Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Operatoren bevoordelen prepaid-kaarten ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Operatoren bevoordelen prepaid-kaarten ?

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Beste, al wat je schrijft weet ik ook wel (ooit A2 elektronica behaald).
    Maar je antwoord nooit rechtstreeks op wat ik schrijf.
    Ik blijf erbij dat het VOORAL te maken heeft met het feit dat treinreizigers de operatoren totaal niet interesseren. Dat er niet één enkele die bron aanboort vind ik straf.
    Achter de links kan je eens kijken hoe "talrijk" de GSM masten zijn langs spoorlijnen t.o.v. langs de E17:

En nu mag je #73 eens beantwoorden.
    Met je A2 elektronica zou je perfect het probleem moeten herkennen.
    De oplossing is eenvoudig (volgens jou) masten naast de spoorweg.. Er is maar 1 probleem, de dekking naast de spoorweg is reeds perfect. Als je echter op een plaats gaat zitten waar signalen gedempt worden , tja.. Als de zon schijnt en je zet een grijsfilter op je camera heb je ook geen licht genoeg meer, hé. Schuld van de zon die te weinig licht geeft?

Misschien moet je eens nagaan wat er moet gebeuren om toelating te krijgen om een mast te plaatsen. Bij de eerste geruchten wordt er een comité opgericht dat "tegen" is (Belgische/Vlaamse hobby tegenwoordig). Dan zijn er de bouwvergunningen en milieu vergunningen (Max. SAR) en dat dan op een plaats waar er al genoeg signaal is (alleen niet in de treinwagons).
    Een oplossing kan best door de NMBS geboden worden i.p.v. door providers.

BTW, niet elke mast is gelijk aan een andere (verschillende providers, hoogte, vermogen en zelfs richtingsgevoeligheid).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Nog een andere bevinding, ik wil er geen apart topic over starten, maar men mag me wel eens de logica ervan uitleggen, ik zie er in elk geval geen:

Ik heb al meerdere keren aangehaald dat op de trein (zelfs tussen Gent en Brussel, een zéér drukke lijn toch) je nauwelijks méér hebt dan Edge, als je zelfs al kan bellen (soms 0,0 bereik). Tussen Gent en Antwerpen en van Antwerpen tot Neerpelt zelfde liedje.

Vanavond rijd mijn vrouw (en ik als passagier) van Massenhoven tot Lochristi over de E313 en E17: vrijwel constant 4G (speciaal eens op gelet). Als passagier heb ik dus een beetje kunnen surfen.
      Tussen Gent en Brussel zal het ook wel vrijwel overal 4G zijn.

Op weekdagen heb je op die autobanen vermoed ik 90% van de wagens met alleen de chauffeur. Die 4G dus kompleet nutteloos, tenzij de chauffeur zijn en andere levens in gevaar brengt.

Op de treinen gedurende de week duizenden pendelaars, die, als er enig werkbaar data-signaal zou zijn (al was het maar 3G), vrij comfortabel zouden kunnen surfen en/of werken.

Ik vraag me dus af wat de beweegreden van de operatoren kan zijn om een volgens mij zo goed als nutteloos 4G en straks misschien 5G netwerk te voorzien langs autobanen en zelfs de drukste treinverbindingen kompleet links te laten liggen.
      Als je de evolutie van de NMBS wat volgt (ik doe het althans), dan zal je allicht al ergens hebben gelezen dat de NMBS naarstig werkt om in de nabije toekomst (2018) de treinstellen te voorzien van WiFi. Het is nog even geduld oefenen dus.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Met je A2 elektronica zou je perfect het probleem moeten herkennen.
        De oplossing is eenvoudig (volgens jou) masten naast de spoorweg.. Er is maar 1 probleem, de dekking naast de spoorweg is reeds perfect. Als je echter op een plaats gaat zitten waar signalen gedempt worden , tja.. Als de zon schijnt en je zet een grijsfilter op je camera heb je ook geen licht genoeg meer, hé. Schuld van de zon die te weinig licht geeft?

Misschien moet je eens nagaan wat er moet gebeuren om toelating te krijgen om een mast te plaatsen. Bij de eerste geruchten wordt er een comité opgericht dat "tegen" is (Belgische/Vlaamse hobby tegenwoordig). Dan zijn er de bouwvergunningen en milieu vergunningen (Max. SAR) en dat dan op een plaats waar er al genoeg signaal is (alleen niet in de treinwagons).
        Een oplossing kan best door de NMBS geboden worden i.p.v. door providers.

