Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is je nieuwste aanwinst ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Mijn aanwinst van vandaag ga ik daarna terug moeten verliezen vrees ik. [emoji6]
    Helaas staat dat tegenwoordig op mijn '' verboden middelen '' lijst.....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #32
      Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

      Laatste aanwinst: paaseieren, waarvan het grote deel al weer weg is...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #33
        Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

        Een speelgoedje gekocht :
        Bresser Spezial-Astro 20x80 Verrekijker.
        Een stevig fotostatief hadden we uiteraard al.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #34
          Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

          Ubiquiti netwerk met 7x WiFi6 access points. Niet goedkoop maar overal stabiele en goede tot zeer snelle verbinding. Binnen een paar maanden komt er nog een uitbreiding met deurbel en camera's.

          Comment


          • #35
            Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Ubiquiti netwerk met 7x WiFi6 access points. Niet goedkoop maar overal stabiele en goede tot zeer snelle verbinding. Binnen een paar maanden komt er nog een uitbreiding met deurbel en camera's.
            Goed merk en inderdaad redelijk stabiel, maar 7 stuks als ik dat goed begrijp?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Goed merk en inderdaad redelijk stabiel, maar 7 stuks als ik dat goed begrijp?
              1x op de tweede verdieping, 2x op de eerste verdieping, 3x op het gelijkvloers en 1x in de kelder. Dan nog zijn er luwere zones waarbij ik nog wat moet schuiven met de plaatsing van de AP's op het middenverdiep.

              Ik ervaar nu geen connectie verlies meer en audio bediening is nu instant. Bij de vorige WiFi setup volgde de volume veranderingen soms na een halve minuut.

              Comment


              • #37
                Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                1x op de tweede verdieping, 2x op de eerste verdieping, 3x op het gelijkvloers en 1x in de kelder. Dan nog zijn er luwere zones waarbij ik nog wat moet schuiven met de plaatsing van de AP's op het middenverdiep.

                Ik ervaar nu geen connectie verlies meer en audio bediening is nu instant. Bij de vorige WiFi setup volgde de volume veranderingen soms na een halve minuut.
                Hier één AP op gelijkvloers en één op verdiep … diagonaal gezien geplaatst.
                Vooraan rechts beneden en links achter boven, overal deftige WiFi in huis.
                Maar uw woning is uiteraard niet dezelfde. [emoji6]
                Heb je overal dezelfde SSID gebruikt?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Hier één AP op gelijkvloers en één op verdiep … diagonaal gezien geplaatst.
                  Vooraan rechts beneden en links achter boven, overal deftige WiFi in huis.
                  Maar uw woning is uiteraard niet dezelfde. [emoji6]
                  Heb je overal dezelfde SSID gebruikt?
                  We hebben flink wat isolatie in de muren en plafonds steken boven en dat absorbeert redelijk sterk. Ook hebben we een groot aquarium dat ook fenomenaal absorbeert. Verder zijn onze kinderen redelijk veeleisend en willen ze meer dan 20Mbps. Nu hebben ze allemaal >300Mbps en heb ik het maximum gekregen op het begeleidende tevredenheidsonderzoek

                  SSID is inderdaad dezelfde over het hele grondgebied Ook zijn alle WiFi kanalen gescand IVM interferentie. Ubiquiti AP's zijn overigens redelijk conservatief qua kanaalbreedte. Je moet de 2.4GHz en 5GHz kanalen apart instellen voor betere prestaties.

                  Comment


                  • #39
                    Wat is je nieuwste aanwinst ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Nu hebben ze allemaal >300Mbps en heb ik het maximum gekregen op het begeleidende tevredenheidsonderzoek
                    Iedereen tevreden is het belangrijkste. [emoji6]
                    Hier ook overal boven de 300 Mbps, zelfs tot tegen de 600 Mbps op de meeste plaatsen.

