Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Re: Eindelijk



    Kan ik helaas niet beamen. In het verleden (ik ben steeds met de trein naar Brussel gegaan) heb ik meermaals GEEN zitplaats gevonden en mocht ik ook niet in de eerste klasse gaan zitten, ook al had ik een documentje bij dat ik best kon neer zitten (dit document had ik niet steeds, gelukkig, enkel wanneer mijn gezondheid met echt parten speelde). Ik kreeg steeds de melding dat ik niet betaalde voor een zitplaats, wel om vervoerd te worden. Ik kreeg dit en van kaartjeknippers, als van hoofdcontroleurs in de trein. En ik nam, neem aan dat ook zij regels kennen en correct toe passen.
    Nimmer heb ik een plaats gekregen. Indien de trein overvol zit, en was, is steeds zo in de piekuren mag je doen wat je wil, maar indien er geen zitplaatsen zijn sta je recht. En indien je een vriendelijke kaartjesknipper had en die had het mede-akkoord van de stationschef dan mocht je soms in de eerste klasse zitten.
    In feite vind ik het wel kras dat ik voor een verzekering moet betalen voor eventuele ongevallen terwijl de NMBS een dienst verleent en eveneens eigenaar van de gebruikte infrastructuur.
    Ik wil GEEN afbreuk doen aan het openbaar vervoer, ook niet de NMBS. Heb er jaren mee gereisd en nog en ja er zijn problemen of tegenvallers, maar met de wagen is dat ook zo. Men moest wel het openbaar meer promoten, efficiënter en veelvuldiger voorzien. Maar dat is een andere klaagmuur.
    Wim, een stationschef heeft hoegenaamd niks te zeggen op een trein.
    Je koopt wel degelijk een ticket met zitplaats, maar als de trein volzet is zijn er natuurlijk geen zitplaatsen meer. Je kunt dan wachten op een volgende trein.
    En dat in de prijs van een ticket een verzekering is inbegrepen is de NMBS opgelegd.
    Ik heb meer dan dertig jaar aan het loket van een station gestaan, ik weet waarover ik spreek. Je wilt niet weten hoeveel farden met reglementen wij moesten kennen alleen over het vervoer van reizigers.
    Die verzekering.
    U stap uit de trein en slaat uw voet om, dan zijn wij verplicht dat te melden en indien nodig moeten we een dokter oproepen.
    Het is gesneeuwd of het is glad u stapt uit en valt, u been is gebroken. dan moeten wij het nodige doen om u verder te helpen.
    Een reiziger stap te laat van de trein terwijl de treinchef (kaartjesknipper in de volksmond) het vertrek al heeft aangekondigd (fluitsignaal) daar hij getreuzeld heeft geraakte zij klem in de deuren.
    Gelukkig kon ik nog net op tijd de trein laten stoppen.
    De vrouw had een pacemaker en was zeer aangedaan. Ik heb een dokter laten komen en de vrouw moest afgevoerd worden naar een kliniek.
    Wel, voor dergelijke zaken ben je verzekerd, vind je dat niet goed soms? Ik zou graag vernemen waarom je tegen dergelijke verzekering zou zijn.
    Nu zijn er overal automaten, hou uw ticket bij daar staat alle nodige informatie op die nodig is bij ongevallen.
    Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #77
      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Je koopt wel degelijk een ticket met zitplaats, maar als de trein volzet is zijn er natuurlijk geen zitplaatsen meer.
      Officieel koop je een “vervoersbewijs” zoals het ook in hun algemene voorwaarden staat.
      Dat geeft het recht “vervoerd” te worden, zittend of staand naar gelang beschikbaarheid.
      Je koopt geen zitplaats, maar het “vervoersbewijs“ geeft het recht te gaan zitten op een vrije plaats in de betaalde klasse.
      Ik weet het, het is een woordspeling maar met een standaard ticket koopt men geen gegarandeerde zitplaats zoals velen denken.
      Als men gegarandeerd een zitplaats wil, dan is er een oplossing.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #78
        Freddy, ik heb meer dan dertig jaar kaartjes verkocht, ik zal het wel weten zeker?
        Heb je een gedacht hoeveel farden reglementen er zijn enkel en alleen betreffend personen vervoer?
        Wat jij hier aanhaalt is iets totaal anders.
        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #79
          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          in Vlaanderen mag er perfect “Lille” of “Paris” of “Aachen” op een wegwijzer staan. Maar “Liège” of “Mons” mag niet.
          Waar zit de logica?
          Aan de rode lichten op de markt in Menen staat "Rijsel" op het bord en geen "Lille".
          Aan de molen in Menen staat er Ronq en niet Ronk.
          Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #80
            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Freddy, ik heb meer dan dertig jaar kaartjes verkocht, ik zal het wel weten zeker?
            Heb je een gedacht hoeveel farden reglementen er zijn enkel en alleen betreffend personen vervoer?
            Wat jij hier aanhaalt is iets totaal anders.
            Alle respect dat je er gewerkt hebt en zonder afbreuk te willen doen aan je werkervaring, maar men koopt met een standaard ticket officieel een “vervoersbewijs”.
            Elk bedrijf heeft uiteraard vele interne reglementen, maar naar een klant toe telt juridisch maar 1 ding en dat zijn de algemene voorwaarden (verkoopsvoorwaarden) en daar spreekt men van een “vervoersbewijs”.

