Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inductiekookplaat - capaciteitstarief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

    Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
    Dan ben ik 86 jaar, en dan zal het waarschijnlijk een elektrische rolstoel zijn...
    [emoji28][emoji28]....ik hoop voor jou van niet hoor...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #47
      Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Tenminste voor mijn wagen......

      Voordelen : onderhoud om de 2 jaar
      thuis laden aan 11 kWh
      goedkoper rijden door zonnepanelen
      absoluut aangenamer rijden.
      meer vermogen
      geen verkeersbelasting
      meer dan voldoende rijbereik ( 400-550 km )


      Nadelen : hogere aankoopprijs
      Verder geen tot nu toe


      Ik moet dus nooit geen ICE meer hebben en binnen dit en 15 jaar zal je wel MOETEN overschakelen naar een EV vermoed ik.
      Als ik nog even mag aanvullen, om de twee jaar onderhoud maar het onderhoud kost een stuk minder. Dat maakt voor mij 236 euro om de twee jaar voor vervangen van de interieur (pollen) filter en de remolie. Dat is ongeveer 1/3 van de prijs voor gewoon onderhoud van mijn laatste ICE wagen.
      Geen inschrijvingstaks bij aankoop.
      Zeven jaar garantie, inclusief batterij.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #48
        Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Waar haalt u die 450 km vandaan?
        Ja sommige EV’s halen 600 km op één laadbeurt maar er zijn er nog veel die een pak minder kunnen.

        Het is niet van horen zeggen maar van meemaken.
        Mijn vrouw heeft een recente EV en het maximum opgegeven door fabriek is 350 km, in realiteit bijna 100 km minder (was ook zo opgegeven door garage) en niet door gek te doen maar algemeen gekend.



        Zij moet soms naar Luxemburg (land) en doet op een dag soms meer dan 500 km.
        Van hieruit is het enige
        snellaadstation net voor de grens (219 km).
        Dan moet men al hopen geen uur in de file te staan, net voor de grens laden als het tenminste vrij is, naar de klant een Meeting, terug aan hetzelfde station laden indien vrij en hopen thuis te geraken zonder file.
        Aan een snellaadstation kan men ook maar 80% laden (voor +- 200 km) en eens thuis terug laden tot 100%.
        Men moet 3 tot 4 keer geladen hebben voor 1 rit op en af, belachelijk eigenlijk want met een diesel kan men ongeveer twee keer op en af.

        En keuze voor wagen met grotere batterij of ander merk was niet van toepassing, budgetbeperking en opgelegde merken en vooral de beperkte beschikbaarheid.
        Grotere batterij is dan weer duurder en duurder in cataloguswaarde betekent ook meer belasting.
        EV’s worden steeds beter, maar ondertussen zit men wel minstens 4 jaar met dezelfde.
        En de professionele laadpas werkt niet bij elke laadpaal, dat is gelinkt aan een bepaald netwerk en standaard ook niet in het buitenland.

        Toekomstgericht als ze allemaal minstens 600 km halen, dan zal dat hopelijk wel al beteren, maar meer EV’s betekent ook meer auto’s die geladen moeten worden.
        Bij een vorige job reeds ik trouwens dagelijks ook meer dan 500 km.
        Waar haal ik die 450 km vandaan? Dat is het realistische rijbereik voor de auto die ik rij. In de zomer flink over de 500 km. De rit van vandaag was aan 14.5 kW/100km, zet het om naar een volle batterij en dat maakt al zowat 500km.
        Uit je verhaal van jouw vrouw kan ik alvast twee zaken afleiden: verkeerde auto en verkeerde laadpas.

        Als ik voor mij werkgever met een tankwagen 20.000 liter van een of ander product moet ophalen, en hij stuurt me op pad met een tankwagen van 10.000 liter, zal ik ook twee keer moeten rijden. Dat maakt het nog geen slecht systeem of een slechte vrachtwagen.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #49
          Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

          De kookplaat en het capaciteitstarief zijn intussen zoak geraakt
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Inductiekookplaat - capaciteitstarief

