Opgeruimd staat netjes.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Weinig zeggende tabel zonder wat uitleg of hoofding van de kolommen.
En 70% kan thuis laden, waar haal je dat vandaan?
Wat ik hoor van collega's is net dat de meerderheid thuis niet kan laden en ze steeds op zoek moeten naar een vrije laadpaal.
Die ongeveer 70% vanwaar die komt? Google misschien? Cijfers hierover variëren wel wat, vandaar die ongeveer. AXA spreekt over 64% (2022), Febiac over 70%, de Europese Gemeenschap in hun rapporten dan weer over 55% thuis en 25% op het werk (Europees gemiddelde). In NL zijn de cijfers duidelijker, daar worden 2 op de 3 wagens (67%) thuis geladen.
Uw persoonlijke situatie en die van uw collega's kunnen best zo zijn, dat ga ik niet betwisten. Maar het is niet de ervaring van de doorsnee EV-rijder.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Brandend actueel, zo'n artikel over een artikel met cijfers die betrekking hebben op het tweede kwartaal van vorig jaar.Hombre
Comment
-
In Wallonie hebben ze dan weer andere plannen. Ja kan zoiets toch niet verzinnen? Blijkbaar wel...
De hervorming zal dus brutaal zijn en het valt te zien hoe consumenten zich zullen aanpassen. Het is belangrijk om de toegepaste prijzen goed te begrijpen om onaangename verrassingen te voorkomen. Deze herziening zal ook bestuurders van elektrische auto’s belemmeren, die soms overdag geen oplaadmogelijkheden hebben, omdat ze onderweg zijn of omdat hun werkplek niet genoeg oplaadpunten biedt voor al het personeel. Maar dat kan de Waalse regulator waarschijnlijk niets schelen…Last edited by frank207be; 24 maart 2024, 11:34.
Comment
-
Een diesel kopen, nu?
Ik zou het misschien overwegen (of benzine-elektr.) mocht er een auto bestaan die diesel-elektrisch wordt aangedreven zonder accu (zoals er treinen bestaan), die bestaan wellicht, maar ik hoor daar weinig over)."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
Of moeten ze een tweede wagen kopen, dan kunnen ze elke dag wisselen, de ene kan dan laden terwijl de andere gebruikt wordt.
En de huishoudens waar ze elektrische koken, die zullen dan ook hun elektrische kooplaat wel vervangen door een gasvuur, eventueel op propaan of butaan, want het zal anders heel duur worden om warm eten klaar te maken na 17u.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk berichtEen diesel kopen, nu?
Ik zou het misschien overwegen (of benzine-elektr.) mocht er een auto bestaan die diesel-elektrisch wordt aangedreven zonder accu (zoals er treinen bestaan), die bestaan wellicht, maar ik hoor daar weinig over).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
Automobilisten die hun wagen niet overdag kunnen laden, moeten die dan een dieselgenerator kopen om hun auto te kunnen laden?
Of moeten ze een tweede wagen kopen, dan kunnen ze elke dag wisselen, de ene kan dan laden terwijl de andere gebruikt wordt.
En de huishoudens waar ze elektrische koken, die zullen dan ook hun elektrische kooplaat wel vervangen door een gasvuur, eventueel op propaan of butaan, want het zal anders heel duur worden om warm eten klaar te maken na 17u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtNissan heeft in elk geval zo een vrij zuinige benzine."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
Quasqai E power? Wel nog met accu..
regeneratief te kunnen rijden, eigenlijk een elektrische auto
met een generator.
Voordeel is dat al de overbodige mechanische koppelingen
tussen de verbrandingsmotor er niet zijn.
Een vriend van mij (ex lid van BD) rijdt met zo een,
werkelijk verbruik dooreen 6,6 liter voor toch een deftig
zware auto valt dus goed mee.
Het heeft mij eigenlijk altijd verbaasd dat dat de norm
niet is geworden bij auto’s.
Stihl gebruikt dat systeem reeds bijna 40 jaar in hun heftrucks.
Klopt dat ze dat bij Nissan ook hebben
in de de Quasqai eigenlijk het beste van twee werelden,
bijtanken op een paar minuten en geen gedoe met laadpalen.
Last edited by Geerten; 24 maart 2024, 17:55.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtIn Wallonie hebben ze dan weer andere plannen. Ja kan zoiets toch niet verzinnen? Blijkbaar wel...
https://gocar.be/nl/autonieuws/elekt...ijzen-s-avonds
dat en de productie van niet 100% betrouwbare en veel te dure batterijen.
En voor we denkt dat EV rijden op vlak van inschrijving en tax gratis zal blijven,
denk dan maar snel wat anders, alles wat ze met één hand geven pakken ze
met twee handen terug, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtUw persoonlijke situatie en die van uw collega's kunnen best zo zijn, dat ga ik niet betwisten. Maar het is niet de ervaring van de doorsnee EV-rijder.
De mensen die zelf bewust een EV kopen, daar kan ik best van geloven dat die thuis kunnen laden, meestal gaat hun beslissing om een EV te kopen samen met het bezit of plaatsen van zonnepanelen.
Maar het merendeel van de EV's zijn nog steeds bedrijfswagens en daar is de situatie heel anders en als een bedrijf een paar duizend voertuigen heeft, dan is die impact toch al wel redelijk groot genoeg.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Een van redenen waarom ik het persoonlijk nooit heb gehad voor de EV,
dat en de productie van niet 100% betrouwbare en veel te dure batterijen.
En voor we denkt dat EV rijden op vlak van inschrijving en tax gratis zal blijven,
denk dan maar snel wat anders, alles wat ze met één hand geven pakken ze
met twee handen terug, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.
En wat het met één hand geven en twee handen pakken heb ik nog niet ervaren, misschien moet je eens enkele voorbeelden geven.Hombre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk berichtWaterstof-elektrisch?Hombre
Comment
Comment