Zo werkt foutberekening niet.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtZo werkt foutberekening niet.
Dank U voor de toelichting. Uw uitleg is geniaal.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Antwoord gevonden met AI:
“De nauwkeurigheid van GPS-systemen kan variëren, maar over het algemeen streven ze naar een nauwkeurigheid van ongeveer 3 tot 5 meter. Dit kan resulteren in een kleine afwijking in de snelheidsmeting, meestal binnen 1 tot 2 km per uur. Dus als je GPS aangeeft dat je 120 km per uur rijdt, kan de werkelijke snelheid ergens tussen de 118 en 122 km per uur liggen.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtAntwoord gevonden met AI:
“De nauwkeurigheid van GPS-systemen kan variëren, maar over het algemeen streven ze naar een nauwkeurigheid van ongeveer 3 tot 5 meter. Dit kan resulteren in een kleine afwijking in de snelheidsmeting, meestal binnen 1 tot 2 km per uur. Dus als je GPS aangeeft dat je 120 km per uur rijdt, kan de werkelijke snelheid ergens tussen de 118 en 122 km per uur liggen.”
Zelf rij ik meestal met de snelheid die de gps aangeeft i.v.m. de snelheidslimieten en het ontwijken van de bijbehorende boetes.
Nu we weten dat er bij 100 km/h een fout is van +- 2 km/h kunnen we onze "risico's" inschatten.
Maar ik had het over afstanden, niet over snelheden.Last edited by Skitch; 4 mei 2024, 21:55." In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtZeer duidelijk antwoord.
Dank U voor de toelichting. Uw uitleg is geniaal.
Ik zie dat dagelijk bij commerciële GPS toestellen in fleet management. Die zullen je wel zeggen waar je voertuig staat op de parking maar dat kan echt in de realiteit wel 10-20 meter verschillen. En dat is met voertuigen waar de antenne bovenop het dak staat met een vrij zicht op de hemel. Dat is perfect bruikbaar voor het doel. Je weet dat het voertuig dat je zoekt achter links op de parking staat. Maar of dat nu op plaats 3 of plaats 6 staat.... Eerlijk gezegd daar ligt niemand van wakker. Wel dat het vooraan aan de poort staat of achteraan 100 meter verder.
Je krijgt dus ook elke seconde een snelheidmeting met die fout binnen. Dus die 1km/h dat is echt wel met een perfecte ontvanger, waarschijnlijk zelfs een differentiële ontvanger bij klare hemel, geen regen, geen mist, geen gebouwen of bomen in de buurt.
En ja, je kan een positie op enkele cm bepalen. Maar dat is niet met de normale ontvangers. Dan heb je minstens een differentiële ontvanger nodig. Liefst met een tiental meter tussen de 2 ontvangers. En bij bvb containerkranen waar dat gebruikt wordt dan hebben ze ook nog minstens een 3-tal vaste grondstations die een perfect gekende locatie hebben die ze ook in rekening brengen.
Mensen hebben te veel de neiging dat als ze een digitaal cijfer zien om dat als absoluut foutloos te zien. Maar spijtig genoeg is het dat niet.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Als je het al niet zo snapt, dan gaat een uitleg ook niet helpen. Een meetfout is op elk gemeten punt, niet enkel op het eerste en het laatste. Dus uw GPS die meet elk punt met een fout van 4.7 meter. ELK tussenliggend punt van jouw 100000 km. En dat zijn er heel wat.
Ik zie dat dagelijk bij commerciële GPS toestellen in fleet management. Die zullen je wel zeggen waar je voertuig staat op de parking maar dat kan echt in de realiteit wel 10-20 meter verschillen. En dat is met voertuigen waar de antenne bovenop het dak staat met een vrij zicht op de hemel. Dat is perfect bruikbaar voor het doel. Je weet dat het voertuig dat je zoekt achter links op de parking staat. Maar of dat nu op plaats 3 of plaats 6 staat.... Eerlijk gezegd daar ligt niemand van wakker. Wel dat het vooraan aan de poort staat of achteraan 100 meter verder.
Je krijgt dus ook elke seconde een snelheidmeting met die fout binnen. Dus die 1km/h dat is echt wel met een perfecte ontvanger, waarschijnlijk zelfs een differentiële ontvanger bij klare hemel, geen regen, geen mist, geen gebouwen of bomen in de buurt.
En ja, je kan een positie op enkele cm bepalen. Maar dat is niet met de normale ontvangers. Dan heb je minstens een differentiële ontvanger nodig. Liefst met een tiental meter tussen de 2 ontvangers. En bij bvb containerkranen waar dat gebruikt wordt dan hebben ze ook nog minstens een 3-tal vaste grondstations die een perfect gekende locatie hebben die ze ook in rekening brengen.
Mensen hebben te veel de neiging dat als ze een digitaal cijfer zien om dat als absoluut foutloos te zien. Maar spijtig genoeg is het dat niet.
Maar ik had het over afstanden, niet over snelheden.! Dus ik meet maar twee punten. Begin- en eindpunt.
Of ik nu 8 liter per 100,002 km of 8 liter per 99,998 km verbruik. Daar lig ik niet wakker van.
'K Ga daar geen Gauss curve voor uitrekenen hé.