            De verbintenis dat ze aangaan is u vervoeren en niet per definitie een zitplaats.
            Uiteraard bestaat er ook de mogelijkheid tot het reserveren van plaatsen en dergelijke.

            Waarom zou de NMBS anders naast het vervoersbewijs ook de “voorrangskaart zitplaats” hebben voor mensen die niet lang recht kunnen staan?

            De algemene voorwaarden kan men hier nalezen:






            Info over de voorrangskaart:
            Last edited by VerSeg; 14 juni 2023, 03:30.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #81
              Die artikels die jij hier toont komen die uit de reglementen boeken van de NMBS?
              Nee, nee en neen, echt Freddy je zou verschieten hoeveel het er zijn en hoe dik ze zijn.
              En dat is nog niet alles, regelmatig kregen we een nieuwsbrief en moesten we daar een citaat uit snijden en een ouder reglement mee overplakken.
              Luister, ik heb vele jaren bij de NMBS gewerkt en na al die jaren begreep ik nog niet hoe de NMBS werkte.
              En dan komt de EU zich moeien bij iets waar zelf spoorweg directeurs er nog kop of staart van begrepen.
              De EU verdeelt de NMBS in drie onafhankelijke delen in. WAT EEN STOMMITEIT
              Direct concurrentie onderling en betalingen over en weer voor geleverde diensten.
              Ik ga hier niet verder over uitbreiden want de NMBS zit ongelooflijk gecompliceerd in elkaar, zelfs de bazen komen er niet uit.

              Eén ding is zeker bij de spoorweg, veel en veel teveel directeurs, onderdirecteurs, bureauchefs en veel te weinig gewoon werkvolk die de zaak recht moeten houden.
              Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Die artikels die jij hier toont komen die uit de reglementen boeken van de NMBS?
                Heb je tenminste naar de link gekeken alvorens te reageren?


                De algemene voorwaarden is het enige dat de NMBS verbindt met de klant en dus het enige waar de klant kan op terugvallen.

                Dat ze heel veel “interne” reglementen en instructies zijn voor het personeel kan ik best geloven, maar dat staat volledig buiten de verbintenis met de klant.

                Als een klant naar de rechter gaat omdat hij geen zitplaats heeft zonder gereserveerde plaats, dan heeft die geen poot om op te staan want de NMBS verkoopt een vervoersbewijs en vervoeren doen ze ook rechtstaand.

                Zoek maar op, er zijn net als bij de NS (Nederland) al rechtszaken geweest in België met dergelijke uitspraak, vervoeren is wat verkocht wordt en daar voldoen ze aan.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #83
                  Freddy, ik geef het op. Als je verder op het net gaat zoeken ga je nog veel meer verzinsels tegenkomen.
                  Voor spoorweg beambten tellen alleen ONZE officiële reglementen, verder erover discussiëren heeft echt geen zin.
                  Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #84
                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Freddy, ik geef het op. Als je verder op het net gaat zoeken ga je nog veel meer verzinsels tegenkomen.
                    Voor spoorweg beambten tellen alleen ONZE officiële reglementen, verder erover discussiëren heeft echt geen zin.
                    Het gaat hier niet over spoorwegpersoneel maar over de klant.

                    Dus de officiële algemene voorwaarden op de website van de NMBS zijn verzinsels volgens u?
                    Klanten zijn GEEN spoorwegbeambten en voor klanten tellen juridisch enkel de verbintenissen dat tussen verkoper (NMBS) en klant gesloten worden.

                    Reglementen voor personeel zijn zeker bestaand maar iets anders, dat is interne keuken!
                    Ieder bedrijf heeft interne regels waar het “personeel” zich aan moet houden.

