Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inductiekookplaat - capaciteitstarief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Inductiekookplaat - capaciteitstarief

    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Al die bedrijfswagens als loonvoordeel zorgen ervoor dat ons sociaal stelsel (ziekenkas, pensioenen, ...) zwaar onder druk komt te staan. Bovendien is het een regelrechte aanslag op het milieu, met rijdt maar rond omdat het kan en omdat het "gratis" is.
    Dat is een plaat dat al meer dan 30 jaar blijven hangen is en vermoedelijk berust oude gegevens van de tijd dat wagens onbelast waren voor de gebruiker. [emoji6]

    1) Ongeveer 90% van de bedrijfswagens zijn van mensen die hem ook professioneel nodig hebben zoals vertegenwoordigers, techniekers, …
    Van zodra je één keer op een jaar met die wagen naar huis mag rijden na je professionele verplaatsing, dan wordt deze wettelijk aanzien als bedrijfswagen.
    Neem die mensen hun wagen af en ze willen of kunnen de job niet meer doen.
    Vraag om die elke avond op de parking te gaan zetten en niemand wil nog de baan op want wie uit Oostende, Luik, of Hasselt wil elke dag eerst in centrum Brussel een wagen ophalen om in eigen regio een interventie te doen?

    2) Op een bedrijfswagen wordt eveneens steeds meer en meer belasting betaald zoals op loon, (dit jaar al 10% extra belast) wagens zijn niet meer zoals 30 jaar geleden gratis en de meeste mensen die een bedrijfswagen krijgen hebben minder loon in compensatie.
    Uiteraard zijn er ook mensen die er eentje extra bij gekregen hebben bij hun hoger loon … directeurs, managers, ministers, …

    3) Mensen zonder bedrijfswagen krijgen eveneens een kilometervergoeding en/of treinabonnement … eveneens een vorm van vergoeding en ze worden er niet maandelijks dik op belast.

    4) Een wagen weigeren kunnen sommigen doen, maar wat doe je als het toch een deel van uw loon uitmaakt en je niets in de plaats krijgt als je hem inlevert?

    5) Impact op het milieu is ook een fabeltje want wie geen bedrijfswagen heeft, die heeft er meestal zelf eentje en niet iedereen rijdt met een recente wagen dat perfect onderhouden is, om de vier jaar vernieuwd wordt en steeds aan de nieuwe strengere milieunormen moet voldoen.

    6) Rondrijden omdat het gratis is, dat is fors overdreven en wordt ook maar door een minderheid echt gedaan (ja er zijn er).
    Vermoedelijk wel die wagen gebruiken omdat ze er fors op betalen.

    7) Impact voor social stelsel zal er niet zijn want op een wagen betaalt men fors belastingen (voor het sociaal stelsel), maar een wagen telt NIET mee voor uw pensioen, ziekte-uitkering, werkloosheid, … hoe lager het loon is omdat er een wagen in de plaats gegeven wordt, hoe minder de staat daarna moet betalen wanneer je met pensioen gaat, werkloos of ziek wordt.

    8) Veel mensen zijn vaak jaloers op anderen met een bedrijfswagen, maar de voordelen dat ze zelf hebben bekijken ze dan niet …hoger loon, hoger vakantiegeld, hogere dertiende maand, hoger pensioen, hogere werkloosheidsuitkering, …
    Niemand hoeft jaloers te zijn, iedereen heeft een of ander voordeel dat de andere niet heeft.

    Ik heb dus ook een bedrijfswagen en betaal daar zoals op een loon ook belastingen op, ik maak anderen hun rekening niet maar de verkeerde rekening dat anderen maken is vaak zeer extreem.
    Als ik alles bij elkaar neem, dan heb ik die wagen op die vier jaar eigenlijk betaald, echter bij inlevering krijg ik geen cent van de restwaarde.
    In plaats van die wagen had ik veel liever op de hoek van de straat gewerkt, nooit file, nooit verre verplaatsingen, nooit laat thuis, nooit uren per dag onbetaald onderweg naar een klant of andere vestiging, … voor velen betekent een bedrijfswagen ook veel op de baan, veel risico, vele uren onderweg.
    Privé kan ik alvast het bedrag aan maandelijkse belastingen en minder loon en vergoedingen tegenover collega’s zonder wagen niet oprijden aan brandstof en tanken in het buitenland is al helemaal uit den boze.

