Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Postkantoor intussen gesloten en nog altijd maar 3 streepjes. Dus, het pakje zit volgens de supertracking tegelijk onderweg naar het postkantoor en IN het postkantoor want ik kon het gaan halen na 13 uur.
    Als er nu niemand in ons postkantoor dat pakje de eerste twee weken inscant zodat het "echt" aanwezig wordt in het postkantoor, dan kan ik het nooit afhalen en wordt het terug naar Amazon in Charleroi gestuurd met vermoedelijk de melding "werd niet opgehaald". KAFKA in het kwadraat.
    Dat komt ervan als je ergens pipo's in een ivoren toren procedures laat "uitvinden" die blijkbaar verplichten dat de postbeambte zich moet beperken tot het inscannen van de heilige barcode. Eens een halve minuut gaan kijken of er echt geen pakje ligt te wachten mag natuurlijk niet meer. We wonen in een dorp hé geen grootstad. Dus er zullen wel geen honderden pakjes liggen wachten.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Zoals ik al zei, nu weet jij - en wij allemaal waarvoor dank - nu wanneer we naar het postkantoor kunnen komen.
      Glashelder toch ?
      Leest gij wel wat ik schrijf ? Ik informeer me voor de zekerheid telefonisch, om geen tweede keer nutteloos in het postkantoor te staan, en aan de telefoon zegt men me dat ik gewoon moet wachten op dat vierde streepke.
      Die 13 uur is/was kompleet nutteloos volgens die dame.
      Glashelder hé ?
      Moet ik je het tracking nummer misschien doorsturen, dan kan jij me "glashelder" zeggen wanneer dat pakje ter beschikking is. Maar dan echt en niet ergens op "de kamion" hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        1) tweede aanbieding kennen ze niet bij Bpost
        2) pakje wordt dus niet afgeleverd in het plaatselijk postkantoor, maar begint aan een zwerftocht.
        3) geen enkele mail ontvangen ivm de tracking.

Hopelijk komt het nog terecht voordat de behandeling volgens de proceduritis van Bpost langer duurt dan de levering van Amerika naar België.

En, Verseg, je gaat hier weer alle mogelijke alternatieven aanhalen, daar gaat het dus niet over. Ik verwachtte totaal niet zo'n snelle levering vanuit Amerika.
        Het gaat erom dat ze zichzelf belachelijk maken.
        Nu reageer je al op mij voor ik iets typ. [emoji23]

1) Tweede aanbieding kennen ze wel bij bpost. (Zie screenshot)
        2) Moeilijk zo uit te maken waarom, maar goed.
        3) Mail over tracking stuurt normaal de afzender, bpost moet toch eerst ergens uw gegevens vandaan halen? [emoji848]

Als ik het vandaag zou willen afhalen moet ik dus om de paar minuten gaan kijken of het "vierde streepke" al rood geworden is nadat een brave ziel in het postkantoor het heeft ingescand.
        Ge kunt natuurlijk ook iets minder ongeduldig zijn en om het uur eens gaan kijken? [emoji6]

Maar eigenlijk bewijst bpost u grote dienst … je hebt nu weer een goede reden om wat te klagen. [emoji23]

Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Mannekens toch, hou eens op met dat eeuwig gezaag.
          Ga eens voor de spiegel staan.

1) je hoeft dit "gezaag" toch niet te lezen ?
          2) dit is een topic van 14 pagina's over het wel en wee van Bpost pakjes levering.
          3) ik laat me toch wel vangen zeker, ge trekt gewoon alles in het belachelijke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Nu reageer je al op mij voor ik iets typ. [emoji23]
            Natuurlijk, omdat ik 200% zeker weet wat er gaat komen van reactie.
            Last edited by nete; 28 mei 2021, 16:40.

Comment

Natuurlijk, omdat ik 200% zeker weet wat er gaat komen van reactie.
              Maar ge weet ook dat ik ga reageren omdat ik 500% zeker weet dat je toch ook weer (deels) verkeerde informatie geeft. [emoji6]

Maar wat nog veel zekerder is … uw pakje zal je gegarandeerd krijgen. [emoji106]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ga eens voor de spiegel staan.