                    Doe nu één keer de moeite om de “verkoop verbintenis met de klant” te lezen!
                    Het staat duidelijk zwart op wit in de voorwaarden dat men met een standaard ticket een “vervoersbewijs” verkoopt, geen zitplaats.

                    Alle respect dat u de interne regels voor het personeel kende toen u er werkte, maar de “klant (reiziger) kan nooit op “interne procedures voor personeel” terugvallen … enkel op de “algemene voorwaarden” en eventuele “contactuele verbintenissen” kan die terugvallen om iets te eisen of aan te klagen.
                    Verder heeft de klant juridisch geen poot om op te staan.

                    Nog één keer een stuk uit de verbintenis met de klant (algemene voorwaarden) en daar staat nergens dat de klant een zitplaats zal hebben.
                    Enkel dat hij een vrije zitplaats mag innemen indien deze niet gereserveerd is voor anderen.
                    Er staat ook dat hij zich moet vasthouden als hij een staande plaats inneemt.
                    Wil men echt voorrang op een zitplaats krijgen, dan moet men dat vooraf aanvragen maar nogmaals is dat geen garantie dat het ook zo zal zijn.

                    Zelf neem ik de trein net na de spits, omdat er anders grote kans is dat ik moet blijven recht staan.
                    Misschien moet ik ook eens een voorrangskaart voor een zitplaats aanvragen, maar denk je dat iemand dan zal rechtstaan?

                    Nogmaals, ik betwist niet uw kennis van interne reglementen voor personeel.

                    Alvast een fijn WE.



                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #85
                      Waarom dacht je dat er nergens staat dat je een zitplaats koopt?
                      Op een overvolle trein kan de NMBS dat niet aanbieden.
                      En nog eens, enkel het reglementenboek is wat telt voor ons.
                      Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Waarom dacht je dat er nergens staat dat je een zitplaats koopt?
                        Op een overvolle trein kan de NMBS dat niet aanbieden.
                        En nog eens, enkel het reglementenboek is wat telt voor ons.
                        Eindelijk zijn we er.

                        Met uw eerste en tweede zin haal je eindelijk hetzelfde aan wat ik al van de eerste keer al schrijf, de NMBS verkoopt inderdaad geen zitplaatsen, enkel vervoer.

                        En uw derde zin is nu ook hetzelfde als wat ik altijd schreef, interne procedures is wat voor het personeel telt, maar daarom zijn deze niet hetzelfde als contractueel tegenover de klant.

                        Elk bedrijf heeft naast verbintenissen met de klant ook interne regels en die hoeven niet dezelfde te zijn.
                        Interne regels is wat personeel moet doen, hoe ze moeten reageren, handelen tegenover klanten.
                        Uiteraard mogen interne regels nooit een slechtere dienstverlening naar de klant toe omvatten dan wat in de contractuele overeenkomst met de klant is vastgelegd in o.a. de algemene verkoopsvoorwaarden.

                        Een voorbeeld voor een ander bedrijf …
                        Men kan aan de klant een contract verkopen dat een bepaalde service binnen de drie werkdagen moet geleverd zijn.
                        Maar men kan daarnaast intern een procedure hebben voor het personeel dat deze service binnen de twee werkdagen moet afgehandeld zijn.
                        De klant kan zich echter nooit op die interne procedure beroepen om iets te eisen of om te klagen.
                        Juridisch en contractueel werd iets verkocht met drie werkdagen en dat is de enige geldige verbintenis tussen klant en bedrijf, al de rest is interne keuken.

