Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben een voorbeeldige chauffeur

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

    De VAB (o.a.) wil het nog wat moeilijker maken om voorbeeldige chauffeur te zijn: voor hen mogen er enkele miljoenen verkeersborden bijkomen om, na afschaffing van de voorrang van rechts (wat zijn voorstaan), op ELKE kruising van een straat met een andere straat aan te geven hoe het daar zit qua voorrang.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #47
      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      De VAB (o.a.) wil het nog wat moeilijker maken om voorbeeldige chauffeur te zijn: voor hen mogen er enkele miljoenen verkeersborden bijkomen om, na afschaffing van de voorrang van rechts (wat zijn voorstaan), op ELKE kruising van een straat met een andere straat aan te geven hoe het daar zit qua voorrang.
      Dat ze voorrang van rechts afschaffen, vind ik heel goed. Levensgevaarlijk is dat.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #48
        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

        Bumperkleven, richtingaanwijzers, merknijd - komt allemaal geregeld terug. Maar wat ik hier nog niet zag passeren zijn de bejaarden. Autosnelweg oprijden aan 40/u. Preventief remmen als ze voorbijgestoken worden. In paniek stoppen in het midden van het kruispunt...

        Ik rijd overigens zelf met een 18 jaar oude 4x4. Die zit inderdaad hoog, niet omdat ik me beter voel dan de rest maar omdat ik heel geregeld op plaatsen kom waar een grote grondspeling nodig is. Met die wagen rijd ik tussen de vrachtwagens, 90 of 100km/u. 120 of meer doet hij ook nog, maar dat is dan gelijk bijna 2l verbruik meer, dat is het me niet waard.
        Raar maar waar, ik ben veel meer ontspannen achter het stuur nu.

        Ivm bumperklevers: op 5 jaar autobezit (wagen van mijn vrouw, normale middenklasser) al 4x een ongeval met een bumperklever die te laat remde. Dat zijn er 4 die vanaf nu afstand houden, de eerste zal waarschijnlijk nog altijd in revalidatie zijn (heeft 5 auto's total loss gereden, mijn echtgenote was de 6de in de rij en de enige die nog kon rijden).

        Comment


        • #49
          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Dat ze voorrang van rechts afschaffen, vind ik heel goed. Levensgevaarlijk is dat.
          Voor wie er weet mee om te gaan vind ik voorrrang van rechts juist veiliger, beste manier om de snelheid
          te beperken in woonwijken of stadskernen.

          Comment


          • #50
            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Voor wie er weet mee om te gaan vind ik voorrrang van rechts juist veiliger, beste manier om de snelheid
            te beperken in woonwijken of stadskernen.
            Volledig met jou akkoord Geert.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #51
              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Dat ze voorrang van rechts afschaffen, vind ik heel goed. Levensgevaarlijk is dat.
              Wat is daar levensgevaarlijk aan ? Je hoeft slechts één (1) regel te onthouden.
              En men kan hier en daar uitzonderingen toepassen (bv. aardeweg die op een drukke hoofdbaan uitkomt) en die dan duidelijk aanduiden.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #52
                Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Volledig met jou akkoord Geert.
                Probleem is dat ze hier veel te veel verschillende voorrangsregels gebruiken Robert,
                in Frankrijk bv. heb je dat probleem veel minder, veel Belgen weten trouwens zelfs
                niet dat het rechter vak van de periferik rond Parijs voorrang moet geven aan rechts.

                Comment


                • #53
                  Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  Ivm bumperklevers: op 5 jaar autobezit (wagen van mijn vrouw, normale middenklasser) al 4x een ongeval met een bumperklever die te laat remde. Dat zijn er 4 die vanaf nu afstand houden, de eerste zal waarschijnlijk nog altijd in revalidatie zijn (heeft 5 auto's total loss gereden, mijn echtgenote was de 6de in de rij en de enige die nog kon rijden).
                  Ik vrees ervoor. Zeker die laatste dan... als hij het de eerste 5 keer al niet heeft begrepen, dan is de kans klein dat hij het nu door heeft. Voor zo'n mensen zal de voorligger altijd de schuldige zijn en zal de wet verkeerd in elkaar zitten. Excuses in de trend van 'zo plots remmen, wie doet dat nu?' zijn dan vaak gehoord.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Wat is daar levensgevaarlijk aan ? Je hoeft slechts één (1) regel te onthouden.
                    En men kan hier en daar uitzonderingen toepassen (bv. aardeweg die op een drukke hoofdbaan uitkomt) en die dan duidelijk aanduiden.
                    Het gevaar is dat :
                    1 - Er veel gevallen zijn waar je voorrang moet verlenen aan een 'boerenwegje' dat maar breed genoeg is voor één auto, terwijl jij zelf op een baan rijdt met 2 brede vakken.
                    2 - Er veel te veel mensen zijn die hun 'voorrang van rechts' gewoon nemen zonder ook maar te kijken of er toevallig toch niemand van hun linkerkant komt

