Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koude douche

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Koude douche

    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    bij mijn weten is FAT in al zijn varianten intelectueel eigendom van Microsoft (and friends).
    Ja hebt gelijk van die 4GB grens, ik dacht dat het 2Gig was.
    Heldere uitleg, behalve dan nog dit: zou MS dan méér geld eisen als de TV ook voor kleinere dan 64GB sticks of SD exFAT ondersteuning zou voorzien ? Dus misschien kassa voor 2GB exemplaren, terug kassa voor 4GB, voor 8GB, voor 16 en 32 GB ?
    Panasonic ondersteunt in elk geval enkel FAT, FAT32 en gek genoeg enkel voor 64GB Flash geheugen exFAT.
    Want enkel voor 64GB exemplaren zou het kunnen (nog niet getest). En voor HD's via de USB poort lukt het ook. Zo'n HD mag zelfs NTFS zijn !

    Ik zou verwachten dat een USB toetsenbord het virtuele screen exemplaar zou overrulen, of is dat niet zo ? Dat zou het invullen van een naam of zo toch oneindig veel sneller maken. Het is uiteraard niet de bedoeling om de TV als PC te gaan gebruiken.
    Last edited by nete; 28 december 2014, 08:00.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #47
      Re: Koude douche

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      En nee Verseg, er is niks gewijzigd, TV is via kabel verbonden aan router,Laptop draadloos, en er is niet "geprutst"....., want ik hoor je al afkomen.
      PC of HD in sleep mode gegaan?
      Last edited by VerSeg; 27 december 2014, 23:38.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: Koude douche

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        PC of HD in sleep mode gegaan?
        's Avonds PC en TV uitgezet, 's anderendaags beiden terug aangezet. Als dat al niet zou mogen voor een netwerk... TV netwerksettings staan op "automatisch".
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #49
          Re: Koude douche

          Pfffff...... Ik word daar zo moe van

          Ik heb hier de iMac gewoon verbonden met een HDMI kabel en speel alles af via VLC.
          Klaar. Het enige wat ik moet doen is even het geluid naar de HDMI overzetten.

          PS: Heb je het 4K kanaal al eens bekeken, prachtige beelden.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #50
            Re: Koude douche

            niet nodig.
            Last edited by theokus; 29 december 2014, 15:59.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #51
              Re: Koude douche

              Wat ze vertellen klopt dus: een 64GB USB stick aangeschaft en die geformatteerd in exFAT. Werkt prima. Maakte het enkel nog onbegrijpelijker waarom je dan geen kleinere sticks in exFAT aan de praat krijgt.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #52
                Re: Koude douche

                Voor netwerkinstelling kan je gewoon kiezen uit vast of automatisch (dhcp) adres.
                Elk heeft zo zijn voordelen. Mijn PanaTv heb ik op vast ip gezet en dat verspingt niet als ik de tv volledig uitschakel via de knop aan de achterkant.

                Als je daar teveel problemen mee hebt dan gewoon eens support aanschrijven van panasonic en dan komt er wel na een paar weken een firmwareupdate.

                Vreemd dat kleintjes niet onder exfat lukken. volgens de specificaties kan exfat volumes aan van 7MB tot 256TB http://support.microsoft.com/KB/140365

                Comment


                • #53
                  Re: Koude douche

                  ExFat is ontworpen met de beperking van NTFS in het achterhoofd, de adresseringsruimte voor partities groter dan 2TB was op in dit bestandssysteem.
                  Bovendien wilde men met ExFat een bestandssysteem ontwerpen dat ook op flash-gebaseerde opslag (USB sticks en SSD's) goed zou werken zonder een onnodige aanslag te plegen op de elektronica.

                  Door de wezenlijk anders werkende opslagverwerking (zowel lezen en schrijven) van SSD's/USB sticks ten opzichte van conventionele harde schijven werkte het concept dat veel besturingssystemen (zeker niet alleen Windows) gebruikten voor het bepalen van blokruimte op de schijf middels het partitioneringssysteem (FAT16 en FAT32 waren in dit opzicht nog het meest economisch ten opzichte van NTFS) averechts op de levensduur van een SSD of USB stick.

                  ExFat, FAT8, FAT16, FAT32 en NTFS zijn allemaal ontworpen door Microsoft (NTFS is daar misschien wel het duidelijkste voorbeeld van: NT File System, is de volledige afkorting van NTFS).

