Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Yep, laten dan vooral allemaal onze kop in de grond steken en doen alsof er niets aan de hand is én er niets kunnen aan doen. Alles is goed als we zelf maar a) geen last van hebben en b) er niets meer moeten voor doen/betalen. De olie-lobby zal u dankbaar zijn want vergis u niet en denk eens twee keer na wie er voordeel dan wel nadeel heeft bij bij een energietransitie weg van de olie. Follow the money!
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Yep, laten dan vooral allemaal onze kop in de grond steken en doen alsof er niets aan de hand is én er niets kunnen aan doen. Alles is goed als we zelf maar a) geen last van hebben en b) er niets meer moeten voor doen/betalen. De olie-lobby zal u dankbaar zijn want vergis u niet en denk eens twee keer na wie er voordeel dan wel nadeel heeft bij bij een energietransitie weg van de olie. Follow the money!
      En gij denkt dat gebruik van olie gaat stoppen omdat ge een EV gekocht hebt?
      Alles wat gemaakt wordt op basis van of waarvoor olie nodig is.
      En wat uitstoot betreft, de laatste decennia zijn alle voertuigen zoveel milieuvriendelijker geworden, maar toch verbetert het niets aan het klimaat.
      En wat met de ijstijden en opwarmingen in het verleden, ettelijke duizenden of miljoenen jaren voor er nog maar iets op olie werkte?
      Dat vergeten heel veel mensen.
      Mocht u echt met het milieu inzitten, dan had u zeker geen EV gekocht want de impact van de fabricage van de batterij is veel groter dan het aantal kilometers dat je ermee nog gaat rijden.
      Meerdere studies hebben al uitgewezen dat men meer dan 220.000km moet rijden met een EV alvorens die beter is dan een benzine of moderne diesel.
      Maar goed, een EV kopen om uw kop in het zand te steken zal de wereld redden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
        Tja, in de actualiteit kunnen we thans allemaal de gevolgen zien en lezen van te lang de “mars der dwazen” te lopen….
        Oplossing, terug naar het jaar 1800, met een levensverwachting van 50 jaar, en de wereldbevolking halveren?
        Alles wat we momenteel in handen nemen/gebruiken komt op een of andere manier uit de grond,
        van aardolie tot het nu zo begeerde Lithium.
        Alles zal ooit eindigen, ook je groene fietsje en groen fluovestje komt op een of andere manier
        uit de grond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

En gij denkt dat gebruik van olie gaat stoppen omdat ge een EV gekocht hebt?
          Alles wat gemaakt wordt op basis van of waarvoor olie nodig is.
          En wat uitstoot betreft, de laatste decennia zijn alle voertuigen zoveel milieuvriendelijker geworden, maar toch verbetert het niets aan het klimaat.
          En wat met de ijstijden en opwarmingen in het verleden, ettelijke duizenden of miljoenen jaren voor er nog maar iets op olie werkte?
          Dat vergeten heel veel mensen.
          Mocht u echt met het milieu inzitten, dan had u zeker geen EV gekocht want de impact van de fabricage van de batterij is veel groter dan het aantal kilometers dat je ermee nog gaat rijden.
          Meerdere studies hebben al uitgewezen dat men meer dan 220.000km moet rijden met een EV alvorens die beter is dan een benzine of moderne diesel.
          Maar goed, een EV kopen om uw kop in het zand te steken zal de wereld redden.
          Waar heb ik ergens gezegd dat het gebruik van olie gaat stoppen? Olie zal altijd nodig zijn voor de productie van bepaalde stoffen. En de impact op vlak van CO2 is daar eerder beperkt. Het gaat om het botweg verbranden van de aardolie (stop burning stuff). Waarom het klimaat niet betert ondanks de voertuigen milieuvriendelijker zijn geworden? Door niet langer lood in de brandstoffen te gebruiken is dat probleem al wél opgelost, net als een deel van de fijne roetdeeltjes. CO, NOx en HC worden door de catalysator verwijderd, ook een verbetering voor het leefklimaat. Maar de belangrijkste oorzaak van klimaatverandering blijft nog de CO2 en die kan niet gefilterd worden in voertuigen. Bovendien komen we van 670 miljoen auto's twintig jaar geleden en hebben we er nu ongeveer 1,5 miljard auto's.
          Ijstijden en opwarmingen in het verleden? Die verschillen in temperatuur zijn nooit zo snel gegaan als nu sinds de industrialisatie. Als meer dan 95% van de wetenschappers stellen dat het de oorzaak is van de mens, wie ben ik dan om tegendeel te geloven?
          Over uw onzin rond de fabricage en nut van de EV's ga ik niet meer reageren. Je kan voor of tegen EV's zijn, daar heb ik nog respect voor maar kom niet af met zever.
          Interessante info:

Het klimaat verandert bijzonder snel. Is dat een natuurlijk verschijnsel of zit de mens er voor iets tussen?

