Opgeruimd staat netjes.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Niet te geloven dat U daar allemaal van op de hoogte bent hé Hombre,
je zal nog veel werk hebben om al die geleerde mensen te gaan zeggen hoe ze dat
allemaal kunnen oplossen.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtBlijkbaar is er in NL een probleem met de stroomvoorziening in de (vooral) oude wooncentra waar de investeringen in nieuwe en zwaardere stroomkabels achterop hinkt. NL heeft nu één van de grootste aandelen in de zonne-energie en de "Van het gas af" actie doet heel wat Nederlanders overstappen op warmtepompen waarvan er nu zo'n 2 miljoen moeten draaien en nog iedere dag bijkomen.
Ik vraag me af waarom men niet overstapt naar het systeem zoals in GB waar er dynamische prijzen zijn, afhankelijk van wanneer je kan laden kan je voor minder dan de helft van de normale prijs bijladen. Niet voor iedereen mogelijk, akkoord, maar men verliest er ook niets mee als het niet anders kan en ontlast het stroomnet toch voor een deel.
Ik heb nog niet veel reactie of aanvallen gezien van EV-rijders op gewone brandstofrijders. Tenzij misschien als reactie op de zoveelste cliché opmerking inclusief AI plaatje. Want ik ervaar toch dat er zo goed als geen reacties zijn van EV rijders op een (internet) artikel over een nieuw model benzine- of dieselauto. Terwijl het bij een artikel over EV of een nieuwe EV je er gif kan op innemen dat er binnen de kortste tijd wel iemand zijn "mening" wil uitspuwen over die auto, niet gehinderd door enige kennis of ervaring. Ik hoop oprecht dat de twee "kampen" elkaar wat meer gunnen want de twee zullen nog jaren samen op weg moeten.
Het feit alleen al dat U het verdeelt in twee kampen zegt meer over U dan over iemand anders ;-)
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Uiteraard is MB daarmee bezig, elk merk zoekt een wagen te ontwerpen dat aan de vraag van de klanten kan voldoen.
Ze gaan hiermee vooral VW en BMW achterna welke ook fors investeren om wagens te kunnen bouwen met een veel grotere autonomie.
Of een EV de winnaar zal zijn is een ander punt, meerdere merken investeren ook fors in het zoeken naar alternatieven.
Uiteindelijk is hetgeen ikzelf en sommige anderen steeds melden dus nog niet zo gek dat een EV 1000 km moet kunnen bollen om een volwaardige vervanger te zijn. LOL
Dit artikel over de EQxx werd in januari 2022 al getoond en het ontwerp begon al in 2020, maar dik vier jaar verder is er toch nog geen enkele in productie.
Verder hebben ze sinds begin aangegeven dat het geen productiemodel zou worden maar vooral een test van de technologie.
Het is ook volledig gebaseerd op technologie uit de Formule 1 en dus met sommige materialen die niet betaalbaar zijn voor de gewone mens.
De test hebben ze ook gedaan in ideale omstandigheden op een plaats in de woestijn waar permanent zon is zodat het zonnepaneel ook het beste kon opbrengen, voldoende om alles buiten de elektromotor van stroom te voorzien.
De zeer lage CX waarde wordt behaald door een specifieke snit welke bij de meeste wagens onhaalbaar zal zijn, probeer maar eens een monovolume, SUV of break te maken met dezelfde CX.
Op veel vermogen of vierwielaandrijving moet men ook al niet rekenen en veel bagage moet men er ook niet in wegstoppen.
Laat staan dat je er ooit een aanhanger mee zal kunnen trekken en hetzelfde verbruik behouden.
Het zonnepaneel levert ook nog een extra 25 km per dag op, belangrijk is dan ook te weten op hoeveel tijd die 1000 km getest werd.
Als men die bijvoorbeeld op 10 dagen doet, dan heeft men ook 10 keer 25 km van het zonnepaneel bijgeladen.
In België is dat 80% van het jaar dus al 25 km per dag minder. ;-)
Hopelijk komt er ook een voor iedereen meer betaalbare auto met een dergelijke autonomie.
We zien wel wat komen zal.
Nog wat info over wat ze willen bekomen.
Last edited by VerSeg; 17 maart 2024, 13:38.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Voila, dan zal je hopelijk op korte termijn ook niet hoeven vast te stellen
dat de “overdreven” EV promotie zich tegen zichzelf keert.
Je zal het maar voorhebben dat je ergens onderweg een laadpaal
”moet” nemen die tijdelijk beperkt is tot een tiende van de capaciteit
omwille van energie tekorten, dan sta je daar mooi te blinken voor een paar uur.
Zoals eerst voorzien iedereen een EV tegen 2035 is gewoon een utopie.
Wij hadden bij Philips 9 opdamp machines staan die elk op hun maximum
180Kw nodig hadden, daarvan heb ik er vier zelf besteld en aangelopen,
plus mede de nodige voorzieningen geregeld, van cabine tot aan de machines
die 200 meter verder stonden.
Wat inhield dat we er eerst moesten voor zorgen dat de nodige maatregels
getroffen waren vóór we die machines konden plaatsen.
Nu heb ik de indruk dat de regeringen deze werkwijze totaal niet volgen.
