Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is je nieuwste aanwinst ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Nieuwste aanwinst?
    Reserve bril gekocht bij Hans Anders, enkel montuur moeten betalen.
    Heb ook die reclame reeds een paar keer gezien.
    Maar dat kan toch (normaal gezien niet) niet hé... mijn glazen alleen, zonder montuur, kosten 978 euro (bij een Zeiss Vision Center wel).
    Die reclame zal wel met een pak voorwaarden zijn zeker, zo van : dat type glazen niet, zo'n sterkte niet, geen multifocale of bepaalde multifocale... enz.
    Ofwel moeten ze het tiendubbele vragen voor de montuur .

    Ik heb mij ooit een zonnebril op sterkte (multifocaal) laten maken, of gekocht bij Hans Anders....
    Toen die klaar was paste ik die en vroeg of ze de temple tips (weet daar de Nl naam niet voor) iets meer konden buigen, zodat ze wat meer spanden aan mijn oren....
    "Sorry meneer, dat kan niet, die monturen zijn van een materiaal dat wij niet kunnen plooien... wat wil je voor zo'n prijs".
    Wat de aangeboden reclameprijs was weet ik niet meer, maar ik kwam daar in ieder geval buiten met een zonnebril op sterkte die toch een goeie 300 euro kostte.
    Goedkoop, dat wel, maar ik zou dat type montuur toch nooit willen om dagelijks te dragen.

    Voor een reservebril zal dit wel geen probleem zijn, want die ga je misschien (hopelijk) nooit dragen.

    Maar ja, zoals met alles, ieder moet zich comfortabel voelen met zijn eigen bril hé .
    Last edited by Guest43; 26 april 2022, 17:25.

    Comment


    • #92
      Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

      Neen, natuurlijk niet, geen Zeiss Ikon, Rodenstock, Goya of Seiko, dakani e
      Heb wel een bijbetaling gedaan voor donker worden bij veel licht, nog nooit gehad en vond dit wel een buitenkans om het te proberen.
      Last edited by toerist; 26 april 2022, 19:22.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #93
        Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

        Nieuwe aanwinst: een beter huis. Van een rijhuis aan een drukke weg, met piepkleine tuin, naar een 40 jaar jonger huis met 35 are tuin. Nu volop offertes aan het verzamelen voor ramen, isolatie etc - schikbarend. En ik krijg sterk de indruk dat veel aannemers gewoon geen zin hebben, ik krijg op de meeste vragen niet eens antwoord.

        Comment


        • #94
          Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
          Nieuwe aanwinst: een beter huis. Van een rijhuis aan een drukke weg, met piepkleine tuin, naar een 40 jaar jonger huis met 35 are tuin. Nu volop offertes aan het verzamelen voor ramen, isolatie etc - schikbarend. En ik krijg sterk de indruk dat veel aannemers gewoon geen zin hebben, ik krijg op de meeste vragen niet eens antwoord.
          Ik vrees dat je in een héééél slechte periode je nieuwe aanwinst hebt verworven...
          De woningen stonden nog nooit zo duur, en de bouwmaterialen alleen al zijn 25 % duurder geworden de laatste drie maanden.
          Bovendien durven aannemers nog nauwelijks offertes op te maken omdat ze niet weten hoe de prijzen zullen evolueren.
          Dan passen ze maar een herzieningsformule toe, maar het nadeel hiervan is dat jij niet weet wat je uiteindelijk gaat betalen, gezien de prijzen van de offerte slechts geldig zijn op de dag van het opmaken ervan. Let ook op het type herzieningsformule, want de a (arbeidskosten), de b (materiaalkosten) en de c (deel waarop geen herziening is) kunnen nogal variëren. Ik vrees dat ze de c zo klein mogelijk zullen houden.
          Toch veel succes gewenst in je verbouwing, maar ik vrees dat je moeite zal hebben om deftige offertes te krijgen.

