Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koude douche

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Koude douche

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ondersteunde formaten:[LIST][*]Voor SD kaarten : FAT16, FAT32, exFAT
    Waar vind je die lijst dan wel ? (ik heb de manual kompleet uitgeprint). exFat geldt enkel voor de SXHD kaartjes van 64GB lees ik. Nog onbegrijpelijker waarom dat het dan niet kan voor de gewone SD kaartjes.
    Ze zouden er bij Panasonic toch beter er ook iemand bijhalen die een beetje kaas gegeten heeft van het PC gebeuren.
    Trouwens, ik denk meer en meer dat het overgrote deel van alle smart-TV's gewoon zal staan spelen als een simpele TV, wegens véél te ingewikkeld om te configureren.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Re: Koude douche

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Waar vind je die lijst dan wel ? (ik heb de manual kompleet uitgeprint). exFat geldt enkel voor de SXHD kaartjes van 64GB lees ik. Nog onbegrijpelijker waarom dat het dan niet kan voor de gewone SD kaartjes.
      Ze zouden er bij Panasonic toch beter er ook iemand bijhalen die een beetje kaas gegeten heeft van het PC gebeuren.
      Trouwens, ik denk meer en meer dat het overgrote deel van alle smart-TV's gewoon zal staan spelen als een simpele TV, wegens véél te ingewikkeld om te configureren.
      Dat weet ik al lang
      Maar ik kan het maar één keer zeggen

      Het smart-gedoe gebruik ik maar zelden.
      En zonder een of ander toetsenbord ben je verloren
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Koude douche

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Waar vind je die lijst dan wel ? (ik heb de manual kompleet uitgeprint). exFat geldt enkel voor de SXHD kaartjes van 64GB lees ik. Nog onbegrijpelijker waarom dat het dan niet kan voor de gewone SD kaartjes.
        Je had eerder toch al aangehaald dat andere bestanden op dat kaartje wel gelezen werden, dan is uw kaartje toch herkend?
        Waarom dan nog zoeken of het wel herkend zal worden?
        En wat die 64GB betreft, volgens mij is dit enkel de "maximum grootte" dat ze daarmee aangeven, niet dat exFat enkel op 64GB kaartjes werkt.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Koude douche

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Het smart-gedoe gebruik ik maar zelden.
          En zonder een of ander toetsenbord ben je verloren
          Klopt dat het zonder toetsenbord niet evident is.
          Heb nu Smart TV op mijn tablet gezet en daar kunt ge zo goed als alles simpel mee bedienen.
          Ge hebt daar ook een tekstvak in, op TV selecteer je eerst waar je wil typen (vakje aanklikken), dan typ je op uw tablet de tekst in het tekstvak en klik je op "send" ... en de tekst verschijnt waar je het wil hebben.
          Sommige apps ondersteunen het niet, maar de meeste zoals de browser en instellingen wel.

          Verder is het inderdaad zo dat de meeste TV's niet simpel in gebruik zijn wat het Smart gedeelte betreft, ofwel moeilijk in orde te krijgen ofwel veel te traag volgens wat we gewend zijn.
          Nu ja, goed om mediabestanden te tonen, als is aansturen vanaf tablet eenvoudiger dan bediening via TV.
          We aanzien het vermoedelijk te snel als een extra PC in plaats van een TV.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Koude douche

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Je had eerder toch al aangehaald dat andere bestanden op dat kaartje wel gelezen werden, dan is uw kaartje toch herkend?
            Waarom dan nog zoeken of het wel herkend zal worden?
            En wat die 64GB betreft, volgens mij is dit enkel de "maximum grootte" dat ze daarmee aangeven, niet dat exFat enkel op 64GB kaartjes werkt.
            Ik heb je eerder al eens gevraagd om te lezen wat ik schrijf en niet één zinnetje eruit te filteren en daarop te zitten "kappen". Maar die vraag is blijkbaar niet aan jou besteed.