Zij willen eerst de EV lanceren en dan pas zien wat ze zullen moeten
aanpassen…
Ik stel dus ook alleen maar vast dat die beslissers eigenlijk omgekeerd
te werk gaan, iets wat zich wel eens tegen ons zou kunnen keren,
Allemaal verwarmen met warmtepompen en allemaal elektrisch rijden
zou mooi zijn maar met de huidige voorzieningen is dat momenteel
onmogelijk, zeker als er nu reeds sprake is van beperkingen voor laadpalen.
Zo hebben we hier momenteel nog allemaal geluk dat we nog vrije keuzes
kunnen maken.
Ik heb nog de keuze voor benzine gemaakt, u voor een EV een ander voor diesel,
lpg of CNG enz. de tijd zal het uitwijzen.
Zo hebben we hier allemaal gelijk in met ons keuze.
Aan de andere kant is er nog goed tien jaar tijd om de infrastructuur aan te passen, als je ziet hoe snel het de afgelopen jaar is gegaan stelt me dat nog wel hoopvol. Natuurlijk bouw je geen kerncentrale (moest die drang er zijn) op tien jaar.
Ik denk niet dat ik ooit iemand heb vervloekt of aangevallen in zijn keuze van (brandstof-)auto tenzij misschien als een tegenargumentatie. Zelfs na 2035 gaat men nog vrolijk kunnen rondrijden in verbrandingsmotor aangedreven wagens.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Dat probleem is er in België ook met als tegenstelling dat België nog steeds het gebruik van gas promoot door de prijzen van gas een pak lager te houden dan die van elektriciteit, de wereld op z'n kop in dit apenlandje
grts
Sieg
Voor iedereen die een wamrtepomp kan plaatsen is dit niet nodig maar ik denk dat je zou schrikken hoeveel gezinnen geen warmtepomp 'kunnen' plaaten...deels door de kost van de investering en/of plaats of slecht rendement omdat lage temp niet geschikt is...
Jonge mensen kunnen ondertussen nog amper een huis/appt aanschaffen met die prijzen (en dan moeten ze binnen de 5j nog alle verplichte renovaties doen) en dam mogen ze ook niet meer met hun huidige autootje blijven rijden want het moet een EV zijn...
Als ik zie bij vrienden hoeveel plaats een deftige wamtepomp inneemt... hoe gaan ze dit implementeren in grote appartementsgebouwen e.d.?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Dat probleem is er in België ook met als tegenstelling dat België nog steeds het gebruik van gas promoot door de prijzen van gas een pak lager te houden dan die van elektriciteit, de wereld op z'n kop in dit apenlandje
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Het feit alleen al dat U het verdeelt in twee kampen zegt meer over U dan over iemand anders ;-)
grts
Sieg
Mogelijk had ik beter deze laatste zin gebruikt:
"Ik wens dat de twee groepen elkaar meer respect zullen tonen, aangezien ze nog lang met elkaar op de weg moeten."
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtGans de straat blijft op 250Amp afgezekerd met de gebruikelijke 4maal 250mm2 cabine staat naast ons huis.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
@Hombre
Aan de andere kant is er nog goed tien jaar tijd om de infrastructuur aan te passen, als je ziet hoe snel het de afgelopen jaar is gegaan stelt me dat nog wel hoopvol. Natuurlijk bouw je geen kerncentrale (moest die drang er zijn) op tien jaar.
Andere landen hebben andere prioriteiten en andere bottelneks. Hier staat de Electro mobiliteit niet op plaats numero een.
Zelf de Milieuzaak staat in de VN niet eens onder de top 5, als ik het goed gelezen heb, was het op plaats 8.
Ik denk dat de idee van de EU enkel elektrisch te rijden tegen 2035, zal nog een lange uitstel krijgen, want andere landen in de EU hebben belangrijkere en andere problemen om hun kiezers gewogen te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Effectief 4 maal 250 mm2 aluminium Freddy, donderdag hebben ze de koppeling gemaakt,
ik stond er bij en keek er naar naar vier driehoekige kabels met een zijde van rond
de 18 á 20mm schat ik.
Heb het ook gevraagd aan de Fluvius man, die mannen koppelen dat met hulzen
met breekbouten die ze twee keer moeten breken, isoleren is met krimphulzen met
lijm in en dan over gans de vier nog eens een grote krimphuls van wel één meter lang.
Zondagavond 21/04/2013 viel plots de stroom uit op een deel van de Kievitsheide en de Zuiderdijk. Op deze foto's kan je de mannen van Eandis aan het werk zien terwijl ze de kabel repareren. Dit zijn de mannen die paraat staan voor als er ergens iets mis loopt met de stroomtoevoer, ze zorgen ervoor dat de fout zo snel mogelijk opgespoord en gerepareerd wordt (dag en nacht, ook tijdens het weekend).
Ik denk dat ze op de meeste plaatsen de leidingen vervangen door aluminium kabels, die wegen minder en aluminium is goedkoper, daardoor worden ze minder snel gestolen.
De kabels moeten dan wel wat dikker zijn omdat aluminium een wat grotere weerstand heeft dan koper.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
Dit soort kabel dus, zoals die hier in de straat ook ligt sinds de elektriciteit ondergronds is gelegd:
https://barthuysmans.smugmug.com/Sin...abel/i-d27mtmH
koppelingen waren er hier ook met vier breekbouten per koppeling.
Comment
Comment