          Comment


          • #95
            Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            En ik krijg sterk de indruk dat veel aannemers gewoon geen zin hebben, ik krijg op de meeste vragen niet eens antwoord.
            Vorige week met een aannemer gesproken dat hier rechtover bezig is bij een buur.
            Die heeft zoveel werk dat hij niet weet wat eerst te doen.
            Geen tijd voor een rustdag, werkt zelfs op WE en feestdagen en voor dit jaar alles al volgeboekt.
            Volgens hem zijn mensen massaal aan het investeren in eigen huis doordat ze al twee jaar gelimiteerd werden in hun bewegingsvrijheid door COVID.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #96
              Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

              Slechte periode valt nog mee: we hebben ons "oude" huis verkocht aan de vraagprijs (een stuk meer dan we gehoopt hadden) binnen een week. Nieuwe huis stond al een tijd te koop, dus bijna 15% van de prijs af kunnen knijpen. Schept wat ruimte voor de verbouwingen. Er is altijd iets, maar inderdaad, materialen zijn duurder geworden.

              Overigens is er niets echt dringend, binnen moet enkel een beetje geverfd worden. Ramen, gevelisolatie, terras zijn allemaal nodig, maar of dat nu volgende maand of over 6 maanden gebeurt maakt niet veel uit.
              Voor de ramen weet ik dat levertijd sowieso ongeveer 5 maanden zal zijn, dus die komen pas in de herst. Voor gevelisolatie en afwerking zien we een paar aannemers volgende week, ben benieuwd. Voor heraanleg terras komen ook enkele mensen volgende week, dat zou kunnen vlak na bouwverlof (materialen zijn al aangekocht).

              Comment


              • #97
                Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                Setje van Google nest Audio speakers.

                Comment


                • #98
                  Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  Slechte periode valt nog mee: we hebben ons "oude" huis verkocht aan de vraagprijs (een stuk meer dan we gehoopt hadden) binnen een week. Nieuwe huis stond al een tijd te koop, dus bijna 15% van de prijs af kunnen knijpen. Schept wat ruimte voor de verbouwingen. Er is altijd iets, maar inderdaad, materialen zijn duurder geworden.

                  Overigens is er niets echt dringend, binnen moet enkel een beetje geverfd worden. Ramen, gevelisolatie, terras zijn allemaal nodig, maar of dat nu volgende maand of over 6 maanden gebeurt maakt niet veel uit.
                  Voor de ramen weet ik dat levertijd sowieso ongeveer 5 maanden zal zijn, dus die komen pas in de herst. Voor gevelisolatie en afwerking zien we een paar aannemers volgende week, ben benieuwd. Voor heraanleg terras komen ook enkele mensen volgende week, dat zou kunnen vlak na bouwverlof (materialen zijn al aangekocht).
                  Proficiat met je nieuwe huis.
                  Je kan er in wonen zoals het is, niemand kan je klem zetten, neem je tijd.

                  Zoals altijd wordt de situatie in de media en de volksmond weeral opgeklopt.
                  Een paar maanden geleden maakten de aannemers zich nog zorgen dat hun orderboekjes leeg begonnen te geraken.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                    Vandaag nog een Ego grastrimmer ST1401E-ST kit besteld (https://egopowerplus.be/producten/gr...ier/st1401e-st).
                    Het begon me met mijn huidige trimmer te vervelen telkens die kabel uit te rollen, over de hagen te gooien, weer op te rollen....
                    Is dat lui worden of is het oud(er) worden... ik weet het niet , maar gemakkelijker wordt het zeker, vooral ook het vervangen van de trimdraad.
                    Last edited by Guest43; 28 april 2022, 18:05.

                    Comment


                    • Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                      Vandaag nog een Ego grastrimmer ST1401E-ST kit besteld (https://egopowerplus.be/producten/gr...ier/st1401e-st).
                      Het begon me met mijn huidige trimmer te vervelen telkens die kabel uit te rollen, over de hagen te gooien, weer op te rollen....
                      Is dat lui worden of is het oud(er) worden... ik weet het niet , maar gemakkelijker wordt het zeker, vooral ook het vervangen van de trimdraad.
                      Ik heb hier maar een heel kleine oppervlakte gazon, en ik gebruik een grastrimmer van de Lidl om de randjes te maaien, dat was het eerste apparaat dat ik daar kocht dat werkte met het "X-20V" accusysteem(waarschijnlijk zo'n 6 jaar geleden).
                      Die grastrimmer stond toen in de aanbieding voor 40 euro, met een 2Ah accu en een lader (ik heb op dat apparaat altijd dezelfde accu gebruikt, en die werkt nog altijd prima).
                      Ondertussen heb ik nog verschillende gereedschappen die met dezelfde accu's werken (ik heb 2Ah en 4Ah accu's, de machines die wat krachtiger zijn werken beter en langer met de 4Ah accu's).