    Mensen denken ook vaak dat ge er de zot mee kunt uithangen, maar voor elk niet aanvaard krasje dat er bij inlevering is moet ge betalen en als er wat klachten of boetes komen ten gevolge uw rijgedrag dan is het gedaan met een wagen krijgen en kunt ge ook op zoek naar een andere job.

    Tijdens lockdown, ziekte of wat ook blijven de belastingen op de wagen en het lagere loon doorlopen niettegenstaande men niet rijdt waar men met een eigen wagen dan bespaart op brandstof.

    Wat de grootste impact heeft op het sociaal stelsel zijn al de zwartwerkers, (sociale) fraudeurs, werkweigeraars, langdurig (niet) zieken, … daar valt veel meer te halen wat een grote impact kan hebben.

    Maar goed, we wijken af. [emoji6]
    Last edited by VerSeg; 26 april 2023, 01:15. Reden: Typfouten
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Dus als jij een benzine- of dieselwagen van jouw werkgever zou krijgen maar nog zelf de brandstofkosten moet betalen, zou je deze niet aanvaarden? Vreemd. Al die bedrijfswagens als loonvoordeel zorgen ervoor dat ons sociaal stelsel (ziekenkas, pensioenen, ...) zwaar onder druk komt te staan. Bovendien is het een regelrechte aanslag op het milieu, met rijdt maar rond omdat het kan en omdat het "gratis" is.

      De vraag is of jij binnen een jaar of 10 nog staat te springen om nog een wagen met verbrandingsmotor te kopen. De kans zit er wel dik in dat de overheid dit gaat ontmoedigen door steeds hogere taksen op benzine en diesel, wegenbelastingen en de kilometerheffing die er staat aan te komen.

      En moest het nog niet duidelijk zijn, wij hebben ons ook een EV aangeschaft en willen nooit meer terug naar ICE.
      Ik ga je zelfs meer zeggen, ik heb zo'n 15 jaar geleden zelfs een bedrijfswagen MET brandstof en alle andere kosten geweigerd en gekozen voor een significante (kwam toch neer op een 450 à 500 euro netto/maand) loonsverhoging. Van die beslissing profiteer ik tot op vandaag, nu ik gepensioneerd ben, nog altijd.

      En als jij denkt dat een firmawagen 'gratis' is, denk dan maar rap wat anders, want je slaat de bal volledig mis. Twee van ons kinderen hebben een firmawagen, de ene heeft die echt nodig voor z'n werk omdat hij voortdurend op de baan is, maar de ander woont op 7 km van zijn werkplaats, komt niet op de baan voor z'n werk, en heeft dus absoluut geen firmawagen nodig. Mocht je weten wat die allebei voor hun firmawagen maandelijks moeten afdokken, je zou denk ik verschieten, ik noem het alvast niet 'gratis'.

      Dat het er dik in zit dat de benzine, diesel, wegenbelastingen en kilometer duurder zullen worden of in geval van de kilometerheffing er zullen komen, twijfelt niemand aan.
      En denk jij dat de EV rijder geen dure elektriciteitsprijs, wegenbelasting en kilometerheffing zal betalen... dank ook maar rap wat anders.

      Bovendien, waar denk je dat, eens velen met een EV rijden, vadertje staat zijn verloren accijnzen zal halen ? Nu bedragen die ongeveer de helft van de brandstofprijs.
      Dus voor elke euro die ZE ergens kwijtspelen moet er een andere in de plaats komen.
      Wat denk je dat de elektriciteitsprijzen zullen doen eens "iedereen" met een EV rijdt ?
      Het zit er dik in (of beter het is zeker) dat de elektriciteitsprijzen navenant zullen stijgen.

      En voor het aantal km dat wij nog bollen (en dat zal enkel nog maar verminderen), mogen ze de brandstof prijzen voor mijn part verdubbelen.

      Ook is het zo dat particuliere EV rijders (die hun EV zelf gekocht hebben) niet graag de negatieve kant(en) van hun aankoop belichten, want zeg nu zelf wie geeft graag de negatieve kanten weer van een aankoop van 30K, 40K, 50K....

      De particulieren die zelf hun EV kochten, zouden niet meer willen terugkeren naar gewone brandstof.... ze moeten mij de voordelen van een EV tov een wagen op gewone brandstof op vandaag eens uitleggen. Vooral de pluspunten tov van een gewone branstofwagen... daar ben ik echt benieuwd naar.

