Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koude douche

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Koude douche

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Je kan eigen materiaal toch via netwerk spelen i.p.v. USB stick/HD. Zo loop je ook niettegen de beperkingen van FAT32 aan.
    Ik speel alle videocontent vanaf mijn NAS, ook files >8GB.
    Zo is dat
    Of via de mediaspeler.
    (die kan alle formaten aan)

    Misschien nuttig?
    Ik gebruik dikwijls ftp via (be)draad netwerk voor een kopie.
    Gaat redelijk snel.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Koude douche

      Ik speel alles af op mijn pc en bekijk dit op mijn tv via een 10 m. lange HDMI kabel.

      Die plug ik in mijn grafische kaart en in het tv toestel.
      Je tv toestel word herkent en stel je in als tweede scherm dat je instelt zodat pc en tv hetzelfde beeld weergeven.
      Ik zie bij deze allen voordelen, zelf geen kwaliteitsverlies op beeld en geluid.

      Mvg
      -Spider-
      Bezoek ook eens Spider's Web

      http://www.spidersweb.be

      Comment


      • #18
        Re: Koude douche

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Nu je me toch de woorden uit de mond trekt: Panasonic plasma + geflikker
        't Is een LED Theo, en hij flikkert totaal niet.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Koude douche

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          't Is een LED Theo, en hij flikkert totaal niet.
          Goed zo nete
          Hier flikkert niets meer, zelfs de kerstlichtjes niet
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Koude douche

            Oorspronkelijk geplaatst door -Spider- Bekijk bericht
            Ik speel alles af op mijn pc en bekijk dit op mijn tv via een 10 m. lange HDMI kabel.

            Die plug ik in mijn grafische kaart en in het tv toestel.
            Je tv toestel word herkent en stel je in als tweede scherm dat je instelt zodat pc en tv hetzelfde beeld weergeven.
            Ik zie bij deze allen voordelen, zelf geen kwaliteitsverlies op beeld en geluid.

            Mvg
            Kan allemaal wel zijn, maar dan blijft toch de vraag in welke eeuw die TV ontwerpers leven. Met NTFS of exFat herkenning was dat allemaal niet nodig.
            Allerei omwegen moeten gebruiken in 2014 noem ik toch voorhistorisch.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: Koude douche

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Kan allemaal wel zijn, maar dan blijft toch de vraag in welke eeuw die TV ontwerpers leven. Met NTFS of exFat herkenning was dat allemaal niet nodig.
              In dezelfde eeuw kunnen mensen in principe ook lezen en voor die dat last hebben van hun zicht bestaan er reeds heel wat hulpmiddeltjes zoals een bril, vergrootglas en zelfs computerprogramma's die teksten kunnen voorlezen.
              Ik zou je aanraden om deze hulpmiddeltjes eens los te laten op de handleiding van je TV alvorens weer zitten te kefferen op de fabrikanten die er volgens u niets van maken.
              Altijd maar klagen, klagen en klagen ...

              Ondersteunde formaten:
              • Voor SD kaarten : FAT16, FAT32, exFAT
              • Voor USB Flash : FAT16, FAT32, exFAT
              • USB HDD's die zijn geformatteerd via de pc worden niet gegarandeerd ondersteund in de Mediaspeler (die van u is gelukkig wel erkend zo te lezen mits andere bestanden wel gezien worden)


              Ondersteunde videoformaten:
              • SD-Video (.mod)
              • AVCHD (.mts)
              • AVI (.avi)
              • MP4 (.f4v, .m4v, .mp4)
              • MKV (.mkv)
              • ASF (.asf, .mwv)
              • FLV (.flv)
              • 3GPP (.3gp, .3g2)
              • PS (.mod, .mpg, .mpeg, .vob, .vro)
              • TS (.mts, .m2ts, .tp, .trp, .ts, .tts)
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Koude douche

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                Ondersteunde formaten:
                • Voor SD kaarten : FAT16, FAT32, exFAT
                • Voor USB Flash : FAT16, FAT32, exFAT
                • USB HDD's die zijn geformatteerd via de pc worden niet gegarandeerd ondersteund in de Mediaspeler (die van u is gelukkig wel erkend zo te lezen mits andere bestanden wel gezien worden)

                De uitzondering wordt dus wel herkend: mijn USB HD is geformatteerd in NTFS


                Weet iemand hoe je zonder kwaliteitsverlies een MOV bestand (wat dus niet in de lijst staat crf. Verseg) kan omzetten naar één van de formaten die de TV wel "verstaat" ?
                Hoe formatteer je een SD kaart of een USB stick via de TV ? (hanteert Panasonic misschien een soort Pana-exFat ?)
                Op het eerste zicht niks van te vinden in de manual, maar ben die turf nu aan het uitprinten.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Koude douche

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  ...................
                  Weet iemand hoe je zonder kwaliteitsverlies een MOV bestand (wat dus niet in de lijst staat crf. Verseg) kan omzetten naar één van de formaten die de TV wel "verstaat" ?
                  ........................
                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  ..............................
                  .................................
                  -Kan je TV de .mov files wel lezen? Kan je eens een kopie hernoemen naar .avi en zien wat er gebeurt ?
                  -Je kan het .mov videobestand ook eens converteren naar bvb. een .mp4 file en dit proberen af te spelen op de T.V.
                  (Altijd met een kopie werken als je experimenteert....)
                  Probeer eerst eens of je extensie kan veranderen. Naargelang de gebruikte codec kan dat soms helpen.
                  mijnvideo.mov >> "naam wijzigen" >> mijnvideo.avi
                  of
                  mijnvideo.mov >> "naam wijzigen" >> mijnvideo.mod
                  of
                  mijnvideo.mov >> "naam wijzigen" >> mijnvideo.mp4
                  of
                  mijnvideo.mov >> "naam wijzigen" >> mijnvideo.mpeg
                  of
                  mijnvideo.mov >> "naam wijzigen" >> mijnvideo.m2ts of
                  om de voornaamste te noemen.
                  Eenvoudiger kan het niet en dikwijls helpt het, afhankelijk van de gebruikte codec.

