Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben een voorbeeldige chauffeur

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

    Tja, iedereen vindt van zichzelf dat hij/zij een heel goede chauffeur is.

    Ik maak ook fouten, en durf ook te lang op het middenvak te blijven hangen. Als ik in de fout ga, dan steek ik het op de auto.

    Comment


    • #32
      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

      Op het rechtervak vind je vrachtwagens tegen 90km/u en auto's tegen net iets minder dan 120 km/u (aaarggh). Continu op het rechtervak blijven is dus frustrerend, want zelfs al rij je tegen de voorgeschreven 120 km/u, dan nog moet je constant inhalen, zelfs al zij er geen vrachtwagens in de buurt.

      Ander scenario : dan bol je rustig verder tegen 120 op het rechtervak, begin je een voorligger die 117 rijdt, te naderen en zie je in je spiegel er één afkomen op het tweede vak, die weliswaar sneller rijdt dan jij, maar niet snel genoeg om je in te halen nog vóór jij je voorligger hebt bereikt. Bovendien blijven ze dan net te lang ter hoogte van je linker achterzijde rijden, wat maakt dat ze té dicht zitten om jou veilig je voorligger te laten inhalen, maar niet ver genoeg om zowel jou als je voorligger in te halen. Gevolg : jij mag op je remmen gaan staan om die op het tweede vak te laten voorbijstomen tegen 125 km/u.
      Je zou voor minder op het middenvak blijven rijden...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #33
        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Op het rechtervak vind je vrachtwagens tegen 90km/u en auto's tegen net iets minder dan 120 km/u (aaarggh). Continu op het rechtervak blijven is dus frustrerend, want zelfs al rij je tegen de voorgeschreven 120 km/u, dan nog moet je constant inhalen, zelfs al zij er geen vrachtwagens in de buurt.

        Ander scenario : dan bol je rustig verder tegen 120 op het rechtervak, begin je een voorligger die 117 rijdt, te naderen en zie je in je spiegel er één afkomen op het tweede vak, die weliswaar sneller rijdt dan jij, maar niet snel genoeg om je in te halen nog vóór jij je voorligger hebt bereikt. Bovendien blijven ze dan net te lang ter hoogte van je linker achterzijde rijden, wat maakt dat ze té dicht zitten om jou veilig je voorligger te laten inhalen, maar niet ver genoeg om zowel jou als je voorligger in te halen. Gevolg : jij mag op je remmen gaan staan om die op het tweede vak te laten voorbijstomen tegen 125 km/u.
        Je zou voor minder op het middenvak blijven rijden...
        Voor uw eerste scenario, dat is nu eenmaal het verkeer he
        Even frustrerend als 10auto's door het groene licht zien geraken, en net jij staat voor het oranje/rood omdat die voor jou net te traag was...

        Voor uw ander scenario, je kan ook even gas bijgeven en zo veilig inhalen.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #34
          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

          Volgens Het Nieuwsblad: 'Belgen rijden record aan boetes bij elkaar'. Daar zijn de boetes die de Belgische 'voorbeeldige' rijders in Nederland opgelegd krijgen niet eens mee geteld.
          Ik bent benieuwt welk merk auto daarin het hoogste scoort. Overigens, in Nederland zijn de door de Staatskas ontvangen boetes meer dan het dubbelen als in België.

          Comment


          • #35
            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Ik bent benieuwt welk merk auto daarin het hoogste scoort.
            Je bedoelt dan allicht proportioneel en berekend volgens hun aantal, want ik zie bijvoorbeeld Aston Martin geen hoge score te halen...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #36
              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Volgens Het Nieuwsblad: 'Belgen rijden record aan boetes bij elkaar'. Daar zijn de boetes die de Belgische 'voorbeeldige' rijders in Nederland opgelegd krijgen niet eens mee geteld.
              Ik bent benieuwt welk merk auto daarin het hoogste scoort. Overigens, in Nederland zijn de door de Staatskas ontvangen boetes meer dan het dubbelen als in België.
              vergeet niet dat dit record te maken heeft met het feit dat men NU eindelijk eens onbetaalde boetes heeft geïnd via directe afhoudingen langs de directe belastingen hé. Dat vertekend een beetje het beeld met het verleden.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Overigens, in Nederland zijn de door de Staatskas ontvangen boetes meer dan het dubbelen als in België.
                Meer dan het dubbele in aantal of totale som?

