Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Operatoren bevoordelen prepaid-kaarten ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Operatoren bevoordelen prepaid-kaarten ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hoop dat je "tijdelijk" gelukkig bent ... binnen een paar maand lezen we wel wat nieuwe kritiek op MV en zoek je weer wat anders.
    Hier gaan we weer.

1) Ik ben enkele jaren een zéér tevreden "Viking" geweest. Heb me dan laten vangen aan het zogezegde 10 of 100 keer betere net van Proxi (via Generation Connect zaliger).
    2) Proxi verrechtvaardigde voor mij bijlange niet de meerprijs. Na meer dan een jaar naar Base overgeschakeld.
    3) Base met voor 12 euro 150 minuten bellen en 1GB leek me wel wat, tot vorige maand dus, één enkele keer de eerste dag die 1 GB erdoor, dan 29 dagen bijna het tienvoudige te betalen voor data (ALS KLANT) wegens onmogelijk bij te laden (dus 29 dagen zonder data). Na een jaar of twee nu terug naar de bron waar ik in feite nooit had moeten weggaan.
    Dus zoooooo dikwijls switch ik nu ook weer niet (en voor de weinige moeite dat het kost moet je het bovendien niet laten).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nog een andere bevinding, ik wil er geen apart topic over starten, maar men mag me wel eens de logica ervan uitleggen, ik zie er in elk geval geen:

Ik heb al meerdere keren aangehaald dat op de trein (zelfs tussen Gent en Brussel, een zéér drukke lijn toch) je nauwelijks méér hebt dan Edge, als je zelfs al kan bellen (soms 0,0 bereik). Tussen Gent en Antwerpen en van Antwerpen tot Neerpelt zelfde liedje.

Vanavond rijd mijn vrouw (en ik als passagier) van Massenhoven tot Lochristi over de E313 en E17: vrijwel constant 4G (speciaal eens op gelet). Als passagier heb ik dus een beetje kunnen surfen.
      Tussen Gent en Brussel zal het ook wel vrijwel overal 4G zijn.

Op weekdagen heb je op die autobanen vermoed ik 90% van de wagens met alleen de chauffeur. Die 4G dus kompleet nutteloos, tenzij de chauffeur zijn en andere levens in gevaar brengt.

Op de treinen gedurende de week duizenden pendelaars, die, als er enig werkbaar data-signaal zou zijn (al was het maar 3G), vrij comfortabel zouden kunnen surfen en/of werken.

Ik vraag me dus af wat de beweegreden van de operatoren kan zijn om een volgens mij zo goed als nutteloos 4G en straks misschien 5G netwerk te voorzien langs autobanen en zelfs de drukste treinverbindingen kompleet links te laten liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Op de treinen gedurende de week duizenden pendelaars, die, als er enig werkbaar data-signaal zou zijn (al was het maar 3G), vrij comfortabel zouden kunnen surfen en/of werken.

Ik vraag me dus af wat de beweegreden van de operatoren kan zijn om een volgens mij zo goed als nutteloos 4G en straks misschien 5G netwerk te voorzien langs autobanen en zelfs de drukste treinverbindingen kompleet links te laten liggen.
        Als er in je auto hetzelfde glas moest staan dan op een treinwagon had je ook Edge.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Veel chauffeurs gebruiken online navigatie (Waze) of zitten te bellen. Dus dat netwerk is wel nuttig, maar ik ben het met je eens dat de trein beter zou gedekt moeten worden. Tot er wifi is op de trein natuurlijk. Werkt prima op de TGv.

Comment

ik vermoed dat het probleem op de trein ook te maken heeft met de storingen die veroorzaakt worden door de nabijheid van bovenleidingen en signalisatieapparatuur allerhande
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Men bekijkt inderdaad vaak enkel het netwerk, maar nooit wat er rond zit en invloed heeft.
              Begin met uw smartphone ... de ene is de andere niet, zelfs binnen hetzelfde merk en dezelfde reeks.

Hierbinnen heb ik met de ene smartphone niet eens de kans om te bellen, met de andere 4G en dit met hetzelfde SIM-kaartje.

De trein is ook niet hetzelfde als een auto ... de trein heeft nog iets meer metaal om zich heen en er lopen wat elektrische leidingen overheen.

Wat auto's betreft ... meer en meer auto's hebben een internetverbinding die actief gebruikt kan worden zonder tussenkomst van de chauffeur ... ook hier gaat het verhaal niet op dat dit steeds onnuttig zou zijn of gevaarlijk ook al rijdt 90% alleen rondt.

Klopt wel dat je zelf meer nut hebt aan internet op de trein met je smartphone, tablet of portable en het handig zou zijn dat het daar perfect werkt.