                    Ubiquiti AP's zijn overigens redelijk conservatief qua kanaalbreedte. Je moet de 2.4GHz en 5GHz kanalen apart instellen voor betere prestaties.
                    En vermoedelijk heb je heb ook gedaan, het zendvermogen op maximum zetten want standaard is dat niet zo. [emoji6]
                    Ik heb ze ook beiden apart ingesteld met elk een andere SSID omdat sommige toestellen, camera’s en rookmelders niet overweg kunnen met 5 GHz en bij een eventuele herstart weer geen verbinding maken.
                    Last edited by VerSeg; 17 april 2022, 21:41. Reden: Quote gecorrigeerd
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                      [QUOTE=VerSeg;4899156]
                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Nu hebben ze allemaal >300Mbps en heb ik het maximum gekregen op het begeleidende tevredenheidsonderzoek /QUOTE]Iedereen tevreden is het belangrijkste. [emoji6]
                      Hier ook overal boven de 300 Mbps, zelfs tot tegen de 600 Mbps op de meeste plaatsen.

                      En vermoedelijk heb je heb ook gedaan, het zendvermogen op maximum zetten want standaard is dat niet zo. [emoji6]
                      Ik heb ze ook beiden apart ingesteld met elk een andere SSID omdat sommige toestellen, camera’s en rookmelders niet overweg kunnen met 5 GHz en bij een eventuele herstart weer geen verbinding maken.
                      Wij kunnen niet hoger dan 400Mbps door ons Orange abonnement Het zendvermogen staat op automatisch maar het is vooral de grotere kanaalbreedte op 5GHz die de doorvoersnelheid opkrikt. Het toverwoord in de AP's met WiFi6 is de OFDMA technologie: https://www.youtube.com/watch?v=jU_hacMiUAc

                      Onze 2.4GHz apparaten zitten echter wel nog op dezelfde SSID ipv een IOT netwerk. Misschien maak ik in de nabije toekomst nog een apart VLAN aan voor deze toestellen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                        een canon
                        Last edited by Red Falcon; 23 april 2022, 16:03.


                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wat is je nieuwste aanwinst ? ( geen foto materiaal )

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          De mijne liggen er van in oktober (5kWh batterij).
                          Sinds begin maart nauwelijks nog stroom moeten kopen.
                          Zelfvoorzienendheid ("autarkie") voor het jaar 2022 (inclusief zeer donkere maand januari) nu al 62%, mijn verwachte 70% zal ik zeker halen.
                          , woon jij in een ander land of zo, misschien ergens in het zuiden van Europa dan ?
                          Hier bij ons hebben de panelen al minder opgebracht dan voorbije jaren, zelfs redelijk wat minder.

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Ubiquiti netwerk met 7x WiFi6 access points. Niet goedkoop maar overal stabiele en goede tot zeer snelle verbinding. Binnen een paar maanden komt er nog een uitbreiding met deurbel en camera's.
                            Waarom heb je gekozen voor Acces points en niet voor een Mesh systeem Frank ?

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wat is je nieuwste aanwinst ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Waarom heb je gekozen voor Acces points en niet voor een Mesh systeem Frank ?

                              grts
                              Sieg
                              Je kan die Ubiquiti AP's probleemloos laten Meshen hoor Sieg Ze hebben extra radio's aan boord waardoor ze draadloos met elkaar kunnen communiceren maar dat zou verloren energie betekenen omdat ze nu allemaal rechtstreeks met LAN kabel bevestigd zijn aan de router. Meer nog: die AP's worden gevoed met PoE/PoE+ vanaf de router zodat ze geen stroom adapters nodig hebben waardoor ze ver van een stopcontact kunnen geplaatst worden. Ik heb voor de installatie wel enkele verlaagde plafonds uitgebroken omdat ik vast zat met de bekabeling maar nu lopen er enkele 20m en 30m CAT6/7 kabels vanaf elke uithoek van het huis naar de centraal geplaatste router. Van de nood is dan wel een deugd gemaakt en die plafonds werden nu allemaal van extra isolatie voorzien.

                              Comment


                              • #45
                                Wat is je nieuwste aanwinst ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Waarom heb je gekozen voor Acces points en niet voor een Mesh systeem Frank ?

                                grts
                                Sieg
                                Een Mesch systeem is goed voor wie niet weg kan met bekabeling, maar bekabelde AP’s zullen altijd een voordeel hebben.
                                Maar die AP’s kunnen daar inderdaad ook mee overweg (afhankelijk van het type).
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X