                        Mvg,
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #87
                          Freddy, voor de allerlaatste keer: het enige wat telt voor de NMBS is wat er in het reglementen boek staat En als je een vervoerbewijs koopt heb je recht opeen zitplaats.
                          Ik geef je een voorbeeld.
                          Een koppel met twee kleine kinderen gaan op reis van A naar B en nemen 4 plaatsen in hoewel ze voor de kinderen niks hebben moeten betalen.
                          Tussen A en B stappen twee mensen op en hebben geen zitplaats.
                          De man gaat naar de treinchef en vraagt twee zit plaatsen, dan moet dat koppel hun kinderen die ingenomen zitplaatsen afstaan.
                          En blijf maar proberen uw gelijk te halen de reglementen zijn de reglementen en niet zomaar iets dat op het net is geplaatst.
                          En trouwens, die reglementen worden regelmatig aangepast door een omzendbrief die in het orderboek staat.
                          Dat is een boek waarin elke bediende DAGELIJKS moet inkijken en aftekenen.
                          En hier stopt het voor mij, einde discussie.
                          Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #88
                            Ik heb nooit bij de NMBS gewerkt, maar had wel een achterbuurman die ing. electra was bij de NMBS en een naastwonende buurman die Ir. was bij de spoorwegen. Die eerste kan ik niet meer contacteren wegens niet meer in leven, maar onze naastwonende buurman wel. Die kwam gisteren, op mijn vraag, af met een boek van meer dan 230 blzn. getiteld "Vervoersvoorwaarden van NMBS". Het was wel een editie van een tiental jaar oud, maar volgens hem nog steeds up to date (??). Hetgeen hij mij toonde was het zinnetje "De vervoerovereenkomst verplicht NMBS om reizigers vanaf de plaats van vertrek te vervoeren naar de plaats van bestemming​".
                            Wellicht zullen er nog een hoop bijkomende bepalingen in het boek staan, maar ik had nu ook geen zin om het volledig uit te lezen . Hij zou het zelf eens uitpluizen wat het er nu juist in staat ivm een ZITplaats. Hij kon er dus ook niet direct op antwoorden. Dus wellicht krijg ik nog een vervolg...

                            PS Zou dit niet beter onder een ander topic geplaatst worden bvb. NMBS of zo ? Want het heeft niks meer te maken met nederlandstalige/franstalige verkeersborden (?)

                            Comment


                            • #89
                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Freddy, voor de allerlaatste keer: het enige wat telt voor de NMBS is wat er in het reglementen boek staat En als je een vervoerbewijs koopt heb je recht opeen zitplaats.
                              Voor de laatste keer, de klant kan zich juridisch enkel baseren op de overeenkomst dat met hem gesloten werd en dat is de aankoop van een “vervoersbewijs” en de daaraan gekoppelde “algemene voorwaarden”.
                              En in die “algemene voorwaarden” staat NIET dat je met een standaard ticket een zitplaats hebt, er staat enkel dat de NMBS zich verbindt de klant te “vervoeren”.
                              Een “klant” kan zich NOOIT baseren op interne reglementen.
                              Als je een ticket koopt, dan ga je als klant akkoord met de “algemene voorwaarden”, niet met het interne reglementenboek.
                              Ga naar eender welke rechtbank, advocaat of jurist (hoe je het ook wil noemen), als klant kan je NOOIT aantonen dat de NMBS een zitplaats verkocht heeft.
                              Je “mag” er eentje gebruiken als er eentje “vrij” is, maar dat is geen verbintenis dat je er gegarandeerd eentje zal hebben of dat je een zitplaats betaald hebt.
                              Erger nog, zelfs al krijg je een voorrangskaart voor een zitplaats of koop je een groepsticket met zitplaats, dan nog staat er bij dat je die kan gebruiken op voorwaarde dat er eentje vrij is en niet dat je die gegarandeerd zal krijgen!
                              Nogmaals, ik beweer niet dat in de interne reglementen iets anders staat, maar de klant is daar juridisch niets mee.
                              Mocht men als “klant” bij aankoopt van een ticket zich akkoord verklaren met het reglementenboek, dan zou de zaak anders zijn maar dat is niet zo.
                              Personeel zal wel via de arbeidsovereenkomst getekend hebben zich aan de interne reglementen te houden, maar dat is niet voor de klant!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              En trouwens, die reglementen worden regelmatig aangepast door een omzendbrief die in het orderboek staat.
                              Dat is een boek waarin elke bediende DAGELIJKS moet inkijken en aftekenen.
                              Zoals u nu zelf 100% correct aangeeft, voor de BEDIENDE, niet de KLANT.
                              Is dat nu zo moeilijk te begrijpen wat het verschil is tussen reglementen voor het personeel en wat er contractueel aan de klant aangeboden wordt?
                              Stel dat alle stoelen bezet zijn door volwassenen dan heeft de klant zonder zitplaats enkel twee poten voor een rechtstaande plaats maar geen poot om op te staan dit juridisch aan te klagen of een zitplaats op te eisen.
                              Net als in de bus van het openbaar vervoer, u koopt als klant enkel vervoer van A naar B.
                              Gaat u echter op reis met een autocar, dan heeft u contractueel ook een gegarandeerde plaats.
                              De nuance zit hem tussen een plaats mogen nemen en gegarandeerd eentje hebben.
                              Zelfs bewijzen zwart op wit van wat de NMBS als algemene voorwaarden aan de klant geeft betwist u, zeer straf!
                              Last edited by VerSeg; 17 juni 2023, 13:46.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Voor de laatste keer, de klant kan zich juridisch enkel baseren op de overeenkomst dat met hem gesloten werd en dat is de aankoop van een “vervoersbewijs” en de daaraan gekoppelde “algemene voorwaarden”.
                                En in die “algemene voorwaarden” staat NIET dat je met een standaard ticket een zitplaats hebt, er staat enkel dat de NMBS zich verbindt de klant te “vervoeren”.
                                Een “klant” kan zich NOOIT baseren op interne reglementen.
                                Als je een ticket koopt, dan ga je als klant akkoord met de “algemene voorwaarden”, niet met het interne reglementenboek.
                                Ga naar eender welke rechtbank, advocaat of jurist (hoe je het ook wil noemen), als klant kan je NOOIT aantonen dat de NMBS een zitplaats verkocht heeft.
                                Je “mag” er eentje gebruiken als er eentje “vrij” is, maar dat is geen verbintenis dat je er gegarandeerd eentje zal hebben of dat je een zitplaats betaald hebt.
                                Erger nog, zelfs al krijg je een voorrangskaart voor een zitplaats of koop je een groepsticket met zitplaats, dan nog staat er bij dat je die kan gebruiken op voorwaarde dat er eentje vrij is en niet dat je die gegarandeerd zal krijgen!
                                Nogmaals, ik beweer niet dat in de interne reglementen iets anders staat, maar de klant is daar juridisch niets mee.
                                Mocht men als “klant” bij aankoopt van een ticket zich akkoord verklaren met het reglementenboek, dan zou de zaak anders zijn maar dat is niet zo.
                                Personeel zal wel via de arbeidsovereenkomst getekend hebben zich aan de interne reglementen te houden, maar dat is niet voor de klant!