Hombre

Comment

• De 2 bovenstaande berichten bevestigen -helaas- nogmaals het gelijk van Brandolini
            (https://en.wikipedia.org/wiki/Brando...s_law#Examples)

Ik ga mijn kostbare zondagnamiddag alvast niet verkwisten aan een verdere repliek….

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Oplossing, terug naar het jaar 1800, met een levensverwachting van 50 jaar, en de wereldbevolking halveren?
              Alles wat we momenteel in handen nemen/gebruiken komt op een of andere manier uit de grond,
              van aardolie tot het nu zo begeerde Lithium.
              Alles zal ooit eindigen, ook je groene fietsje en groen fluovestje komt op een of andere manier
              uit de grond.
              Met dat verschil dat het groene fietsje en fluovestje en zelfs het lithium kan gerecupereerd worden en opnieuw gebruikt voor (onderdelen van) -ik zeg maar wat- een nieuwe Subaru. Opgestookte olie is weg en komt niet meer terug, tenzij in de vorm van onder andere CO2.
              Hombre

Comment

• Opgeruimd staat netjes.

Last edited by Geerten; 6 april 2024, 18:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                  De 2 bovenstaande berichten bevestigen -helaas- nogmaals het gelijk van Brandolini
                  (https://en.wikipedia.org/wiki/Brando...s_law#Examples)

Ik ga mijn kostbare zondagnamiddag alvast niet verkwisten aan een verdere repliek….
                  Akkoord, maar ondertussen gaat de tirade maar verder en verpest de lijst van nieuwe berichten...
                  Notabene door enkele personen die hier nog nooit een foto hebben gepost.
                  Over de eenzijdige, weinig genuanceerde en onmiskenbaar politiek gekleurde inhoud te zwijgen (er is zelfs een politieke partij en de komende verkiezingen met naam genoemd).
                  Begrijpe wie begrijpen kan.
                  Daarom roer ik mij dus ook nog eens even, alhoewel dergelijke praat mijn zin om hier nog te komen danig heeft verminderd .
                  Last edited by palombian; 10 maart 2024, 18:58.

Comment

Yep, laten dan vooral allemaal onze kop in de grond steken en doen alsof er niets aan de hand is én er niets kunnen aan doen. Alles is goed als we zelf maar a) geen last van hebben en b) er niets meer moeten voor doen/betalen. De olie-lobby zal u dankbaar zijn want vergis u niet en denk eens twee keer na wie er voordeel dan wel nadeel heeft bij bij een energietransitie weg van de olie. Follow the money!
                    Denk je nu echt dat doordat jij een EV hebt gekocht dat je iets verandert hebt, niemand is toch zo naïef ?

En over de olielobby ... , komaan zeg, uwen UV zit vol met stukken die gemaakt zijn van o.a. olie, en uwen EV werd grotendeels gemaakt met machines die olie verbruiken, uwen UV laad zelfs grotendeels op dankzij olieverbruikende machines.
                    Loopt hier zo nog iemand rond die naar iedereen aan het wijzen is die met hout of kolen stookt, maar in zijn buitenverblijf dat zelf doet, neen niet thuis waar hij woont maar wel op een ander de boel vervuilen
                    Net zoals die EV die je oplaad met elektriciteit die ergens anders geproduceerd wordt met olie en glas verslindende centrales, en voor een heel klein deeltje op "groene" energie
                    Dus wie steekt er dan zijn kop in het zand !

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Denk je nu echt dat doordat jij een EV hebt gekocht dat je iets verandert hebt, niemand is toch zo naïef ?
                      Neen, dat ik die gekocht heb veranderd niets. Maar ik wil wel voor mezelf de beste keuze maken. Als jij nou die dagelijkse vijf pinten Duvel niet meer drink, zal de brouwerij dat ook niet voelen. Maar jijzelf wel. Pas als veel mensen hun gedrag wijzigen zal dat voelbaar zijn. Zoals in Noorwegen, daar is het gebruik van EV al meer ingeburgerd en is het benzineverbruik met 10% gedaald.