Op de ene plaats zal de ene provider wat beter werken, op de andere plaats dan weer een andere.
              Maar veel hebben we te danken aan de mensen zelf ... klagen over straling van zendmasten en als dit dan beperkt wordt, dan klagen ze dat het ontvangst minder is.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Maar veel hebben we te danken aan de mensen zelf ... klagen over straling van zendmasten en als dit dan beperkt wordt, dan klagen ze dat het ontvangst minder is.
                Ik denk niet dat je veel protest zal hebben tegen masten langsheen spoorlijnen die meestal door vrij onbewoond gebied lopen, behoudens de stopplaatsen (waar je dan soms wel eventje 3G of 4G hebt). Langs de directe lijn Gent-Brussel kom je geen haltes en vrijwel geen enkel huis langs de spoorlijn tegen. Volgens mij is het veel meer niet "willen" dan niet "kunnen".
                Nu ja, degenen die de strategie uittekenen zitten waarschijnlijk nooit tussen die trein-pendelaars.

Comment

Ik denk niet dat je veel protest zal hebben tegen masten langsheen spoorlijnen die meestal door vrij onbewoond gebied lopen, behoudens de stopplaatsen (waar je dan soms wel eventje 3G of 4G hebt). Langs de directe lijn Gent-Brussel kom je geen haltes en vrijwel geen enkel huis langs de spoorlijn tegen. Volgens mij is het veel meer niet "willen" dan niet "kunnen".
                  Nu ja, degenen die de strategie uittekenen zitten waarschijnlijk nooit tussen die trein-pendelaars.
                  Ik denk dat je het niet snapt. Er is niets mis met het 4G bereik langs de meeste spoorlijnen. Ik heb (met base) bijna overal 4G, zelfs in de meeste bossen.
                  Het probleem in de trein is dat je in een bijna kooi van Faraday zit. Het gebruikte (goudkleurig en zon/warmtewerende ) glas bevat metaal waardoor de signalen zeer veel verzwakt worden. Als ik op de trein mijn GPS wil gebruiken (handheld, geen auto model) raak ik ook regelmatig de sat-lock kwijt wegens zwakkere signalen.
                  Probeer eens een raampje te openen als die er zijn en hou je GSM daar of kijk naar het signaal IN de trein in een station en daarna als je uitstapt. De signalen zijn er maar dringen niet sterk genoeg door in de trein.

Hoe hoger de gebruikte frequentieband hoe meer je last hebt van de demping van de signalen.
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Het probleem in de trein is dat je in een bijna kooi van Faraday zit.
                    Hoe hoger de gebruikte frequentieband hoe meer je last hebt van de demping van de signalen.
                    Weet ik ook wel.
                    Maar in sommige stations, of als de spoorlijn door een bewoond gebied loopt, heb je in dezelfde gesloten trein, met hetzelfde glas in de ramen, een enkele keer WEL eventjes voldoende signaal.
                    Ik vermoed omdat er dan EEN antennemast dicht genoeg in de buurt staat, niet ?
                    Tot de trein een km verder in open veld terecht komt, dan is het mooie liedje uit.
                    Ik vermoed omdat er dan GEEN antennemast dicht genoeg in de buurt staat, niet ?

Volg hier http://www.sites.bipt.be/ maar eens de spoorlijnen Gent-Brussel en Gent-Antwerpen en vergelijk eens met het antennewoud langsheen E17 en E40.
                    Ik denk dat één en ander dan wel duidelijk zal zijn.

Comment

Nete, door het protest zijn er beperkingen gekomen en die gelden voor alle zendmasten, ook waar geen bewoning is.
                      Alle providers zitten met die beperking opgescheept waardoor er veel extra palen moesten komen.
                      Ik heb al eens gelezen dat een vergunning krijgen tot 7 jaar kan duren ... dat ligt dan eerder niet aan de providers maar aan de trage administratie in ons land.
                      En waar geen bebouwing is, daar is het vaak nog moeilijker om een vergunning vast te krijgen vrees ik ... natuurgebied, agrarisch gebied, ... probeer zelf maar eens iets te bouwen op dergelijke plaatsen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Weet ik ook wel.
                        Maar in sommige stations, of als de spoorlijn door een bewoond gebied loopt, heb je in dezelfde gesloten trein, met hetzelfde glas in de ramen, een enkele keer WEL eventjes voldoende signaal.
                        Ik vermoed omdat er dan EEN antennemast dicht genoeg in de buurt staat, niet ?
                        Tot de trein een km verder in open veld terecht komt, dan is het mooie liedje uit.
                        Ik vermoed omdat er dan GEEN antennemast dicht genoeg in de buurt staat, niet ?

Ik zal het eenvoudiger uitleggen
                        Er is geen probleem wat betreft de plaatsing van de masten en de sterkte van de signalen. De dekking is voldoende (uitzonderingen zijn er echter altijd). Mocht je met de auto het traject volgen van de spoorlijn dan zal je hoogstwaarschijnlijk de hele tijd 4G hebben. Door de "samenstelling" van een trein is het signaal binnenin zo verzwakt dat je geen 4G meer hebt.
                        Ik zou ook kunnen klagen, 1e verdieping op 1m van het raam, 4G, gelijkvloers midden de living haast geen ontvangst meer. Zelfde principe, veel beton en staal... Maar geen providerprobleem.
                        bye, Maurice
                        Nikon D7500

Comment

Er is geen probleem wat betreft de plaatsing van de masten en de sterkte van de signalen. De dekking is voldoende (uitzonderingen zijn er echter altijd).
                          Meen je dat nu echt ?
                          Ik ga het nog eens herhalen: volg hier http://www.sites.bipt.be/ maar eens de spoorlijnen Gent-Brussel en Gent-Antwerpen en vergelijk eens met het antennewoud langsheen E17 en E40.
                          Ik denk dat één en ander dan wel duidelijk zal zijn.

