Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Op 04/06 twee bestellingen geplaatst bij ome Ali, dan nog bij twee verschillende shops en vandaag 15/06 had de postbode twee pakjes in de brievenbus gedropt.
    Drie nieuwe 4-ussen in China?
    1. Invoerrechten.
    2. Douanekosten.
    3.Beste Tijd Weg.

Rap rap Europa bedienen want straks bestellen ze niks meer.
    Wel ik heb een LED controller besteld in de ene shop en twee 'lightstrips' in de andere winkel en die zijn beter van kwaliteit dan de controller van 'CoolerMaster' en de strips van 'Sharkoon'.

Maar bon, nog nooit iets zo snel gekregen als nu, kon mijn ogen niet geloven.
    Dus, deze namiddag een tweede Pc voorzien van A-RGB ventilatoren, A-RGB strips onder en boven in de kast en een A-RGB VGA kaart ondersteuning.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Och, gisteren weer eens klacht ingediend dat de postbode niet gebeld heeft met een aangetekend pakje terwijl iedereen thuis is. Ze weten zo goed dat dit "normaal" is dat ze zelfs een speciale knop hebben op de site hiervoor!

UPDATE: nog beter! Vandaag naar de krantenwinkel waar volgens het papiertje het pakje is... Daar vertellen ze doodleuk dat het pakje in het postkantoor in een andere gemeente ligt. Dit is echt wel beneden alles.
      Bewijst nog maar eens dat al die T&T 's vrijwel waardeloos zijn als er eens iets niet 1000% (inderdaad duizend ) volgens het klassieke scenario uit de ongetwijfeld metersdikke "procedure" verloopt.
      Ons pakje is ook nog altijd onderweg naar het plaatselijke postkantoor en zal dat binnen een jaar of tien ook nog wel zijn. Terwijl we al 2 weken gebruik maken van het bewuste apparaat.
      Ik heb nochtans Bpost eens gemeld dat een buur het pakje is komen brengen, maar dat aanpassen in de T&T is dan weer een te grote opgave....
      Last edited by nete; 15 juni 2021, 19:15.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik weet nog heel goed dat het een jaar of zoiets geleden is dat ik hier over mijn miserie met Bpost schreef.
        Niemand geloofde me, ik overdreef enzoverder en zo voort.
        Sinds de corona loopt het hier plots veel beter en vooral sedert ik de ombudsman heb ingelicht over mijn miserie, en nu kan het echt niet beter zijn, maar voor hoelang?
        Last edited by Red Falcon; 15 juni 2021, 16:35. Reden: Speelvoutjes en zo van die dinges.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik weet nog heel goed dat het een jaar of zoiets geleden is dat ik hier over mijn miserie met Bpost schreef.
          Niemand geloofde me, ik overdreef enzoverder en zo voort.
          Sinds de corona loopt het hier plots veel beter en vooral sedert ik de ombudsman heb ingelicht over mijn miserie, en nu kan het echt niet beter zijn, maar voor hoelang?
          Ik geloof je zonder problemen. Hier is het niets dan kommer en kwel. Er is 1 postbode die zijn best doet, vriendelijk en behulpzaam is. De rest? Spreek niet eens nederlands, steekt de brieven in de eerste de beste bus die ze tegenkomen, kan niet eens lezen, trekt er zich geen bal van aan en van hogerhand laat men begaan. Want dat zijn de enigen die ze kunnen/willen aannemen. Dan krijg je zo van die emails:
          Code:
          We contacteren je met betrekking tot je melding van 14/06/2021 over je probleem met onze postbezorging - RRxxxxxxxxxPL. 

Onze excuses voor het ongemak en alvast bedankt om ons hiervan op de hoogte te brengen. Bij bpost hechten we erg veel belang aan respect, klantentevredenheid en een vlotte service. 

Je melding wordt dan ook met de grootste zorg behandeld en met de betreffende postbode besproken.

Jouw zending is beschikbaar in het postkantoor Asse, Stationsstraat 26A te 1730 en dit tot en met 28/06/2021.

