Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Operatoren bevoordelen prepaid-kaarten ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Operatoren bevoordelen prepaid-kaarten ?

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    DAT is iets wat de wetgever zou moeten verplichten.
    Won't happen.. brengt niks op. Niet verbruikte data laten vervallen daarentegen...
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Heel eerlijk vind ik dit weeral gemor om niks.
      GSM kosten zijn de laatste jaren sterk in prijs gedaald en die trend zal volgen in de toekomst gezien de europese wetgeving.

Kies gewoon het traiefplan dat best bij jou noden past, en ja iets gebruiken kost nu eenmaal geld.

Om een voorbeeld te geven heb ik een businesspakket bij proximus waar ik tussen de 40 en 60 euro betaal per maand incl. BTW voor 4 nummers.
      Hier komen wij mee toe gezien we ook heel veel gebruik maken van voice over IP.

Hiervoor krijgen wij per nummer maar liefst 1 GB datatrafiek dus 4 GB in totaal over de 4 nummers.

Als ik dan de rekening maak van Empe (goed dat je je naam heb weggegomd, maar dom dat iedereen nu je gsmnummer kent uiteraard ) zit je met NIET 3 cent per MB maar wel 4,5 cent per MB incl. BTW.

Maak dan even de rekening aan 4 GB oftewel een 4000 MB : 4000 x 0,045 = 180 euro alleen aan datatrafiek Zeer verstandige keuze dus NOT...

Verder is er een ook een zeer groot kwaliteitsverschil in de aanbieders, zeker op vlak van mobiel dataverkeer.
      Heb vroeger alles geprobeerd : base, mobistar, telenet, viking noem maar op... Maar niks kan op tegen de degelijke kwaliteit van het net van proximus.
      Dus ik betaal gewoon een passend tarief bij de provider die me de beste dienst verleent, simple as that.

Je kan nu ook éénmaal niet verwachten dat je voor de prijs van zeg maar een dacia een porsche of masserati kan kopen.
      Last edited by pete; 13 januari 2016, 19:48.
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht

Als ik dan de rekening maak van Empe (goed dat je je naam heb weggegomd, maar dom dat iedereen nu je gsmnummer kent uiteraard ) zit je met NIET 3 cent per MB maar wel 4,5 cent per MB incl. BTW.
        NIET ?

Waar haal je die rekenkundige fantasie vandaan aub. ?

0,0365 euro voor 1,4719 MB verbruik, hoeveel is dat voor 1 MB dan ?

0,0365 / 1,4719 x 1 = 0,0247978

0,0247978 x 21 % btw = 0,0052075

0,0247978 + 0,0052075 = 0,0300053 euro ... per MB alles inclusief.

OK, ik geef toe ... ik laat 0,0000053 euro vallen ... hoewel, nee, ik laat dat niet vallen, Base laat dat vallen.

conclusie is dus : 0,03 euro per MB. btw inclusief of voor de zelfstandigen onder ons : 0,0247977 euro per MB btw. exclusief.

Dat wat simpel rekenen betreft, regeltje van 3 dat leer je toch al in de lagere school niet ? Waar zou men dan leren om prijzen op te drijven ...

GSM kosten zijn de laatste jaren sterk in prijs gedaald en die trend zal volgen in de toekomst gezien de europese wetgeving.
        Dat is waar maar sluit niet uit dat operatoren de prijs per eenheid produkt toch sterk opdrijven als ze er de kans toe krijgen, zonder dat de echte kost het rechtvaardigt. Van 0,03 euro in de lente van 2015 naar 0,10 euro per MB in de winter ... is een VERDRIEVOUDIGING van de prijs per MB. Voor de individuele kleinverbruiker wellicht niet echt voelbaar in de portemonnee, maar voor Base (de onderneming) zeker en vast wel.

