Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben een voorbeeldige chauffeur

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Ik herinner mij dat ik de eerste keer links reed in de UK, en dat was met een huurwagen (dus stuur rechts en schakelpook links). Geen seconde moeilijkheden gehad om me aan te passen. Veel mensen hadden me nochtans gewaarschuwd dat het dagen zou duren voor ik het beetje onder de knie zou hebben. Mis dus. 't Zal wel aan mij liggen
    Ook nooit problemen mee gehad Kaneda, maar ook een paar keer een automaat gehad enige wat wennen is, is parkeren
    en ik moet toegeven dat ik wel eens rechts durfde grijpen om de handrem op te trekken. Zal dus ook wel aan mij liggen...

    Comment


    • #62
      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Naar Wales gingen we telkens met de eigen wagen en dat was heel wat minder aangenaam rijden.
      Bwa, kweenie. We gaan nu al jaren enkele keren per jaar, met de eigen wagen via de eurotunnel. Geen problemen mee. Wel ambetant natuurlijk als je alleen in een parkeergarage rijdt, moet je wel even acrobatentoeren uithalen om een ticket te nemen
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #63
        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

        Wat vele bestuurders niet weten is hoe ze linksaf moeten slaan als ze vanuit een eenrichtingsstraat komen, de meesten staan rechts of in het midden, zodat de diegenen die naar R moeten gehinderd worden, de wegcode is daar nochtans duidelijk in : zo links mogelijk (natuurlijk laat ik wel meer dan 1 m ruimte omdat fietsers wel die straat in mogen als er dat speciaal witte bord staat). Het is zelfs aangegeven door de haaientanden die over de ganse breedte van de weg staan .
        Last edited by toerist; 29 januari 2015, 17:23.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #64
          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

          Die die denken dat als ze de voorrang van rechts afschaffen het beter en duidelijker gaat worden dromen. Je moet gewoon eens zien hoeveel een achthoekig "stop"-bord gerespecteerd wordt. Je moet daar volledig stilstaan en eigenlijk zelfs terug naar neutraal schakelen. Kom zo elke dag aan een kruispunt dat zo 2 van die borden heeft sinds er een (levensgevaarlijke) busbaan aangelegd is. Denk dat je de chauffeurs die dat doen op 1 hand kan tellen: de schoolbussen.

          Comment


          • #65
            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Voor wie er weet mee om te gaan vind ik voorrrang van rechts juist veiliger, beste manier om de snelheid
            te beperken in woonwijken of stadskernen.
            Inderdaad dit vind ik juist ook. wij zijn al jaren vertrouwd met de voorrang van rechts regel en ik ben er ook van overtuigd dat dit het minste probleem moet geven als iedereen zich daaraan houdt. Je moet maar eens in Brussel rijden. Een voorrang van rechts negeren is 9 op de 10 keer patat... Het is echter op den buiten en in sommige agglomeraties dat er problemen opduiken. Kleinere straten die op bredere straten uitkomen. Sommige chauffeurs denken, of gaan ervan uit dat diegene die dan vanuit een smallere straat komt zijn voorrang niet zal durven nemen. Of ook al gezien dat ouderen die zich niet meer zo zeker voelen in het verkeer op elk kruispunt gaan stoppen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #66
              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Die die denken dat als ze de voorrang van rechts afschaffen het beter en duidelijker gaat worden dromen. Je moet gewoon eens zien hoeveel een achthoekig "stop"-bord gerespecteerd wordt. Je moet daar volledig stilstaan en eigenlijk zelfs terug naar neutraal schakelen. Kom zo elke dag aan een kruispunt dat zo 2 van die borden heeft sinds er een (levensgevaarlijke) busbaan aangelegd is. Denk dat je de chauffeurs die dat doen op 1 hand kan tellen: de schoolbussen.
              Bij het leger jouw c-rijbewijs gehaald?
              Volledig stil staan zal wel genoeg zijn zeker?
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #67
                Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                Ik snap niet waarom mensen er altijd merken bij moeten vermelden ... ongepast rijgedrag ligt aan de aard van de mens en niet aan de machine.

                Het is zoals je foto's gaat nemen, er zijn wel altijd een paar mensen die dan net voor je lens komen staan om zelf een foto te nemen en geen respect vertonen tegenover u.
                Stel dat het drie keer iemand is met een Nikon ... moet men dan concluderen dat alle Nikon gebruikers arrogante fotografen zijn?

