Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Klopt allemaal, maar iets dat in een standaard omslag verstuurd wordt en vanuit China 89 cent kost en bij bestelling van meerdere items die in dezelfde omslag kunnen, dan blijft het totaal 89 cent.
    Gaat men de bestelling in een ander land verzenden, dan kost het plots een paar Euro en bij elk toegevoegd item komen dezelfde portokosten er nog eens bij.
    Het grootste verschil is dat verkopers in Europa gewoon veel meer hun zakken willen vullen en als het artikel niet genoeg opbrengt, dan maar in de portkosten.
    Dat betreft uiteraard niet alleen Ali hoor, gebeurt op heel veel plaatsen zo. [emoji6]
    Dat zou ik zo niet zeggen. Ik heb al spullen besteld bij Ali waar de prijs voor verzending voor 1-2-3 stuks hetzelfde is maar als je een 4-de bijvoegt, dan springt het even hoger. En dat is hier ook zo. Een standaard zending is tot X gram (3 bladen A4 of zoiets), een standaard pakket is tot 1 kg enzovoort. Wat ik bij Ali wel doe is een winkelmand nemen als ik bij 1 shop verschillende dingen bestel.

Bij Ebay kan je wel eens voorhebben dat ze inderdaad voor elk stuk er de volledige portkosten bijtellen. Maar dan kan je meestal het totaal opvragen en dan rekenen ze anders. Of soms betaal je inderdaad X maal de kosten maar storten ze daarna een stuk terug. Heb maar 1x moeten vragen om dat recht te zetten omdat het de spuigaten uitliep met iets van Italie. Kwam het slappe excuus dat ze niet gezien hadden dat het bij elkaar hoorde maar ze hadden het wel in dezelfde omslag gestoken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Dat zou ik zo niet zeggen. Ik heb al spullen besteld bij Ali waar de prijs voor verzending voor 1-2-3 stuks hetzelfde is maar als je een 4-de bijvoegt, dan springt het even hoger. En dat is hier ook zo. Een standaard zending is tot X gram (3 bladen A4 of zoiets), een standaard pakket is tot 1 kg enzovoort. Wat ik bij Ali wel doe is een winkelmand nemen als ik bij 1 shop verschillende dingen bestel.
      Ik beweer niet bij elke shop, maar toch bij redelijk wat shops is dat zo, je selecteert je product en dan klik je op het plusteken om het aantal te verhogen … al meermaals gehad dat ook de transportkost er telkens terug volledig bij komt.

Dat er standaardtarieven zijn klopt volledig, ook hier, maar als je bijvoorbeeld een tarief tot 1 kilo betaalt voor een item van 200 gram, dan moet er niet telkens de volledige transportkost bijgeteld worden telkens je +1 aanklikt. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Bij Ebay kan je wel eens voorhebben dat ze inderdaad voor elk stuk er de volledige portkosten bijtellen. Maar dan kan je meestal het totaal opvragen en dan rekenen ze anders. Of soms betaal je inderdaad X maal de kosten maar storten ze daarna een stuk terug. Heb maar 1x moeten vragen om dat recht te zetten omdat het de spuigaten uitliep met iets van Italie. Kwam het slappe excuus dat ze niet gezien hadden dat het bij elkaar hoorde maar ze hadden het wel in dezelfde omslag gestoken.
        Als je op eBay een vraag stelt hierover regelen ze dat. Je krijgt dan een Paypal betalingsuitnodiging, misschien ontlopen ze dan de eBay commissie. Het is hun gegund.
        Spijtig genoeg kan ik sinds de Brexit niet meer kopen bij mijn favoriete verkoper van inkt overschotten op de Shetland eilanden. Die rekende altijd maar £1 verzending. Het pakje zat wel vol met postzegels voor een groter bedrag, nooit begrepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Voor de lol toch nog eens even gaan kijken op de tracking. Pakje is nog altijd onderweg naar het postkantoor, maar drie rode streepjes weet je wel, maar ik mag het nu al niet meer gaan afhalen...
          Zou er nu echt geen enkele automatische controle in dat systeem zitten die na verloop van dagen een soort alarm genereert dat er iets niet klopt ?
          Niet dus. Na ongeveer een week is ons pakje nog altijd op "de camion" onderweg naar het plaatselijk postkantoor.
          Mijn vrouw is er intussen al mee vertrouwd (met het gebruik van het bestelde toestel dat geleverd werd bij een eerlijke buur)
          Maar in elk geval een prima werkende tracking
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Eigenlijk zeer weinig problemen met Bpost tot eergisteren.
            T&t:nog altijd 3 balkjes.Geen Mail ontvangen
            Via Ebay kreeg ik een mail dat pakje afgeleverd was in afhaalpunt.
            Controleer nogmaals T&T ,nog altijd drie balkjes.
            Maar aan de rechter zijde van dat scherm,kun je in detail volgen wat er met dat pakje gebeurt.Daar was het afgeleverd in het afhaalpûnt,wat ook klopte.
            Dus die Track and Trace is niet vrij van fouten.

