Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koude douche

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Koude douche

    Ik kan Nete wel ergens volgen in zijn redenering
    je koopt een Smart TV toch ook voor de mogelijkheden die erop zitten?
    dus dan zouden die mogelijkheden ook degelijk moeten werken
    als je een auto koopt verwacht je toch ook dat alle dingen erop werken?

    Comment


    • #62
      Re: Koude douche

      Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      Ik kan Nete wel ergens volgen in zijn redenering
      je koopt een Smart TV toch ook voor de mogelijkheden die erop zitten?
      dus dan zouden die mogelijkheden ook degelijk moeten werken
      als je een auto koopt verwacht je toch ook dat alle dingen erop werken?
      De TV die wij kochten moest een prima beeld hebben en een dito geluid produceren... en dat wer er nog allerlei andere snufjes zouden mee kunnen... interesseert ons eigenlijk niet.
      Wij hebben dus louter gekocht om TV te kijken, voor andere zaken gebruiken wij andere toestellen . Maar als je een prima beeld wil, dan zitten daar automatisch een heleboel snufjes aan gekoppeld !?!
      Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die alle mogelijkheden die zo'n TV biedt eens willen uitproberen, al is het maar uit nieuwsgierigheid, maar dat is niet aan ons besteed.

      Zo ook bij een wagen. De laatste die wij kochten was van een bepaald type omdat daar zaken bij inbegrepen waren die wij absoluut wilden.
      Dat daar dan ook een gesofisticeerde radio/CD/wat weet ik nog meer in zat, interesseerde ons geen bal, omdat er nooit of te nimmer muziek op staat wanneer wij met de wagen rijden.
      Toen ik vroeg aan de verkoper om dat geheel er uit te laten en ons een korting te geven in de plaats hoorde hij het precies donderen in Keulen.
      Want die radio vormt één geheel met de boordcomputer en de GPS...
      Maar het is toch niet omdat je bvb. een elektronische airco wilt, dat ze daar automatisch een muziekinstallatie met 10 luidsprekers moeten aan koppelen !?!?
      Ik krijg de kriebels van die extra paketten die ze heden ten dage in wagens stoppen, laat de mensen kiezen wat ze écht willen.

      Comment


      • #63
        Re: Koude douche

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        De TV die wij kochten moest een prima beeld hebben en een dito geluid produceren... en dat wer er nog allerlei andere snufjes zouden mee kunnen... interesseert ons eigenlijk niet.
        Wij hebben dus louter gekocht om TV te kijken, voor andere zaken gebruiken wij andere toestellen . Maar als je een prima beeld wil, dan zitten daar automatisch een heleboel snufjes aan gekoppeld !?!
        Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die alle mogelijkheden die zo'n TV biedt eens willen uitproberen, al is het maar uit nieuwsgierigheid, maar dat is niet aan ons besteed.

        Zo ook bij een wagen. De laatste die wij kochten was van een bepaald type omdat daar zaken bij inbegrepen waren die wij absoluut wilden.
        Dat daar dan ook een gesofisticeerde radio/CD/wat weet ik nog meer in zat, interesseerde ons geen bal, omdat er nooit of te nimmer muziek op staat wanneer wij met de wagen rijden.
        Toen ik vroeg aan de verkoper om dat geheel er uit te laten en ons een korting te geven in de plaats hoorde hij het precies donderen in Keulen.
        Want die radio vormt één geheel met de boordcomputer en de GPS...
        Maar het is toch niet omdat je bvb. een elektronische airco wilt, dat ze daar automatisch een muziekinstallatie met 10 luidsprekers moeten aan koppelen !?!?
        Ik krijg de kriebels van die extra paketten die ze heden ten dage in wagens stoppen, laat de mensen kiezen wat ze écht willen.
        Het grote verschil is dat die extra snufjes en paketten op een auto wel degelijk werken
        dat kan men dikwijls niet zeggen over die snufjes van een zogenaamde Smart TV, die eigenlijk niet uiteindelijk niet zo smart blijken te zijn
        dat men dan die snufjes eraf laten en er automatisch een nas bij leveren hé,als die toch uiteindelijk de oplossing blijkt te zijn
        dat is mijn mening erover

        Comment


        • #64
          Re: Koude douche

          Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          Het grote verschil is dat die extra snufjes en paketten op een auto wel degelijk werken
          dat kan men dikwijls niet zeggen over die snufjes van een zogenaamde Smart TV, die eigenlijk niet uiteindelijk niet zo smart blijken te zijn
          Er is een verschil tussen "niet werken" en "niet werkend krijgen". Het eerste ligt aan de fabrikant (en wees maar zeker dat bij grote merken opgelost geraakt of zeer breed over internet uitgespreid wordt), het tweede is PEBKAC.

