Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Kan Verseg enkel gelijk geven. Stel je voor dat dat intern personeelsreglement voor de klant zou gelden. Dan kan iedereen op een spitstrein een zitplaats eisen en de controleur moet daar aan voldoen? Dan kan een trein nooit meer reizigers vervoeren dan er zitplaatsen zijn. En voor zover ik weet is in elke wagon aangegeven hoeveel zit en staanplaatsen er zijn.

    Misschien moeten de reizigers dat eens doen...

    Comment


    • #92
      Er wordt hier nogal woorden verkeerd geïnterpreteerd hé.
      Ik heb gezegd dat als je een vervoerbewijs koopt je recht hebt op een zitplaats.
      Als de trein vol zit kunt ge niet zitten en kan je de NMBS ook niet kwalijk nemen dat er geen zitplaatsen meer vrij zijn.
      En een reglement voor het station personeel en een ander voor de reizigers waar haal je dit vandaan?

      En nog iets, hoeveel mensen wisten het als je een vervoerbewijs koopt er een verzekering is inbegrepen?
      En zo zijn e nog vele dingen die een reiziger niet weet.



      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #93
        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Er wordt hier nogal woorden verkeerd geïnterpreteerd hé.
        Ik heb gezegd dat als je een vervoerbewijs koopt je recht hebt op een zitplaats.
        Ge bent op uw sokken aan het terugkomen.
        Eerst blijven beweren dat men een zitplaats koopt, nu plots zoals we al lang aankaarten dat men mag gaan zitten of staan als men een vervoersbewijs heeft.
        En ja, dat is een groot verschil want mocht men een zitplaats verkopen, dan zou men de NMBS kunnen aanklagen voor contractbreuk als er geen vrij is.

        En een reglement voor het station personeel en een ander voor de reizigers waar haal je dit vandaan?
        Alsof in de algemene voorwaarden voor de klant alles zou staan wat de medewerkers moeten doen, uiteraard is er voor het personeel een specifieke versie reglementen al moeten ze de algemene voorwaarden voor de klant ook uiteraard kennen.
        Trouwens heb je het zelf ook over een orderboek voor bedienen, dan over reglementen en dat staat naast algemene voorwaarden voor de klant ook al hangt dit samen.
        En in tegenstelling van wat je eerder schreef, staan de algemene voorwaarden wel degelijk online en wordt er zowel in hun app als op hun website naar verwezen.
        Uit reactie 87:
        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        En blijf maar proberen uw gelijk te halen de reglementen zijn de reglementen en niet zomaar iets dat op het net is geplaatst.
        En trouwens, die reglementen worden regelmatig aangepast door een omzendbrief die in het orderboek staat.
        Dat is een boek waarin elke bediende DAGELIJKS moet inkijken en aftekenen.
        Straf want mijn neef is treinbestuurder en die moet niet dagelijks de reglementen ondertekenen.

        En nog iets, hoeveel mensen wisten het als je een vervoerbewijs koopt er een verzekering is inbegrepen?
        En zo zijn e nog vele dingen die een reiziger niet weet.
        Ook dit geef je verkeerd aan, de klant koopt geen verzekering, de NMBS is gewoon wettelijk verplicht verzekerd te zijn voor gebeurlijke ongevallen en schade toegebracht aan passagiers en derden.
        Dat is net als elke aannemer dat zich verzekert voor gebeurlijke ongevallen bij klanten tijdens het uitvoeren van zijn werken.
        Zoals duidelijk aangegeven, de klant koopt ook hier een vervoersbewijs, geen verzekeringsbewijs.
        Net als dat hij met een vervoersbewijs in de trein mag, maar geen trein of station koopt.
        Last edited by VerSeg; 18 juni 2023, 05:08.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #94
          Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
          Ik heb nooit bij de NMBS gewerkt, maar had wel een achterbuurman die ing. electra was bij de NMBS en een naastwonende buurman die Ir. was bij de spoorwegen. Die eerste kan ik niet meer contacteren wegens niet meer in leven, maar onze naastwonende buurman wel. Die kwam gisteren, op mijn vraag, af met een boek van meer dan 230 blzn. getiteld "Vervoersvoorwaarden van NMBS". Het was wel een editie van een tiental jaar oud, maar volgens hem nog steeds up to date (??). Hetgeen hij mij toonde was het zinnetje "De vervoerovereenkomst verplicht NMBS om reizigers vanaf de plaats van vertrek te vervoeren naar de plaats van bestemming​".
          Wellicht zullen er nog een hoop bijkomende bepalingen in het boek staan, maar ik had nu ook geen zin om het volledig uit te lezen . Hij zou het zelf eens uitpluizen wat het er nu juist in staat ivm een ZITplaats. Hij kon er dus ook niet direct op antwoorden. Dus wellicht krijg ik nog een vervolg...