                Comment


                • #38
                  Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                  In elk geval zijn er in Belgie heel wat plaatsen waar het rechterbaanvak erg beschadigd is.
                  Rijd niet echt vlot.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                    Excuses legio om toch maar niet rechts te moeten rijden, als die baan zo slecht is, wel dan is het aannemelijk, rijden de trucks met nog geen km tussenafstand ook, maar de rest .....
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #40
                      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Er zijn er ook enorm veel die hun richtingaanwijzers wel gebruiken, maar pas wanneer ze al aan het indraaien zijn. Even gevaarlijk als ze niet gebruiken...
                      Anderzijds zijn er dan ook die ze al een kilometer op voorhand aanzetten, of die kilometers aan een stuk blijven rijden met richtingaanwijzers aan...
                      Juist een klein eindje achter een madamke gereden met een range rover, dus geen Mercedes of BMW, of.....of....
                      We vertrokken op dezelfde parking, en het begon al met het aandoen van haar gordel.
                      Ze had blijkbaar geen tijd gehad toen ze nog stilsond, want het moest terwijl ze al aan het rijden was.
                      Ze moest zich in een aantal rare bochten wringen om die gordel toch maar aan te krijgen.
                      Continu druk aan het telefoneren, vier keer van richting veranderd zonder de richtingaanwijzers te gebruiken.
                      Kan moeilijk anders hé, want ze heeft maar twee handen .

                      Ik moet wel toegeven, ze heeft geen enkele keer aan bumperkleven gedaan.
                      Last edited by Guest17; 28 januari 2015, 16:56.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                        Mijn inziens is het besturen van een wagen een zaak van bekwaamheid en gezond verstand. In c bestuur je een machine en ben je dus machinist (klinkt raar maar het is zo)

                        Veel mensen beseffen niet goed hoe snel een foutje wel niet gemaakt is. Ook ik maak wel eens een foutje (80 in een zone 70 en zo van die domme dingen) maar ik bestuur mijn wagen wel met gevoel van verantwoordelijkheid tov mezelf, mijn passagiers en anderen die deelnemen aan het verkeer.

                        Ik stoor me niet veel aan bumperklevers, ik straf ze wel door te vertragen.
                        Meestal snappen ze het dan wel snel dat hun gedrag niet de norm is.

                        Eergisteren stond ik aan de pomp vooraan en er stond een pipo met machogedrag aan de pomp acter mij in de rij.
                        We hadden op het zelfde moment gedaan met tanken maar ik moest nog even datum en mijn km-stand noteren voor de log en ik wist al op voorhand dat de pipo achter mij het een groot probleem zou vinden om die extra pakweg +-20 seconden te moeten wachten. Meneer reed met een oude porche, en vond er niet beter op om met scheurende banden TUSSEN de twee pompen in er tussen te kruipen als teken van misnoegdheid en weg was em. Wie is dan dan zot?

                        Jammer genoeg heb je pipos die er de kantjes af lopen en die kiezen dan meestal voor wagens die "sportief" imago hebben. BMW is daar zeker ook niet onschuldig in.
                        Het is zelfs zo dat het motergeluid bij bepaalde modellen kunstmatig versterkt word via de luidsprekers van de wagen !!! https://www.youtube.com/watch?v=tM0xLja4Rt4
                        Dus het zit een beetje in het koppeke. Het is een machoprobleem. Maar daar heb ik geen last van.

                        Ik denk dat we het ook een beetje in de tijdsgeest moeten bekijken. 20 jaar geleden was politie niet zo streng als het nu is en reden we met zen allen veel sneller.
                        Met jammer genoeg veel zwaar ongevallen tot gevolg.

                        Wat het middenvakrijden betreft snap ik het niet goed dat anderen zich daar zo aan kunnen storen als je zelf al 120 rijd. Als er niet veel tussenruimte is op het eerste vak dan blijf ik soms hangen op het tweede vak omdat in en uitvoegen meer risicos inhoud dan veilig in mijn kotteke te blijven. Trouwens ik herhaal: ik rijd al 120 !! Voor de slimme die het nog niet doorhebben is dat wel de maximaal toegelaten snelheid. Hoe kan ik dan in jouw weg rijden? Of was je van plan pas bij 150 kontent te zijn? Trouwens er is nog het derde vak ook heh. Maar ik ga ook niet onredelijk zijn. Als er voldoende ruimte is op het eerste vak zal ik toch naar daar invoegen. En zoals al gezegd. Het is niet heel veilig om uit dat eerste vak te geraken als het daar vol kamions rijd.

                        Maar wat mij meeste stoord in het verkeer is gebruik van alcohol of drugs. Een machine besturen met het zot in de kop doe je niet!
                        En daar plakt geen merk op. Daar zijn het veelal bestuurders van rijpere leeftijd die verstand ontbreken blijkbaar en niet op een pintje kijken.
                        Jammer genoeg wordt dit maatschappelijk wel aanvaard: ooooch pak nog een pintje....

