Interessante vergelijking van de ADAC , om terug on-topic te komen :
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtVoor alle duidelijkheid, de Kia Niro is volledig elektrisch aangedreven (820 stuks) en de overige van de 1.693 zijn hybride of plugin hybride. Dus toch een beetje elektrisch
Maar het aantal Niro's in totaal is wel redelijk veel.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Euh, Google maps als routeplanner geeft toch de snelheid (en snelheidsbeperking) aan?
je er mag rijden.
Comment
-
Als dit er ook hier zou komen, dan nogmaals pech voor mensen met zonnepanelen die overdag niet kunnen laden.
Een kleine vergoeding voor injectie zou kunnen keren in een relatief dure kost dat je zelf mag afdokken.
Betalen om af te nemen van het net en ook betalen om te injecteren.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
En misschien komt deze EV er die 1.000 km zou kunnen halen.
Maar als hij komt, dan zal het alvast niet bij ons zijn met het prijskaartje van 350.000€.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtAls dit er ook hier zou komen, dan nogmaals pech voor mensen met zonnepanelen die overdag niet kunnen laden.
Een kleine vergoeding voor injectie zou kunnen keren in een relatief dure kost dat je zelf mag afdokken.
Betalen om af te nemen van het net en ook betalen om te injecteren.
https://www.redactie24.be/overig/sta...edium=facebook
Gewoon schaamteloos, en ons dan maar wijs maken dat ze met die gascentrales de energiebehoefte
perfect kunnen regelen.
En wist je dat je zelfs je hoofdschakelaar niet mag uitzetten als je een slimme meter hebt hangen Freddy?
Tijdens een vakantie of verbouwing schakel je beter de zekeringskast uit, maar nooit je digitale meter. Hier zijn vier redenen waarom.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtAls dit er ook hier zou komen, dan nogmaals pech voor mensen met zonnepanelen die overdag niet kunnen laden.
Een kleine vergoeding voor injectie zou kunnen keren in een relatief dure kost dat je zelf mag afdokken.
Betalen om af te nemen van het net en ook betalen om te injecteren.
https://www.redactie24.be/overig/sta...edium=facebookHombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtEn wist je dat je zelfs je hoofdschakelaar niet mag uitzetten als je een slimme meter hebt hangen Freddy?
https://www.fluvius.be/nl/blog/digit...=1714934887604
Comment
-
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtEen EV bij het leger. Om eens te lachen. ;-)
En een klein blutsje herstellen. Om eens te blijten.
https://www.autoblog.nl/nieuws/klein...dollar-6886791Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Die Rivian met bluts is een beetje vergezocht - de kosten hebben niks te maken met het feit dat het een EV is, maar met de bouwwijze van die auto, met zeer grote panelen die vervangen moeten worden.
Overigens lijkt me die schade geen enkel probleem voor een fatsoenlijke carrossier, dat moet zo uitgedeukt kunnen worden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk berichtDie Rivian met bluts is een beetje vergezocht - de kosten hebben niks te maken met het feit dat het een EV is, maar met de bouwwijze van die auto, met zeer grote panelen die vervangen moeten worden.
Overigens lijkt me die schade geen enkel probleem voor een fatsoenlijke carrossier, dat moet zo uitgedeukt kunnen worden.
Het hele verhaal:
Gelukkig ondertussen ook goed nieuws: in Frankrijk is er een akkoord tussen de overheid en de autofabrikanten om prioriteit te geven aan elektrische voertuigen.
"The French automotive industry and the government are about to embark on a journey of no return. By initialling the strategic contract for the automotive industry 2024-2027 on the morning of Monday 6 May, the signatories are resolutely committing themselves to the road to all-electricity, taking in their wake an entire ecosystem that accounts for 350,000 jobs and $50 billion in exports. And there will be no change of course, at least in France, at a time when some European countries, influenced by their manufacturers, are beginning to criticise the planned end to production of combustion-powered cars by 2035.
@BrunoLeMaire, the French @Economie_Gouv, confirmed: "Together with the @EmmanuelMacron President of the Republic, we have made the decision to take the turn towards electric vehicles. We don't want to go backwards. On the contrary, we want to speed things up."Last edited by Hombre; 6 mei 2024, 15:46.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtMooie reclamespot over de nieuwe R5 ev. Met 25.000€ betaalbaar voor de meeste mensen.
En neen, er kunnen geen twee benches voor uw twee Deense doggen in, een caravan van 1600kg is geen optie en de 1000km-in-een-ruk rijders moet ik ook teleurstellen.
Maar voor de rest een mooie en leuke auto:
Buiten betaalbaar moet een auto vooral ook bruikbaar zijn.
Als die R5 zo betrouwbaar is als de meeste Franse wagens, dan belooft het.
Alles wat met elektriciteit en elektronica te maken heeft, dat is nooit het sterkste punt geweest van Franse wagens.
Maar goed, nieuw tijdperk en nieuw ontwerp met een oude benaming.
Het is wel een vanaf prijs voor de echte basis en dat kan nogal oplopen en het blijft een kleine wagen die voor velen niet zal voldoen.
Voor de jeugd is 25.000 Euro ook al meteen veel geld, maar met een ICE komt men ook niet ver meer met dat bedrag.
Hier staat ook al wat info.
Ontdek Renault 5 100% electric: eigentijds design, met virtuele assistent Reno en ingebouwde Google-services. Blijf op de hoogte.
De R5 is in het verleden anders wel een groot succes geweest en de kans dat die het opnieuw wordt is redelijk bestaande.
Uiteraard ieder zijn ding, maar lelijk is hij niet en vermoedelijk meer nostalgie voor de oudere generatie.Last edited by VerSeg; 6 mei 2024, 21:53.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
De oude R5 was 3,5m lang, en daar geraakten we ook in en uit zonder problemen, de nieuwe is 3,92m lang, de binnenruimte zal dus ook wel heel wat groter zijn (de breedte heb ik niet opgezocht, maar daar zal de nieuwe uiteraard ook wel "gegroeid" zijn).
Ik heb er zelf geen gehad (mijn eerste auto was nog kleiner, dat was een Mini 850), maar ik heb wel verschillende keren meegereden met die oorspronkelijke R5, en ik kan mij niet herinneren dat het een probleem was om er in en uit te geraken.
ik was toen waarschijnlijk nog wel wat leniger dan nu ).
De enige auto waar ik de voorbije jaren mee heb meegereden en waarbij het heel moeilijk was om er in en uit te geraken was een BMW 1, een bedrijfswagen van iemand op het werk, met andere auto's heb ik nooit problemen gehad om in of uit te stappen.
Die BMW 1 is wel langer dan de elektrische R5, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat er in die grotere auto meer binnenruimte is, en dat het gemakkelijker is om er in of uit te geraken.
Heeft iedereen wel een grotere auto nodig?
Volgens mij zijn er heel veel automobilisten waarvoor een auto zoals de elektrische R5 ruim voldoende mogelijkheden biedt.
En persoonlijk vind ik het ontwerp van de elektrische R5 heel geslaagd (ik behoor tot de categorie "nostalgie voor de oudere generatie").
Ik rij zelf al meer dan 30 jaar met Franse auto's (Renault, en nu met een Dacia, maar alle technologie in die Dacia komt uit Frankrijk) en ik heb nooit elektrische problemen gehad met die auto's.
Voor Renault is het ook niet de eerste elektrische auto, ze zullen ondertussen ook al wel wat bijgeleerd hebben om de nieuwe R5 voldoende betrouwbaar te kunnen maken.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
Comment