Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Operatoren bevoordelen prepaid-kaarten ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Operatoren bevoordelen prepaid-kaarten ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als ik zo lees hoeveel men van provider verandert telkens men denkt dat het gras elders groener is.
    En na een tijdje lees je van dezelfde mensen dat het toch niet meer zo goed is en heel het verhaaltje begint opnieuw.

De aanbiedingen veranderen continu ... bij alle providers.
    Voor je verandert, contacteer eerst eens je eigen provider want mogelijks heeft die een aanbieding voor u.
    Ja en nee Verseg, ik heb indertijd Electrabel (ik weet het, beetje off-topic) ook willen laten verstaan dat ik ging overstappen en ze deden alsof ze mij niet kenden.
    Na de overstap wisten ze mij plots te vinden met een 'aantrekkelijk' aanbod.
    Ben er ook niet meer op ingegaan...
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Ja en nee Verseg, ik heb indertijd Electrabel (ik weet het, beetje off-topic) ook willen laten verstaan dat ik ging overstappen en ze deden alsof ze mij niet kenden.
      Na de overstap wisten ze mij plots te vinden met een 'aantrekkelijk' aanbod.
      Ben er ook niet meer op ingegaan...
      Hier hetzelfde. Ze hebben toen ook geprobeerd om mij terug te laten overstappen. Ik heb gevraagd of ze dachten met idioten te doen te hebben, van de ezel en de steen en zo. Sindsdien geen telefoontjes meer gehad.

Wat de mobiele providers betreft zou er wel eens wat kunnen veranderen eens de roamingtarieven "afgeschaft" worden. Misschien wordt het dan interessanter om een F, D of NL kaartje aan te schaffen... Ook de aankondiging dat Microsoft zich op de mobiele markt wil storten "zou" wel eens interessant kunnen zijn. Als zij als NMVO in verschillende landen kunnen vestigen met een goede deal per land zouden ze zelfs een aantrekkelijk aanbod op Europees of, ideaal, op wereldniveau kunnen gooien.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Zeg Nete
        Het gatt hier toch over Proximus? Nu weet ik niet meer welke voorwaarden precies, kan zijn omdat we een pack hebben of zo, maar we hebben een extra data sim met 1GB maandelijks. We kunnen er niet mee telefoneren, maar wel data afhalen. Dient eigenlijk voor een tablet, maar we hebben gewoon een WIFI tablet, geen 3G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
          Ok je hebt in deze gelijk.
          Ik had op de factuur zien staan dat het zou gaan om de prijs per MB.
          Nee, je hebt dat niet zien staan. Dat is je probleem : slordig lezen waarop je dan denkt dat er zoiets stond ....

Hier, probeer nog eens :

Dus het is slechts 0,03 per MB wat voor 4 GB dus overeenstemt met een spotgoedkope prijs van slechts 120 euro per maand en dan heb je nog niet gebeld noch een sms gestuurd.
          Ja, maak er 10 GB verbruik van en het wordt nog erger.

Alsof je zo'n abonnement zou nemen als je weet dat je zo'n verbruik zult hebben ... ik heb dat abonnement een jaar zowat en wat je op de faktuur ziet staan is mijn verbruik over die hele periode en was maar een zottigheid om te zien of het nog werkte. Er zal wel een reden zijn waarom ik juist dat abonnement heb opgestart, denk je niet ? Bijvoorbeeld dat het 0 euro kost. Zoek maar eens een abonnement + sim kaart aan 0 euro. Tot op heden heb ik nog altijd een tegoed van zo'n 14 euro staan. Ik WEET immers dat ik ' nooit ' data zal verbruiken, ' nooit ' zal telefoneren, ' nooit ' zal sms'n, enzovoort. Dat simkaartje + 0 euro abonnenment heeft een bepaald nut dat mij toevallig goed uitkomt. Ik heb totaal geen behoefte en nog minder nood aan dataverkeer over het draadloos telefonienetwerk. Ik moest wel een SIM kaartje hebben en een nr. dat blijvend is. En toevallig was er toen BASE met dat NUL euro abonnement + 15 euro gratis tegoed. (gratis bestaat (bestond) dus echt)

Met een prepaid kaart zit je meestal vast aan een periode waarin je verplicht verbruik moet hebben of toch verplicht eenmaal moet herladen ... of je nummer wordt afgesloten.

En met een abonnement zit je normaal gezien met een maandelijkse minimumkost. Waarom zou ik een betalend abonnement nemen als ik toch geen uitgaand verkeer heb met dat kaartje ???