                  ExFat is trouwens een bestandssysteem dat (zoals je zelf al aangeeft) in weze elke gewenste volumegrootte aankan, maar op Flash-based opslagmedia die als FAT32 aangeleverd zijn vaak wel expliciet ondersteund moet zijn (de controller moet het aankunnen).
                  Dat dit dus niet lukt met kleinere USB Sticks is dus mogelijk niet zo gek.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Koude douche

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
                    ExFat is trouwens een bestandssysteem dat (zoals je zelf al aangeeft) in weze elke gewenste volumegrootte aankan, maar op Flash-based opslagmedia die als FAT32 aangeleverd zijn vaak wel expliciet ondersteund moet zijn (de controller moet het aankunnen).
                    Dat dit dus niet lukt met kleinere USB Sticks is dus mogelijk niet zo gek.
                    Hier ben ik niet mee: ik formatteer een 16GB USB stick in exFAT, plaats er een 6GB en een 3GB videobestand op en dat werkt perfect op de PC maar wordt niet herkend in de TV. Heeft dus volgens mij niet met de controller van de stick te maken maar met één of andere idiote ingebouwde beperking van Panasonic zelf.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #55
                      Re: Koude douche

                      De meeste TV's werken met de een of andere variant van Linux. Dus die dingen begrijpen "Linux", FAT en FAT32. Voor al de rest moet je "geluk" hebben... En meestal is die ingebouwde mediaspeler niet van die aard dat grote harddisks snel ingelezen worden.
                      Persoonlijk gebruik ik een NAS en stream die dingen via DLNA. Niet dat ik veel film heb staan : de meeste zijn klassieke Dvd's en blurays.

                      En het is nu eenmaal jammer dat videobestanden gewoonlijk nogal groot zijn. Maar gebruik misschien een codec waarvan je weet dat het ding dat begrijpt, en kap je video's tot een grootte dat je filesysteem begrijpt en het is opgelost.
                      Een ouderwetse dubbellayer video-DVD kan tot 9 GB data bevatten, maar heeft evengoed de beperking dat de files maar 1 GB groot zijn : dat werkt toch ook... Soms zie je eens een minimaal schokje bij de overgang tussen de layers, maar dat is het ook...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #56
                        Re: Koude douche

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
                        ExFat is ontworpen met de beperking van NTFS in het achterhoofd, de adresseringsruimte voor partities groter dan 2TB was op in dit bestandssysteem.
                        Bovendien wilde men met ExFat een bestandssysteem ontwerpen dat ook op flash-gebaseerde opslag (USB sticks en SSD's) goed zou werken zonder een onnodige aanslag te plegen op de elektronica.
                        Ik vrees dat je FAT32 en NTFS door elkaar haalt. FAT32 heeft een filesize limiet van 2GB en partitielimiet van 2TB. NTFS is "beperkt" tot files van 16EB (= 16.000.000.000GB) en partities van dezelfde grootte. Ruim voldoende voor video.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Koude douche

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          FAT32 heeft een filesize limiet van 2GB
                          4GB (je moet het niet erger maken dan het al is )
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #58
                            Re: Koude douche

                            Zo, als je een vast IP adres ingeeft lijkt VIERA vrij stabiel te werken.
                            Ik wil nu ook eens TV Anywhere uitproberen (dus TV kijken op smartphone e.d.) Dus niet de TV overal van Proximus hé, wel die van Panasonic.
                            Verder dan een code van het ontdekken van een aparaat ID en een wachtwoord kom ik echter niet. Nergens info te vinden tot nu toe.
                            Iemand meer thuis in deze materie ?
                            Last edited by nete; 1 januari 2015, 00:29.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #59
                              Re: Koude douche

                              Het lijkt wel of je de omgekeerde wereld wil Nete.
                              Is een deftige NAS dan geen optie? Kan je alles mee, en met Telenet kan je overal tv kijken.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Koude douche

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Het lijkt wel of je de omgekeerde wereld wil Nete.
                                Is een deftige NAS dan geen optie? Kan je alles mee, en met Telenet kan je overal tv kijken.
                                Ik wil helemaal niet de omgekeerde wereld hoor. Vooreerst beste wensen voor 2015 alle meelezenden.
                                Ik heb de TV een vast IP adres gegeven, zie nu dat hij dat weeral kwijt is. Ik kan wel vanaf de PC zelfs de USB stick die in de TV zit benaderen, maar de TV ziet geen PC.
                                Wat zou een NAS, waar ik niet echt behoefte aan heb, hieraan veranderen ? TV zal die NAS om de haverklap ook wel niet zien zeker ?
                                En met Telenet TV kijken kan toch enkel als je ergens als klant (ben ik) op een Telenet WIFI aansluiting zit ?
                                Niet dat ik dat alles nu echt nodig heb of veel ga gebruiken, maar als je zo'n SMART TV (ik denk toch stilaan in de nederlandse betekenis van het woord) koopt probeer je één en ander uit. Blijkt dat we precies ergens in de jaren 80 bezig zijn om dat (soms) eens efkes aan de praat te krijgen en dat vind ik toch wel triest.
                                Gelukkig doet hij nog goed waar hij in hoofdzaak voor gemaakt is: prima beeld (en voor een TV) geluid produceren.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X