                    Heb nr. 1 & 2 al vaak samen meegemaakt : ik rij op de hoofdbaan en ik moet voorrang verlenen aan het verkeer dat uit het smalle baantje van rechts komt. Probleem is dat je onmogelijk kan zien wat voor verkeer er vanuit dat baantje op je afkomt omdat er op de hoek een huis staat met daarrond een dikke en hoge haag. Ik passeer daar af en toe en heb het al een paar keer meegemaakt dat er op een vijftigtal meter voor m'n neus plots een auto uit het niets opduikt en hem op de hoofdbaan schiet. Aan z'n snelheid te zien heeft die enkel vaart geminderd om de bocht te nemen en zeker niet om te kijken of er al dan niet verkeer uit de voor hem, linker richting kwam. Ondertussen ken ik die weg al goed en ik kom dus aan dat huis praktisch tot stilstand want dat is de enige manier om te zien of er verkeer van rechts komt...
                    Last edited by Kaneda; 29 januari 2015, 15:21.
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #55
                      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      al vaak samen meegemaakt : ik rij op de hoofdbaan en ik moet voorrang verlenen aan het verkeer dat uit het smalle baantje van rechts komt.
                      Dan rij je op GEEN hoofdweg Kaneda, maar in een voorrang van rechts zone.
                      Gebuisd als voorbeeldige chauffeur dus.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dan rij je op GEEN hoofdweg Kaneda, maar in een voorrang van rechts zone.
                        Ja, misschien, maar 't is compleet onlogisch, en dus gevaarlijk.

                        Enfin, wat mij betreft mogen ze alles hervormen en ons links laten rijden zoals in de UK. 'k Vind dat veel 'natuurlijker'. Wij gaan regelmatig naar de UK op familiebezoek en wanneer we terug op het 'vasteland' zijn, moet ik toch even een knopje omdraaien, kwestie van het natuurlijke gevoel weer overboord te gooien.
                        En neen, daar is GEEN voorrang van links...

                        Denk dat Napoleon daar iets mee te maken heeft dat wij nu rechts rijden. Reden de koetsiers vroeger ook niet links zodat ze elkaar de hand konden schudden bij het voorbijrijden ?
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #57
                          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Ja, misschien, maar 't is compleet onlogisch, en dus gevaarlijk.

                          Enfin, wat mij betreft mogen ze alles hervormen en ons links laten rijden zoals in de UK. 'k Vind dat veel 'natuurlijker'. Wij gaan regelmatig naar de UK op familiebezoek en wanneer we terug op het 'vasteland' zijn, moet ik toch even een knopje omdraaien, kwestie van het natuurlijke gevoel weer overboord te gooien.
                          En neen, daar is GEEN voorrang van links...

                          Denk dat Napoleon daar iets mee te maken heeft dat wij nu rechts rijden. Reden de koetsiers vroeger ook niet links zodat ze elkaar de hand konden schudden bij het voorbijrijden ?
                          Geen ervaring met UK, maar wel reeds in totaal een 15.000 Km links gereden in Zuid-Afrika Kaneda.
                          Voordelen aan links rijden zie ik er niet echt in.
                          Wat wel goed is, weet niet hoe het zit in UK maar daar zijn bijna alle woonwijken
                          voorzien van STOP straten, iedereen moet dus aan ieder kruispunt of T stoppen, eenmaal
                          dat je dat gewoon bent is dat eigenlijk super veilig vind ik persoonlijk.
                          Last edited by Guest42; 29 januari 2015, 15:49.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

                            Eergisteren stond ik aan de pomp vooraan en er stond een pipo met machogedrag aan de pomp acter mij in de rij.
                            We hadden op het zelfde moment gedaan met tanken maar ik moest nog even datum en mijn km-stand noteren voor de log en ik wist al op voorhand dat de pipo achter mij het een groot probleem zou vinden om die extra pakweg +-20 seconden te moeten wachten. Meneer reed met een oude porche, en vond er niet beter op om met scheurende banden TUSSEN de twee pompen in er tussen te kruipen als teken van misnoegdheid en weg was em. Wie is dan dan zot?
                            Goed gedaan!
                            Dat zal ze leren!
                            Als iedereen dat soort dingen zou doen zou het er een stuk leuker op worden in het verkeer.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Geen ervaring met UK, maar wel reeds in totaal een 15.000 Km links gereden in Zuid-Afrika Kaneda.
                              Voordelen aan links rijden zie ik er niet echt in.
                              Wat wel goed is, weet niet hoe het zit in UK maar daar zijn bijna alle woonwijken
                              voorzien van STOP straten, iedereen moet dus aan ieder kruispunt of T stoppen, eenmaal
                              dat je dat gewoon bent is dat eigenlijk super veilig vind ik persoonlijk.
                              Ik heb de "ervaring" met links rijden tijdens een tiental Ierland en Wales reizen. Naar Ierland gingen we met het vliegtuig en huurden er een auto, en ik moet toegeven dat het dan met het stuur rechts wel aangenaam rijden is. Maar of er nu voordelen aan zijn... die heb ik alleszins niet ondervonden.
                              Op ronde punten met twee rijvakken aldaar doe ik wel altijd iets verkeerd en ik weet nog steeds niet wat. Maar dat ik iets verkeerd is wel zeker, dat hoor ik aan het getoeter vooral wanneer je met een huurwagen rijdt, met een Belgische nummerplaat hebben wij het niet, misschien dat zij die achterop komen dan al denken... oei eentje van het vasteland, oppassen dan maar .

                              Naar Wales gingen we telkens met de eigen wagen en dat was heel wat minder aangenaam rijden.
                              Last edited by Guest17; 29 januari 2015, 15:57.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Voordelen aan links rijden zie ik er niet echt in.
                                Ik herinner mij dat ik de eerste keer links reed in de UK, en dat was met een huurwagen (dus stuur rechts en schakelpook links). Geen seconde moeilijkheden gehad om me aan te passen. Veel mensen hadden me nochtans gewaarschuwd dat het dagen zou duren voor ik het beetje onder de knie zou hebben. Mis dus. 't Zal wel aan mij liggen
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X