Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is je nieuwste aanwinst ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

    Mijn nieuwste aanwinst sedert vorige week vrijdag :

    i7-11700F
    16 GB
    750 GB SSD
    GTX1660 Ventus 6 Gb (3 X displayport)
    W11 Home 64 bit
    Garantie: 2 jaar

    Prijs: € 1.279,00 incl. BTW

    Moet wel nog een tijdje wachten op de levering, maar zou meer dan prima moeten zijn voor mijn videobewerking. Is me MET GARANTIE beloofd.
    Volgens de verkoper zou al wat ik meer eis volledig overkill zijn voor de vereisten die ik stel. Nu afwachten dus, ik hou jullie op de hoogte.

    Comment


    • #62
      Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Ondertussen eens gekeken, ongeveer he..... Zonnepanelen werken vanaf 1 oktober 2017, opbrengst tot nu toe is ongeveer 24.000 MWh.
      Ook eens gekeken. [emoji6]
      Van augustus 2017 tot nu 37,2 MWh.
      Dit met 22 panelen van 327 en optimizers, bijna volledig zuid gericht en een omvormer van 6 kVA.
      Had ik alles vooraf geweten, ik had nog een paar panelen meer gelegd (kan nog) en ik ben blij dat ik naar de koppige verkopers niet geluisterd heb.
      De ene wou maximum 12 panelen leggen, de andere 18.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #63
        Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Frank, ik heb gelukkig nog steeds een terugdraaiende teller....
        Ik ben momenteel zo hard bezig met dat eigenverbruik waardoor ik telkens vergeet dat die teller nog bestaat

        Comment


        • #64
          Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Je kan die Ubiquiti AP's probleemloos laten Meshen hoor Sieg Ze hebben extra radio's aan boord waardoor ze draadloos met elkaar kunnen communiceren maar dat zou verloren energie betekenen omdat ze nu allemaal rechtstreeks met LAN kabel bevestigd zijn aan de router. Meer nog: die AP's worden gevoed met PoE/PoE+ vanaf de router zodat ze geen stroom adapters nodig hebben waardoor ze ver van een stopcontact kunnen geplaatst worden. Ik heb voor de installatie wel enkele verlaagde plafonds uitgebroken omdat ik vast zat met de bekabeling maar nu lopen er enkele 20m en 30m CAT6/7 kabels vanaf elke uithoek van het huis naar de centraal geplaatste router. Van de nood is dan wel een deugd gemaakt en die plafonds werden nu allemaal van extra isolatie voorzien.
          Achzo, wist ik niet Frank dat deze AP's beide konden
          Zelf ben ik ook van plan om mijn wifi te verbeteren maar kabels trekken doe ik niet meer.
          Dus heb sowieso gekozen voor een Mesh systeem

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Een Mesch systeem is goed voor wie niet weg kan met bekabeling, maar bekabelde AP’s zullen altijd een voordeel hebben.
          Maar die AP’s kunnen daar inderdaad ook mee overweg (afhankelijk van het type).
          Wat is dan het voordeel van die AP's als je geen bedrijf hebt maar een gewone woning ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #65
            Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dan zou ik toch eens een controle laten uitvoeren, maart was de beste van de laatste 5 jaar.
            Er mankeert totaal niks aan mijn systeem, een goede dag brengt nog altijd een 45KWh op, tot soms rond de 50
            Dus na meer dan tien jaar brengen ze zelfs nog meer op dan toen ze nieuw waren, is dat mogelijk eigenlijk ?

            Maar om een vergelijk te maken tussen jouw beste maand Maart en de rest van het land, hier bij ons is Maart grotendeels bewolkt geweest.
            Wel mooi weer maar veel bewolking, dus niet overal schijnt de zon als ze op VTM zeggen dat het zonnig zal zijn

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #66
              Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Maar om een vergelijk te maken tussen jouw beste maand Maart en de rest van het land, hier bij ons is Maart grotendeels bewolkt geweest.
              Wel mooi weer maar veel bewolking, dus niet overal schijnt de zon als ze op VTM zeggen dat het zonnig zal zijn
              Ahhh … dan heb je nu ook een antwoord op uw eerdere vraag hé. [emoji23]

