Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Sommigen slagen er 50 jaar na datum ook in om alsnog op hetzelfde terug te komen. [emoji849]
    Elk systeem, hoe goed ook, werkt zo correct als het gebruikt wordt, menselijke en technische fouten kunnen echter altijd.
    In uw geval is het ook door een menselijke fout en samenloop van omstandigheden spijtig genoeg op het verkeerde spoor geraakt.
    De tracking heeft echter ook een paar functies voor de ontvanger van de zending, een ervan is de mogelijkheid om een pakket als ontvangen aan te duiden … hetgeen u vertikte te doen en liever bleef zeuren.
    Niets op deze wereld is perfect en pas met goede wil van iedereen kan men er het beste van maken.
    Ik heb ook nooit gezegd dat de tracking 100% perfect is, dat is de verdraaiing dat u ervan maakt.
    Er zijn veel ergere zaken in het leven hoor. [emoji6]
    Gij draait werkelijk de wereld op zijn kop om toch maar uw gelijk te halen.
    Als een bedrijf massa's geld investeert om een tracking op poten te zetten is het volgens mijn boerenverstand logisch dat dat systeem bij een pakje dat straks 2 maand "onderweg is naar het postkantoor" een alarm zou genereren.
    Het zou dan logisch zijn dat Bpost zijn klant contacteert en niet omgekeerd. Eigenlijk zegt Bpost als er toch eens iets misloopt: speel zelf detective, contacteer de afzender en laat ONS vooral gerust.
    Net dat (een paar regels programmeercode) maakt het systeem voor mij waardeloos.
    Ik vind op de pagina waar de "toestand" van de levering staat na ingave van de code met mijn boerenverstand alvast geen verwijzing naar een mogelijkheid om te melden dat het pakje terecht is.
    Ik heb trouwens kort nadat de buren het pakje afleverden Bpost telefonisch gemeld dat het terecht was. Zie jij iets wijzigen ?
    Uw laatste zin kan ik volgen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      This precies echt feest , de pakjes vallen op 1 juli plots gratis uit de lucht, hadden ze nu wind bij of wind tegen?🤔

      https://docs.google.com/file/d/1iw4t...iletype=msword

      Comment


      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Gij draait werkelijk de wereld op zijn kop om toch maar uw gelijk te halen.
        De realiteit is … het is geen weer om buiten te komen en ge moet een bezigheid hebben.
        Zo is het elke keer opnieuw, dan is er wel weer iets om over te klagen.[emoji848]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door christina_b Bekijk bericht
          This precies echt feest , de pakjes vallen op 1 juli plots gratis uit de lucht, hadden ze nu wind bij of wind tegen?��

          https://docs.google.com/file/d/1iw4t...iletype=msword
          Papier is gewillig heb ik op de lagere school geleerd.
          En in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren, ze zaten zeker om het hoekje de postbode af te loeren, willens zij tegen beter weten in hun gelijk te halen.
          Ik weet het natuurlijk ook dat dit raar klinkt maar je moet het meegemaakt hebben om het te geloven.
          En mijn deurbel doet het nog steeds uitstekend en er zit nog steeds glas in mijn ruiten.
          En ik ben het eens met nete dat er hier altijd ene is die steeds zijn gelijk moet halen of anders is zijn dag niet goed. En soms is er ene die hem dan bijspringt ook, kuddegeest heet dit dan.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            mogelijk is Aliexpress nu IOSS
            dat wil zeggen:
            1: ali rekent u btw aan (en betaald dat voor u in het land waar u zich in bevindt)
            2: Ali regelt de invoer en de kosten ervoor.