                Geef een arrogante chauffeur een Fiat en hij zal vervelend rijgedrag vertonen met een Fiat, geef hem een Volvo en hij zal dat doen met een Volvo.
                Waarom komt BMW er steeds uit? Omdat het continu zo bij de mensen ingeprent wordt alles van bepaalde merken als negatief te bezien.

                Ge kunt BMW en Audi al gaan vergelijken met allochtonen ... ook al hebben de meeste mensen er nooit last van gehad, in reacties op krantenartikels of op fora zie je bijna iedereen op tram 7 springen en maar mee kritiek geven zonder enige reden.
                Met camera merken is dat nu nog niet zo het geval, maar stel dat je jaren aan een stuk hoort zeggen dat Nikon gebruikers arrogant zijn ... velen zullen dan al geneigd zijn om deze gebruikers per definitie als arrogant te aanzien.

                En let maar hoe bepaalde doelgroepen geviseerd worden.
                Als er bijvoorbeeld fietsster betrokken raakt bij een ongeval met een Fiat .. dan lees je in de krant "Fietsster aangereden door wagen" of "Fietsster betrokken bij ongeval".
                Maar gebeurt dit met een BMW, dan staat er "BMW rijdt fietsster aan" ook al is de auto niet in fout.
                Hoog tijd dat ze daar wat eerlijke regeltjes voor opstellen en journalisten verbieden om een bepaalde doelgroep te viseren, dit zet aan tot het vinden van problemen die er eigenlijk niet zijn.

                En dan maar verbaast zijn dat uit enquêtes bepaalde merken geviseerd worden, het wordt gewoon vooraf zo ingeprent.
                Dit is de ondergang van onze maatschappij ... het per definitie veroordelen zonder gegronde reden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Eergisteren stond ik aan de pomp vooraan en er stond een pipo met machogedrag aan de pomp acter mij in de rij.
                  We hadden op het zelfde moment gedaan met tanken maar ik moest nog even datum en mijn km-stand noteren voor de log en ik wist al op voorhand dat de pipo achter mij het een groot probleem zou vinden om die extra pakweg +-20 seconden te moeten wachten. Meneer reed met een oude porche, en vond er niet beter op om met scheurende banden TUSSEN de twee pompen in er tussen te kruipen als teken van misnoegdheid en weg was em. Wie is dan dan zot?
                  Waarom ga je ervan uit dat hij niet kon wachten en het moeilijk zou hebben? Vooroordeel omdat hij met een bepaald merk van wagen reed?
                  Zou je hetzelfde gedacht hebben mocht deze mens er met dezelfde auto als de uwe gestaan hebben?
                  Trouwens kan jij moeilijk weten wat zijn reden van gehaastheid is, voor dezelfde prijs is dit een spoedarts dat dringend opgeroepen werd ... wie zal het zeggen (ook al is de kans klein)?
                  "Ik wist op voorhand" ... moeten we hierbij denken wat we ervan kunnen denken?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                    Vroeger waren het enkel de BMW rijders, nadien zijn er de Mercedessen gekomen, of misschien in omgekeerde volgorde en nu ook al de Audi's. Maar goed, dit zijn nu toevallig merken waar iedereen blijkbaar naar opkijkt, voor wat weet ik niet, misschien zit daar ook enige nijd in m.a.w. misgunst t.o.v. het bezit. Porsches, Ferrari's en andere gele bolides worden minder vermeld in het discours, gezien die dan meer weggelegd zijn voor de financiële toplaag. Mijn idee daarover, maar dat is uiteraard alles behalve zaligmakend.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #70
                      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Waarom ga je ervan uit dat hij niet kon wachten en het moeilijk zou hebben? Vooroordeel omdat hij met een bepaald merk van wagen reed?
                      Zou je hetzelfde gedacht hebben mocht deze mens er met dezelfde auto als de uwe gestaan hebben?
                      Trouwens kan jij moeilijk weten wat zijn reden van gehaastheid is, voor dezelfde prijs is dit een spoedarts dat dringend opgeroepen werd ... wie zal het zeggen (ook al is de kans klein)?
                      "Ik wist op voorhand" ... moeten we hierbij denken wat we ervan kunnen denken?
                      Dit was pesterij van de bovenste plank, hij moet dat logje niet bij de pomp invullen.
                      Heb ik gisteren ook al geschreven maar de mod heeft dat berichtje verwijderd.
                      Dit zal misschien ook verwijderd worden maar feit blijft dat xafke hier de bron van irritatie was en dat heel bewust wilde zijn.
                      Sommige mensen lijken te denken dat er niemand beroepsmatig op de weg zit en niets met tijdsdruk te maken hebben.
                      Valt nog mee dat xafke niet zijn lunch ging verorberen bij de pomp, de rest van de wereld wacht hier wel even op.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Dit was pesterij van de bovenste plank, hij moet dat logje niet bij de pomp invullen.
                        Heb ik gisteren ook al geschreven maar de mod heeft dat berichtje verwijderd.
                        Dit zal misschien ook verwijderd worden maar feit blijft dat xafke hier de bron van irritatie was en dat heel bewust wilde zijn.
                        Sommige mensen lijken te denken dat er niemand beroepsmatig op de weg zit en niets met tijdsdruk te maken hebben.
                        Valt nog mee dat xafke niet zijn lunch ging verorberen bij de pomp, de rest van de wereld wacht hier wel even op.
                        Ik ben het niet altijd met je eens, maar hier heb je 100% gelijk.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik ben het niet altijd met je eens, maar hier heb je 100% gelijk.
                          Hier nog één die akkoord is. Nog eentje en we kunnen met de kaarten spelen.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #73
                            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                            Welk kaartspel?
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Welk kaartspel?
                              Best strippoker, zodat er hier eens enkele "met de billen bloot gaan".