      Bovendien, de aankoopprijs van een EV ligt snel 10.000 tot 20.000 euro hoger dan bij een andere wagen en dan zijn er nog de onzekerheden rond de energiekosten en oplaadmogelijkheden.

      Voor bedrijven ligt dit (aankoopprijs) natuurlijk anders, wegens het mooie fiscaal voordeel.

      En moest het nog niet duidelijk zijn, wij hebben geen EV en gaan er ook nooit een kopen

      Jij schrijft jouw mening, ik de mijne.
      Last edited by Guest49; 26 april 2023, 10:41.

      Comment


      • #33
        Inductiekookplaat - capaciteitstarief

        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
        Voor bedrijven ligt dit (aankoopprijs) natuurlijk anders, wegens het mooie fiscaal voordeel.
        Maar die kampen dan met veel vervelendere en duurdere problemen.
        Werknemers die veel kilometers per dag doen, die komen niet meer toe met de kilometers doordat de batterij het niet houdt. Ze zien zich dan ook verplicht om minder klanten per dag te doen, meer personeel in te zetten of onderweg veel tijd te verliezen om te laden of zelfs op het bedrijf een andere wagen te gaan halen.
        Onlangs nog iemand van Fluvius aan de deur gehad voor de telleropname, ze hebben collega’s die enkel opnames op afspraak doen in een grote regio en die kunnen nu een ronde niet meer volledig doen met een elektrische wagen.
        Probleem is dat er nog veel te weinig snelladers zijn en de andere standaard laders nemen veel te veel tijd in beslag om te laden tijdens de dag.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Maar die kampen dan met veel vervelendere en duurdere problemen.
          Werknemers die veel kilometers per dag doen, die komen niet meer toe met de kilometers doordat de batterij het niet houdt. Ze zien zich dan ook verplicht om minder klanten per dag te doen, meer personeel in te zetten of onderweg veel tijd te verliezen om te laden of zelfs op het bedrijf een andere wagen te gaan halen.
          Onlangs nog iemand van Fluvius aan de deur gehad voor de telleropname, ze hebben collega’s die enkel opnames op afspraak doen in een grote regio en die kunnen nu een ronde niet meer volledig doen met een elektrische wagen.
          Probleem is dat er nog veel te weinig snelladers zijn en de andere standaard laders nemen veel te veel tijd in beslag om te laden tijdens de dag.
          Klopt, aan dit probleem had ik nog niet gedacht.

          Comment


          • #35
            Inductiekookplaat - capaciteitstarief

            Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
            Klopt, aan dit probleem had ik nog niet gedacht.
            En er zijn weer extra problemen op komst voor sommige gebruikers.
            Stel u heeft een laadpaal thuis en zowel jij als je partner heeft een bedrijfswagen (zelfde of ander bedrijf), dan wordt er blijkbaar maar van één wagen de terugbetaling geregeld per paal.
            Beiden met eigen laadpas dezelfde paal gebruiken zorgt dus voor problemen.
            Met andere woorden moet men dan al met twee laadpalen gaan werken of een andere manier zoeken om vergoed te worden.
            Da’s weer om het simpel te houden en EV te promoten. [emoji848]


            De wereld van EV evolueert erg snel. Overheden en beleidsmakers zijn steeds bezig zich aan te passen aan deze evolutie, waardoor men ook geregeld zijn dienstverlening moet herevalueren en aanpassen. Daarom zijn er sinds deze maand twee dingen veranderd in het verwerken van terugbetalingen.

            BTW: Vanaf 01/01/2023 wordt de terugbetaling en het doorrekenen van thuislaadkosten behandeld als de financiële afhandeling van een voorgeschoten kost. Dit betekent voor jou niets meer dan een andere weergave van de bedragen: de BTW component van je thuislaadkost zal nog steeds vergoed worden maar niet meer apart vermeld.

            Laadpas: Vanaf 01/01/2023 zal er steeds maar 1 bestuurder (dus 1 laadpas) worden terugbetaald, met name de bestuurder van wie de werkgever de laadpaal ter beschikking heeft gesteld.
            Het is nog steeds mogelijk om met andere laadpassen te komen laden op je thuisinstallatie; de elektriciteitskost van deze laadsessies wordt echter niet meer terugbetaald.