            Wat doet iemand die een bestand van 6GB eens wil bekijken via zijn "2014" TV en als hij een SD kaartje én een USB stick van 32GB ter beschikking heeft ?
            Juist, ja, hij formatteert dat in NTFS of exFat omdat FAT32 geen bestand van 6GB aankan.
            Na lang zoeken blijkt dan dat exFat enkel ondersteund wordt voor USB sticks of SD kaarten van 64GB. Da's natuurlijk gedaan om het eenvoudig te houden hé ? Want een USB harde schijf in NTFS wordt dan weer wel herkend, waarschijnlijk omdat ze groter is dan 64GB ?
            Nu ja, al wat ik wens werkt nu, sommige dingen via de nodige omwegen. Dat laatste vind ik toch een beetje triest in 2014.
            Maar ja, een kritisch woordje naar een fabrikant is voor jou blijkbaar taboe.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #36
              Re: Koude douche

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Nu ja, al wat ik wens werkt nu, sommige dingen via de nodige omwegen.
              Wat een toestand: eergisteren geen Viera verbinding Laptop en TV, gisteren stond de map Users gedeeld en werkte alles, vandaag zie ik op de Laptop bij Viera een map "Tuner" (uiteraard leeg en stond er gisteren ook bij), geen map "Users meer te zien. Op de TV kan de "server" niet gevonden worden. Ik vind dus ook nergens wat ik daar in godsnaam zou moeten invullen. Met de gok "Laptop" als server en "Users" als gedeelde map en "Rene" als gebruiker werkte het gisteren dus wel.

              En nee Verseg, er is niks gewijzigd, TV is via kabel verbonden aan router,Laptop draadloos, en er is niet "geprutst"....., want ik hoor je al afkomen.

              Iemand die meer weet over die instellingen ?
              Last edited by nete; 26 december 2014, 20:05.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #37
                Re: Koude douche

                De beperking van 2GB per file in FAT32 is gewoon een "ontwerpfout" of simpel gezegd iets dat ze bij het ontwerp niet voorzien hadden dat mensen dergelijk grote bestanden ooit zouden nodig hebben. Dat is geen fout van panasonic, dat is gewoon voor alle merken zo.

                De eerste pc's zoals we die nu kennen hadden in het begin 640K ram !!!! Bill Gates heeft nog gezegd: dat krijgen we nooit vol !!!
                Zo zie je maar dat zelfs mensen die er visionaire ideeen op nahouden het ook niet altijd juist hebben.

                Nu hebben ze bv IPv6 ontwikkeld dat plaats heeft voor 15000 computers (om het simpel uit te drukken) per vierkante cm aardoppervlak!!!!
                Resultaat is dat mensen uit de IT wereld nu geconfronteerd worden met toch wel complexe adressen daar waar het eigenlijk nooit nodig was.
                Nu werken we eigenlijk maar met 1 klein reeksje (block) uit die IPv6 range en dat is voldoende voor de komende 5000 jaar of zo LOL.

                Zo zie je maar dat ze soms ook wel eens kunnen overdrijven.

                Om op je connectievraag een goed antwoord te kunnen geven is het noodzakelijk jouw infrastructuur volledig te kennen, instellingen, topologie, etc etc...
                Computernetwerken werken nu eenmaal niet goed als ze niet goed ingesteld zijn.

                Comment


                • #38
                  Re: Koude douche

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  De beperking van 2GB per file in FAT32 is gewoon een "ontwerpfout" of simpel gezegd iets dat ze bij het ontwerp niet voorzien hadden dat mensen dergelijk grote bestanden ooit zouden nodig hebben. Dat is geen fout van panasonic, dat is gewoon voor alle merken zo.
                  Het is 4GB . En dat wist ik wel hoor (maar ik vergeet het soms en dan begint Windows bij een te groot bestand over "verwijder de schrijfbeveiliging" of zoiets).
                  Wat ik echt niet begrijp is dat die TV geen SD of USB stick aankan in exFAT of NTFS, maar vanaf een grootte van 64 GB blijkbaar wel (met harde schijf al getest, nog niet met een stick of een kaartje.
                  Ik ga er mij verder niet meer druk in maken, als ik het 6GB bestand wil bekijken dan kan dat via die HD.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #39
                    Re: Koude douche