Mocht dit soort incident zich in de toekomst opnieuw voordoen, aarzel dan niet om opnieuw contact met ons op te nemen.
          Gewoon met je dinges rammelen. Je moet om te beginnen al eens proberen "contact op te nemen". Als je telefoneert dan kom je in zo'n menusysteem terecht en het enige dat dat ding doet is als je iets vraagt over pakjes is zeggen dat je de barcode op het internet moet invullen. Iemand te spreken krijgen die je kan helpen? Vergeet het. Dat ze belang hechten aan klantentevredenheid.... och, ongeveer de helft van de pakjes moet je zelf gaan halen zelfs al ben je thuis. Die kerels rijden rond met de briefjes in hun hand en steken die gewoon in.

Ik heb nog enkele pakjes onderweg. Hoeveel ervan ga ik zo nog mogen melden denk je?

Comment

Ook eens een schrijven richten naar de ombudsman, bij mij had veertien dagen later al effect.
            Denk dat ze toch wem met 'een ei zitten' als deze ingrijpt.
            Moest Bpost al jaren geleden een privé bedrijf zijn geweest?
            Wie dit ooit overneemt zal een grondige mentaliteitsgedrag van de meeste werknemers met stalen vuist erin moeten zien te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Moest Bpost al jaren geleden een privé bedrijf zijn geweest?
              Wie dit ooit overneemt zal een grondige mentaliteitsgedrag van de meeste werknemers met stalen vuist erin moeten zien te krijgen.
              Zou alles beter gaan als privé-bedrijf denk je?
              Er zijn zoveel privé-bedrijven waar het niet goed gaat.
              Nadeel is daar nog meer besparingen, nog minder personeel, nog grotere werkdruk, …
              Het gras is niet altijd groener op een ander. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Nadeel is daar nog meer besparingen, nog minder personeel, nog grotere werkdruk, …
                Neen, het zou niet beter zijn. Heb collega's die bij DHL en zo gewerkt hebben. Die zijn daar ook weg gelopen.

Er wordt altijd geroepen om de laatste openbare dienstverleningen te privatiseren "omdat het dan beter zou gaan". Diegenen die daarom roepen moeten eens naar het buitenland trekken waar dat gedaan is en vergelijken. Als je op papier de boekhouding vergelijkt, dan zal het beter zijn. Maar voor de klanten?

Comment

Neen, het zou niet beter zijn. Heb collega's die bij DHL en zo gewerkt hebben. Die zijn daar ook weg gelopen.

Er wordt altijd geroepen om de laatste openbare dienstverleningen te privatiseren "omdat het dan beter zou gaan". Diegenen die daarom roepen moeten eens naar het buitenland trekken waar dat gedaan is en vergelijken. Als je op papier de boekhouding vergelijkt, dan zal het beter zijn. Maar voor de klanten?
                  Of denk aan de tijd dat de elektriciteitsvoorziening zo goed als een monopolie was: toen was die factuur nog een factuur en geen tweede belastingsbrief. Ondanks dat Electrabel een puur privé bedrijf is.

Comment

Trouwens, zo slecht doen ze het nu ook niet, het probleem is enkel dat, als er eens iets misloopt, de lijdensweg begint, en ze zelf geen poot uitsteken om het recht te trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Of denk aan de tijd dat de elektriciteitsvoorziening zo goed als een monopolie was: toen was die factuur nog een factuur en geen tweede belastingsbrief. Ondanks dat Electrabel een puur privé bedrijf is.
                      Puur privé is het nu ook niet. Maakt deel uit van Engie, dat is GDF Suez en dat is nog steeds een frans staatsbedrijf. Maar ja, wij zijn voor die mannen maar een kolonie die ze kunnen uitmelken.

Comment

Als Bpost ooit privatiseert zal het natuurlijk ten koste gaan van de werknemers want dan zullen ze elk jaar meer winst moeten maken, is de evidentie zelf.
                        Maar zoals elk overheidsbedrijf in het verleden waren ze de melkkoe van de staat.
                        De verschillende regeringen gingen er prat op dat ze zoveel arbeidsplaatsen ze hadden bij gemaakt.
                        Te veel doppers?
                        Alhoewel elke post bij de NMBS of bij De post bezet waren dan namen ze er 10.000 bij de NMBS aan en een 5.000-tal bij De post.
                        En fier dat ze waren, het kon niet op.
                        Nu hebben ze het over een andere boeg gesmeten.
                        Nu maken ze provincies bij, provincieraden (weet iemand wat die eigenlijk uit steken?) en regeringen en parlementen en gewesten en 8 ministers van gezondheid en een senaat.
                        Een senaat, wat is dat eigenlijk tegenwoordig nog? Is dat het paradijs voor uitgerangeerde politiekers. Potje koffie drinken met een koekje en boven in de kamers vermaak misschien?
                        In elk geval zijn onze belastingen niet zo efficiënt gebruikt en verdwijnt er veel in ................................. jajaj juist.