                              Comment


                              • #75
                                Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                                Eela, ben precies iets gemist en een paar van jullie ook.

                                Ik heb NIET met opzet mijn log ingevuld bij de pomp. Dat doe ik gewoon altijd en ik stond nu gewoon toevallig vooraan waardoor ik de man achter mij een paar seconden heb opgehouden. Maar ik zag aan de man zijn gedragingen dat hij het een probleem zou vinden, so what? Ik laat me niet opjagen door een pipo. Het leven bestaat uit wachten. Bij de tandarts, in de krantenwinkel, op cafe, bij de dokter,.... Maar aan de pomp kan het niet? DEUH!!

                                Zelfs al is em spoedarts, wat doet em dan als em zelf bij de tandarts is? Weglopen met de spuit nog tussen zijn tanden? Kom zeg.
                                Als em prioriteit wil dan moet hij zich verplaatsen in een prioritair voertuig zoals beschreven in de wet.
                                Trouwens, als em van dienst is, zou em dan niet beter op zijn werk zijn ipv te gaan tanken?

                                En wat dat log betreft ben ik daar niet alleen in. Ik zie af en toe mensen die met bedrijfsvoertuigen rijden een logje invullen aan de pomp. En als ik er dan toevallig achter sta dan maak ik daar geen probleem van. Als ze ondertussen nog heel de familie nog eten moeten geven dan vind ik het ook niet leuk. Ik zou dan gewoon achteruit rijden en tis ook opgelost.

                                Mijn vrouw klaagd ook over hetzelfde fenomeen aan de kassa bij het winkelen bv. Soms zijn mensen zo pucherig dat ze hun boodschappen nog boven op die van jou zouden zetten omdat ze denken van 1 seconde te winnen in afhandeling. Ze duwen letterlijk hun kar in jouw g@t.

                                Wij halen voor verschillende mensen (gehandicapte mensen, aleenstaande bejaarden en hulpbehoevenden die onder bewind staan) KOSTENLOOS boodschappen bij voor hun omdat die mensen de deur niet meer uit kunnen.
                                En aan de kassa is dat een kluwen omdat we per persoon een appart kasticket moeten hebben.
                                De reden is dat we dan via de bewindvoerder of de persoon in kwestie het bedrag van de aankopen terug krijgen natuurlijk.

                                Veel mensen die dan achter ons staan aan de kassa vinden dat niet leuk. Maarja, tzijn die dat enkel aan zichzelf denken.
                                Wij doen idd voor meerdere mensen die aankopen en dan ligt de band mooi vol. En dan kan je ervan denken wat je wil maar wij nemen gewoon virtueel de plaats van al die personen waarvoor we inkopen doen in. Dus als die mensen zelf zouden kunnen komen dan zouden die daar gewoon ook voor jou staan en waarschijnlijk nog meer tijd in beslag nemen.

                                Maar ook wij moeten aanschuiven net zoals een ander en maken daar geen probleem van. Regelmatig hebben wij ook het "ongeluk" dat er een paar voor ons staan met een overvolle kar.
                                So what? That's life.

                                Als je dat niet wil dan moet je komen op het openingsuur heh, dan ben je de eerste.

                                Mens en maatschappij is consensus en verdraagzaamheid. En op de openbare weg is dat niet anders.

                                Comment

                                Working...
                                X