            Zelf geen twee EV’s van het werk, maar sommigen zullen dat mogelijks (in de toekomst) wel hebben.
            En onze laadpaal hebben we zelf betaald.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Maar die kampen dan met veel vervelendere en duurdere problemen.
              Werknemers die veel kilometers per dag doen, die komen niet meer toe met de kilometers doordat de batterij het niet houdt. Ze zien zich dan ook verplicht om minder klanten per dag te doen, meer personeel in te zetten of onderweg veel tijd te verliezen om te laden of zelfs op het bedrijf een andere wagen te gaan halen.
              Onlangs nog iemand van Fluvius aan de deur gehad voor de telleropname, ze hebben collega’s die enkel opnames op afspraak doen in een grote regio en die kunnen nu een ronde niet meer volledig doen met een elektrische wagen.
              Probleem is dat er nog veel te weinig snelladers zijn en de andere standaard laders nemen veel te veel tijd in beslag om te laden tijdens de dag.
              Dat zijn nu wel uitersten, werknemers die meer dan pakweg 450km per dag rijden voor hun job. Als die dan zoveel rijden zullen die ook wel eens 20 minuten of een half uurtje pauze bij een snellader nemen waarbij de auto weer voor 80% geladen is. Die snelladers worden trouwens volop bijgeplaatst. Persoonlijk ken ik EV rijders die 60.000 en zelfs 100.000 km op een jaar rijden zonder noemenswaardige problemen.
              Dat Fluvius meteropnemers meer dan pakweg 450 km per dag zouden rijden lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk niet dat ze iemand van Tongeren de meterstand laten opnemen in Ieper.

              In heel die discussie over EV's zijn er nog heel veel vooroordelen en zaken "van horen zeggen" en van een vriend van de buurman van een neef. Ik probeer me uit die zinloze discussies te houden, soms loop ik er toch in zoals hier.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #37
                Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Dat zijn nu wel uitersten, werknemers die meer dan pakweg 450km per dag rijden voor hun job. Als die dan zoveel rijden zullen die ook wel eens 20 minuten of een half uurtje pauze bij een snellader nemen waarbij de auto weer voor 80% geladen is. Die snelladers worden trouwens volop bijgeplaatst. Persoonlijk ken ik EV rijders die 60.000 en zelfs 100.000 km op een jaar rijden zonder noemenswaardige problemen.
                Dat Fluvius meteropnemers meer dan pakweg 450 km per dag zouden rijden lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk niet dat ze iemand van Tongeren de meterstand laten opnemen in Ieper.

                In heel die discussie over EV's zijn er nog heel veel vooroordelen en zaken "van horen zeggen" en van een vriend van de buurman van een neef. Ik probeer me uit die zinloze discussies te houden, soms loop ik er toch in zoals hier.
                Waar haalt u die 450 km vandaan?
                Ja sommige EV’s halen 600 km op één laadbeurt maar er zijn er nog veel die een pak minder kunnen.

                Het is niet van horen zeggen maar van meemaken.
                Mijn vrouw heeft een recente EV en het maximum opgegeven door fabriek is 350 km, in realiteit bijna 100 km minder (was ook zo opgegeven door garage) en niet door gek te doen maar algemeen gekend.



                Zij moet soms naar Luxemburg (land) en doet op een dag soms meer dan 500 km.
                Van hieruit is het enige
                snellaadstation net voor de grens (219 km).
                Dan moet men al hopen geen uur in de file te staan, net voor de grens laden als het tenminste vrij is, naar de klant een Meeting, terug aan hetzelfde station laden indien vrij en hopen thuis te geraken zonder file.
                Aan een snellaadstation kan men ook maar 80% laden (voor +- 200 km) en eens thuis terug laden tot 100%.
                Men moet 3 tot 4 keer geladen hebben voor 1 rit op en af, belachelijk eigenlijk want met een diesel kan men ongeveer twee keer op en af.

                En keuze voor wagen met grotere batterij of ander merk was niet van toepassing, budgetbeperking en opgelegde merken en vooral de beperkte beschikbaarheid.
                Grotere batterij is dan weer duurder en duurder in cataloguswaarde betekent ook meer belasting.
                EV’s worden steeds beter, maar ondertussen zit men wel minstens 4 jaar met dezelfde.
                En de professionele laadpas werkt niet bij elke laadpaal, dat is gelinkt aan een bepaald netwerk en standaard ook niet in het buitenland.