            Heb net een bestelling gedaan, zal binnen drie weken weten of het klopt!
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              En ik ben het eens met nete dat er hier altijd ene is die steeds zijn gelijk moet halen of anders is zijn dag niet goed. En soms is er ene die hem dan bijspringt ook, kuddegeest heet dit dan.
              Ik ken er twee die altijd met van alles en nog wat problemen hebben, heel het jaar door, jaren aan een stuk.
              En de ene springt de andere altijd bij om toch maar alles erger te maken dan het is.
              En is er zeer uitzonderlijk eens niets nieuws dat fout loopt, dan halen ze maar iets van maanden of jaren geleden boven.
              Van onderbroeken, pakjes, software, providers, vaccins, tot pensioen en nog zoveel meer … alles is al de revue gepasseerd in een of ander klaagtopic.
              Is er eigenlijk ook nog iets positiefs in het leven? [emoji848]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Geef toe dat het bij u wel een heel bizar voorval is hé. [emoji848]
                Met pakje aan de deur komen, niet aanbellen, pakje terug meenemen en briefje in de bus willen steken?
                Uw bel werkt toch nog? [emoji23]

                Lang geleden was hier ook een slechte postbode, maar toen was het anders, pakket bleef in de auto zitten, kwam niet aan de deur, stak vlug een briefje in de bus en was rap weg.
                Doe mij niet lachen! Bij Bpist is alles mogelijk .... Een van die pippos zet, rap en ongezien, twee grote dozen voor mijn voordeur, geen boe of bah, geen bellen kloppen of wat dan ook ... tot overmaat van ramp kent hij het verschil niet tussen het huisnummer 3 en 33 ... maar dat zal dan wel mijn fout zijn zeker
                Had er ooit een die twijfelde of hij een brief in de brievenbus zou steken (duidelijk zichtbaar in de garagedeur) dan wel in de gebarsten voorkant van een oude vogelnestkast tussen de bomen in de voortuin ... de nestkast won ... godbetert! Nog een geluk dat ik het gezien had!

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ik ken er twee die altijd met van alles en nog wat problemen hebben, heel het jaar door, jaren aan een stuk.
                  En de ene springt de andere altijd bij om toch maar alles erger te maken dan het is.
                  Is er eigenlijk ook nog iets positiefs in het leven? [emoji848]
                  En andere topics waar ik Bpost wel ophemel die ben je blijkbaar vergeten zeker?
                  Ook toevallig dat.
                  Een andere in het belachelijke trekken is wel je sterkste punt en er dan maar op hameren en blijven op hameren, vent toch!!!!
                  En trouwens als je mijn klachten niet wilt lezen antwoord er dan niet op of zet en ik "en die andere" rene dus op je negeer lijst dan zijn wij van een welweter vanaf.
                  Uw replieken leest ik alvast niet meer.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    En andere topics waar ik Bpost wel ophemel die ben je blijkbaar vergeten zeker?
                    Ook toevallig dat.
                    Een andere in het belachelijke trekken is wel je sterkste punt en er dan maar op hameren en blijven op hameren, vent toch!!!!
                    En trouwens als je mijn klachten niet wilt lezen antwoord er dan niet op of zet en ik "en die andere" rene dus op je negeer lijst dan zijn wij van een welweter vanaf.
                    Uw replieken leest ik alvast niet meer.
                    Ik heb niemand belachelijk gemaakt en evenmin onbeschoft geweest zoals jij en je compagnon wel vaker doen als niet iedereen meteen ja knikt.

                    Als men enkel iets post waar iedereen ja op moet knikken, dan heeft het ook geen zin om het te posten, dan is het een monoloog op een forum … beetje onzinnig zeker? [emoji849]

                    Men kan alles negatief zien en tot het uiterste drijven of men kan wat relativeren en het wat positiever opnemen.
                    Zowel jij als nete hebben hun pakje gekregen, ook al liep niet alles zoals het in jullie plaatje past … niets is verloren, alles is terecht.

                    Ik zie ook niet in waarom ik een negeerlijst zou moeten gebruiken enkel en alleen omdat jullie een monoloog zouden kunnen voeren zonder een reactie.