BTW, niet elke mast is gelijk aan een andere (verschillende providers, hoogte, vermogen en zelfs richtingsgevoeligheid).
        Tja, deze discussie heeft dus geen enkele zin meer, als je toch volhardt in het rond de pot draaien. Flitsen, grijsfilters enz... doen hier niks terzake.
        Dat de trein niet een ideaal "medium" is om signalen te ontvangen, daar kan ik mee leven.

Maar:
        Heb nu eens de moed om de links aan te klikken.
        Hoeveel zendmasten tel je vlak naast de E17: ACHT
        Hoeveel zendmasten tel je vlak naast de spoorweg op de 4 andere afbeeldingen ? GEEN ENKELE, allez, met héél véél goeie wil misschien 1 of 2.

Dan nog blijf je beweren dat de dekking rond spoorlijnen zeker even goed is....
        Aantal zendmasten zou juist omgekeerd moeten zijn: auto's zijn halve "kooien van Faraday", treinen zijn superkooien.

Nog een voorbeeldje: http://nete.be/nete/Peer.png
        Mijn zoon woont daar in een supergeïsoleerde nieuwbouw (juist boven het woord Grote-Brogel). Heeft vrijwel geen signaal in huis, perfect normaal met al die isolatie.
        Nu mag je mij eens proberen overtuigen dat, indien de zendmast van helemaal bovenaan de map, bv. op de O van Grote-Brogel zou staan, zo'n 50 à 100m van zijn woning in dat geval, er geen enkel verschil zou zijn voor zijn signaal binnen in zijn kooi van Faraday.
        Last edited by nete; 25 januari 2016, 13:07.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

NMBS, Infrabel, de bevoegde minister ... ze spreken als ' oplossing ' allen over ofwel het plaatsen van repeaters, versterkers nabij de spoorlijn of het aanbieden van wifi (maar daar zijn denk ik ook repeaters versterkers voor nodig om het signaal naar het wifi doosje te krijgen).

't Gaat er dus niet om of het gebied naast de spoorweg genoeg dekking heeft van de bestaande zendmasten, maar wel dat die signalen van die zendmasten eerst moeten worden opgepikt door verstekers, repeaters vlak naast de spoorweg om zo betere ontvangst binnenin de trein te krijgen.

Er is dan ook geen sprake van extra zendmasten te zetten op privé terrein, wel om versterkers te zetten op de eigen gronden van de NMBS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht

't Gaat er dus niet om of het gebied naast de spoorweg genoeg dekking heeft van de bestaande zendmasten
            Jouw argumentering qua mogelijke oplossing kan ik helemaal volgen. Zo'n repeaters op hoogte van de trein op enkele meters van de sporen zou nog veel betere resultaten moeten geven dan het plaatsen van klassieke (hoge) zendmasten in de buurt van spoorlijnen.

Het citaat: die "dekking" is er NU dus niet, wegens gebrek aan "bestaande zendmasten" (zie mijn links)
            Last edited by nete; 25 januari 2016, 13:34.

Comment

Het citaat: die "dekking" is er NU dus niet, wegens gebrek aan "bestaande zendmasten" (zie mijn links)
              Je hebt gelijk. Nu blij?
              bye, Maurice
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Je hebt gelijk. Nu blij?
                Jij hebt ook voor een groot deel gelijk (trein = kooi van Faraday), maar het blijven herhalen van de superdekking langs de spoorwegen werkte wel wat op mijn zenuwen...

Comment

En ze dronken een glas deden een plas en alles bleef (na 4 pagina's) zoals het was ... .

Comment

Ze werken er aan Djivan, ze werken er aan.

Zal wel nog wat langer duren dan de tijd nodig om 4 pagina's te lezen.

Zo'n betrokken partijen kijken ook wel naar eerdere voorbeelden en resultaten .... Nederland, Thalys, ... en de ervaringen daar mee.

Wifi's valt weg, wifi is onbeveiligd, 3G 4G valt weg of ontbreekt zo goed als ... allemaal veelgehoorde commentaren.

