caravan van 1600kg is geen optie en de 1000km-in-een-ruk rijders moet ik ook teleurstellen.
                            Maar voor de rest een mooie en leuke auto:



                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Mooie reclamespot over de nieuwe R5 ev. Met 25.000€ betaalbaar voor de meeste mensen.
                              En neen, er kunnen geen twee benches voor uw twee Deense doggen in, een caravan van 1600kg is geen optie en de 1000km-in-een-ruk rijders moet ik ook teleurstellen.
                              Maar voor de rest een mooie en leuke auto:
                              Het is toch wel een heel kleine wagen, hopelijk met deftige handleiding hoe men er moet inkruipen en voor wat grotere mensen best eentje met open dak.
                              Buiten betaalbaar moet een auto vooral ook bruikbaar zijn.
                              Als die R5 zo betrouwbaar is als de meeste Franse wagens, dan belooft het.
                              Alles wat met elektriciteit en elektronica te maken heeft, dat is nooit het sterkste punt geweest van Franse wagens.
                              Maar goed, nieuw tijdperk en nieuw ontwerp met een oude benaming.
                              Het is wel een vanaf prijs voor de echte basis en dat kan nogal oplopen en het blijft een kleine wagen die voor velen niet zal voldoen.
                              Voor de jeugd is 25.000 Euro ook al meteen veel geld, maar met een ICE komt men ook niet ver meer met dat bedrag.
                              Hier staat ook al wat info.
                              Ontdek Renault 5 100% electric: eigentijds design, met virtuele assistent Reno en ingebouwde Google-services. Blijf op de hoogte.

                              De R5 is in het verleden anders wel een groot succes geweest en de kans dat die het opnieuw wordt is redelijk bestaande.
                              Uiteraard ieder zijn ding, maar lelijk is hij niet en vermoedelijk meer nostalgie voor de oudere generatie.
                              Last edited by VerSeg; 6 mei 2024, 21:53.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • De oude R5 was 3,5m lang, en daar geraakten we ook in en uit zonder problemen, de nieuwe is 3,92m lang, de binnenruimte zal dus ook wel heel wat groter zijn (de breedte heb ik niet opgezocht, maar daar zal de nieuwe uiteraard ook wel "gegroeid" zijn).
                                Ik heb er zelf geen gehad (mijn eerste auto was nog kleiner, dat was een Mini 850), maar ik heb wel verschillende keren meegereden met die oorspronkelijke R5, en ik kan mij niet herinneren dat het een probleem was om er in en uit te geraken.
                                ik was toen waarschijnlijk nog wel wat leniger dan nu ).

                                De enige auto waar ik de voorbije jaren mee heb meegereden en waarbij het heel moeilijk was om er in en uit te geraken was een BMW 1, een bedrijfswagen van iemand op het werk, met andere auto's heb ik nooit problemen gehad om in of uit te stappen.
                                Die BMW 1 is wel langer dan de elektrische R5, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat er in die grotere auto meer binnenruimte is, en dat het gemakkelijker is om er in of uit te geraken.

                                Heeft iedereen wel een grotere auto nodig?
                                Volgens mij zijn er heel veel automobilisten waarvoor een auto zoals de elektrische R5 ruim voldoende mogelijkheden biedt.
                                En persoonlijk vind ik het ontwerp van de elektrische R5 heel geslaagd (ik behoor tot de categorie "nostalgie voor de oudere generatie").
                                Ik rij zelf al meer dan 30 jaar met Franse auto's (Renault, en nu met een Dacia, maar alle technologie in die Dacia komt uit Frankrijk) en ik heb nooit elektrische problemen gehad met die auto's.
                                Voor Renault is het ook niet de eerste elektrische auto, ze zullen ondertussen ook al wel wat bijgeleerd hebben om de nieuwe R5 voldoende betrouwbaar te kunnen maken.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X