Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    maar wees gerust, Alie zal volgens mij wel snel zelf met een oplossing komen.
    Hopelijk wel, maar langs de andere kant hebben ze voor alles boven de 22€ (transport inbegrepen) ook niet echt een generieke oplossing gezocht en moeten we ook hier de kosten afdokken.
    Ja er zijn zendingen uit Europa, maar dan zijn er ook al kosten in verrekend.
    We zien wel hoe het opgelost wordt, maar eigenlijk zou die oplossing er nu al moeten zijn want vele pakjes zullen vanaf nu na 1 juli geleverd worden. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Als Ali zelf het transport naar een centrum in de EU organiseert en daar de douane afhandelt en 1 euro rekent aan de klant als administratieve kost... Al de rest van de getallen kennen ze al, wat het is, wat het kost, wat de portkosten zijn etc. Hoeveel pakjes per dag zouden daar doorkomen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Als Ali zelf het transport naar een centrum in de EU organiseert en daar de douane afhandelt en 1 euro rekent aan de klant als administratieve kost... Al de rest van de getallen kennen ze al, wat het is, wat het kost, wat de portkosten zijn etc. Hoeveel pakjes per dag zouden daar doorkomen?
        U gaat ervan uit dat ALI één bedrijf is. [emoji848]
        Is zoals BOL, een platform van vele zelfstandige handelaren op veel verschillende locaties.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Maakt niet uit. Als ze 1 platform kunnen maken om te verkopen, dan kunnen ze ook een volgende stap zetten. En het zijn chinezen hé. Die hebben een andere mentaliteit dan hier. Lange termijn denken is niet zoals hier het volgende kwartaal op de beurs. Dat is 1, 2 generaties verder denken bij hun. Ik heb er geen moeite mee om me in te beelden dat die hier een volledig postbedrijf opzetten om dat op te lossen. En dan ga je Bpost (en anderen) horen janken. Ze hebben het zien aankomen van ver. Maar in plaats van een stap verder te denken zijn ze gaan janken bij mama overheid. En nu denken ze dat het gedaan is en dat ze kunnen verder doen dan de voorbije 200 jaar.

Comment

vandaag een berichtje van Bpost, wat ik nog niet gezien heb. een bestelling gedaan in NL en wordt geleverd door DHl, met TT. Nu heeft Bpost dit overgenomen, nog niets abnormaal, ik wist dit, maar volgens TT van DHL is het dezelfde dag toegekomen en geleverd bij Bpost. Het had al bij mij kunnen zijn. Nu het bericht van Bpost, de afzender (naam) stuurt ons een pakje, je mag het ontvangen van de zending na dit bericht in de volgende 5 dagen verwachten. Wij sturen een bericht voor de levering enz. Ze gaan de tijd nemen, en slagen om de arm.
            https://ggpics.be/

Comment

Wat ik reeds zei enkele weken geleden, vrees ik dat ze nu gewoon veel pakjes laten liggen,
              ik heb hier nog een bestelling lopen bij Alie van meer dan twee maanden geleden, gaat maar
              over 4 euro, maar ik ben eens benieuwd of ik deze voor juli zal ontvangen en wat ze daar bij zullen rekenen.
              ik las ook reeds iets van een vaste administratie kost, invoer en btw, zou kunnen dat dat veel meer kost dan
              de waarde van het pakje zelf...
              Allé, ik heb dus ten onrechte gesproken, mijn pakje van 4 euro is gisteren zonder kosten na 11 weken geleverd,
              ze hebben het dus toch niet laten liggen in Brussel.
              Zal nu toch eerst een tijdje mijn Alie bestellingen on-hold zetten, en zien wat er aan komt qua bijkomende kosten.

Comment

Allé, ik heb dus ten onrechte gesproken, mijn pakje van 4 euro is gisteren zonder kosten na 11 weken geleverd,
                ze hebben het dus toch niet laten liggen in Brussel.
                Zal nu toch eerst een tijdje mijn Alie bestellingen on-hold zetten, en zien wat er aan komt qua bijkomende kosten.
                Ik heb ook al een tijdje niets meer besteld bij Aliexpress, alles is ondertussen geleverd, en ik wacht ook af hoe alles geregeld wordt om de onkosten zo laag mogelijk te houden.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Als iedereen zo wacht en niets bestelt gaan we het nooit weten...

Comment

Als iedereen zo wacht en niets bestelt gaan we het nooit weten...
                    Wees maar gerust dat we het snel zullen weten Spanik,
                    ik ken er alvast een paar de lustig verder bestellen op Alie.

Comment

Dt zal wel. Voor enkele zaken zie ik ook geen alternatief.

Maar ik heb de indruk dat er toch wel shops hier in de eu zijn die het begrepen hebben dat ze een alternatief moeten bieden nu het verschil kleiner geworden is. Waar het vroeger nogal lastig was om aan sommige elektronische componenten te geraken zijn er nu die precies toch wel beter beschikbaar komen aan aanvaardbare prijzen. Pcb's zelf, dat is nog altijd stukken interessanter ginger achter. En die regelen alles op voorhand aan andere prijzen dan Bpost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Heb nu vrijdag laatst (04/06) twee bestellingen bij twee verschillende shops geplaatst van Aliexpress.
                        De ene shop beloofd te leveren binnen de10 dagen, de andere beloofd te leveren binnen de 20 dagen.
                        Geen van beiden vermeld of het om kalenderdagen of werkdagen gaat.
                        Tegen een te late levering van Moddiy (niks met ome Ali te maken) heb ik een klacht neergelegd bij de HongKong post en dat heeft gewerkt.
                        Die gasten hadden mijn bestelling klaargemaakt om op te sturen maar ze hebben mijn zending 20 dagen in een hoekje laten liggen.
                        Moddiy is mijn leverancier voor cable modding en werktuigen daarvoor. Ze leveren normaal zeer snel en verkopen kwaliteit. Ben er echt tevreden over.
                        Beide pakjes zijn gisteren om 14h24 aangekomen in Luik. Nu nog wachten tot de douane de pakjes vrijgeven en dit kan dus nog 14 tot 18 dagen duren volgens Bpost.
                        Bpost zal wel stukken sneller gaan zeker???

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Nu nog wachten tot de douane de pakjes vrijgeven en dit kan dus nog 14 tot 18 dagen duren volgens Bpost.
                          Ik vind niets hierover terug bij de website van de douane. Vroeger was dat tot 4 weken...

Comment

Ik vind niets hierover terug bij de website van de douane. Vroeger was dat tot 4 weken...
                            Is te lezen op de webstek Bpost tracking.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dat het niet overal beter is dan bij B-post.
                              Zending uit Duitslandeutsche Post
                              Volgens t&t verwachte levering op 16/6.
                              Geleverd op 10/6
                              Volgens de t&t nog altijd onderweg.

Comment

Och, gisteren weer eens klacht ingediend dat de postbode niet gebeld heeft met een aangetekend pakje terwijl iedereen thuis is. Ze weten zo goed dat dit "normaal" is dat ze zelfs een speciale knop hebben op de site hiervoor!

UPDATE: nog beter! Vandaag naar de krantenwinkel waar volgens het papiertje het pakje is... Daar vertellen ze doodleuk dat het pakje in het postkantoor in een andere gemeente ligt. Dit is echt wel beneden alles.
                                Last edited by Spanik; 14 juni 2021, 17:29.

Comment

Working...
                                X