Inductiekookplaat - capaciteitstarief
Dat is een plaat dat al meer dan 30 jaar blijven hangen is en vermoedelijk berust oude gegevens van de tijd dat wagens onbelast waren voor de gebruiker. [emoji6]
1) Ongeveer 90% van de bedrijfswagens zijn van mensen die hem ook professioneel nodig hebben zoals vertegenwoordigers, techniekers, …
Van zodra je één keer op een jaar met die wagen naar huis mag rijden na je professionele verplaatsing, dan wordt deze wettelijk aanzien als bedrijfswagen.
Neem die mensen hun wagen af en ze willen of kunnen de job niet meer doen.
Vraag om die elke avond op de parking te gaan zetten en niemand wil nog de baan op want wie uit Oostende, Luik, of Hasselt wil elke dag eerst in centrum Brussel een wagen ophalen om in eigen regio een interventie te doen?
2) Op een bedrijfswagen wordt eveneens steeds meer en meer belasting betaald zoals op loon, (dit jaar al 10% extra belast) wagens zijn niet meer zoals 30 jaar geleden gratis en de meeste mensen die een bedrijfswagen krijgen hebben minder loon in compensatie.
Uiteraard zijn er ook mensen die er eentje extra bij gekregen hebben bij hun hoger loon … directeurs, managers, ministers, …
3) Mensen zonder bedrijfswagen krijgen eveneens een kilometervergoeding en/of treinabonnement … eveneens een vorm van vergoeding en ze worden er niet maandelijks dik op belast.
4) Een wagen weigeren kunnen sommigen doen, maar wat doe je als het toch een deel van uw loon uitmaakt en je niets in de plaats krijgt als je hem inlevert?
5) Impact op het milieu is ook een fabeltje want wie geen bedrijfswagen heeft, die heeft er meestal zelf eentje en niet iedereen rijdt met een recente wagen dat perfect onderhouden is, om de vier jaar vernieuwd wordt en steeds aan de nieuwe strengere milieunormen moet voldoen.
6) Rondrijden omdat het gratis is, dat is fors overdreven en wordt ook maar door een minderheid echt gedaan (ja er zijn er).
Vermoedelijk wel die wagen gebruiken omdat ze er fors op betalen.
7) Impact voor social stelsel zal er niet zijn want op een wagen betaalt men fors belastingen (voor het sociaal stelsel), maar een wagen telt NIET mee voor uw pensioen, ziekte-uitkering, werkloosheid, … hoe lager het loon is omdat er een wagen in de plaats gegeven wordt, hoe minder de staat daarna moet betalen wanneer je met pensioen gaat, werkloos of ziek wordt.
8) Veel mensen zijn vaak jaloers op anderen met een bedrijfswagen, maar de voordelen dat ze zelf hebben bekijken ze dan niet …hoger loon, hoger vakantiegeld, hogere dertiende maand, hoger pensioen, hogere werkloosheidsuitkering, …
Niemand hoeft jaloers te zijn, iedereen heeft een of ander voordeel dat de andere niet heeft.
Ik heb dus ook een bedrijfswagen en betaal daar zoals op een loon ook belastingen op, ik maak anderen hun rekening niet maar de verkeerde rekening dat anderen maken is vaak zeer extreem.
Als ik alles bij elkaar neem, dan heb ik die wagen op die vier jaar eigenlijk betaald, echter bij inlevering krijg ik geen cent van de restwaarde.
In plaats van die wagen had ik veel liever op de hoek van de straat gewerkt, nooit file, nooit verre verplaatsingen, nooit laat thuis, nooit uren per dag onbetaald onderweg naar een klant of andere vestiging, … voor velen betekent een bedrijfswagen ook veel op de baan, veel risico, vele uren onderweg.
Privé kan ik alvast het bedrag aan maandelijkse belastingen en minder loon en vergoedingen tegenover collega’s zonder wagen niet oprijden aan brandstof en tanken in het buitenland is al helemaal uit den boze.
Mensen denken ook vaak dat ge er de zot mee kunt uithangen, maar voor elk niet aanvaard krasje dat er bij inlevering is moet ge betalen en als er wat klachten of boetes komen ten gevolge uw rijgedrag dan is het gedaan met een wagen krijgen en kunt ge ook op zoek naar een andere job.
Tijdens lockdown, ziekte of wat ook blijven de belastingen op de wagen en het lagere loon doorlopen niettegenstaande men niet rijdt waar men met een eigen wagen dan bespaart op brandstof.
Wat de grootste impact heeft op het sociaal stelsel zijn al de zwartwerkers, (sociale) fraudeurs, werkweigeraars, langdurig (niet) zieken, … daar valt veel meer te halen wat een grote impact kan hebben.