Comment

Heb nu vrijdag laatst (04/06) twee bestellingen bij twee verschillende shops geplaatst van Aliexpress.
              De ene shop beloofd te leveren binnen de10 dagen, de andere beloofd te leveren binnen de 20 dagen.
              Geen van beiden vermeld of het om kalenderdagen of werkdagen gaat.
              Tegen een te late levering van Moddiy (niks met ome Ali te maken) heb ik een klacht neergelegd bij de HongKong post en dat heeft gewerkt.
              Die gasten hadden mijn bestelling klaargemaakt om op te sturen maar ze hebben mijn zending 20 dagen in een hoekje laten liggen.
              Moddiy is mijn leverancier voor cable modding en werktuigen daarvoor. Ze leveren normaal zeer snel en verkopen kwaliteit. Ben er echt tevreden over.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                Eigenlijk zeer weinig problemen met Bpost tot eergisteren.
                T&t:nog altijd 3 balkjes.Geen Mail ontvangen
                Via Ebay kreeg ik een mail dat pakje afgeleverd was in afhaalpunt.
                Controleer nogmaals T&T ,nog altijd drie balkjes.
                Maar aan de rechter zijde van dat scherm,kun je in detail volgen wat er met dat pakje gebeurt.Daar was het afgeleverd in het afhaalpûnt,wat ook klopte.
                Dus die Track and Trace is niet vrij van fouten.
                Die track&trace weet niet beter. Dit is een voorbeeld van GIGO: "garbage in, garbage out". Als de postbode al ingeeft dat hij het pakje terug meeneemt naar het postpunt maar het dan (op het laatste ogenblik) afgeeft aan een buur dan weet de track&trace niet beter dan dat het pakje op weg is naar het postpunt. En zolang het niet in het postpunt gescand is zal dat pakje daar nooit komen.

De bezorger van pakjes bij ons die gaat er op voorhand al van uit dat niemand komt opendoen. Dus die belt aan en steekt een briefje in dat er niemand thuis was. Als je dan opendoet en je pakje aanneemt dan loopt het in het honderd.

Al die systemen zijn ontworpen en geprogrammeerd door dioten die denken dat er nooit iets zal fout gaan. Dat iedereen alles 100% volgens dat scenario dat zij in hun hoofd hebben zal doen. Het minste dat daar van af geweken wordt loopt het allemaal grandioos in het honderd.

Een computer doet enkel wat hij geprogrammeerd is om te doen. Niet wat je denkt dat hij gaat doen of zou willen dat hij doet.

Ik zie dat dagelijks op het werk.

Comment

Je gaat me niet wijsmaken dat ze bij Bpost niet weten bij welke bezorgers/kantoren meer fout gaat dan elders.
                  Daar wordt waarschijnlijk aan gewerkt, maar veel hang af van de bedrijfskultuur, ze moeten roeien met de riemen die ze hebben.
                  Maar ik heb niet klagen over de efficientie, de sfeer en de motivatie hier ter plaatse.

@Spanik: over de ontwikkeling van de systemen, hoe wil je het overzicht behouden en verder zien dan je neus lang is wanneer je alleen hoort te doen wat op de post-it staat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Je gaat me niet wijsmaken dat ze bij Bpost niet weten bij welke bezorgers/kantoren meer fout gaat dan elders.
                    Daar wordt waarschijnlijk aan gewerkt, maar veel hang af van de bedrijfskultuur, ze moeten roeien met de riemen die ze hebben.
                    Maar ik heb niet klagen over de efficientie, de sfeer en de motivatie hier ter plaatse.