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

En over de olielobby ... , komaan zeg, uwen UV zit vol met stukken die gemaakt zijn van o.a. olie, en uwen EV werd grotendeels gemaakt met machines die olie verbruiken, uwen UV laad zelfs grotendeels op dankzij olieverbruikende machines.
                      Loopt hier zo nog iemand rond die naar iedereen aan het wijzen is die met hout of kolen stookt, maar in zijn buitenverblijf dat zelf doet, neen niet thuis waar hij woont maar wel op een ander de boel vervuilen
                      Net zoals die EV die je oplaad met elektriciteit die ergens anders geproduceerd wordt met olie en glas verslindende centrales, en voor een heel klein deeltje op "groene" energie
                      Dus wie steekt er dan zijn kop in het zand !

grts
                      Sieg
                      Natuurlijk is de aardolie nog nodig voor andere dingen, laten we op zijn minst daar al zuinig voor zijn. Fabricage is slechts één aspect van energiegebruik en bron van CO2. Je hebt de keuze om het energieverbruik en CO2 uitstoot te verminderen na aankoop, dat ligt in jouw handen. Zelfs indien mijn stroom geproduceerd wordt met olie en glas (sic). Maar dat betwijfel ik omdat a) stroom van zonnepanelen en b) groen stroomcontract.

Hombre

Comment

• Opgeruimd staat netjes.
                        Last edited by Geerten; 6 april 2024, 18:01.

Comment

Over uw onzin rond de fabricage en nut van de EV's ga ik niet meer reageren. Je kan voor of tegen EV's zijn, daar heb ik nog respect voor maar kom niet af met zever.
                          Waarom moet je alles wat niet in uw plaatje past steeds als onzin of zever aankaarten?
                          Hetgeen aangegeven werd, zijn anders ook gepubliceerde zaken die jij zelf ook kan opzoeken en lezen.
                          Waarom ga jij altijd alles ontkennen wat ook maar een minimum aan info is betreffende een EV wat niet past in uw gedachtengang?
                          Uw belachelijk gedoe om alles wat ik of sommige anderen typen als onzin of zever te omschrijven en daarmee op de man aanvallen te doen, wijst er alleen maar op dat u zeer niet open staat voor conversatie en eerder een monoloog wil voeren.
                          Kan u nooit op een vriendelijke manier reageren on topic zonder mensen aan te vallen?
                          Om het met uw woorden te zeggen, stop met die zever!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Akkoord, maar ondertussen gaat de tirade maar verder en verpest de lijst van nieuwe berichten...
                            Notabene door enkele personen die hier nog nooit een foto hebben gepost.
                            Over de eenzijdige, weinig genuanceerde en onmiskenbaar politiek gekleurde inhoud te zwijgen (er is zelfs een politieke partij en de komende verkiezingen met naam genoemd).
                            Begrijpe wie begrijpen kan.
                            Daarom roer ik mij dus ook nog eens even, alhoewel dergelijke praat mijn zin om hier nog te komen danig heeft verminderd .
                            Ook deze reactie van u is off-topic met als enig doel commentaar op anderen te geven, triest!
                            Chit-chat is trouwens net niet de plaats voor foto's.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Waarom moet je alles wat niet in uw plaatje past steeds als onzin of zever aankaarten?
                              Hetgeen aangegeven werd, zijn anders ook gepubliceerde zaken die jij zelf ook kan opzoeken en lezen.
                              Waarom ga jij altijd alles ontkennen wat ook maar een minimum aan info is betreffende een EV wat niet past in uw gedachtengang?
                              Uw belachelijk gedoe om alles wat ik of sommige anderen typen als onzin of zever te omschrijven en daarmee op de man aanvallen te doen, wijst er alleen maar op dat u zeer niet open staat voor conversatie en eerder een monoloog wil voeren.
                              Kan u nooit op een vriendelijke manier reageren on topic zonder mensen aan te vallen?
                              Om het met uw woorden te zeggen, stop met die zever!
                              Ja, hoor. Ik kan zelfs documenten en video's tonen van mensen die beweren dat de aarde plat is. Als je iets wilt beweren, gebruik dan op zijn minst argumenten die geloofwaardig zijn. En ik zal wel stoppen met zeveren als jij stopt met de clown uit te hangen.
                              Hombre

Comment

Ja, hoor. Ik kan zelfs documenten en video's tonen van mensen die beweren dat de aarde plat is. Als je iets wilt beweren, gebruik dan op zijn minst argumenten die geloofwaardig zijn. En ik zal wel stoppen met zeveren als jij stopt met de clown uit te hangen.
                                Dergelijke kinderachtige reacties kennen ook bij mij een limiet.
                                Als enige kom jij op mijn negeerlijst wegens steeds terugkerende onvriendelijke op de man reacties.
                                U mag gerust een andere mening delen, dat doe ik net als vele andere ook, maar een minimum aan respect is niet te veel.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X