1) je hoeft dit "gezaag" toch niet te lezen ?
                2) dit is een topic van 14 pagina's over het wel en wee van Bpost pakjes levering.
                3) ik laat me toch wel vangen zeker, ge trekt gewoon alles in het belachelijke.
                Ik trek juist niets in het belachelijke.

Zoals al gezegd zou ik zeer blij zijn om uit deze negatieve ervaring iets bijgeleerd te hebben .
                Met dank aan "de goede ziel" aan het loket van de post.

Ik hou er nu mee op in de hoop dat u ooit zal begrijpen dat het beter is van de zaken positief te bekijken, maar ik zal niet aarzelen om mijn mening te geven.
                Het gaat echt mijn verstand te boven, kijk eens wat meer rondom u.

Comment

Ik mag er ook mee ophouden.

Een uurtje geleden wordt er aan de deur gebeld. Wij wonen in nummer 39, de buur van nummer 33 staat aan de deur met ons pakje. Zij bestellen zéér veel pakjes en bij hen is er een pakje sinds gisteren zoek. Zij kregen een briefje in de bus dat hun pakje bij een buur afgegeven was. Niemand uit de buurt heeft hun pakje ontvangen.
                  Maar het onze was bij hen geleverd.

Dus:

1) Bij aflevering gisteren wordt het pakje met een sticker met het juiste adres (nr 39), afgegeven in nummer 33 en wordt er gisteren een briefje in de bus gestoken bij ons (nummer 39) dat het pakje vandaag vanaf 13 uur mag afgehaald worden in het plaatselijk postkantoor.

Als de buur van kromme haas gebaart is dit pakje voor ons kompleet verloren want kan nooit meer in het postkantoor ingescand worden.

2) Bewijst voor mij eens temeer de totale nutteloosheid van die hele Bpost tracking santenboetiek.

3) maar OK Palombian, dit is geen KAFKA, nee, het is glasheldere KAFKA. Met dank aan de goede ziel van mijn buurman en medelijden met de tracking code robotjes in ons postkantoor (omdat ongetwijfeld alleen die code van de bazen mag geraadpleegd worden)

4) Verseg, alles is natuurlijk perfect volgens de heilige procedure verlopen, sorry dat ik ook maar één kritisch woord durfde neerschrijven.
                  Je bent zelfs waarzegger, alleen is het geleverd door een lieve gebuur en niet door Bpost, ondanks hun sublieme tracking
                  Last edited by nete; 28 mei 2021, 21:06.

Comment

Zeg Nete, overdrijf je nu niet een beetje?
                    Wat heeft de T & T van Bpost te maken als de postbode de verkeerde bril op had tijdens zijn ronde?
                    Hier op onze wijk hebben we bijna een jaar bijna alle dagen een andere postbode gehad.
                    Het toppunt waren Abott en Costello, twee jongens van Afrikaanse oorsprong, ze waren vergezeld van een mooie jonge postbode en dat meiske maar klagen over die twee.
                    Ze deed er DRIE uur langer over met die twee dan alleen.
                    Ik mag hier van mijnen stoel vallen als ik lieg of overdrijf, maar we zijn ze eens tegenkomen onder de baan.
                    De kleinste reed zo traag met zijn fiets dat hij bijna omviel. Sindsdien kregen ze van mij de namen Abott en Costello.
                    Hebben we toen gelachen in de auto, het was hier toch nog niet ZO warm hé.
                    Gelukkig zien we ze nergens meer in Mol (en elders ook niet meer zeker.)