Die hele rimram van groezelige en elkaar snel opvolgende en al even snel van naam veranderende ' soorten ' aanbiedingen zijn niets anders dan camouflage voor muffe praktijken om de winsten op te drijven.
        Last edited by Empe; 12 januari 2016, 23:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Idem voor wat Nete overkomt, zijn prijs per MB ligt veel hoger dan die van een ander, nochtans zelfde netwerk ... zelfde ' grondstof ' zal ik maar zeggen. Dramatisch in euro voor Nete zal dat niet zijn, het gaat 'm om de verfoeilijke praktijken die erachter liggen omdat men hoopt dat niemand daar over zou struikelen. Overschakelen naar Mobile Vikings is dan ook een zeer zinnige oplossing ...
          Goed verwoord ! Het ging er bij mij tenslotte om dat ik bestraft wordt door operatoren als abonnee en NIET als prepaid (want dan kan ik onmiddellijk terug bijladen aan 1,2 cent per MB, wat die maand de prijs op 2,4 cent zou brengen), terwijl ik als "vaste klant" de rest van de maand 10 cent per MB mag afdokken.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Zo lijkt het alleszins toch.
            Ik heb een paar jaar een eenvoudig Base abo van 12 euro voor o.a. 1GB data, en ook 150 minuten bellen. Ik betaal dus 12 cent voor 10 MB data ofwel 1,2 cent per MB. Daar kan ik mee leven.

Met een prepaid kaart zou ik de 10de december zelf hebben kunnnen bijladen en had ik terug data aan 1,2 cent per MB (of 2,4 cent als ik 24 euro ipv 12 euro reken voor die maand, alhoewel dat beltegoed zou blijven na afloop van de maand). Maar 2,4 cent is nog altijd dik 4 keer goedkoper dan die woekerprijs van 10 cent per MB.
            Kleine aanvulling, correctie :

Ik vrees dat er een fout zit in je gedachtengang en mijn eerdere conclusie die uitging van jouw gegevens ( herladen aan 12 euro waar 1 GB zou inbegrepen zijn met prepaid kaarten ).

want dan kan ik onmiddellijk terug bijladen aan 1,2 cent per MB, wat die maand de prijs op 2,4 cent zou brengen), terwijl ik als "vaste klant" de rest van de maand 10 cent per MB mag afdokken.
            Of zijn het verouderde gegevens ?

Als ik de herlaadmogelijkheden bekijk bij Base dan is er keuze uit 10, 15 of 20 euro en heb je respectievelijk 100, 500 of 1000 MB, wat wil zeggen in de praktijk dat je met 20 euro bij te laden, je 1 GB hebt, dat is dan aan 20 cent per MB. In de feiten nog meer want je speelt dan wel je gratis minuten telefonie en gratis sms'jes kwijt.

Er is wel de optie om enkel MB bij te laden maar dat is ook aan 10 euro voor 1 GB, dat is al minder dan via gewoon herladen van een prepaid kaart maar toch nog altijd 10 cent per MB.

Wat maakt dat je eigenlijk niet goedkoper kan bij Base.

Vergelijk prepaidkaarten op vlak van belwaarde, mobiele data en sms’en. Met de My BASE-app kan je ze gemakkelijk bestellen, activeren en herladen.

Tenzij er nog oudere herlaadkaarten op de markt zouden zijn, zie ik momenteel geen herlaadbeurt voor 12 euro in het aanbod waarbij ook 1 GB data zou zitten.
            Last edited by Empe; 12 januari 2016, 23:22.

Comment

Empe, het abo dat ik heb is een "online" afgesloten abo van 15 euro, met 3 euro online korting. Vandaar het misverstand denk ik.
              Maar ik kan niet herladen bij een abo, enkel bij overschrijding de prijs buiten bundel betalen (10 cent/MB) voor de rest van de maand, in december was dat voor 29,5 dagen.
              En de herlaadkaart-tarieven van Base zijn slechter dan MV.

Comment

Ja, dat dacht ik al.

Maar je kan met herlaadkaarten van Base ook niet lager dan 10 cent per MB gaan, maw. het is MINSTENS gelijk als met je abo. over de limiet te gaan en ook 10 cent per MB te betalen.

Er is geen mogelijkheid om aan een lagere prijs bij te laden via een prepaid systeem versus wat je moet betalen boven je limiet van je abonnement.

Probeer maar om NU een herlaadkaart te vinden van Base waar je 1 GB hebt voor minder dan 10 cent per MB. , die is er niet, er is zelfs geen herlaadkaart die minder dan 20 cent per MB oplevert. En enkel data bijladen kan met zo'n kaartje wel, maar ook aan 10 cent per MB.
                Vandaar dat je moet terugkomen op je gedacht dat je via prepaid Base kaarten goedkoper af zou zijn eens je over de limiet wil gaan. Want je vergeleek toch Base abonnees versus Base pre-paid klanten ? Je kan niet het beste van de 2 willen combineren in een fictief systeem.