          PS Zou dit niet beter onder een ander topic geplaatst worden bvb. NMBS of zo ? Want het heeft niks meer te maken met nederlandstalige/franstalige verkeersborden (?)
          Wat heeft een Ir met het reizigersvervoer te maken?
          Dat zijn twee totaal andere diensten.
          Ik zei het al eerder, ik heb meer dan dertig jaar bij de (toen) NMBS gewerkt en heb er nooit iets van begrepen.
          Ik vraag mij zelfs af (en ik was bijlange na niet de enige) als er zelfs één persoon iets begreep van de NMBS.
          En dan moeide de EU zich met de NMBS en die werd in drie gesplitst. Die drie moesten betalen aan de andere twee als ze hun diensten nodig hadden.
          Dan is natuurlijk ALLES in het honderd gelopen en heeft de EU er twee van gemaakt en nu gaat het nog even slecht.

          En trouwens de Belgische spoorweg is geen spoorweg, het is een enorme metro want in geen enkel ander land heb je om de zoveel tijd een trein naar je bestemming.
          Eens hadden we zelfs het dichtste spoorwegnet van de wereld.

          Ene BTW: Er is maar één reglementenboek qua personenvervoer en geen voor de reizigers en één voor de bedienden. Als wij met onze vrijkaart op de trein stappen zijn wij ook reizigers gelijk alle anderen.


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #95
            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

            Wat heeft een Ir met het reizigersvervoer te maken?
            Dat zijn twee totaal andere diensten.
            Ik zei het al eerder, ik heb meer dan dertig jaar bij de (toen) NMBS gewerkt en heb er nooit iets van begrepen.
            Ik vraag mij zelfs af (en ik was bijlange na niet de enige) als er zelfs één persoon iets begreep van de NMBS.
            En dan moeide de EU zich met de NMBS en die werd in drie gesplitst. Die drie moesten betalen aan de andere twee als ze hun diensten nodig hadden.
            Dan is natuurlijk ALLES in het honderd gelopen en heeft de EU er twee van gemaakt en nu gaat het nog even slecht.

            En trouwens de Belgische spoorweg is geen spoorweg, het is een enorme metro want in geen enkel ander land heb je om de zoveel tijd een trein naar je bestemming.
            Eens hadden we zelfs het dichtste spoorwegnet van de wereld.

            Ene BTW: Er is maar één reglementenboek qua personenvervoer en geen voor de reizigers en één voor de bedienden. Als wij met onze vrijkaart op de trein stappen zijn wij ook reizigers gelijk alle anderen.
            Geen idee, maar hij heeft zijn leven lang bij de NMBS gewerkt, en volgens mij heeft de NMBS toch met reizigersvervoer te maken.
            Ik ga de pieren niet uit zijn neus halen om te weten wat zijn taak of taken exact waren, maar toen ik hem een paar vragen stelde ivm deze materie haalde hij had alvast nog dat boek boven .

            Comment


            • #96
              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

              Wim, een stationschef heeft hoegenaamd niks te zeggen op een trein.
              Je koopt wel degelijk een ticket met zitplaats, maar als de trein volzet is zijn er natuurlijk geen zitplaatsen meer. Je kunt dan wachten op een volgende trein.
              En dat in de prijs van een ticket een verzekering is inbegrepen is de NMBS opgelegd.
              Vind ik grof, heel grof tov de reiziger. Nergens staat de melding, en in GEEN ENKEL intern reglement, dat de reiziger bij aankoop van een VERVOERSBEWIJS daarmee een zitplaats-recht heeft, dus koopt.
              Het feit dat je een volgende trein kan nemen vind ik persoonlijk gewoon mensen uit lachen. Ik heb enkel om het uur een trein en wachten op een volgende trein (is zoals wachten op Godot, je weet dat je wacht, maar helaas nooit hoelang) is wraakroepend. Niemand kan je immers garanderen dat je een zitplaats zal hebben tijdens de geldigheidsduur van je vervoersbewijs. In feite zou je, volgens jouw redenering op het einde van de dag een klacht tegen de NMBS kunnen neerleggen omdat je gedurende de dag geen trein hebt gehad waar nog een zitplaats was en zo contractbreuk werd gepleegd.
              Dat je een verzekering koopt ? Neen, de NMBS is bij wet verplicht een verzekering te nemen voor reizigers.
              Zoals jij het uit legt: Ik ga naar de trein en stap op zonder vervoersbewijs. Voor de zoveelste keer werkt de digitale kassa niet en is er geen vlot internet. Ik heb wel een teken gegeven aan de kaartjeknipper...
              Eer hij er is om te vereffenen en mij een vervoersbewijs te geven gebeuirt er een botsing en ik breek mijn been ...
              Dus, gezien ik geen geldig vervoersbewijs heb, ben ik helaas niet verzekerd, of beter moet NMBS zich over medische ... kosten helemaal niets aan trekken ?
              Nog eentje: Ik kom het station binnen en wil me naar het loket begeven. De reinigingsman rijdt me aan met zijn wagentje. Alle kosten die daar uit voort vloeien zijn volledig ten mijne laste ?
              AUB, niet lachen met reizigers
              Last edited by Wim.Vanmaele; 18 juni 2023, 20:08.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #97
                Ga jij het niet een beetje te ver gaan zoeken?
                Beetje serieus blijven aub.


                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment

                Working...
                X