                                Zoals u nu zelf 100% correct aangeeft, voor de BEDIENDE, niet de KLANT.
                                Is dat nu zo moeilijk te begrijpen wat het verschil is tussen reglementen voor het personeel en wat er contractueel aan de klant aangeboden wordt?
                                Stel dat alle stoelen bezet zijn door volwassenen dan heeft de klant zonder zitplaats enkel twee poten voor een rechtstaande plaats maar geen poot om op te staan dit juridisch aan te klagen of een zitplaats op te eisen.
                                Net als in de bus van het openbaar vervoer, u koopt als klant enkel vervoer van A naar B.
                                Gaat u echter op reis met een autocar, dan heeft u contractueel ook een gegarandeerde plaats.
                                De nuance zit hem tussen een plaats mogen nemen en gegarandeerd eentje hebben.
                                Zelfs bewijzen zwart op wit van wat de NMBS als algemene voorwaarden aan de klant geeft betwist u, zeer straf!
                                Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                                Ik heb nooit bij de NMBS gewerkt, maar had wel een achterbuurman die ing. electra was bij de NMBS en een naastwonende buurman die Ir. was bij de spoorwegen. Die eerste kan ik niet meer contacteren wegens niet meer in leven, maar onze naastwonende buurman wel. Die kwam gisteren, op mijn vraag, af met een boek van meer dan 230 blzn. getiteld "Vervoersvoorwaarden van NMBS". Het was wel een editie van een tiental jaar oud, maar volgens hem nog steeds up to date (??). Hetgeen hij mij toonde was het zinnetje "De vervoerovereenkomst verplicht NMBS om reizigers vanaf de plaats van vertrek te vervoeren naar de plaats van bestemming​".
                                Wellicht zullen er nog een hoop bijkomende bepalingen in het boek staan, maar ik had nu ook geen zin om het volledig uit te lezen . Hij zou het zelf eens uitpluizen wat het er nu juist in staat ivm een ZITplaats. Hij kon er dus ook niet direct op antwoorden. Dus wellicht krijg ik nog een vervolg...
                                Dit document, de actuele klant-versie, kan u op de website van de NMBS vinden, dat staat openbaar beschikbaar en ook via de app van de NMBS kan men dat vinden.
                                Eenvoudiger om te zoeken op trefwoorden in een digitale versie.
                                De overeenkomst houdt inderdaad vervoeren in.
                                Voor personeel kan dat meer zijn, maar daar heeft de klant juridisch niets aan.

                                Last edited by VerSeg; 17 juni 2023, 13:57.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X