Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Basta terug nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Gewoonlijk krijg ik gemiddeld een half uurtje NA de levering reeds een melding dat er een pakje in mijn bus steekt.
    Ik vind dat toch vrij snel/vlot.
    Toch vind ik het lachwekkend dat ze om 15u43 een mail sturen dat het pakje geleverd werd om 15u41, terwijl datzelfde pakje aan mij overhandigd werd door de postbode om 11u45.

    Mocht men nu een mail sturen als men het bv. in de brievenbus heeft gestoken, tot daar aan toe. Dan brengt men u nuttig op de hoogte dat er iets in je brievenbus zit.

    Of denkt Bpost dat we allemaal aan het dementeren zijn ?
    Last edited by nete; 14 oktober 2020, 16:07.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Basta terug nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Toch vind ik het lachwekkend dat ze om 15u43 een mail sturen dat het pakje geleverd werd om 15u41, terwijl datzelfde pakje aan mij overhandigd werd door de postbode om 11u45.

      Mocht men nu een mail sturen als men het bv. in de brievenbus heeft gestoken, tot daar aan toe. Dan brengt men u nuttig op de hoogte dat er iets in je brievenbus zit.

      Of denkt Bpost dat we allemaal aan het dementeren zijn ?
      Lachwekkend ?
      Denk dat de koeriers zo afgejaagd worden dat ze nauwelijks hun administratie kunnen laten volgen.
      Iedere koerier levert gemakkelijk meer dan 100 pakjes per dag af.
      Niet benijdenswaardig.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • Re: Basta terug nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Lachwekkend ?
        Denk dat de koeriers zo afgejaagd worden dat ze nauwelijks hun administratie kunnen laten volgen.
        Iedere koerier levert gemakkelijk meer dan 100 pakjes per dag af.
        Niet benijdenswaardig.
        Inderdaad, 100% belachelijk.

        Ik denk dat het bij Bpost er nog wel iets menselijker aan toe gaat.
        Maar ja, voor de "managers" ergens in een ivoren toren is het natuurlijk nog veel belangrijker dat een mailtje verstuurd wordt, hoe onnozel ook in sommige gevallen, dan dat het pakje effectief geleverd is.

        Het strafste is wel dat hier blijkbaar iedereen die bewuste mail perfect vindt.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Basta terug nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Toch vind ik het lachwekkend dat ze om 15u43 een mail sturen dat het pakje geleverd werd om 15u41, terwijl datzelfde pakje aan mij overhandigd werd door de postbode om 11u45.

          Mocht men nu een mail sturen als men het bv. in de brievenbus heeft gestoken, tot daar aan toe. Dan brengt men u nuttig op de hoogte dat er iets in je brievenbus zit.
          Ooit bij stil gestaan dat ze dat bij levering via een mobiele verbinding doorgeven en dat er mogelijks ergens technische problemen waren?
          Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg enkel dat dit een van de mogelijkheden is.
          Misschien hun scanner vergeten, [emoji848]
          Als bij de meeste pakjes de mail goed op tijd komt en plots eens vier uur later ... dan moet men niet meteen uitgaan van het slechtste of ook niet meteen de oorzaak bij overwerk van de postbode gaan zoeken.
          Is alles perfect misschien? [emoji848]
          Ook hier werkt niet alles altijd perfect, maar als het storend is of blijvend, dan kan men steeds een ticket aanmaken om dit te melden.
          Of het meteen opgelost is ... da’s een ander punt, niet alles is steeds snel op te lossen.
          Maar er ons druk in maken lost weinig op, beter een oplossing proberen zoeken bij de juiste diensten.
          Of denk je dat al die bedrijven BD volgen om te zien waar hun klanten over klagen, [emoji23][emoji23][emoji23]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Basta terug nodig

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ooit bij stil gestaan dat ze dat bij levering via een mobiele verbinding doorgeven en dat er mogelijks ergens technische problemen waren?
            Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg enkel dat dit een van de mogelijkheden is.
            .....................................
            Er is inderdaad een technische reden voor dat tijdsverschil van die mails.
            Mijn ervaring is dat pakjes die door een bestelwegen geleverd worden, de grotere pakjes/pakken, heel snel na levering gemeld worden.
            De pakjes , de kleine, die door de postbode geleverd worden, worden schijnbaar gemeld als die postbode terug in het postkantoor, of zo, is.

            Ik vind die mails ook nuttig want als er zo'n mail toekomt en ik heb geen pakje dat weet ik dat het bij de gebuur ligt.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • Re: Basta terug nodig

              Ik schreef eerder al dat ik over deze mop niet klaag (er eens even mee gelachen), maar hier moet je nu toch echt geen bril opzetten om te zien dat de postbode NA zijn ronde al die leveringen afpunt, omdat hij moet zorgen dat de manager in zijn toren mooie grafiekjes kan maken.
              Ik heb te doen met die mensen die zich met zo'n dwaze zaken moeten bezighouden...
              Ik zal me haasten om voor deze grap een ticket aan te maken, dan riskeert die postbode misschien een C4. wegens overtreding van de heilige graal "Procedure".
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Basta terug nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                De pakjes , de kleine, die door de postbode geleverd worden, worden schijnbaar gemeld als die postbode terug in het postkantoor, of zo, is.
                Voilà.
                Maar dan zouden ze toch beter het uur van afgifte achterwege laten vind ik.
                Het bewuste SSD schijfje stond op het zogezegde moment van levering al te werken in de PC met Win 10.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Basta terug nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  De pakjes , de kleine, die door de postbode geleverd worden, worden schijnbaar gemeld als die postbode terug in het postkantoor, of zo, is.
                  Hier bij ons toch alvast niet. [emoji6]