Comment

• Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Trouwens, zo slecht doen ze het nu ook niet, het probleem is enkel dat, als er eens iets misloopt, de lijdensweg begint, en ze zelf geen poot uitsteken om het recht te trekken.
                          Het gaat hem meestal om menselijke vergissingen die aan de basis liggen en wie maakt nooit eens een foutje?
                          De veiligste auto is ook maar zo veilig als zijn bestuurder, maakt die echt een fout dan loopt het alsnog verkeerd.
                          Zo is dat ook met T&T, dat werkt goed zolang de gebruiker (bpost) ervan alles correct doet.
                          Scant de postbode eens een verkeerd pakket of zet hij het bij de verkeerde klant af, dan ligt dat niet aan het systeem maar aan verkeerd gebruik ten gevolge van een menselijke fout.
                          Gegevens in een dergelijk systeem zomaar aanpassen volgens wat een klant zegt is ook niet het beste, de ene klant geeft juiste info, de andere zit er ook fors naast en zou alles nog erger maken.
                          Ge kunt dat trouwens gewoon zelf op geleverd zetten of verwijderen in de app en opgelost. [emoji6]

Blijven zeuren op iets dat je eenvoudig zelf kan oplossen. [emoji848]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Je kan elk van die termen vervangen door "privé" postjes en identiek hetzelfde uitkomen.

Elk privé bedrijf is de melkkoe van zijn eigenaars en/of aandeelhouders. Als het is om statistieken te plooien om subsidies op te strijken, dan mag je er zeker van zijn dat ze ook zoveel doppers aannemen, de premies opstrijken en die vervolgens terug buiten zetten. Een directiepostje of een hele directie bijmaken is ook zo gebeurd. Een raad van bestuur dat is ook niet meer dan een praatbarak, juist gelijk ministers zijn er daar teveel van en zitten altijd dezelfden in 20-30 raden van bestuur. Enige dat die doen is hun neus laten zien, vergaderingske en de poen opstrijken.

Wat is het verschil?

Comment

Wat is het verschil?
                              Het verschil?
                              Dat een regering haar "geschapen" werkgelegenheid niet zal afdanken, toch zeker niet binnen haar legislatuur of ze riskeren het niet stemmen te verliezen.
                              In het privé moet de CEO winst maken, hoe hij het doet speelt geen rol als HIJ maar zijn vel red. Wordt hij toch afgedankt dan zullen de aandeelhouders het geweten hebben.
                              Van die elfendertig + nog 1 postjes heb je groot gelijk. Een politieker uit Gent wist precies wat er elke maand op zijn rekening kwam beweerde hij tot ze (andere partij) zijn boekje hadden open gedaan.
                              Als werkmens zijn we toch altijd de pineut, is nog nooit anders geweest, gelukkig leven we in een "democratie?" en kunnen we genieten van wat luxe en vrijheid, de slaven hadden niks hé in de tijd van voor de andere oorlog.

Comment

Het gaat hem meestal om menselijke vergissingen die aan de basis liggen en wie maakt nooit eens een foutje?
                                Ik kan je tot op zeker hoogte volgen, maar als een T&T enkel geprogrammeerd is om te werken als alles feilloos verloopt dan stopt het voor mij.
                                Als Bpost via een alarm in hun T&T onding nu na 2 weken automatisch geïnformeerd zou worden dat er met de bewuste levering iets misgelopen is, en ze me zouden contacteren om het te proberen oplossen, dan zou ik er nog enig begrip voor opbrengen.
                                Maar zelf helper moeten gaan spelen om HUN fouten recht te zetten vind ik toch een brug te ver.
                                Dus, binnen 10 jaar zal het bewuste pakje waarschijnlijk nog altijd, vermoedelijk via de Maan of Mars , onderweg zijn naar het plaatselijk postkantoor.

Comment

Working...
                                X