Soit, :
                    Vicepremier en minister van Digitale Agenda en Telecom Alexander De Croo is bijzonder tevreden dat minister van Mobiliteit Jacqueline Galant in haar NMBS-plan voluit de kaart trekt van internet op de trein. Het NMBS-plan dat vandaag door de kern is goedgekeurd, voorziet dat de NMBS werkt zal maken van internettoegang in de treinen. Minister van Telecom De Croo gaat met de operatoren samenzitten om ook de mobiele breedband langs spoorlijnen te verbeteren.

“Mobiel internet is niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven van heel wat mensen. Bovendien is snelle toegang tot mobiele netwerken belangrijk voor de uitbouw van een digitaal ecosysteem. Vandaag zijn treinen nog te vaak een ‘blind spot’. Er is geen wifi op de trein en de dekking van 3G en 4G laat op heel wat plaatsen te wensen over. Minister Galant zet de NMBS nu aan om tegen 2019 wifi te voorzien op de treinen. Dat is goed nieuws voor de duizenden mensen die elke dag de trein nemen. Zelf zal ik met de operatoren samenzitten om na te gaan hoe ook de dekking van mobiele breedbanddiensten rond spoorlijnen beter kan zodat mensen op de trein een kwaliteitsvolle keuze hebben: wifi of mobiele breedband,” aldus De Croo.
                    En de andere kant : http://www.beperkdestraling.org/comp...fi-op-de-trein

In februari 2016 gaat het proefproject wifi op de trein van start. Indien de NMBS de treinreizigers de mogelijkheid/keuze ontzegt om plaats te nemen in wifi-vrije wagons zonder ongewenste stralingsblootstelling, zullen wij met andere verenigingen bekijken welke stappen wij kunnen ondernemen om ons grondwettelijk recht op een gezond leefmilieu alsnog te kunnen laten gelden. Wij zullen zeker ook niet nalaten om treinreizigers actief te informeren over de risico's verbonden aan overmatige stralingsblootstelling op de trein.
                    Dan maar beter wat pagina's vullen op een forum ...
                    Last edited by Empe; 25 januari 2016, 18:03.

Comment

Een paar maanden terug een mooie oplossing. Emirates A380 en B777 met 1. powerplugs en 2. 10MB gratis internet. Wel traag (satelliet) en na 10MB WiFi on/WiFi on en nieuw emailadres gebruiken... Het signaal was echter sterk genoeg @40000ft
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht

Wifi's valt weg, wifi is onbeveiligd, 3G 4G valt weg of ontbreekt zo goed als ... allemaal veelgehoorde commentaren.
                        Amaai, ik krijg precies ineens gelijk langs alle kanten.
                        Last edited by nete; 25 januari 2016, 23:02.

Comment

Efkes terug naar boven halen.

Wat doen jullie in het buitenland als je de nood ziet om regelmatig data te gebruiken op je GSM?
                          In Europa kan je soms nog een pakketje kopen voor een paar Euro bij je bestaande provider.

Wij gaan binnenkort naar de VS, en willen toch op straat ook de GSM kunnen gebruiken.
                          Bij MV kost dat 10€ per MB wat echt niet doenbaar is.

Iemand een idee waar je makkelijk een tijdelijke SIM kan kopen met bv 1 GB data voor gebruik in de de VS?

Comment

Die koop je in de VS, op't vliegveld al.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Iemand een idee waar je makkelijk een tijdelijke SIM kan kopen met bv 1 GB data voor gebruik in de de VS?
                              Even online zoeken naar de beste formule (of provider als je dekking wil in een bepaald gebied), verkoper zoeken in de buurt waar je aankomt en klaar.
                              Wij kochten onze SIM kaartjes op zondag nadat we 's avonds laat op zaterdag aankwamen in het centrum van Melbourne. Beste dekking (overstatement) voor Tasmanie was Telstra. Voor de GSM viel dat redelijk mee maar data was regelmatig 2G. Wij hadden wel meestal ontvangst waar Vodafone dat niet had
                              In steden zal het waarschijnlijk nergens een probleem zijn maar probeer toch kaarten met dekking van de provider te vinden voor je he keuze maakt als je in meer desolate streken gaat rondrijden.
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Is voor NY. Dekking zal wel meevallen zeker, tenzij Central Park ineens uitgebreid is.

Comment

Working...
                                X