Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele
Bekijk bericht
Je koopt wel degelijk een ticket met zitplaats, maar als de trein volzet is zijn er natuurlijk geen zitplaatsen meer. Je kunt dan wachten op een volgende trein.
En dat in de prijs van een ticket een verzekering is inbegrepen is de NMBS opgelegd.
Ik heb meer dan dertig jaar aan het loket van een station gestaan, ik weet waarover ik spreek. Je wilt niet weten hoeveel farden met reglementen wij moesten kennen alleen over het vervoer van reizigers.
Die verzekering.
U stap uit de trein en slaat uw voet om, dan zijn wij verplicht dat te melden en indien nodig moeten we een dokter oproepen.
Het is gesneeuwd of het is glad u stapt uit en valt, u been is gebroken. dan moeten wij het nodige doen om u verder te helpen.
Een reiziger stap te laat van de trein terwijl de treinchef (kaartjesknipper in de volksmond) het vertrek al heeft aangekondigd (fluitsignaal) daar hij getreuzeld heeft geraakte zij klem in de deuren.
Gelukkig kon ik nog net op tijd de trein laten stoppen.
De vrouw had een pacemaker en was zeer aangedaan. Ik heb een dokter laten komen en de vrouw moest afgevoerd worden naar een kliniek.
Wel, voor dergelijke zaken ben je verzekerd, vind je dat niet goed soms? Ik zou graag vernemen waarom je tegen dergelijke verzekering zou zijn.
Nu zijn er overal automaten, hou uw ticket bij daar staat alle nodige informatie op die nodig is bij ongevallen.
Comment