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Voilà.
                  Maar dan zouden ze toch beter het uur van afgifte achterwege laten vind ik.
                  Het bewuste SSD schijfje stond op het zogezegde moment van levering al te werken in de PC met Win 10.
                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  maar hier moet je nu toch echt geen bril opzetten om te zien dat de postbode NA zijn ronde al die leveringen afpunt, omdat hij moet zorgen dat de manager in zijn toren mooie grafiekjes kan maken.
                  Ik denk dat jij nu eerder hoog van de toren aan het blazen bent. [emoji3]

                  Mocht het voor een mooie grafiek zijn, dan zou ik als manager toch vragen stellen hoe het komt dat ochtendleveringen pas in de namiddag afgemeld worden.
                  Dan zou de postbode eigenlijk zelf bewijs leveren dat hij slecht bezig is.

                  Als ik de trackings bekijk van pakjes die geleverd werden, dan komen die levertijden overeen met tijdstip van levering door de postbode op twee minuten na.
                  Die levert af en iets later is de melding er ... op die tijd is die niet eens onze straat uit. [emoji6]


                  Hoe de postbode dat kan melden weet ik niet zeker, maar bij andere koeriersdiensten scannen ze de barcode van het pakket bij levering en dat genereert het uur van levering ... kunnen ze moeilijk doen als ze het pak niet meer hebben.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Basta terug nodig

                    Verseg, herlees ook eens #395, derde lijntje.
                    U haalt er weeral andere koerierdiensten bij, terwijl ik jullie enkel wou mee laten genieten van een leuke mop.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Basta terug nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Verseg, herlees ook eens #395, derde lijntje.
                      U haalt er weeral andere koerierdiensten bij, terwijl ik jullie enkel wou mee laten genieten van een leuke mop.
                      Mop?
                      Ja ... jij gebruikt een mop (poetsmiddel) om alles van tafel te vegen wat wel positief is door alles zo negatief mogelijk voor te stellen. [emoji6]

                      Je zoekt altijd naar een speld in een hooiberg en lijkt daar dan nog in te lukken ook. [emoji848]

                      Edit: Was vergeten de vraag over #395 “nogmaals” te beantwoorden ...
                      Ja, lees daarop de twee zinnen net boven de afbeelding in #398 eens en bekijk de afbeelding zelf ook nog eens ... betreft een pakje afgeleverd door de gewone postbode. [emoji6]
                      Last edited by VerSeg; 16 oktober 2020, 21:38.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Basta terug nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Mop?
                        Ja ... jij gebruikt een mop (poetsmiddel) om alles van tafel te vegen wat wel positief is door alles zo negatief mogelijk voor te stellen. [emoji6]
                        Een mop is een kort verhaal dat bedoeld is om de toehoorder te laten lachen. Moppen circuleren bij uitstek in de mondelinge overlevering, en om die reden zijn het ook volksverhalen. Het woord 'mop' voor dit genre volksverhalen bestaat sinds de tweede helft van de 19e eeuw. (Wikipedia)

                        En het bewuste pakje was er ook eentje dat de postbode zelf overhandigd heeft omdat ik toevallig om 11u45 buiten was.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Basta terug nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Een mop is een kort verhaal dat bedoeld is om de toehoorder te laten lachen. Moppen circuleren bij uitstek in de mondelinge overlevering, en om die reden zijn het ook volksverhalen. Het woord 'mop' voor dit genre volksverhalen bestaat sinds de tweede helft van de 19e eeuw. (Wikipedia)

                          En het bewuste pakje was er ook eentje dat de postbode zelf overhandigd heeft omdat ik toevallig om 11u45 buiten was.
                          Een zwabber of mop is een schoonmaakhulpmiddel dat gebruikt wordt om vloeren schoon te maken. (Wikipedia)

                          Dus in uw pakje zat een zwabber. [emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Basta terug nodig

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            [I]En het bewuste pakje was er ook eentje dat de postbode zelf overhandigd heeft omdat ik toevallig om 11u45 buiten was.
                            Volgens een perfecte tracking (niet van bpost) werd vandaag een pakje bij mij geleverd ...
                            Echter geen pakje gezien niettegenstaande wel degelijk afgeleverd ... in Denemarken. [emoji848]
                            Diene postbode had vermoedelijk ook zijnen bril niet op. [emoji23]
                            En ja, adreslabel was juist.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Basta terug nodig

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Volgens een perfecte tracking (niet van bpost) werd vandaag een pakje bij mij geleverd ...
                              Echter geen pakje gezien niettegenstaande wel degelijk afgeleverd ... in Denemarken. [emoji848]
                              Diene postbode had vermoedelijk ook zijnen bril niet op. [emoji23]
                              En ja, adreslabel was juist.
                              Allez, Denemarken zal content zijn met de nieuw geleverde zwabber
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • Re: Basta terug nodig

                                Een paar keer een telefonisch contact nodig gehad voor informatie.

                                Valt het jullie niet op: vrijwel OVERAL is de "nieuwe heilige graal" een boodschap dat wegens "onverwachte drukte de wachttijd langer is dan u van ons gewend bent".

                                Maanden later zelfde boodschap... Zelfs Coolblue is besmet door deze ziekte.

                                Ofwel verkopen die bedrijven allemaal zeer slecht materiaal (en dus veel vragen daaromtrent), ofwel zitten er véél te weinig mensen in de klantendienst.
                                Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het wel de laatste optie zal zijn.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X