                  Die .mov is een container met vanalles in (= beeld, geluid, gegevens...) Wie weet kan je TV de inhoud lezen maar struikelt die over .mov (Wegens licentierechten?? )
                  Dank zei Verseg heb je al de te proberen extensies:
                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  ..................
                  Ondersteunde videoformaten:

                  SD-Video (.mod)
                  AVCHD (.mts)
                  AVI (.avi)
                  MP4 (.f4v, .m4v, .mp4)
                  MKV (.mkv)
                  ASF (.asf, .mwv)
                  FLV (.flv)
                  3GPP (.3gp, .3g2)
                  PS (.mod, .mpg, .mpeg, .vob, .vro)
                  TS (.mts, .m2ts, .tp, .trp, .ts, .tts)
                  Hopelijk lukt het!. Anders zal je moeten converteren. Maar dan heb je (bijna) altijd kwaliteitsverlies.
                  Last edited by Skitch; 23 december 2014, 11:39. Reden: Enkele details verbetert
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Koude douche

                    er is voldoende software te krijgen die van alles kunnen omzetten.
                    mov is hier het probleem uiteraard.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Koude douche

                      http://www.fwdmagazine.be/fwd/155861...ox[gallery]/2/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Koude douche

                        Het water van de douche wordt al iets warmer
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Koude douche

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Ik denk dat ook.

                          Misschien is er een niet herkende codec die spelbreker is?
                          -Kan je TV de .mov files wel lezen? Kan je eens een kopie hernoemen naar .avi en zien wat er gebeurt ?
                          -Je kan het .mov videobestand ook eens converteren naar bvb. een .mp4 file en dit proberen af te spelen op de T.V.
                          (Altijd met een kopie werken als je experimenteert....)
                          Uiteindelijk kan ik de 6GB file al bekijken via een omweg langs Rome (of misschien langs Sydney..):
                          MOV bestand hernoemd naar MTS (gebruikt Panasonic voor videopnamen met hun camera's), TV aangesloten aan het netwerk, terug via router ipv rechtstreeks op de Telenet switch. Dan krijg ik als gedeelde map "laptop/users", op de TV blijkbaar niet te doorbladeren, dus op de laptop in de "users" map de map verplaatst met de video's.

                          Zooooo simpel

                          Broltooth lijkt ook niet te werken: mijn smartphone koppelt wel de TV, maar de TV vind niks. Maar dat is eerder normaal hier, vandaar de naam vooraan deze alinea...
                          Last edited by nete; 23 december 2014, 15:26.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: Koude douche

                            Is er geen firmware-upgrade voor de smart-TV, waar NTFS of exFat wel wordt ondersteund? Dit zijn vaak Linux-gebaseerde computers. Een eenvoudige library of driver update moet anders het probleem zonder problemen moeten oplossen.
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Koude douche

                              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              Is er geen firmware-upgrade voor de smart-TV, waar NTFS of exFat wel wordt ondersteund? Dit zijn vaak Linux-gebaseerde computers. Een eenvoudige library of driver update moet anders het probleem zonder problemen moeten oplossen.
                              Had ik al gecontroleerd, vandaag nog eens: laatste software is geïnstalleerd.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: Koude douche

                                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                                Is er geen firmware-upgrade voor de smart-TV, waar NTFS of exFat wel wordt ondersteund? Dit zijn vaak Linux-gebaseerde computers. Een eenvoudige library of driver update moet anders het probleem zonder problemen moeten oplossen.
                                In de meeste panasonics zit een standaardfunctie die de versie op nieuwe firmware om de x uur checked. Je krijgt dan een leuke popup "nieuwe firmware gevonden" net tenmidden je film LOL. Zo is het toch op mijn panasonic. Best wel een heel goed toestel anders hoor. Geen klagen van.

                                Voor Nete: converteer die mov naar een ander formaat. Mov is idd een container (omhulsel zeg maar) In die mov container zitten normaal gezien mpeg4 streams maar dan in de appel variant. Converteren naar een ander mpeg4 variant die meer ondersteund is ga je met een goede converter geen verschil zien.
                                Matroska (mkv) en AVI zijn meest gebruikt en meest compatible denk ik toch.

                                Ik gebruik deze http://www.winxdvd.com/video-converter/ maar heb wel de uitgebreide betaalversie. Mogelijks heb je voldoende aan de gratis versie want die kan tot 1080P gaan en dat is momenteel toch de standaard.

                                Om te weten wat er exact in die MOV container zit kan je dat eenvoudig opvragen met dit gratis tooltje https://mediaarea.net/en/MediaInfo
                                Je zal dan direct zien in welk formaat em is opgenomen zodat je geen kwaliteit moet verliezen.

                                Comment

                                Working...
                                X