PS. uitzonderingen bij Base, zoals mijn abonnement Base B-0 met 3 cent per MB zijn zeldzaam en sinds kort zelfs uitgestorven want is nu ook aan 10 cent per MB voor de nieuwe contracten. Ben zelfs benieuwd of ik nu nog 3 cent per MB zou worden gefaktureerd ... zal dat kaartje nog eens gebruiken om een gps locatie via a-gps te doen om dat te testen. Vandaar ook dat je maar goed af bent door over te stappen naar Mobile Vikings ... op dit moment.
                Last edited by Empe; 13 januari 2016, 00:09.

Comment

Ben zelfs benieuwd of ik nu nog 3 cent per MB zou worden gefaktureerd ...
                  Ja.

Mijn laatste factuur was €1.79
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Vandaar ook dat je maar goed af bent door over te stappen naar Mobile Vikings ... op dit moment.
                    Klopt inderdaad. Hier https://vikingco.com/nl/mobile-vikin...all-text-data/ zie ik dat ik voor 15 euro 2GB data krijg (en ik kan/mag die 15 euro verder ook nog opbellen, weliswaar aan 15 cent per minuut. Kom ik daar niet mee toe dan bel ik verder via een Betamax kloon (1 cent/min of Viber (2 cent/min) of VikingTalk (2,5 cent/min).

Mijn data kosten dan in feite 7,50 euro per GB = 0,0075 (!!!!) euroCENT per MB. Zou ik die 2GB overschrijden na bv. één dag dan laad ik prompt opnieuw 15 euro en zou ik voor die maand dus 0.015 cent per MB betalen + het dubbele aantal belminuten hebben.

Lijkt me alvast "iets " interessanter dan wat Base te bieden heeft.

Comment

Ben sedert begin november vorig jaar overgestapt naar Mobile Vikings en ben er uitermate tevreden over.
                      Zeer flexibele tariefplannen (je kan steevast veranderen), zeer duidelijke website, goede verbruiksapp, enz...
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Ben sedert begin november vorig jaar overgestapt naar Mobile Vikings en ben er uitermate tevreden over.
                        Zeer flexibele tariefplannen (je kan steevast veranderen), zeer duidelijke website, goede verbruiksapp, enz...
                        Klopt, ik ben dan ook een terugkerende Viking. Indertijd me laten vangen aan het zogezegde "wondernet" van Proximus via Generation Connect. Proxi is goed, maar niet veel beter als de anderen, alvast niet waar ik me meestal verplaats. Dus na nog een Base omzwerving nu terug naar de bron.

Comment

conclusie is dus : 0,03 euro per MB. btw inclusief of voor de zelfstandigen onder ons : 0,0247977 euro per MB btw. exclusief.
                          Ok je hebt in deze gelijk.
                          Ik had op de factuur zien staan dat het zou gaan om de prijs per MB.
                          Dus het is slechts 0,03 per MB wat voor 4 GB dus overeenstemt met een spotgoedkope prijs van slechts 120 euro per maand en dan heb je nog niet gebeld noch een sms gestuurd.

Alle gekheid op een stokje om terug O.T. te komen en even af te wijken van de weeral dwaze uitspraken van een bepaald individu :

Als je een klein verbruiker bent qua datatrafiek en telefoneren ben je sowieso goedkoper af met prepaid kaarten van welke provider dan ook.
                          Welke provider je kiest hangt af van factoren waarbij de prijs slechts 1 factor is.

Verbruik je normaal of meer dan normaal ben je veel voordeliger met een abonnement omdat de tarieven per eenheid gewoon veel lager liggen.
                          Last edited by pete; 13 januari 2016, 19:52.
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Als ik zo lees hoeveel men van provider verandert telkens men denkt dat het gras elders groener is.
                            En na een tijdje lees je van dezelfde mensen dat het toch niet meer zo goed is en heel het verhaaltje begint opnieuw.

De aanbiedingen veranderen continu ... bij alle providers.
                            Voor je verandert, contacteer eerst eens je eigen provider want mogelijks heeft die een aanbieding voor u.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht

Verbruik je normaal of meer dan normaal ben je veel voordeliger met een abonnement omdat de tarieven per eenheid gewoon veel lager liggen.
                              Behalve als je eens "over de schreef" gaat.... , zie topicstart.

Comment

Behalve als je eens "over de schreef" gaat.... , zie topicstart.
                                Och nete, met een SEPA-dom op je abonnement is dat zo betaald.

Maar op abo gebied staan we hier nog niet ver genoeg.
                                Een formule dat de klant volledig zelf kan samenstellen zou ook al iets zijn, maar dan komen ze niet meer aan hun winstmarge.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X