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Klopt dat het zonder toetsenbord niet evident is.
                    Heb nu Smart TV op mijn tablet gezet en daar kunt ge zo goed als alles simpel mee bedienen.
                    Ge hebt daar ook een tekstvak in, op TV selecteer je eerst waar je wil typen (vakje aanklikken), dan typ je op uw tablet de tekst in het tekstvak en klik je op "send" ... en de tekst verschijnt waar je het wil hebben.
                    Sommige apps ondersteunen het niet, maar de meeste zoals de browser en instellingen wel.

                    Verder is het inderdaad zo dat de meeste TV's niet simpel in gebruik zijn wat het Smart gedeelte betreft, ofwel moeilijk in orde te krijgen ofwel veel te traag volgens wat we gewend zijn.
                    Nu ja, goed om mediabestanden te tonen, als is aansturen vanaf tablet eenvoudiger dan bediening via TV.
                    We aanzien het vermoedelijk te snel als een extra PC in plaats van een TV.
                    Welke app is dat VerSeg?
                    Dus die Smart tv.

                    Heb er al een paar geprobeerd maar geen enkele werkt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Koude douche

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik heb je eerder al eens gevraagd om te lezen wat ik schrijf en niet één zinnetje eruit te filteren en daarop te zitten "kappen". Maar die vraag is blijkbaar niet aan jou besteed. .
                      Blijkbaar ook niet aan jou hé nete.
                      In de handleiding staat niet dat enkel SD kaartjes van 64GB exFat ondersteunen maar dat 64GB de max ondersteunde grootte is voor SD kaartjes.
                      En eerder werd al meermaals geschreven dat het bestandstype je probleem is, staat ook in de handleiding niet als ondersteund type.
                      Waarom zou men u nog meer uitleg moeten geven als je niet eens wil lezen wat er al geschreven werd?

                      Wat doet iemand die een bestand van 6GB eens wil bekijken via zijn "2014" TV en als hij een SD kaartje én een USB stick van 32GB ter beschikking heeft ?.
                      Beginnen met een ondersteund bestandstype.

                      Nu ja, al wat ik wens werkt nu, sommige dingen via de nodige omwegen. Dat laatste vind ik toch een beetje triest in 2014.
                      Maar ja, een kritisch woordje naar een fabrikant is voor jou blijkbaar taboe
                      Omdat jij altijd wil dat dingen werken zoals jij het ziet en niet zoals een fabrikant het maakt.
                      Je geeft ook nooit toe om hun specificaties eens te volgen.
                      Lees in het vervolg misschien eerst eens de specificaties voordat je iets koopt, daar begint alles.

                      Het is als een auto kopen en nadien klagen dat je die 6 passagiers niet kan plaatsen in je sedan ... ge zou anders wel kunnen verwachten dat een moderne fafrikant rekening houdt met grote gezinnen.

                      Klaag niet steeds over een fabrikant als ge zelf niet eerst goed geïnformeerd hebt of het product wel voldoet aan uw verwachtingen voor ge het koopt.
                      Daarna wil je het gebruiken zoals niet ondersteund en is het weer de fabrikant zijn fout.

                      Ik kan wel verstaan dat men klaagt over een product of fabrikant als het niet voldoet aan de opgegeven specificaties, maar niet als dit wel zo is.
                      Anno 2014 zijn de meeste programma"s ook .exe bestanden ... waar haalt een fabrikant het dan in zijn hoofd dit niet te ondersteunen op een Android toestel?
                      Da's net hetzelfde ... niet ondersteund is niet ondersteund en dat weet je vooraf.