Comment

Ik zal het eenvoudiger uitleggen
                            Er is geen probleem wat betreft de plaatsing van de masten en de sterkte van de signalen. De dekking is voldoende (uitzonderingen zijn er echter altijd). Mocht je met de auto het traject volgen van de spoorlijn dan zal je hoogstwaarschijnlijk de hele tijd 4G hebben. Door de "samenstelling" van een trein is het signaal binnenin zo verzwakt dat je geen 4G meer hebt.
                            Je blijft me proberen overtuigen hé
                            Maar ik zal het ook eenvoudiger proberen uitleggen : op de vraag waarom ik dan in het station Gent (stadsomgeving) Brussel Zuid en Noord (stadsomgeving), Lokeren (GSM mast vlak aan het station) en Sint-Niklaas (GSM mast vlak aan het station) wel 3G of 4G krijg gedurende een honderdtal meter in diezelfde kooi van Faraday blijf je het antwoord schuldig.
                            Nochtans is dat antwoord volgens mij vrij simpel: nabijheid van een zendmast.
                            Of verandert de samenstelling van een trein misschien bij het binnenrijden van stations ?
                            Last edited by nete; 24 januari 2016, 22:46.

Comment

Je blijft me proberen overtuigen hé
                              Maar ik zal het ook eenvoudiger proberen uitleggen : op de vraag waarom ik dan in het station Gent (stadsomgeving) Brussel Zuid en Noord (stadsomgeving), Lokeren (GSM mast vlak aan het station) en Sint-Niklaas (GSM mast vlak aan het station) wel 3G of 4G krijg gedurende een honderdtal meter in diezelfde kooi van Faraday blijf je het antwoord schuldig.
                              Nochtans is dat antwoord volgens mij vrij simpel: nabijheid van een zendmast.
                              Of verandert de samenstelling van een trein misschien bij het binnenrijden van stations ?
                              Ik denk dat ik het nog eenvoudiger moet uitleggen
                              Het is het rijtuig dat de 'straling" veel verzwakt.
                              Voorbeeld. 5Km van een mast 4G als je in open ruimte staat maar eens in de trein verzwakt het signaal zo veel dat je nog maar edge hebt.

Jammer dat je het hele dossier niet kan zien. Jaren terug moesten radio amateurs ook een dossier indienen en na goedkeuring kreeg je dan een volledig dossier terug met veldsterktes volgens frequentieband en antennes. Je ziet dan de stralingsdiagrammen + sterktes in alle richtingen. Door de materialen van constructies in de buurt in te vullen (glas, hout, beton, staal...) werd de berekende veldsterkte verzwakt. Het zelfde gaat op voor de GSM masten. Sta je naast een mast dan is er ook verzwakking maar niet voldoende om geen 4G meer te hebben, ben je verder af heb je 4G maar niet meer IN de trein.

Misschien even in fotografietermen: Je flitst en het licht is voldoende om op 15m het onderwerp te belichten. Zet nu een matglas tussen flits en onderwerp en je hebt geen licht genoeg meer op 15m maar je zal op 7m nog wel licht genoeg hebben. Is je flits nu niet goed genoeg om 15m "te dragen"?
                              Combineer dat met het gebruik van een D4s of een compactje van "Dunaldi" en kijk welk toestel toch nog genoeg licht heeft.

Misschien moet je eens wat opzoeken over het voortplanten van radiosignalen... nuttige lectuur in deze
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Beste, al wat je schrijft weet ik ook wel (ooit A2 elektronica behaald).
                                Maar je antwoord nooit rechtstreeks op wat ik schrijf.
                                Ik blijf erbij dat het VOORAL te maken heeft met het feit dat treinreizigers de operatoren totaal niet interesseren. Dat er niet één enkele die bron aanboort vind ik straf.
                                Achter de links kan je eens kijken hoe "talrijk" de GSM masten zijn langs spoorlijnen t.o.v. langs de E17:

http://nete.be/nete/GSM1.JPG
                                http://nete.be/nete/GSM2.JPG
                                http://nete.be/nete/GSM3.JPG
                                http://nete.be/nete/GSM4.JPG
                                http://nete.be/nete/GSM E17.JPG

Bij de eerste 4 heb ik de spoorlijn aangeduid via pijltjes, bij de E17 versie heb ik de acht (8 !!!) masten aangeduid vlak naast de E17. Bij GSM3 en 4 heb ik bewust een keer de noordkant en de zuidkant getoond om daar vooral het "woud" van antennes niet te missen.

En nu mag je #73 eens beantwoorden.
                                Last edited by nete; 25 januari 2016, 10:09.

Comment

Working...
                                X