          Onze Samsung werkt perfect geïntegreerd in het netwerk. Externe HD/stick gebruik ik niet maar TV, allerhande media op PCs en NAS spelen perfect. Ik heb nog niets gevonden dat dat niet werkt zoals voorzien. Net als alle apparaten in het netwerk heeft de TV een vast IP, en kan hij wel/niet op internet wanneer ik dat wil.
          BTW, extern keyboard/muis werkt ook probleemloos.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #65
            Re: Koude douche

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            het tweede is PEBKAC.
            Gelukkig ook een hele hoop geargumenteerde antwoorden gekregen ipv onzin.

            Ongeveer alles werkt nu (uitgenomen TV anywhere waar ik nergens een letter info over vind). Maar de manier waarop: (Stick MOET 64GB zijn opdat de TV exFAT "verstaat"), terwijl een USB HD dan zelfs in NTFS gelezen wordt. Als je op zo'n "loterij" niet ietwat kritisch mag zijn....
            Last edited by nete; 2 januari 2015, 08:48.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #66
              Re: Koude douche

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              en wees maar zeker dat bij grote merken opgelost geraakt of zeer breed over internet uitgespreid wordt
              Daar ben ik niet zo zeker van.
              Paar weken geleden bij een kennis geweest, zijn internet op PC was weg, wireless USB stick was kapot (stond nochtans als prima werkend aangeduid in Configuratie, dus wel eventjes zoeken). Wireless netwerkkaartje geplaatst (is desktop) en toen ik zijn Telenetsleutel ging opschrijven van op de modem zie ik dat hij een nieuwe Sony TV heeft. (modem staat op 50 cm van de TV). Mijn bevindingen even verteld en dan eens gekeken naar zijn instellingen: TV was helemaal NIET op internet aangesloten. Netwerkkabeltje geplaatst en het was opgelost.
              Conclusie: als er 2 % van de Smart TV's als Smart TV geconfigureerd staan zal het veel zijn denk ik. Met dank aan het ingewikkeld gedoe.
              In 2015 zou ik verwachten, dat bv., als je zo'n TV de eerste keer opstart, hij als eerste melding tenminste al zou geven "wireless netwerk gevonden wil je verbinden" ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #67
                Re: Koude douche

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Gelukkig ook een hele hoop geargumenteerde antwoorden gekregen ipv onzin.

                Ongeveer alles werkt nu (uitgenomen TV anywhere waar ik nergens een letter info over vind). Maar de manier waarop: (Stick moet 64GB zijn opdat de TV exFAT "verstaat"), terwijl een USB HD dan zelfs in NTFS gelezen wordt. Als je op zo'n "loterij" niet ietwat kritisch mag zijn....
                Hier op onze panasonic werken 32 en 64 GB (USB3) sticks ook perfect als deze in NTFS geformatteerd zijn.

                Probleem is dat sommige mensen nog steeds denken dat alles op elkaar afgestemd is, computer, tv, tablet enz.
                Veel is mogelijk, maar niet alles en het zit ook soms ver weg gestoken.
                Ipad bv. is een formidabel ding, maar voor wie denkt er RAW bestanden op te bewaren...... vergeet het.

                Comment


                • #68
                  Re: Koude douche

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  TV was helemaal NIET op internet aangesloten. Netwerkkabeltje geplaatst en het was opgelost.
                  Conclusie: als er 2 % van de Smart TV's als Smart TV geconfigureerd staan zal het veel zijn denk ik. Met dank aan het ingewikkeld gedoe.
                  Eigenlijk bevestig je gewoon wat ik schreef. Die TV werkt probleemloos aangezien het aansluiten direct werkte. Wie een smart TV koopt en hem niet op internet (of beter, een netwerk) aansluit weet niet wat hij mist.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  In 2015 zou ik verwachten, dat bv., als je zo'n TV de eerste keer opstart, hij als eerste melding tenminste al zou geven "wireless netwerk gevonden wil je verbinden" ?
                  Ik verwacht dat ik de instelling kan aanpassen en dat WiFi standaard UIT staat. Out of the box verwacht ik een "dumb" TV waarvan ik de smart onderdelen zelf kan aan/uit zetten en configureren. Aangezien al die spullen ook "naar huis bellen" met stats over het gebruik er van wil ik ook controle zodat ze dat niet (kunnen) doen.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #69
                    Re: Koude douche