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Uit je verhaal van jouw vrouw kan ik alvast twee zaken afleiden: verkeerde auto en verkeerde laadpas.
            Wat is er fout aan de laadpas?
            Elk bedrijf of leasing werkt met een vaste leverancier wat afrekening betreft en die werken niet met alle netwerken samen.
            Als je bijvoorbeeld een tankkaart van Total krijgt, dan kunt ge ook niet tanken bij andere merken.
            En wat met verkeerde auto?
            Ge kunt in tegenstelling tot privé-aankoop maar kiezen uit de lijst die ge krijgt en in EV was deze de enige dat op minder dan een jaar leverbaar was, andere tot zelfs meer dan twee jaar.
            Maar hoe ge het ook draait, het gebruiksgemak is helemaal niet dat van een diesel of benzine.
            In geval van nood kunt ge daar eender waar nog mee tanken met je eigen bankkaart, met een EV gaat dat niet.
            En met het realistisch bereik van uw wagen (450 km) doet men heden dus ook niet de meer dan 500 km, dus ook onderweg laden (tot maar 80%). [emoji57]
            Last edited by VerSeg; 26 april 2023, 20:11.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              De kookplaat en het capaciteitstarief zijn intussen zoak geraakt
              Die kookplaat is aan het laden. [emoji23]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                De kookplaat en het capaciteitstarief zijn intussen zoak geraakt
                De kookplaat waarover het in eerste instantie ging, die is nog aangesloten op een analoge meter, voorlopig levert die nog geen problemen op met het capaciteitstarief.
                Een van mijn vroegere collega's op het werk heeft ook een inductiekookplaat, die had de digitale meter een paar keer in het oog gehouden tijdens het koken, en ook daar viel het verbruik heel goed mee.
                Die kookplaat is driefasig aangesloten, die kan dus als het moet meer vermogen opnemen, maar in de praktijk zal je zelden of nooit dat maximale vermogen nodig hebben, en als dat wel zo is, dan is het voor een korte tijd.
                Het gaat daar wel over een gezin, als ze zo'n kookplaten zouden gebruiken in hotelkeukens, dan zal het wel wat anders zijn, maar daar koken ze meestal nog op gas (al zal dat ook wel veranderen op termijn).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #53
                  Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Tenminste voor mijn wagen......

                  Voordelen : onderhoud om de 2 jaar
                  thuis laden aan 11 kWh
                  goedkoper rijden door zonnepanelen
                  absoluut aangenamer rijden.
                  meer vermogen
                  geen verkeersbelasting
                  meer dan voldoende rijbereik ( 400-550 km )


                  Nadelen : hogere aankoopprijs
                  Verder geen tot nu toe


                  Ik moet dus nooit geen ICE meer hebben en binnen dit en 15 jaar zal je wel MOETEN overschakelen naar een EV vermoed ik.

                  onderhoud om de 2 jaar (benzine idem, kost mij dan ongeveer 100 euro)
                  thuis laden aan 11 kWh (tanken onderweg, duurt ongeveer 5 minuten)
                  goedkoper rijden door zonnepanelen (stroom die mijn zonnepanelen opwekken gebruik ik voor andere zaken)
                  absoluut aangenamer rijden (ik heb hierover geen idee, als het stilte betreft, dan heb ik liever de motor te horen draaien, daarom ook NOOIT muziek in de auto)
                  meer vermogen (daar heb je een punt, maar de vraag is of je dit nodig hebt)
                  geen verkeersbelasting (VOORLOPIG ook een punt)
                  meer dan voldoende rijbereik ( 400-550 km ) (over het rijbereik van benzine/diesel gaan we het maar niet hebben zeker )

                  Comment


                  • #54
                    Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Als ik nog even mag aanvullen, om de twee jaar onderhoud maar het onderhoud kost een stuk minder. Dat maakt voor mij 236 euro om de twee jaar voor vervangen van de interieur (pollen) filter en de remolie. Dat is ongeveer 1/3 van de prijs voor gewoon onderhoud van mijn laatste ICE wagen.
                    Geen inschrijvingstaks bij aankoop.
                    Zeven jaar garantie, inclusief batterij.
                    Ik betaal om de twee jaar ongeveer een dikke 100 euro voor een totaal onderhoud (in de dealergarage).
                    Ik weet niet waar jij die 236 x 3 = 708 euro betaalde voor een onderhoud voor je vroegere ICE, maar mij zouden ze daar zeker nooit meer zien.
                    Geen inschrijvingstaks bij de aankoop is maar goed ook als je weet dat je reeds 10 tot 20K meer betaalt bij de aankoop van het EV.
                    Die garantie is inderdaad mooi meegenomen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                      Groot gelijk, je kan beter een inductie kookplaat aanschaffen.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Groot gelijk, je kan beter een inductie kookplaat aanschaffen.
                        Als ge het maar weet, kost heel wat minder en ik heb er elke dag deugd van 😋.

                        PS Was trouwens bij onze nieuwe keuken, enne....die kost een stuk meer dan een EV, maar dat had ik er graag voor over als amateur kok 😉.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                          Ik gebruik hier de inductiekookplaat ook veel meer dan mijn auto.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ik gebruik hier de inductiekookplaat ook veel meer dan mijn auto.
                            En je hoeft niet op eten te besparen om die veel te dure heilige koe te voeden.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Inductiekookplaat - capaciteitstarief

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              En je hoeft niet op eten te besparen om die veel te dure heilige koe te voeden.
                              Lezen we niet overal dat de veestapel moet inkrimpen om stikstofuitstoot te verminderen?

                              Comment


                              • #60
                                En waarom kan dat capaciteitstarief niet berekend worden op weekbasis ipv op maandbasis? Oh ja ik ben zeker weer iets te naïef

                                Comment

                                Working...
                                X