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              , woon jij in een ander land of zo, misschien ergens in het zuiden van Europa dan ?
              Hier bij ons hebben de panelen al minder opgebracht dan voorbije jaren, zelfs redelijk wat minder.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                Bij mij was maart 2022 ook de beste 'maand maart' sedert ik zonnepanelen heb (vanaf 2017).
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #68
                  Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ahhh … dan heb je nu ook een antwoord op uw eerdere vraag hé. [emoji23]
                  Ja maar ik was vooral benieuwd omdat Palombian, met die enkele panelen die hij heeft, nu al bijna al z'n energie uit die panelen haalt.
                  En aangezien we dat hier al meermaals gelezen hebben, wel dus stelde ik mij de vraag of hij wel in België woont.
                  Want er zijn hier namelijk nog leden die in zuiderse landen leven

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ja maar ik was vooral benieuwd omdat Palombian, met die enkele panelen die hij heeft, nu al bijna al z'n energie uit die panelen haalt.
                    En aangezien we dat hier al meermaals gelezen hebben, wel dus stelde ik mij de vraag of hij wel in België woont.
                    Want er zijn hier namelijk nog leden die in zuiderse landen leven

                    grts
                    Sieg
                    Zuiderse landen zijn blijkbaar niet in het voordeel Sieg.
                    Warmere temperaturen verminderen het rendement en de
                    zomerdagen zijn er korter qua licht.
                    Ik heb eens een vergelijking gelezen tussen Spanje en Vlaanderen
                    en het verschil is blijkbaar verwaarloosbaar.
                    Ikzelf heb 5.120 Wp liggen met een omvormer van 5Kw en produceer een gemiddelde van 5.400 Kwh per jaar, nu liggen ze
                    er 10 jaar, wel pal op het zuiden en onder een helling van 37°,
                    redelijk optimaal dus.
                    Heb vergelijkingen gezien met ongeveer dezelfde installatie
                    in Spanje, en die waren quasi gelijklopend, kan je opvragen
                    op het web.

                    Comment


                    • #70
                      Wat is je nieuwste aanwinst ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Warmere temperaturen verminderen het rendement en de zomerdagen zijn er korter qua licht.
                      Ge moet daarvoor nog niet naar een ander land, gewoon de opbrengst van je eigen zonnepanelen eens bekijken tijdens een hete dag of hittegolf. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                        Een Teufel Streamer, als vervanger voor mijn NAD MT2 die er de brui aan gegeven heeft.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wat is je nieuwste aanwinst ? ( geen foto materiaal )

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          , woon jij in een ander land of zo, misschien ergens in het zuiden van Europa dan ?
                          Hier bij ons hebben de panelen al minder opgebracht dan voorbije jaren, zelfs redelijk wat minder.

                          grts
                          Sieg
                          Gewoon in België hoor.

                          Januari was zeer slecht (75%), maar dan mag je toch nauwelijks iets verwachten.
                          Februari 120% van berekend en maart 130%. Voor april verwacht ik ondanks enkele slechte dagen in het begin toch het gemiddelde.
                          Bovendien heb ik vanaf nu ruim genoeg elektriciteit, met nog marge voor de toekomst, daar is het mij om te doen, niet om er geld op te verdienen.

                          PS: daar dienen veel andere "aanwinsten" ook niet voor, commentaar elders aub

                          Bij mijn kleine installatie (3080 Wp) is een goede dag 18 kWh (max tot nu toe 19.5), terwijl ik er dikwijls maar 6 gebruik.
                          Dat blijft ook met een batterij een probleem, alhoewel we nu bijna altijd de nacht doorkomen en bijna niets aankopen.

                          Stel dat ik een warmtepomp zou zetten verbruikt die vooral in de winter, en met mijn vermogen een auto opladen (als ik een plaatsje voor de deur vind) zal ook eerder voor de sport zijn.
                          Koken op elektriciteit zou in de zomer misschien wel gaan (de zon geeft hier gelukkig tot na 19h, wij hebben nogal mediterrane gewoonten).
                          Ermee "smossen" zoals met de terugdraaiende teller is er niet meer bij.
                          Last edited by palombian; 20 april 2022, 16:48. Reden: smossen

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Snapshot van Wallbox, panelen liggen op een plat dak onder de juiste hoek en richting voor beste resultaat ( toch volgens de plaatsers )

                            Hoe komt het dat je 0 eigen verbruik hebt ? (middenste cijfer) ?

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                              Bij gebrek aan mijn plugin hybride wagen....nog steeds niet geleverd....hopelijk deze maand of begin mei werd beloofd...
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Hoe komt het dat je 0 eigen verbruik hebt ? (middenste cijfer) ?
                                Da’s enkel het verbruik van zijn Wallbox, niet van de woning.
                                Was ik ook in eerste instantie mee op verkeerde pad.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X