                Toekomstgericht als ze allemaal minstens 600 km halen, dan zal dat hopelijk wel al beteren, maar meer EV’s betekent ook meer auto’s die geladen moeten worden.
                Bij een vorige job reeds ik trouwens dagelijks ook meer dan 500 km.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Dat zijn nu wel uitersten, werknemers die meer dan pakweg 450km per dag rijden voor hun job. Als die dan zoveel rijden zullen die ook wel eens 20 minuten of een half uurtje pauze bij een snellader nemen waarbij de auto weer voor 80% geladen is. Die snelladers worden trouwens volop bijgeplaatst. Persoonlijk ken ik EV rijders die 60.000 en zelfs 100.000 km op een jaar rijden zonder noemenswaardige problemen.
                  Dat Fluvius meteropnemers meer dan pakweg 450 km per dag zouden rijden lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk niet dat ze iemand van Tongeren de meterstand laten opnemen in Ieper.

                  In heel die discussie over EV's zijn er nog heel veel vooroordelen en zaken "van horen zeggen" en van een vriend van de buurman van een neef. Ik probeer me uit die zinloze discussies te houden, soms loop ik er toch in zoals hier.
                  Het gaat er niet over of je er in loopt of niet, ik vraag gewoon aan jou, zoals ik aan zoveel rijders van EVen vraag om mij eens de VOORDELEN van een EV tov een benzine/diesel op te sommen.
                  En niemand die mij kan antwoorden... dat is toch raar niet . Of zouden er toch niet veel of geen voordelen aan zijn.
                  Het is al te makkelijk om te zeggen ik heb een EV en ga zeker geen ander meer kopen, als je enkele reden kan opnoemen over het waarom.
                  En om milieuredenen, dat is al helemaal een dooddoener, want het is reeds uitvoerig bewezen dat een EV van begin productie (batt. inbegrepen) tot einde van zijn rijtijd (recyclage batt. inbegrepen) vééééél vervuilender is dan een benzine/diesel.

                  Zoals je ook ziet heeft Verseg het niet "van horen zeggen" en van een vriend van de buurman van een neef, maar van eigen ondervinding, en ik lees toch dat hij ook niet 100 % voor is, maar ook eerder de nadelen kan opsommen.

                  Dus kom maar op met de voordelen, ik ben benieuwd.

                  Je uit deze discussie houden is natuurlijk het gemakkelijkst en je volste recht, dan hoef je niet te antwoorden, of het is van geen voordelen kunnen opnoemen.

                  Mocht je er nog aan twijfelen, wij gaan nooit een EV kopen .

                  Ik ga nu nog een beetje buiten werken, genieten van het schaarse momentje zon.
                  Last edited by Guest49; 26 april 2023, 14:54.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                    Tenminste voor mijn wagen......

                    Voordelen : onderhoud om de 2 jaar
                    thuis laden aan 11 kWh
                    goedkoper rijden door zonnepanelen
                    absoluut aangenamer rijden.
                    meer vermogen
                    geen verkeersbelasting
                    meer dan voldoende rijbereik ( 400-550 km )


                    Nadelen : hogere aankoopprijs
                    Verder geen tot nu toe


                    Ik moet dus nooit geen ICE meer hebben en binnen dit en 15 jaar zal je wel MOETEN overschakelen naar een EV vermoed ik.
                    Last edited by Franciskine; 26 april 2023, 15:05.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Tenminste voor mijn wagen......

                      Voordelen : onderhoud om de 2 jaar
                      thuis laden
                      goedkoper rijden door zonnepanelen
                      absoluut aangenamer rijden.
                      meer vermogen
                      geen verkeersbelasting
                      meer dan voldoende rijbereik ( 400-550 km )


                      Nadelen : hogere aankoopprijs
                      Verder geen tot nu toe
                      Dat zijn voordelen die ook (later) wel een keerzijde kunnen hebben. [emoji57]

                      Diesel, benzine, EV … allen ook om de 2 jaar onderhoud.

                      Thuis laden is niet moeilijk, maar per km wel veel duurder indien men elektriciteit moet aankopen.
                      Zonnepanelen en analoge teller vangen dit heden grotendeels nog op.

                      Indien men na een lange rit (batterij leeg) dringend moet vertrekken, kan men eerst een paar uur wachten in plaats van op 5 minuten te tanken.
                      Eveneens onderweg heeft men actueel geen enkel probleem om te tanken in welk land ook, laden daarentegen is niet overal evident.

                      Meer vermogen hangt af van welke wagen men vergelijkt, hier heeft de EV toch een pak minder vermogen.