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Wat heeft de T & T van Bpost te maken als de postbode de verkeerde bril op had tijdens zijn ronde?
                      Heeft inderdaad niets met elkaar te maken … gewoon een menselijke fout blijkbaar.
                      Maar we weten ondertussen al langer dat klagen een hobby is zoals een andere. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Alle begrip voor een menselijke fout. Maar, zonder de eerlijkheid van de buur, kon ik dit pakje van bijna 100 euro op mijn buik schrijven.
                        Want het zou voor eeuwig onderweg zijn naar het postkantoor volgens de sublieme tracking. Je weet wel, het vierde streepje moest eerst rood worden eer het pakje terug "zichtbaar" wordt.
                        Ik mocht het allicht de rest van mijn leven elke dag gaan ophalen vanaf 13 uur , nadat "de kamion" geleverd had.

Dit is een topic over wedervaren met Bpost en ik mag een Kafka verhaal niet melden ?
                        Overloop het topic eens en je zal zien dat ik doorgaans vol lof ben over de leveringen van Bpost. "Iets" minder van hun onnozele tracking site.
                        Maar als het dan eens misloopt dan is het vrijwel onoplosbaar indien mijn buur niet zo nauw kijkt.
                        De tracking heeft hier enkel voor nog meer verwarring gezorgd.

Comment

Alle begrip voor een menselijke fout. Maar, zonder de eerlijkheid van de buur, kon ik dit pakje van bijna 100 euro op mijn buik schrijven.
                          Want het zou voor eeuwig onderweg zijn naar het postkantoor volgens de sublieme tracking.
                          De status van de tracking was uiteindelijk wel juist … niet afgeleverd bij u en onderweg naar het kantoor.
                          Enige is dat het pakje verkeerdelijk werd afgeleverd door een menselijke fout van de postbode.
                          Uiteraard klopt al de rest dan ook niet meer.

Overloop het topic eens en je zal zien dat ik doorgaans vol lof ben over de leveringen van Bpost. "Iets" minder van hun onnozele tracking site.
                          Maar als het dan eens misloopt dan is het vrijwel onoplosbaar indien mijn buur niet zo nauw kijkt.
                          De tracking heeft hier enkel voor nog meer verwarring gezorgd.
                          Uiteindelijk meer in uw voordeel dan wat anders, u had zwart op wit bewijs in handen dat je het pakje niet gekregen hebt.
                          Erger nog … mocht jij nu geen eerlijke mens zijn, dan kon je nu nog klagen dat je niets ontvangen hebt want dat uw gebuur het bracht zal Bpost niet weten en je hebt bewijs dat het nog niet geleverd is.

Veel erger zou zijn mocht tracking op geleverd staan en je hebt niets ontvangen … begin dan maar te bewijzen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Erger nog … mocht jij nu geen eerlijke mens zijn, dan kon je nu nog klagen dat je niets ontvangen hebt want dat uw gebuur het bracht zal Bpost niet weten en je hebt bewijs dat het nog niet geleverd is.

Veel erger zou zijn mocht tracking op geleverd staan en je hebt niets ontvangen … begin dan maar te bewijzen.
                            Wel, het ergste is dat in die 2 gevallen Bpost in fout is maar dat het de verkoper en klant zijn die ervoor opdraaien.

De verkoper kan opdraaien voor een 2-de levering en de klant kan weer eens lang wachten. En misschien verliest hij zijn vertrouwen in de verkoper (die niets te verwijten valt) en is hij een klant kwijt.

Comment

Voor de lol toch nog eens even gaan kijken op de tracking. Pakje is nog altijd onderweg naar het postkantoor, maar drie rode streepjes weet je wel, maar ik mag het nu al niet meer gaan afhalen...
                              Zou er nu echt geen enkele automatische controle in dat systeem zitten die na verloop van dagen een soort alarm genereert dat er iets niet klopt ?
                              Ook nog ontdekt dat je waarempel kan chatten met Bpost. Helaas is dat een computer die halsstarrig niks méér kan dan standaard zinnetjes uitspuwen. Afschuwelijk.
                              Last edited by nete; 29 mei 2021, 08:44.

Comment

Er komt nog meer lol aan - er is een enorme inbeslagname bezig op zaventem. https://www.hln.be/zaventem/dertig-t...kels~a6f2a705/

Tja - de winkel van FOD-financiën - wanneer is de solden bij fod financiën?

Comment

Working...
                                X