                        Ook bij de lichte vracht zitten wel wat pipos tussen. Meestal bouwvakkers die van de werf komen en eigenlijk niet bewust zijn welk gevaar ze opleveren door onaangepast gedrag.
                        Gelukkig zijn ze niet in de meerderheid. Soms ook onder druk van hun werkgever om snel snel snel naar een klant te gaan of zo...

                        En dan de vrachtwagens ook nog. Ook daar zitten van die plezante tussen die je van de weg zouden rijden. Dagelijks moet ik een drukke ring op en meestal kan ik invoegen VOOR een vrachtwagen, ik bedank dan ook even voor het gebaar. Maar gelukkig met uitzondering zitten er ook daar tussen die nog liever in je gat rijden dan je er tussen te laten ook al staat het verkeer er bijna stil.

                        Maar iets waar we ons bijna allemaal nog aan zondigen is het te snel rijden bij zware regenval of mist. We schatten dat gevaar veel te laag in.
                        We denken dat de wagen op rails loopt en niet van de weg kan geraken maar in werkelijkheid zou je verschieten hoe gemakkelijk een wagen wel niet kan gaan slippen.

                        In conclusie denk ik dat je niet zomaar kan stellen dat een merk van een wagen een onverstandige bestuurder aanduid. En zit hooguit een lichte trend in, dat zal wel kloppen voor 1 specifieke groep maar zoals al gezegd zijn er veel vormen van wegmisbruik die niet te linken zijn aan een merk van wagen. Het is het gezond verstand die bij somigen ontbreekt.

                        Mijn moto is: als we allemaal gewoon een beetje redelijk zijn, ons verstand gebruiken en wat respect voor elkaar hebben dan zijn er niet veel problemen te verwachten.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Continu druk aan het telefoneren, vier keer van richting veranderd zonder de richtingaanwijzers te gebruiken.
                          Kan moeilijk anders hé, want ze heeft maar twee handen .

                          1 hand om te bellen en 1 hand om de RAW te gebruiken, dus kan wel anders

                          Ach ik bel ook soms achter het stuur,
                          soms rijd ik zelfs eens te snel,
                          soms haal ik iemand in over een volle lijn,
                          en soms dan rijd ik meer als 10% te traag,
                          soms, dan sta ik langer geparkeerd als dat mag,
                          en soms, dan ben ik zelfs een andere CD aan het insteken tijdens het rijden...
                          Soms lijk ik net een mens die fouten maakt...
                          Maar op een forum ga ik altijd pretenderen dat ik de betere chauffeur ben die nooit iets als bovenstaande doet
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                            Ik reed vroeger zoveel mogelijk op het rechtervak. Dat heb ik afgeschaft.
                            Hier op de E40 Luik-Brussel valt het extreem op.
                            Een vb.;
                            Ik rij op het rechtervak aan 110 km/u, een stuk voor mij rijd een camion aan 90 km/u.
                            Ik zie in mijn spiegels iemand op het middenvak redelijk snel naderen en die ziet dat ik ga moeten afremmen als hij me kan blokkeren dat ik naar het middenvak kom.
                            Die zie je dus soms letterlijk van 150 km/u naar mijn 110 km/u vertragen om me te kunnen blokkeren dat ik moet afremmen naar 90.
                            Dus van racen om u in te halen naar een slakkengangetje in het u voorbijsteken.
                            Het gebeurt natuurlijk ook met minder extreme snelheidsverschillen maar je voelt ze letterlijk afremmen of gas lossen om u te kunnen blokkeren.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                              Ach, zo'n enquetes zijn op niets dan vooroordelen gebaseerd. Ik kom dagelijks sympathieke BMW of Audi chauffeurs tegen die een gaatje laten in de file als ik van rijstrook wil veranderen, net zoals er af en toe agressieve Volvo/Opel bestuurders aan mijn bumper kleven

                              Wat mij wel opvalt is dat Porsche Panamera bestuurders wel vaker dan niet arrogante eikels zijn. ()

                              Je hebt eigenlijk 2 categorieën hé:
                              - mensen die gevaarlijk rijden omdat ze de regels niet goed kennen, omdat ze gemakzuchtig zijn of schrik hebben.
                              - mensen die gevaarlijk zijn omdat ze de drang voelen om agressief te rijden.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                Je hebt eigenlijk 2 categorieën hé:
                                - mensen die gevaarlijk rijden omdat ze de regels niet goed kennen, omdat ze gemakzuchtig zijn of schrik hebben.
                                - mensen die gevaarlijk zijn omdat ze de drang voelen om agressief te rijden.
                                .. en denken hun wagen als wapen te moeten hanteren.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X