                      Aangenamer rijden is persoonlijk, veel stiller in elk geval maar niet iedereen vindt dat ook beter.

                      Verkeersbelasting is inderdaad nog een voordeel, maar ook dat voordeel is maar tijdelijk en zal uiteindelijk verdwijnen.

                      Het wordt nog afwachten hoeveel de restwaarde van EV’s gaat zijn en wat een eventueel defect aan de batterij gaat kosten. [emoji848]

                      Edit: En wat je toegevoegd hebt dat binnen 15 jaar iedereen wel zal moeten, dat is ondertussen ook al tenietgedaan.
                      Met wagens op synthetische brandstof zal men wel mogen blijven rijden en Europa heeft al toestemming gegeven op vraag van Duitsland om daar ook nieuwe voertuigen voor te maken.
                      Last edited by VerSeg; 26 april 2023, 15:32.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                        Freddy, van die synthetische brandstof wist ik wel maar zelfs dan vrees ik dat het einde tijdperk van dit soort wagens er aan komt..... hopelijk ben Ik er binnen 15 jaar nog en zien we wie er gelijk gekregen heeft.. [emoji6]
                        Een EV heeft voor mij veel voordelen maar voor anderen veel minder......zeer individueel verschillend naargelang de omstandigheden....
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Freddy, van die synthetische brandstof wist ik wel maar zelfs dan vrees ik dat het einde tijdperk van dit soort wagens er aan komt..... hopelijk ben Ik er binnen 15 jaar nog en zien we wie er gelijk gekregen heeft.. [emoji6]
                          We zien wel of er dan nog elektriciteit is. [emoji23]
                          Alles verandert zo snel en zo vaak dat men het nooit kan voorspellen.
                          We hebben al zoveel “aanbevelingen” gehad … benzine, dan weer diesel, dan LPG, CNG, terug diesel, dan hybride, dan EV en nu nog deze op synthetische brandstof.
                          En blijft EV, dan zullen die nog wel verbeteren zeker?
                          Anders paard en kar of een rollator. [emoji57]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            We zien wel of er dan nog elektriciteit is. [emoji23]
                            Alles verandert zo snel en zo vaak dat men het nooit kan voorspellen.
                            We hebben al zoveel “aanbevelingen” gehad … benzine, dan weer diesel, dan LPG, CNG, terug diesel, dan hybride, dan EV en nu nog deze op synthetische brandstof.
                            En blijft EV, dan zullen die nog wel verbeteren zeker?
                            Anders paard en kar of een rollator. [emoji57]
                            Ge zegt daar al zoiets.....electriciteit.....wie weet wat er binnen 15 jaar mogelijk is van zaken waar we nu nog geen benul van hebben......het blijft koffiedik kijken...
                            Tegen 2030 zouden EV's goedkoper zijn dan brandstofwagens......als dit waar is koopt iedereen die hier 100% tegen een EV is er toch wel eentje zeker.......de Belg en zijn portemonnee he...
                            Net dit artikel tegen gekomen :
                            Dit jaar wordt een verkooprecord van 14 miljoen elektrische auto’s verwacht. Dat worden er binnenkort veel meer. En ook jij gaat waarschijnlijk om!
                            Last edited by Franciskine; 26 april 2023, 15:59.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              ...Tegen 2030 zouden EV's goedkoper zijn dan brandstofwagens.....
                              Allicht, ICE wagens zullen een stuk duurder worden dan nu, zeer waarschijnlijk door extra belasting (BIV, verkeersbelasting, accijnzen brandstof).
                              En als er genoeg ICE wagens van de baan zijn, algemene kilometerheffing voor iedereen, zodat de EVs ook iets opbrengen

                              Comment


                              • #45
                                Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Tenminste voor mijn wagen......

                                Voordelen : onderhoud om de 2 jaar
                                thuis laden aan 11 kWh
                                goedkoper rijden door zonnepanelen
                                absoluut aangenamer rijden.
                                meer vermogen
                                geen verkeersbelasting
                                meer dan voldoende rijbereik ( 400-550 km )


                                Nadelen : hogere aankoopprijs
                                Verder geen tot nu toe


                                Ik moet dus nooit geen ICE meer hebben en binnen dit en 15 jaar zal je wel MOETEN overschakelen naar een EV vermoed ik.
                                Dan ben ik 86 jaar, en dan zal het waarschijnlijk een elektrische rolstoel zijn...

                                Comment

                                Working...
                                X