PS. bel mij eens op op dat nummer ...
          Last edited by Empe; 14 januari 2016, 20:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Zeg Nete
            Het gaat hier toch over Proximus? Nu weet ik niet meer welke voorwaarden precies, kan zijn omdat we een pack hebben of zo, maar we hebben een extra data sim met 1GB maandelijks. We kunnen er niet mee telefoneren, maar wel data afhalen. Dient eigenlijk voor een tablet, maar we hebben gewoon een WIFI tablet, geen 3G.
            Nee, het is Base.
            Wat is het tarief per MB als je per ongeluk die 1 GB eens zou overschrijden ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

10ct : https://www.proximus.be/dam/cdn/site...smart15_nl.pdf

Wij hebben elk zulk Smart 15 abonnement (120 min + 1Gb + onbeperkt sms) waarvan wij nog nooit "over de limieten" zijn gegaan. Voor die abonnementen betalen wij 10 euro elk omdat die begrepen zijn in een pack. Die prijs van 10 euro kan niet meer geloof ik, nu is dat 12 of 13 euro.
              Zoals gezegd hebben wij buiten die twee SIM nog een derde SIM met 1 GB data (eigenlijk bedoeld voor een tablet), dus als de datalimiet op de smartphone toevallig overschreden zou zijn, is er nog dat extra GB data SIM dat we zouden kunnen gebruiken voor data. Kan wel omslachtig zijn, tenzij je een dual SIM toestel hebt. Dan heb je 2GB ter beschikking voor dezelfde prijs.
              Anders bekeken betalen wij 20 euro voor 240 minuten en 3 GB, verdeeld over 2 smartphones.

Comment

Kort gesteld : het kost je daar ook 10 cent per bijkomende MB.

13 euro ALS je dat abonnement combineert met een proximus pack (internet, tv, telefonie) anders 15 euro.

Plus : welk nr. heeft die derde simkaart ? is daar bijkomend een derde abonnement voor nodig of deelt die simkaart het nr. van een van de andere ? Dan heb je misschien nog een kost erbij om die te gebruiken, nl. proxy duo optie opstarten kost je 25 euro en elke maand 6 euro.

Dus opnieuw : één grote soep. Ik denk echt dat die aanbieders dat opzettelijk zo ingewikkeld maken.

Comment

Die derde SIM heeft een eigen nummer en zit in het pack zonder extra kost. Gratis.
                  Bijkomende MB is inderdaad 10ct/MB maar ik heb al 1 GB gratis in de prijs bij bovenop. Plus ik betaal geen 13 maar 10.
                  In jullie telling dus 10 euro voor 2GB en daarbovenop 10ct/MB.

Iedereen maakt zijn rekening naar zijn eigen behoeftes.

Comment

Zeg Nete
                    Het gatt hier toch over Proximus? Nu weet ik niet meer welke voorwaarden precies, kan zijn omdat we een pack hebben of zo, maar we hebben een extra data sim met 1GB maandelijks. We kunnen er niet mee telefoneren, maar wel data afhalen. Dient eigenlijk voor een tablet, maar we hebben gewoon een WIFI tablet, geen 3G.
                    Inderdaad, een proximus abonnee kan een gratis simkaart vragen data only voor gebruik in bijvoorbeeld zijn tablet

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Die derde SIM heeft een eigen nummer en zit in het pack zonder extra kost. Gratis.
                      Bijkomende MB is inderdaad 10ct/MB maar ik heb al 1 GB gratis in de prijs bij bovenop. Plus ik betaal geen 13 maar 10.
                      In jullie telling dus 10 euro voor 2GB en daarbovenop 10ct/MB.

Iedereen maakt zijn rekening naar zijn eigen behoeftes.
                      Bedankt voor de toelichting.

Heel juist, iedereen zal wel zijn eigen reden hebben voor een bepaald abonnement.

Maar : wat JIJ nu betaalt maakt niet uit voor wie NU een nieuw abonnement zou nemen. Voor jou dus idd. 10 euro, maar nieuwe abonnees betalen 15 euro of 13 euro als ze het combineren met een Proximus pack.

En ook die Proximus Pack aanbiedingen (dus tv, internet, telefonie ) veranderen constant van samenstelling en geboden voordelen. Nu is er zo'n pack met 500 MB mobiel internet en er is er eentje met 2 GB mobiel internet ... het bevestigt enkel mijn stelling dat aanbieders continue het aanbod wijzigen waardoor vergelijken met vrienden met een iets ouder abonnement bewust wordt bemoeilijkt.

De vraag van Nete was : wat kost het je als je over de limiet gaat ? 10 cent per MB dus. Dan zit Nete nog altijd beter bij Mobile Vikings.

Ik zou ook niet weten waarom Nete een Proximus Pack abonnee zou moeten worden om uiteindelijk ook nog duur te betalen voor elke MB over de limiet en dat is net de ergernis waarmee de thread gestart heeft : extra MB's worden veel te duur aangerekend bij de meeste operators.

Comment

't Is maar hoe je het bekijken wil.

