Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

    Dergelijke kinderachtige reacties kennen ook bij mij een limiet.
    Als enige kom jij op mijn negeerlijst wegens steeds terugkerende onvriendelijke op de man reacties.
    U mag gerust een andere mening delen, dat doe ik net als vele andere ook, maar een minimum aan respect is niet te veel.
    Och, op zeker moment stopt het hé. Wanneer de fanboy/girl (oppassen tegenwoordig) al de cool-aid gedronken heeft dan gaat alle rationaliteit het venster uit, de oogkleppen op en blik op oneindig.

    Comment


    • Opgeruimd staat netjes.




      Last edited by Geerten; 6 april 2024, 18:02.

      Comment


      • Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Blijkbaar produceert heel Belgie 0,24% van de globale CO2 uitstoot?
          Of we nu met een EV rijden of allemaal in een grot kruipen...Gaat dit echt het verchil maken?

          Azie vertegenwoordigt 60% van alle CO2 uitstoot....dus is het dan verstandig om hier alle industrie buiten te jagen en de werkmensen koeieneren?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Blijkbaar produceert heel Belgie 0,24% van de globale CO2 uitstoot?
            Of we nu met een EV rijden of allemaal in een grot kruipen...Gaat dit echt het verchil maken?

            Azie vertegenwoordigt 60% van alle CO2 uitstoot....dus is het dan verstandig om hier alle industrie buiten te jagen en de werkmensen koeieneren?
            Ga je echt heel Azië vergelijken met België? Of meen je recht te hebben op een uitzondering? Azië heeft -ook toevallig- 61% van de wereldbevolking. En België 0.07% met 0.24% CO2 uitstoot. We leven duidelijk boven onze stand.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Je begrijpt het niet... Het maakt totaal geen verschil voor het klimaat of heel Belgie in een grot kruipt of gewoon blijft doorsmossen....
              Door massaal Chinese EV's te importeren met de CO2-vrije bootjes gaat echt niet veel uitmaken...

              Dankzij de oorlog in Oekraine is de totale globale uitstoot met 1% verminderd....(hoge prijzen energie -> besparingen -> minder uitstoot-> 1% winst)... Dat is 4 jaar CO2 uitstoot Belgie

              Comment


              • België zit met 0,3% boven het gemiddelde van Europa, voor de believer’s positief toch…
                Van de 252 miljoen wagens die in 2022 ingeschreven stonden in de Europese Unie, bleek amper 1,2 procent volledig op stroom te teren. Louter voor België was dat 1,5 procent. In beide gevallen zijn dat belachelijk lage cijfers, toch gezien het belang van de EV in het aanbod van vandaag...​
                Last edited by Geerten; 13 maart 2024, 23:47.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Je begrijpt het niet... Het maakt totaal geen verschil voor het klimaat of heel Belgie in een grot kruipt of gewoon blijft doorsmossen....
                  Door massaal Chinese EV's te importeren met de CO2-vrije bootjes gaat echt niet veel uitmaken...

                  Dankzij de oorlog in Oekraine is de totale globale uitstoot met 1% verminderd....(hoge prijzen energie -> besparingen -> minder uitstoot-> 1% winst)... Dat is 4 jaar CO2 uitstoot Belgie

                  Voor *het klimaat” zal de invloed mss beperkt zijn maar voor onze eigen leefomgeving eerder enorm…

                  Of ben jij net zoals die chauffeur -waaraan ik mij dagelijks ergerde - die het nodig achtte zijn Beierse diesel lustig te laten draaiien voor de schoolpoort terwijl zijn eega achteloos binnenschuifelde met hun peuter….? Dat beetje roet gaat toch het verschil niet maken ?

                  Of zoals onze Vlaamse busmaatschappij, die terwijl er in Nederland al meer dan 1200 electrische bussen rondreden en bij ons…13 ?

                  Voor mijn part mag iedereen verder diesel en benzine blijven verbranden, wanneer de kosten INTEGRAAL doorgerekend worden en niet zoals nu afgeschreven op de maatschappij als collaterale schade…

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Je begrijpt het niet... Het maakt totaal geen verschil voor het klimaat of heel Belgie in een grot kruipt of gewoon blijft doorsmossen....
                    Door massaal Chinese EV's te importeren met de CO2-vrije bootjes gaat echt niet veel uitmaken...