@Spanik: over de ontwikkeling van de systemen, hoe wil je het overzicht behouden en verder zien dan je neus lang is wanneer je alleen hoort te doen wat op de post-it staat ?
                    Misschien weten ze dat. Maar doen ze er iets aan? Gelijk je zegt, roeien met de riemen die ze hebben, hout vasthouden en vingers kruisen. Denk wel dat er sterke regionale verschillen zijn. Ook stedelijk vs landelijk. Een jaar of 2-3 geleden was het hier erbarmelijk. Nu is het weer een stuk beter.

Comment

Natuurlijk weten ze dat, ze weten dat maar al te goed, maar wat kunnen ze ondernemen tegen statutairen?
                      Ok, die kunnen ze eens straffen door ze een maand of langer een gemeente verder te doen gaan werken en zorgen dat de postmeester hen de slechtste ronde laat doen.
                      Maar een statutair, daar doen ze zo maar niet mee wat ze willen hoor.
                      De zwaarste straf die ik ooit heb geweten bij de NMBS was 6 maanden schorsing, geen wedde en toch elke maand maken dat je met alles in orde was.
                      Bovendien degradeerde je in rang en telde je schorsing niet mee voor je pensioen.
                      En eigenlijk werden nog veel zwaardere straffen uitgedeeld voor bediende die het seizoen aan de kust gingen doen maar daar wijd ik niet verder over uit.
                      Ik kan alleen zeggen dat ik nooit het seizoen aan de kust of elders heb gedaan. Dus nooit gestraft geweest, allee toch niet van dien aard.

Ten slotte iedereen zou moeten weten dat een statutaire bediende niet kan "doppen".
                      Of ze nu nog statutairen benoemen aan de staat weet ik niet, ben al 16 jaar op pensioen.
                      psst, heb nog de gouden tijd aan de ijzerenspoorweg meegemaakt.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Heb nu vrijdag laatst (04/06) twee bestellingen bij twee verschillende shops geplaatst van Aliexpress.
                        Ik zal hier voorlopig toch maar even op de rem gaan staan met mijn Alie bestellingen, eerst eens de kat uit de boom kijken.

Comment

Al die systemen zijn ontworpen en geprogrammeerd door idioten die denken dat er nooit iets zal fout gaan.
                          Dat iedereen alles 100% volgens dat scenario dat zij in hun hoofd hebben zal doen.
                          Het minste dat daar van af geweken wordt loopt het allemaal grandioos in het honderd.
                          Klopt blijkbaar 100%. Men zet een systeem op poten en bouwt er dan geen enkele controle in, eigenlijk pure KAFKA.

Dan krijg je zoals ik verleden maand meemaak: buurman en paar huizen verder heeft pakje komen afgeven maar in de wondere tracking lees ik vanmorgen (12 dagen na levering):

Onderweg naar Postkantoor

De postbode kwam langs met je pakje op 27 mei om 10:42 maar kon het niet afleveren. Je pakje is onderweg naar het Postkantoor

Als ik nu niks meld staat dat er, vermoed ik, binnen 5 jaar nog.

Eén troost: het loopt hier zéér zelden mis.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ik zal hier voorlopig toch maar even op de rem gaan staan met mijn Alie bestellingen, eerst eens de kat uit de boom kijken.
                            Ha ha, dan zijn we al met 2 om naar die kat te kijken
                            Hier ook trouwe Ali fan: kabeltjes, hoesjes voor foon en tablet, goedkope koppel stukjes voor tuin materiaal, nooit echt duur spul.
                            Maar ik ga het nog even afwachten vanaf nu.
                            En…..mocht er geen oplossing komen….is er nog altijd “den Action”, hé Geert
                            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Hier ook trouwe Ali fan: kabeltjes, hoesjes voor foon en tablet, goedkope koppel stukjes voor tuin materiaal, nooit echt duur spul.
                              Voor een gsm hoesje en kabeltje lukt dat nog. Maar elektronica componenten in den action?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Inderdaad, maar bij mij gaat het meestal om PWM sturingen en elektronica componenten
                                die ze bij Action niet hebben, maar wees gerust, Alie zal volgens mij wel snel zelf met een oplossing komen.

Comment

Working...
                                X