Maar goed, we wijken af. [emoji6]
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
Bekijk bericht
1) Ongeveer 90% van de bedrijfswagens zijn van mensen die hem ook professioneel nodig hebben zoals vertegenwoordigers, techniekers, …
Van zodra je één keer op een jaar met die wagen naar huis mag rijden na je professionele verplaatsing, dan wordt deze wettelijk aanzien als bedrijfswagen.
Neem die mensen hun wagen af en ze willen of kunnen de job niet meer doen.
Vraag om die elke avond op de parking te gaan zetten en niemand wil nog de baan op want wie uit Oostende, Luik, of Hasselt wil elke dag eerst in centrum Brussel een wagen ophalen om in eigen regio een interventie te doen?
2) Op een bedrijfswagen wordt eveneens steeds meer en meer belasting betaald zoals op loon, (dit jaar al 10% extra belast) wagens zijn niet meer zoals 30 jaar geleden gratis en de meeste mensen die een bedrijfswagen krijgen hebben minder loon in compensatie.
Uiteraard zijn er ook mensen die er eentje extra bij gekregen hebben bij hun hoger loon … directeurs, managers, ministers, …
3) Mensen zonder bedrijfswagen krijgen eveneens een kilometervergoeding en/of treinabonnement … eveneens een vorm van vergoeding en ze worden er niet maandelijks dik op belast.
4) Een wagen weigeren kunnen sommigen doen, maar wat doe je als het toch een deel van uw loon uitmaakt en je niets in de plaats krijgt als je hem inlevert?
5) Impact op het milieu is ook een fabeltje want wie geen bedrijfswagen heeft, die heeft er meestal zelf eentje en niet iedereen rijdt met een recente wagen dat perfect onderhouden is, om de vier jaar vernieuwd wordt en steeds aan de nieuwe strengere milieunormen moet voldoen.
6) Rondrijden omdat het gratis is, dat is fors overdreven en wordt ook maar door een minderheid echt gedaan (ja er zijn er).
Vermoedelijk wel die wagen gebruiken omdat ze er fors op betalen.
7) Impact voor social stelsel zal er niet zijn want op een wagen betaalt men fors belastingen (voor het sociaal stelsel), maar een wagen telt NIET mee voor uw pensioen, ziekte-uitkering, werkloosheid, … hoe lager het loon is omdat er een wagen in de plaats gegeven wordt, hoe minder de staat daarna moet betalen wanneer je met pensioen gaat, werkloos of ziek wordt.
8) Veel mensen zijn vaak jaloers op anderen met een bedrijfswagen, maar de voordelen dat ze zelf hebben bekijken ze dan niet …hoger loon, hoger vakantiegeld, hogere dertiende maand, hoger pensioen, hogere werkloosheidsuitkering, …
Niemand hoeft jaloers te zijn, iedereen heeft een of ander voordeel dat de andere niet heeft.
Ik heb dus ook een bedrijfswagen en betaal daar zoals op een loon ook belastingen op, ik maak anderen hun rekening niet maar de verkeerde rekening dat anderen maken is vaak zeer extreem.
Als ik alles bij elkaar neem, dan heb ik die wagen op die vier jaar eigenlijk betaald, echter bij inlevering krijg ik geen cent van de restwaarde.
In plaats van die wagen had ik veel liever op de hoek van de straat gewerkt, nooit file, nooit verre verplaatsingen, nooit laat thuis, nooit uren per dag onbetaald onderweg naar een klant of andere vestiging, … voor velen betekent een bedrijfswagen ook veel op de baan, veel risico, vele uren onderweg.
Privé kan ik alvast het bedrag aan maandelijkse belastingen en minder loon en vergoedingen tegenover collega’s zonder wagen niet oprijden aan brandstof en tanken in het buitenland is al helemaal uit den boze.
Mensen denken ook vaak dat ge er de zot mee kunt uithangen, maar voor elk niet aanvaard krasje dat er bij inlevering is moet ge betalen en als er wat klachten of boetes komen ten gevolge uw rijgedrag dan is het gedaan met een wagen krijgen en kunt ge ook op zoek naar een andere job.
Tijdens lockdown, ziekte of wat ook blijven de belastingen op de wagen en het lagere loon doorlopen niettegenstaande men niet rijdt waar men met een eigen wagen dan bespaart op brandstof.
Wat de grootste impact heeft op het sociaal stelsel zijn al de zwartwerkers, (sociale) fraudeurs, werkweigeraars, langdurig (niet) zieken, … daar valt veel meer te halen wat een grote impact kan hebben.
Maar goed, we wijken af. [emoji6]
Comment