Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het aantal laadpalen in Frankrijk zou nog altijd niet geweldig zijn, en dat is goed te zien (al zou het de laatste jaren fel aan het beteren moeten zijn). Waar wij verbleven en rondreden zie je er héééél weinig. Wij hebben geen EV, maar toch let je daar eens op, en het valt echt op dat er zo weinig zijn. Ik weet niet hoe het op de snelwegparkings waar je kan tanken gesteld is, want daar tanken wij nooit gezien veel te duur (eventjes een afrit nemen en tanken aan het eerste tankstation en het scheelt direct 20/25 cent/liter dat het goedkoper is). Maar buiten de snelweg denk ik dat het echt zoeken is naar een laadpunt ... en als je er één vindt, hopen dat het dan nog vrij is natuurlijk .
Het aantal laadpalen in Frankrijk zou nog altijd niet geweldig zijn, en dat is goed te zien (al zou het de laatste jaren fel aan het beteren moeten zijn). Waar wij verbleven en rondreden zie je er héééél weinig. Wij hebben geen EV, maar toch let je daar eens op, en het valt echt op dat er zo weinig zijn.
Kijk eens hoeveel er zijn in de regio Noord Bretagne . En het is ook duidelijk dat het overgrote deel, om niet te zeggen bijna allemaal, ze langs de autostrades liggen.
Op je vakantie-adres moet je toch ook soms een tanken/laden hé (allee, wij toch), en in bepaalde streken liggen de autostrades nu eenmaal niet dik gezaaid in Frankrijk.
Maar soit, het is "in elk land" aan het beteren naar het schijnt ... en het is toch geen probleem voor wij benzinerijders.
Je moet die kaart van de link ook wel correct interpreteren.
Enkel als er minstens een 50 KW laadpunt aanwezig is, dan staat het op de kaart.
Lees ook welke locaties opgenomen zijn, niet moeilijk dat ze kort aan snelwegen of nationale wegen liggen.
En op een vakantielocatie kan men ook eens aan een 11 KW laadpunt gaan staan.
Neemt niet weg dat er overal nog te weinig laadpunten zijn.
Het aantal laadpalen in Frankrijk zou nog altijd niet geweldig zijn, en dat is goed te zien (al zou het de laatste jaren fel aan het beteren moeten zijn).
Hier wel? In mijn gemeente zijn er 2, geen enkele snellader. Misschien dat een of ander bedrijf er ook nog heeft, maar dat zie je niet (altijd) vanop straat of ze staan achter de slagbomen.
Tja bedrijven : is ook weer zo’n regeling “a la belge” .
Alle investeringskosten voor laadpalen (incl. aanleg parkeerplaatsen, plaatsing transfo’s etc…) voor 200% aftrekbaar en mogelijkheid om marge te nemen op de laadkosten (=zelf de prijs bepalen) met verplichting de palen toegankelijk te maken binnen OF buiten de werkuren.
Hier staan er 6 op een boogscheut die tijdens de werkuren bezet zijn door het personeel en erna achter een hekken en dus onbereikbaar.
Ik kan mij voorstellen dat ze s’avonds en in het w.e. best van nut zouden kunnen zijn voor enkele buurtbewoners maar helaas…
Tja bedrijven : is ook weer zo’n regeling “a la belge” .
Alle investeringskosten voor laadpalen (incl. aanleg parkeerplaatsen, plaatsing transfo’s etc…) voor 200% aftrekbaar en mogelijkheid om marge te nemen op de laadkosten (=zelf de prijs bepalen) met verplichting de palen toegankelijk te maken binnen OF buiten de werkuren.
Hier staan er 6 op een boogscheut die tijdens de werkuren bezet zijn door het personeel en erna achter een hekken en dus onbereikbaar.
Ik kan mij voorstellen dat ze s’avonds en in het w.e. best van nut zouden kunnen zijn voor enkele buurtbewoners maar helaas…
Tsja, maar je bedrijventerrein 's avonds en tijdens het w.e. voor iedereen toegankelijk laten ... .
Tsja, maar je bedrijventerrein 's avonds en tijdens het w.e. voor iedereen toegankelijk laten ... .
Die bedenking moet je dan maar op voorhand maken als je gebruik wil maken van de belastingaftrek.
Beveiligingscamera’s van de laadpalen lijken mij trouwens ook voor 200 % aftrekbaar dus …
Die bedenking moet je dan maar op voorhand maken als je gebruik wil maken van de belastingaftrek.
Beveiligingscamera’s van de laadpalen lijken mij trouwens ook voor 200 % aftrekbaar dus …
Dat zou eventueel kunnen, maar als je een heel groot bedrijventerrein hebt, waar plaats je de laadpunten dan ?
Normaal gezien zou je (als je wil dat ze openbaar toegankelijk zijn) dat aan de ingang van je terrein doen, maar dan moeten je werknemers die hun wagen laden verder tot aan hun werkplaats wandelen of fietsen .
In theorie is alles makkelijk tot je het aan de pratijk gaat toetsen, dan pas komen de problemen aan het licht.
En met camera's los je ook niks op. Zoals je ganser dagen kan lezen vermommen die gasten met kwade bedoelingen zich zodanig dat ze nooit herkenbaar in beeld komen.
Privélaadpalen verplicht of niet verplicht toegankelijk maken voor iedereen ... niet zo eenvoudig.
De meeste grotere bedrijven hebben meer dan voldoende parkeerplaatsen voor hun personeel. Men zou ook een stukje van die parkeerruimte kunnen toegankelijk maken na de werkuren (als dat al niet zo is) voor toevallige passanten en/of buurtbewoners die hun wagen willen opladen. Voor die 200% aftrek mag er ook wat tegenover staan. Behalve de occasionele asociale vandaal worden de laadpalen vrij goed met rust gelaten. De meeste bedrijven voorzien ook geen snelladers van +22kW, die AC-laders moet je zelf van een laadkabel voorzien.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
De meeste grotere bedrijven hebben meer dan voldoende parkeerplaatsen voor hun personeel.
Dat was zo. Maar tegenwoordig moeten vanuit de overheid er minder parkeerplaatsen zijn dan er werknemers met de wagen kunnen komen om druk te zetten naar het (niet bestaande) openbaar vervoer. Bij ons is er belange niet voldoende parkeerplaats meer voor de werknemers. Tot een jaar of 3 geleden wel. Ongeveer 50 parkeerplaatsen zijn de schop op gegaan voor "vergroening". Maakt niets uit voor de vergroening, enkel moeten we nu betalen om op de openbare parkeerplaatsen te staan.
Vroeger moest er voor appartementsgebouwen minstens 1 , soms 1.5 parkeerplaats per appartement zijn. Nu is dat 50% minder. Maar wel een fietsstalling.
Ze kunnen dan ook laadpalen zetten zonder toegang voor derden maar zonder 200% aftrekbaarheid.
Zou inderdaad veel beter zijn. Zonder toegang voor derden, 0 % aftrekbaarheid en enkel toegankelijk voor eigen personeel .
De ideale oplossing. Dat zij die een privé EV hebben het maar thuis opladen, voor hun eigen rekening dan.
Comment