                    Trouwens mocht je lezen wat ik reageerde op uw laatste ervaring met Bpost, dan zou je merken dat ik niet eens iets tegengesproken heb … ik heb net als Felix69 enkel aangekaart dat het bizar is dat die postbode al de moeite doet om tot aan uw deur te komen en zonder meer terug te vertrekken.
                    Hij heeft er geen voordeel aan, integendeel zelfs want hij bezorgt zichzelf meer werk.
                    Vraag blijft waarom hij niet aangebeld heeft en ik weet dat ook niet van hieruit te zeggen, daarom schreef ik eerder al dat enkel de postbode zelf daar een antwoord op kan geven.
                    Spreek die man eens aan, vraag om uitleg zodat dit in de toekomst zich niet herhaalt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Zowel jij als nete hebben hun pakje gekregen, ook al liep niet alles zoals het in jullie plaatje past … niets is verloren, alles is terecht.
                      Dank zij een eerlijke gebuur, niet dank zij jouw wonder tracking, want daar zal het volgend jaar ook nog "onderweg" zijn naar het postkantoor.
                      Dat jij die onzinnige tracking blijft ophemelen gaat er bij mij niet in.
                      Ons plaatje is dat Bpost zijn eigen fouten (zeer weinig bij mij) beter zou proberen oplossen en niet alles doorschuiven naar de klant en de leverancier.
                      Meer moet je daar niet achter zoeken.
                      Trouwens, je weerlegt niet wat ik schrijf, je reageert er in een wijde bocht omheen. Want betreft de voor u heilige Bpost tracking is alles normaal.
                      Last edited by nete; 14 juli 2021, 23:36.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Dank zij een eerlijke gebuur, niet dank zij jouw wonder tracking, want daar zal het volgend jaar ook nog "onderweg" zijn naar het postkantoor.
                        Dat jij die onzinnige tracking blijft ophemelen gaat er bij mij niet in.
                        En weer doe je het hé van mijn woorden een eigen versie te geven.
                        Ik heb nooit gezegd dat de tracking perfect is.
                        Het meningsverschil dat we in het verleden vaak hadden was over het geschatte uur van aankomst.

                        Nu gaat het bij Luc om een postbode dat terug zou vertrokken zijn zonder bellen en bij u om een postbode dat twee pakjes verwisseld heeft bij het scannen en afleveren.
                        Twee keer een menselijke fout dat buiten de tracking staat want ook zonder tracking kunnen deze fouten gebeuren.

                        Ons plaatje is dat Bpost zijn eigen fouten (zeer weinig bij mij) beter zou proberen oplossen en niet alles doorschuiven naar de klant en de leverancier.
                        Dat Bpost u “in bepaalde gevallen” naar de verkoper verwijst is nog redelijk logisch, Bpost heeft met die leverancier (verzender) een contractuele overeenkomst waarin dit beschreven staat.
                        Voor u als klant zou het transport transparant moeten zijn, u koopt online en het moet geleverd worden zoals overeengekomen met de verkoper … is de levering niet in orde, dan moet hij dat oplossen want de professionele verkoper is verantwoordelijk tegenover de eindklant (wettelijk vastgelegd).
                        Uiteraard is nu ook niet elk probleem voor de verkoper. [emoji849]

                        In een ideale wereld loopt alles correct, zijn er geen fouten, moet men nooit corrigeren … maar dat bestaat nu eenmaal niet.
                        Ik begrijp dat het niet plezant is als het u overkomt, ook ik heb dat gevoel als iets niet in orde is … maar men moet kunnen relativeren.

                        Door COVID zijn er miljoenen zendingen en de meeste bestellingen dat men doet zijn de dag nadien geleverd … neem CB als voorbeeld, om 23:59 bestellen en om 08:00 aan de deur geleverd.
                        Maar daar leest men heel weinig van … wel als het eens de tweede dag is dat het aan de deur staat, dan is het voor velen een ramp en gaat de klachtenmolen weer aan het draaien.

                        Meer moet je daar niet achter zoeken.
                        Trouwens, je weerlegt niet wat ik schrijf, je reageert er in een wijde bocht omheen. Want betreft de voor u heilige Bpost tracking is alles normaal.
                        Mocht alles normaal zijn, waarom zou ik u dan aanbevolen hebben het zelf op ontvangen te zetten om het uit de lijst te krijgen? [emoji849]
                        En ook bij mij gebeurt dat eens hoor …

                        Ik kan daar ofwel jaren over mekkeren of ik kan het simpel houden en de status zelf veranderen of het zelfs negeren.
                        Het zou echter wel een probleem zijn mocht een pakket als geleverd staan als dat niet zo is en er ook geen oplossing komt.
                        Op honderden pakjes dat hier over de jaren heen al geleverd zijn is er één tracking niet correct aangepast … is dat zo erg?