Als je voor 13 euro over 2GB data kan beschikken vraag ik me af of het zoveel belang heeft dat een extra MB 0.10€ kost als je over je limiet van 1 GB (in feite dus 2GB) gaat.
                        Nete verbruikt in 99,9% maar een 250-500MB van de beschikbare 1Gb (post 5) en betaalt (betaalde) daarvoor ook al 12€. Voor 1€ meer (voor mij dus 3 minder) heb je bij Proximus een extra GB (of 0.001€ per MB) mits een pack. Of dat pack dan interessant is, is een andere zaak, want je kiest dan het geheel. Of niet
                        Bij MV kost 1GB en (maar) 25 minuten bellen 10€. Is het volgend topic dan over "ik heb 26 minuten gebeld en nu is mijn belkrediet op"?

Kan je me misschien even wijzen naar mijn post waar ik heb geschreven dat Nete moet overstappen naar Proximus? Niemand en zeker ik niet verplicht je of Nete een pack te nemen om dat voordeel te genieten. Ik deel enkel mijn ervaring, zoals jij de jouw ervaring deelt.

Comment

Om het voordeel van die extra gratis sim kaart + 1 GB te hebben of in totaal 2 GB data, MOET Nete wel degelijk ook EERST zo'n proximus pack hebben. Dat is geen kwestie van hoe men het bekijkt, dat is gewoon de realiteit.

Dat moet je niet expleciet schrijven, dat is de logica van het aanbod zelf. Als je dus wil dat Nete dezelfde (kan niet, aanbod nu is immers al gewijzigd) ' voordelen hebt als jij (gratis simkaartje) dan MOET idd. ook EERST een Proximus Pack genomen worden. Natuurlijk, zou ook kunnen dat Nete al tv kijkt via Proximus en al zo'n pack heeft en dan heeft Nete wellicht iets aan jouw ' hint '.

En Nete zal zeker niet klagen over belkrediet, dat was daarvoor ook geen bezwaar. Het ging over de prijs eens je over de limiet gaat, niet meer of minder. Waarom juist Nete op die manier wil werken, is niet onze zaak, maar een bewust keuze van Nete en die zal wel de consequenties kennen.

Dus heel de rim ram en dan als conclusie hebben dat je toch nog altijd 10 cent per MB zal moeten betalen ipv. veel minder als je binnen de limiet blijft, blijft gelden. En dat was net de vraag van Nete : liefst evenveel of toch een redelijk gelijkaardig bedrag betalen per MB en niet het exhorbitante veelvoud dat operatoren zoals Base (en dus nu ook bewezen Proximus )aanrekenen.

Blijft blijkbaar lastig voor leden om eerst eens goed te lezen wat een topicstarter heeft geschreven.

Bewijs :
                          Zeg Nete
                          Het gatt hier toch over Proximus?
                          Terwijl de thread begon met :
                          Ik heb een paar jaar een eenvoudig Base abo van 12 euro voor o.a. 1GB data, en ook 150 minuten bellen.
                          Ik kan dat echt niet begrijpen. Wel ergens aan de toog waar mischien iets niet goed gehoord werd en dus misbegrepen, maar op een forum waar alle tekst blijft staan en tientallen keren kan worden herlezen alvorens men gaat reageren ?? Akkoord, de Djivans van dit forum niet meegerekend, die wissen hun tussenkomsten naar believen.

Met Mobile Vikings is het voorlopig budgetvriendelijk opgelost, niets geen Pack moeten kopen, niets geen andere tv-aanbieder, niets geen andere telefoon aanbieder ... gewoon een simpel sim kaartje kopen en Base al dan niet vriendelijk bedanken voor bewezen diensten .. ander (Mobile Vikings) en beter ... , althans in Nete's geval toch.
                          Last edited by Empe; 15 januari 2016, 20:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                            Blijft blijkbaar lastig voor leden om eerst eens goed te lezen wat een topicstarter heeft geschreven.
                            De pot verwijt ... juist

Om het voordeel van die extra gratis sim kaart + 1 GB te hebben of in totaal 2 GB data, MOET Nete wel degelijk ook EERST zo'n proximus pack hebben. Dat is geen kwestie van hoe men het bekijkt, dat is gewoon de realiteit.

Heb ik toch geschreven? Overgelezen? Lees nog eens:

't Is maar hoe je het bekijken wil. [...]