                      Die goedkope apparaten (boormachine, decoupeerzaag, slijpschijf..., de meeste hebben wel een brushless motor) werken goed, maar als je ze dagelijks nodig hebt dan zullen ze wel eerder versleten zijn dan een veel duurder apparaat.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                        Vandaag nog een Ego grastrimmer ST1401E-ST kit besteld (https://egopowerplus.be/producten/gr...ier/st1401e-st).
                        Het begon me met mijn huidige trimmer te vervelen telkens die kabel uit te rollen, over de hagen te gooien, weer op te rollen....
                        Is dat lui worden of is het oud(er) worden... ik weet het niet , maar gemakkelijker wordt het zeker, vooral ook het vervangen van de trimdraad.
                        Heel goede aankoop, veel succes ermee!
                        Hier ook enkele toestellen van EGO en allen heel goed.
                        Hebben maar van één ding spijt, dat we ze niet eerder gekocht hebben. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                          Is dat lui worden of is het oud(er) worden... ik weet het niet , maar gemakkelijker wordt het zeker, vooral ook het vervangen van de trimdraad.
                          Bah nee hij, dat is bijlange niet lui zijn en ook niet ouder worden, we zijn potverdikke al alletwee ouw peekes, niet?
                          We denken dat we nog jong zijn maar vele dingen lukt ons gewoon niet meer.

                          Bon, mijn laatste aankopen, niet nieuw maar zo goed als en dat zijn
                          Canon EF-S 18 - 55mm IS en een Canon EF-S 55 - 250mm IS ergens in de limburg niet zo ver van de Ollandse grens.
                          Canon EF-S 10 - 18mm IS STM gekocht in Leopoldsburg.
                          En gisteren een Canon EOS 750D Retie.
                          Alle vier in een nieuwe staat en nog geen € 500 aan kwijt.
                          Ben zeker super tevreden met dat licht materiaal want het zou kunnen datik iets nodig zal hebben om mij te verplaatsen buiten de auto en de fiets.

                          Dus ik ben zeker oud EN.................versleten.


                          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                          Comment


                          • Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Heel goede aankoop, veel succes ermee!
                            Hier ook enkele toestellen van EGO en allen heel goed.
                            Hebben maar van één ding spijt, dat we ze niet eerder gekocht hebben. [emoji6]
                            Tja, dat is meestal zo hé, vooral als blijkt dat het nieuw aangekochte het werk makkelijker maakt... en dat is ook meestal zo , want ik denk dat niemand iets nieuw koop dat slechter werkt dan het vorige.
                            Het volgende wordt een grasmaaier, de Ego LM2135E-SP. Mijn huidige benzinemaaier is ongeveer 30 jaar oud, doet nog perfect zijn job, maar er is iets dat verschrikkelijk kraakt in de aandrijfrol.
                            Soms weigert die zelfs gedurende een paar seconden de machine aan te drijven (ik moet dan eventjes zelf duwen), dus is het een kwestie van tijd voor die grasmaaier ook moet vervangen worden.
                            Vanaf nu zoveel mogelijk "zaken" op batterij. En als ik bij Ego blijf (en dat zal wel) dan kan ik de batterijen voor verschillende toestellen onderling gebruiken .

                            Comment


                            • Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                              Vandaag wordt een telescopische borstel van een dikke 7 meter lang in carbon, met watertoevoer geleverd. Ik wil mijn zonnepanelen eens reinigen. Het is niet omdat de panelen zelf vuil zijn, die liggen onder een hoek van 45° en worden af en toe door de regen afgespoeld, en ze brengen meer dan voldoende op, maar onderaan elk paneel beginnen er dikke mosplukken te groeien en die wil ik toch liever af.
                              Benieuwd of dat ding nog een beetje stabiel zal te bedienen zijn op die lengte. Maar liever dat dan halsbrekende toeren te moeten uithalen op ladders of zo.

                              Comment


                              • Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                                Een telescopische borstel is ook handig om vanuit je ligstoel de auto te wassen.

                                Comment

                                Working...
                                X