                        Wie 50% fout had op school was toch nog geslaagd … als Bpost 1% fouten maakt is het een ramp. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          mijn excuses als ik iets verkeerd heb gezegd, Ik ben hier nieuw en ken het hele gebeuren niet zo goed.
                          Aan ieder van jullie mijn oprechte excuses .
                          Grtz

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dat Bpost u “in bepaalde gevallen” naar de verkoper verwijst is nog redelijk logisch, Bpost heeft met die leverancier (verzender) een contractuele overeenkomst waarin dit beschreven staat.
                            Voor u als klant zou het transport transparant moeten zijn, u koopt online en het moet geleverd worden zoals overeengekomen met de verkoper … is de levering niet in orde, dan moet hij dat oplossen want de professionele verkoper is verantwoordelijk tegenover de eindklant (wettelijk vastgelegd).
                            Uiteraard is nu ook niet elk probleem voor de verkoper. [emoji849]
                            Als het bewuste pakketje binnen 5 jaar nog steeds op "onderweg naar postkantoor staat" in de heilige tracking dan heeft de verkoper daar niks komma nul mee te maken. Want diezelfde wonder tracking zegt tegelijk dat het pakje vruchteloos aangeboden was, dus het is in handen van Bpost volgens diezelfde Verseg wonder tracking.
                            Ik mocht het trouwens de dag daarop komen afhalen na 11 uur (want "de kamion" moest eerst leveren). Dan vertelde de wondere tracking me dat ik het weer een dag later vanaf 13 uur mocht oppikken.
                            Sindsdien kan ik het niet meer komen afhalen wegens voor eeuwig "onderweg". Wel twee keer vruchteloos naar het postkantoor geweest. En dan pleit jij Bpost hier vrij van alle zonden want het pakje is toch bij mij geraakt (ZONDER Bpost tussenkomst).
                            Ik zeg gewoon dat een massa geld kostend onding niet eens intern bij Bpost een alarm geeft als een pakje maanden onderweg is "naar het postkantoor" na zogezegd "niet kunnen afleveren". Ik vind dat zielig.
                            Last edited by nete; 17 juli 2021, 13:44.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik zeg gewoon dat een massa geld kostend onding niet eens intern bij Bpost een alarm geeft als een pakje maanden onderweg is "naar het postkantoor" na een zogezegd . Ik vind dat zielig.
                              Het is niet omdat er eens iets niet volledig juist verloopt, dat het daarom plots een volledig onding is. [emoji849]

                              Trouwens als je dan toch over verantwoordelijkheden wil hebben en de punt op de i wil zetten …

                              Een (professionele) verkoper is wettelijk verplicht om de goederen correct te leveren binnen de gestelde termijn en draagt daartoe de verantwoordelijkheid.
                              De verkoper kan zelf instaan voor het transport of doet hiervoor beroep op een transportbedrijf en verstuurt in voorkomend geval via Bpost met tracking.
                              Waarom neemt de verkoper dan niet zijn verantwoordelijkheid op als hij ziet dat de goederen (volgens de tracking) zogezegd niet afgeleverd werden bij de klant?
                              Uiteindelijk zegt dit dan nog meer over de verkoper dan over Bpost want de contractuele overeenkomst (aankoop) is tussen verkoper en koper en de verkoper moet garanderen dat alles correct geleverd wordt.
                              Het door de verkoper uitbestede transport daarentegen is hier een contractuele verbintenis tussen verzender (verkoper) en transportbedrijf, voor de klant moet dit transparant zijn.
                              Loopt dit ergens mis, dan moeten zij (verkoper en Bpost) dit onderling regelen.

                              En ja, ik weet vooraf wat je hierop gaat antwoorden. [emoji23]
                              In elk geval, mocht ik (professionele) verkoper (verzender) zijn … ik zou dan toch proberen achterhalen waar mijn zending naartoe is.
                              Last edited by VerSeg; 16 juli 2021, 04:24. Reden: Typfout
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Kijken jullie soms eens naar het nieuws op tv.
                                Er gebeuren wel ergere dingende dan een discussie over Bpost.
                                Ik kan niet fotograferen daarom moet ik Photoshop leren.
                                Member of Han Fan Clan

                                Comment

                                Working...
                                X