Voor de rest geef ik het toe : "Als je het al niet zo snapt, dan gaat een uitleg ook niet helpen.". Gerustgesteld ?
BTW: Als ik die afstanden meet is dat niet met de gps in de auto.
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtMensen hebben te veel de neiging dat als ze een digitaal cijfer zien om dat als absoluut foutloos te zien. Maar spijtig genoeg is het dat niet.
Maar wijzertjes zijn nog erger, alhoewel sneller afleesbaar.
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtIk zie dat dagelijk bij commerciële GPS toestellen in fleet management. Die zullen je wel zeggen waar je voertuig staat op de parking maar dat kan echt in de realiteit wel 10-20 meter verschillen.
Gebruiken die WAAS?
Misschien is de kaartdatum verkeerd ingesteld: WGS 84 ?
Bij Geocaches komen ze dichter bij dat die 10 à 20 meter. meestal halen die 2 meter tot 4 meter diep in de bossen.
Weet dat papieren landkaarten of wegenkaarten minder accuraat zijn dan een goede GPS meting.Last edited by Skitch; 4 mei 2024, 23:16." In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Kia EV6 AWD LR, werd ons aanbevolen door een oud-collega die 12? jaar geleden gestart is met een eigen firma voor het verhuur en leasing van enkel 100% elektrische wagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Het gaat hem dan wel niet enkel om de elektrische wagens want van Kia is net niet de helft elektrisch.
Kia Niro – 1.693 (waarvan 820 elektrisch)
De prijs van de wagens zal uiteraard wel een impact hebben.
Maar Kia is ook hier goed op weg zo te zien aan het aantal dat er rondrijden.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
De titel van het artikel is wel wat misleidend door te melden dat Tesla verslaan werd.
Het gaat hem dan wel niet enkel om de elektrische wagens want van Kia is net niet de helft elektrisch.
Kia Niro – 1.693 (waarvan 820 elektrisch)
De prijs van de wagens zal uiteraard wel een impact hebben.
Maar Kia is ook hier goed op weg zo te zien aan het aantal dat er rondrijden.
We waren met aanschaf van een EV eerst met de bedoeling naar de showroom getrokken om de nieuwe Niro te overwegen. Maar met de testrit beiden helemaal verkocht aan de EV6 en schaamteloos een pak geld meer neergelegd. Maar die Niro BEV is een prima auto hoor, ik zou hem direct gekocht hebben ware het niet om een aantal bijzonder handige opties die de EV6 dan weer wel heeft.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
Maar ik had het over afstanden, niet over snelheden.! Dus ik meet maar twee punten. Begin- en eindpunt.
Maar ga je puur op gps-coördinaten rijden of wandelen, off-road, klopt dat verhaal niet meer. Als ik de waypoints op de garmin gpsmap65 bekijk, of via de wandelapp Locusmaps dan zie dat je nooit een rechte lijn loopt maar zig-zag. De Garmin kan dat met het elektronisch kompas wat uitvlakken. Maar mijn identieke routine boswandeling is daardoor de ene keer 5,05 km en de andere keer 4,95km of meer/minder. Als ik ergens sta te keuvelen dan lijkt het ook alsof ik niet stilsta maar de hele tijd een meter of 5 in alle richtingen uit ga (het lijkt wel alsof ik iets aan het zoeken ben).
Hombre
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtMaar ik had het over afstanden, niet over snelheden.
Voor mij heeft het eigenlijk weinig zin, daar ik met Google Maps nergens mijn snelheid kan aflezen,
(tenminste niet dat ik weet)
Zet GPS tracking in als je ogen op de baan voor een verantwoord rijgedrag en verzamel vlootdata om onderhoudskosten te verminderen.
Comment
-
Wij hadden het hier wel over snelheden Skitch, of deze correcter zijn dan de kilometerteller in je auto.
Voor mij heeft het eigenlijk weinig zin, daar ik met Google Maps nergens mijn snelheid kan aflezen,
Soms met extra buitenantenne maar dat is veel gepruts voor weinig voordeel op open weg.
De app's op de smartphone zijn minder nauwkeurig. Toch op mijn smartphone.
Er zijn veel speed trackers apps.
Met Easy GPS Meter app kan je voor de AFSTAND ook de rechte lijn meten. Maar wel met een fout van +- 6 meter.
De snelheid kan je er uiteraard ook mee meten.Last edited by Skitch; 5 mei 2024, 09:01." In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Wij hadden het hier wel over snelheden Skitch, of deze correcter zijn dan de kilometerteller in je auto.
Voor mij heeft het eigenlijk weinig zin, daar ik met Google Maps nergens mijn snelheid kan aflezen,Hombre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtMaar mijn identieke routine boswandeling is daardoor de ene keer 5,05 km en de andere keer 4,95km of meer/minder. Als ik ergens sta te keuvelen dan lijkt het ook alsof ik niet stilsta maar de hele tijd een meter of 5 in alle richtingen uit ga (het lijkt wel alsof ik iets aan het zoeken ben).
Met jouw Gpsmap65 kan je het vertrekpunt als waypoint instellen zodat die zijn meting telkens uitrekent vanaf het waypoint.
Uiteraard gebruik je een Gpsmap65 voor andere dingen ook.
Last edited by Skitch; 5 mei 2024, 10:28." In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
Comment