Als je voor 13 euro over 2GB data kan beschikken vraag ik me af of het zoveel belang heeft dat een extra MB 0.10€ kost als je over je limiet van 1 GB (in feite dus 2GB) gaat.
                            Nete verbruikt in 99,9% maar een 250-500MB van de beschikbare 1Gb (post 5) en betaalt (betaalde) daarvoor ook al 12€. Voor 1€ meer (voor mij dus 3 minder) heb je bij Proximus een extra GB (of 0.001€ per MB) mits een pack. Of dat pack dan interessant is, is een andere zaak, want je kiest dan het geheel. Of niet

Dus heel de rim ram en dan als conclusie hebben dat je toch nog altijd 10 cent per MB zal moeten betalen ipv. veel minder als je binnen de limiet blijft, blijft gelden. En dat was net de vraag van Nete : liefst evenveel of toch een redelijk gelijkaardig bedrag betalen per MB en niet het exhorbitante veelvoud dat operatoren zoals Base (en dus nu ook bewezen Proximus )aanrekenen.
                            Met die laatste zin tussen de haakjes heb je echt het warm water heruitgevonden. Het hoefde niet bewezen, iedereen wist het al.
                            Ik bekijk het zo:
                            Ik heb 2Gb voor mijn 10 euro (of 13 als je verkiest) plus oneindig aantal sms-en plus 120 minuten bellen. Daarna moet ik inderdaad 0.1 euro betalen voor extra MB. Maar het gaat er toch eigenlijk om dat ik een hogere limiet van 2GB kan verbruiken voor ik meer moet betalen terwijl TS al na 1 GB moe(s)t betalen?

Laat me de redenering eens omdraaien. Dat abonnement van Base van de openingspost zou mij kunnne bekoren, maar ik betaal nu toch minder voor ongeveer hetzelfde, dus waarom zou ik? En als ik een keer over de schreef ga heb ik nog een gratis GB per maand. Bij Base niet.

Daar draait het om. Als je me begrijpt, tenminste.

Ik zou ook niet weten waarom Nete een Proximus Pack abonnee zou moeten worden
                            Als je me beschuldigt van slecht lezen, wil je mij dan in ieder geval eens zeggen waar ik geschreven heb dat Nete moet Proximus worden? Ik lees daar zelf constant over. Ik heb je dat trouwens al eerder gevraagd, maar ik kan toch nog altijd niet terug vinden waar ik het heb geschreven. En toch lees jij het. (zie hoger, en enkele posts hoger ook al)

En over deze zin heb je ook gelezen
                            ik deel enkel mijn ervaring,
                            Waarschijnlijk lees jij weer wat je wil, en volgt hier een misnoegd antwoord van jou. Je doet maar.

Comment

Kalm mensen !

Niemand lijkt nog te kijken naar de titel van het topic.
                              Ik wou enkel het volgens mij absurde prijsbeleid inzake abonnementen van alle operatoren even toelichten :
                              Ik heb 1 keer na een halve dag de 1GB "opgestookt" aan ik weet niet wat, en 29,5 dag zou ik verder 10 cent per MB mogen gaan betalen. Ik heb die 29,5 dag vrijwillig ZONDER data via Base gewerkt, leuk is anders. Ik heb toch al 1 euro aangerekend gekregen voor wat ik boven de 1GB verbruikt heb eer ik het opmerkte.

Zou ik binnenkort bij MV mijn 2 of 4GB (afhankelijk wat ik kies voor 15 euro) overschrijden dan laad ik gewoon 15 euro bij en kosten de data voor die maand het dubbele (maar nog zéér ver onder de 10 cent/MB die ik betaal bij Base als abonnee dan nog). En als abonnee tussentijds bijladen KAN dus niet.
                              Bovendien is die 15 euro bij MV gewoon beltegoed dat 6 maand geldig blijft.

Empe vat het eigenlijk in #42 vrij goed samen:

(citaat): En Nete zal zeker niet klagen over belkrediet, dat was daarvoor ook geen bezwaar. Het ging over de prijs eens je over de limiet gaat, niet meer of minder. Waarom juist Nete op die manier wil werken, is niet onze zaak, maar een bewust keuze van Nete en die zal wel de consequenties kennen.

Dus heel de rim ram en dan als conclusie hebben dat je toch nog altijd 10 cent per MB zal moeten betalen ipv. veel minder als je binnen de limiet blijft, blijft gelden. En dat was net de vraag van Nete : liefst evenveel of toch een redelijk gelijkaardig bedrag betalen per MB en niet het exhorbitante veelvoud dat operatoren zoals Base (en dus nu ook bewezen Proximus) aanrekenen.
                              (Einde citaat)

Proximus pack is geen optie: zit voor alles behalve GSM bij Telenet.

Daarom zou in de titel van het topic het ? gerust door een ! mogen vervangen worden.
                              Last edited by nete; 15 januari 2016, 23:23.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Daarom zou in de titel van het topic het ? gerust door een ! mogen vervangen worden.
                                .... of het relevante deel van de vraag duidelijk in vet en kleur plaatsen, gewoon om specifiek te zijn ... (grapje).

Comment

Working...
                                X