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Ik verwacht dat ik de instelling kan aanpassen en dat WiFi standaard UIT staat.
                    Klopt, met uw computerkennis, maar voor die 98 andere procent zou het misschien beter wél standaard AAN staan.
                    Want die 98% worden zodanig om de oren geslagen met "wifi" dat ze er niet zouden aan denken om een kabeltje van een halve meter te plaatsen. Maar ze zouden wel een hint krijgen dat je zo'n TV aan internet kan hangen.
                    Ik ken wel iets van computer maar probeer me hier neutraal op te stellen met mijn argumenten. Ik zal dus ook nooit kwistig met PEBKAC staan zwaaien....
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #70
                      Re: Koude douche

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Hier op onze panasonic werken 32 en 64 GB (USB3) sticks ook perfect als deze in NTFS geformatteerd zijn.
                      Val nu om zeg... Zelfs een 16GB USB Stick werkt in NTFS. Laat nu juist de term NTFS nergens te bespeuren zijn in de 280 pagina 's dikke manual...
                      Maar SD doet het dan weer enkel in FAT32.... (nog geen 64GB SD getest, wegens niet in mijn bezit).
                      Was alles maar zo logisch.
                      Toch al één en ander opgestoken in dit topic (en dat was ook wel de bedoeling).
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #71
                        Re: Koude douche

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Val nu om zeg... Zelfs een 16GB USB Stick werkt in NTFS.
                        Zo zie je maar dat het niet altijd aan de TV ligt.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #72
                          Re: Koude douche

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Zo zie je maar dat het niet altijd aan de TV ligt.
                          Soms ligt het ook aan de videobestanden.
                          XAVC S bestanden van Sony willen alleen maar met exFAt werken wegens de 50Mbs.
                          exFAT is het bestandssysteem dat gebruikt wordt door o.a. microSDXC-geheugenkaarten.
                          Dat ligt dus ook niet aan de TV.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #73
                            Re: Koude douche

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Toch al één en ander opgestoken in dit topic (en dat was ook wel de bedoeling).
                            Daarom dat het altijd nuttig kan zijn om een topic te starten met: "Kan iemand me raad geven, ik geraak er zelf niet uit" in plaats van te beginnen met een klaagtopic.
                            Uiteindelijk kom je altijd veel verder met raad dan met klagen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #74
                              Re: Koude douche

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Daarom dat het altijd nuttig kan zijn om een topic te starten met: "Kan iemand me raad geven, ik geraak er zelf niet uit" in plaats van te beginnen met een klaagtopic.
                              Uiteindelijk kom je altijd veel verder met raad dan met klagen.
                              Nog altijd 2 dingen waar ik niet uit geraak:

                              1) TV Anywhere, daar vind ik nergens iets van terug in de handleiding.
                              2) Opnemen op een USB HD: alles mooi geconfigureerd volgens de manual, harde schijf 2TB geformatteerd via de TV omdat het zo hoort. Resultaat als ik op de rode knop van "record" duw: "Functie niet beschikbaar".

                              Dus : prima beeld, prima klank, maar een kleine ramp om al die verborgen naalden in al die hooibergen te zoeken, voor mij 2015 onwaardig.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #75
                                Re: Koude douche

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Nog altijd 2 dingen waar ik niet uit geraak:

                                1) TV Anywhere, daar vind ik nergens iets van terug in de handleiding.
                                2) Opnemen op een USB HD: alles mooi geconfigureerd volgens de manual, harde schijf 2TB geformatteerd via de TV omdat het zo hoort. Resultaat als ik op de rode knop van "record" duw: "Functie niet beschikbaar".

                                Dus : prima beeld, prima klank, maar een kleine ramp om al die verborgen naalden in al die hooibergen te zoeken, voor mij 2015 onwaardig.
                                Alles precies gevolgd wat de handleiding zegt ?
                                Zie blz. 112 en 113.

                                Welke rode knop?

                                PS. Analoog bijv. kan je niet opnemen op USB HDD
                                Last edited by theokus; 2 januari 2015, 18:21.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X