                    Dankzij de oorlog in Oekraine is de totale globale uitstoot met 1% verminderd....(hoge prijzen energie -> besparingen -> minder uitstoot-> 1% winst)... Dat is 4 jaar CO2 uitstoot Belgie
                    Natuurlijk gaat het wereldwijd CO2 gehalte niet of nauwelijks merkbaar wijzigen als BE wel/niet allerlei ingrepen ALS ENIGE LAND gaat uitvoeren. Het zijn dan ook maatregelen die zo snel als mogelijk wereldwijd moeten uitgevoerd worden om onze planeet leefbaar te houden. CO2 stopt ook niet aan landsgrenzen dus waarom zouden wij het recht moeten krijgen om niet bij te dragen? En zoals Silent M. al aangaf is er altijd een plaatselijk positief effect. Vraag het ook eens aan de mensen die in een stad wonen die recent verkeersarm is gemaakt en/of enkel voor elektrische voertuigen toegankelijk is.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Voor de liefhebbers die zitten te wachten op een grote stationwagen, de nieuwe VW ID7 Tourer GTX.
                      Helaas voor de 1000 km rijders is de range maar 625 km. En de prijs zal waarschijnlijk ook niet zijn om vrolijk van te worden maar er is hoop.

                      De Volkswagen ID.7 Tourer is nog maar net onthuld, maar hier is al de extra rappe versie: de ID.7 Tourer GTX, met 340 pk.


                      De aanschafprijzen van elektrische auto’s en bedrijfswagens dalen. Elektrisch rijden is nu vaak al goedkoper is dan een benzine- of dieselauto.

                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Aramco, de grootste oliemaatschappij ter wereld heeft haar WINSTcijfers van 2023 bekendgemaakt. 120 miljard dollar. Of 110.569.800.000 euro. De firma dankt u voor uw bijdrage maar geeft toch aan dat de winst minder was dan het recordjaar 2022 met 161 miljard dollar.
                        Of we dit allemaal normaal blijven vinden.



                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                          Voor alle duidelijkheid, dat gaat nog maar over een start-up project.

                          https://gocar.be/nl/autonieuws/elekt...oCtkYZZHgshB8Q
                          Een accu die niet meer voorverwarmd moet worden om ze te laden bij temperaturen onder 0°C is al een hele verbetering.
                          Volgens het bericht kunnen ze die accu laden bij temperaturen van -10°C, dan zullen die hier bijna nooit voorverwarmd moeten worden.
                          Bij de huidige accu's moet de temperatuur boven 0°C zijn om ze te kunnen laden.
                          En dat ze bij lagere temperaturen minder capaciteit verliezen is ook een pluspunt.
                          Hopelijk is dit niet weer zo'n bericht waarbij de tests in het labo veel beloven, maar waarvan er achteraf nooit meer iets te zien is omdat ze alleen de voordelen vermelden, en niet de nadelen (kortere levensduur, of een veel hogere kostprijs omdat ze moeilijk op grote schaal te produceren zijn bijvoorbeeld).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Hopelijk is dit niet weer zo'n bericht waarbij de tests in het labo veel beloven, maar waarvan er achteraf nooit meer iets te zien is omdat ze alleen de voordelen vermelden, en niet de nadelen (kortere levensduur, of een veel hogere kostprijs omdat ze moeilijk op grote schaal te produceren zijn bijvoorbeeld).
                            Zijn start-up niet altijd met een flinke korrel zout te nemen Bart.
                            Zoveelste bewijs dat de huidige batterijen nog niet zijn wat ze zouden moeten zijn.
                            En trouwens, 160Km bijladen op 3min, wat zegt dat als ze geen info geven over
                            in welke auto.
                            Onze buurman zijn MG verbruikt rond de 16 KWh/100Km, zou dus 25Kwh betekenen op 3 min,
                            als ik wat kan rekenen zou dat betekenen dat je daarvoor een charger van 500Kw nodig hebt,
                            iedereen die wat voeling heeft met energie, weet dat dat niet haalbaar is op de huidige netten.

                            Comment


                            • Aramco, die zitten niet enkel in Oil. Die hebben hun belangen overal, ook in de groene energie. Dus overal waar winsten te rapen zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X