                      Ik vind het veel erger dat iemand zo kritisch als u er nog steeds in slaagt iets te kopen zonder vooraf te informeren of te testen.
                      Ja, soms laat ik me ook nog eens beetnemen met van die kleine dingen door snel te zijn ... maar dat is dan niet de fout van een ander.
                      Last edited by VerSeg; 27 december 2014, 12:06. Reden: Typfouten
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Koude douche

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Dan krijg ik als gedeelde map "laptop/users", op de TV blijkbaar niet te doorbladeren, dus op de laptop in de "users" map de map verplaatst met de video's.
                        Zoiets krijg ik ook als ik op mijn PC het delen niet correct instel, dan kan ik de map zien staan maar er niet in bladeren.
                        Als ik de map deel voor mijn thuisnetwerk, dan kan ook mijn TV alle bestanden erin zien.
                        Heeft niets te maken met de TV, maar met de instellingen op uw PC die beletten de bestanden te benaderen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Koude douche

                          Ik ga er me verder niet meer druk in maken, TV gewoon via de switch van Telenet verbonden, werkt beter voor Skype e.d.
                          Ook eens de ontvanger van de USB muis in een USB poort van de TV gestoken: tot mijn stomme verbazing werkt dat wel in de browser op de TV.
                          Dus veronderstel ik dat je zelfs een set USB muis/keyboard zal kunnen gebruiken ? In dat geval waarschijnlijk best een Qwerty ?
                          Last edited by nete; 27 december 2014, 21:00.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #43
                            Re: Koude douche

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als ik de map deel voor mijn thuisnetwerk, dan kan ook mijn TV alle bestanden erin zien.
                            Heeft niets te maken met de TV, maar met de instellingen op uw PC die beletten de bestanden te benaderen.
                            Heb ik gedaan, dat delen op de PC, werkte niet op de TV, heb niks veranderd en 's anderendaags werkt het als een lierke, een dag later (heb NIKS gewijzigd) opnieuw niet. Ja zeg, met alle Chinezen, maar.... (vooraleer je weer countert, de TV zat toen nog op de router verbonden).
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #44
                              Re: Koude douche

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              In de handleiding staat niet dat enkel SD kaartjes van 64GB exFat ondersteunen maar dat 64GB de max ondersteunde grootte is voor SD kaartjes.
                              Echt logisch hé, zover ga ik het echt niet uitpluizen vooraleer een TV te kopen. Maar mag ik het dan aub wel een beetje onnozel vinden van Panasonic ?
                              Tenslotte is het qua beeld en klank een sublieme TV en vooral dat telt.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #45
                                Re: Koude douche

                                Ik snap je frustratie wel hoor, vind ik ook niet leuk.

                                bij mijn weten is FAT in al zijn varianten intelectueel eigendom van Microsoft (and friends).
                                Ja hebt gelijk van die 4GB grens, ik dacht dat het 2Gig was.

                                exFAT is blijkbaar specifiek ontworpen voor nieuwe SD kaartjes en USB sticks. Als Panasonic die wil ondersteunen dan moeten ze de kassa van Microsoft passeren.

                                Het gebruik van FAT wordt blijkbaar toegestaan of misschien vragen ze maar kleine royalties er op.
                                Vroeger is daar al eens spel over geweest dat Microsoft meer wilde.

                                NTFS is ook van Microsoft.

                                Gelukkig zijn er ook vrije standaarden voor bestandssystemen (linux mensen zullen die wel kennen) maar daarmee heb je nog geen dominantie op de markt.
                                Ik vind het ook niet leuk dat een zeer dominante speler (Microsoft) het de anderen zo moeilijk maakt.

                                Het verhaal van die codecs is net zo. De grote spelers vinden vervelende formaten uit zoals quicktime en iedereen moet dan de kassa passeren terwijl er veel goede gratis varianten bestaan.

                                We zullen ermee moeten leren leven zeker e.

                                Wat betreft toetsenbord, kan je die idd aansluiten op je usb van je tv. Echt handig werken is dat niet hoor.
                                Een TV is geen PC heh.
                                Kijk eens in het systeemmenu van je tv welke toetsenbordindelingen ondersteund zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X