Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sint brengt mij een .......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De Sint brengt mij een .......

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Volgens mij zijn er meer die hun auto zelden of nooit wassen, ik zie genoeg auto's rondrijden die veel vuiler zijn dan eender welke auto die ik ooit heb gehad.

Ieder zijn hobby, ik heb wel andere (meer belangrijke) dingen te doen dan elke week zo'n 3 uur aan mijn wagen te spenderen om die te laten blinken (en dan moet je een half uur later ergens naartoe in de regen, en kan je opnieuw beginnen ).
    De auto's die ik nieuw heb gekocht zagen er bij het inruilen nog steeds heel goed uit, en dat na 10 en 14 jaar.
    De Renault Express zag er na 10 jaar nog zo goed uit dat ze bijna niet geloofden dat die zo oud was.
    Als ze mijn 14 jaar oude Clio eens goed wassen, dan ziet die er ook terug heel goed uit (die heeft wel heel dringend een groot onderhoud nodig, maar dat heb ik er in de garage wel bij vermeld toen ik de Dacia bestelde).
    Dan mag die heel vuil geweest zijn, na een wasbeurt ziet die er terug prima uit.
    Zijn schoenen regelmatig poetsen en zijn wagen regelmatig wassen(poetsen) is voor mij een bepaalde indicatie.
    Zes jaar geleden heb ik mijn wagen van 10 jaar oud met meer dan 240000km verkocht voor 9000€. Dit jaar de wagen van mijn vrouw van 23 jaar oud voor 8300€. En dat is omdat ze goed onderhouden zijn en er aldus ook prachtig uitzien. Auto's niet wassen omdat het zou kunnen regenen is volgens mij ook geen punt. Er zijn detailers die hun brood verdienen met het perfect onderhouden van wagens en geloof mij, dit is een zeer arbeidsintensief beroep. Alle respect voor hen die dit willen doen. En die krijgen ook auto's binnen als het regent die dan in de regen weer vertrekken met een gelukkige eigenaar.
    Last edited by enero; 16 december 2014, 06:52.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik spuit mijn oude Nissan Terrano geregeld af, echt wassen is de moeite niet. Wordt twee tot drie keer week gebruikt in het terrein, dikwijls met één of twee (natte) honden erin.
      Het moet wel veilig blijven: koplampen, mist-, rem- en achterlichten maak ik geregeld zuiver. Soms zelfs onderweg, als we een erg zwaar stuk modder hebben gehad.

Comment

Ben benieuwd hoe een wagen die een jaar niet is gewassen er zou uitzien als deze, onze nieuwe dus, die werd geleverd met een pak industriële vervuiling + lijmresten op de lak al een serieuze behandeling nodig had.
        Ik heb onze wagen dus hier laten behandelen na de levering, om die nadien zelf goed te kunnen verder behandelen :
        http://www.customcarcleaning.nl/?p=g...14 S5 Coupe&e=
        Dit zijn foto's van onze wagen na behandeling door deze prof.
        Het is schandalig hoe men wagens van die prijsklasse durft af te leveren. Bij de meeste mensen zal dat allicht niet opvallen, als die maar een beetje blinkt is dit blijkbaar al genoeg. Maar dat neemt niet weg dat er dan wel een pak vuiligheid aan de lak kleeft. Na behandeling had de wagen de diepe zwarte kleur die hij normaal moet hebben.
        Ik heb het probleem aangekaart bij de Audi dealer en het antwoord was dat ze zich bewust zijn van het probleem. De wagens worden bij hen voor levering enkel afgestoomd door een firma die dat bij hen komt doen. Afgestoomd om zogezegd geen manueel contact met de lak te moeten hebben en zo geen schade te veroorzaken. Er wordt dus geen eigen personeel meer ingezet om dat te doen. En men zegt er bovendien bij dat, indien je een perfecte behandeling van je wagen wil, dit kan laten doen door de bewuste firma mits bijbetaling van 650€...
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Tja, je zegt het zelf.
          Deftig kuisen naar de normen van de perfectionist betekent een bijkomende kost van 650€ die echt niet iedereen wil betalen.
          Als je dat als garage in je prijzen rekent, dan kopen de mensen misschien elders...
          Op een auto van 65.000€ is dat 1%, op een VW Polo is dat bijna 5%... En mensen voelen zich al bedrogen als ze op de ene plaats een korting van 7,5% krijgen, en elders 8%....

Ik rij graag rond in een propere auto, maar elke week vind ik van het goede te veel.
          Mijn werkgever betaalt me 2 carwashes per maand, en die gebruik ik meestal ook.
          Nu zijn er werken in een straat waar ik elke dag door moet, en zie je moddersporen na één doortocht. Ook als ik een trajectje van 1000km op de duitse autobahn ga doen, dan zal ik mijn auto eerder nadien wassen dan vooraf.
          De binnenkant proper houden lukt beter. De stofzuiger er door, zetels met vochtig doek kuisen, dashboard afstoffen met vochtige microvezel, en dan de ruiten met Instanet.

En iedereen vindt dat mijn auto proper is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Ben benieuwd hoe een wagen die een jaar niet is gewassen er zou uitzien als deze, onze nieuwe dus, die werd geleverd met een pak industriële vervuiling + lijmresten op de lak al een serieuze behandeling nodig had.
            Ik heb onze wagen dus hier laten behandelen na de levering, om die nadien zelf goed te kunnen verder behandelen :
            Dit zijn foto's van onze wagen na behandeling door deze prof.
            Het is schandalig hoe men wagens van die prijsklasse durft af te leveren. Bij de meeste mensen zal dat allicht niet opvallen, als die maar een beetje blinkt is dit blijkbaar al genoeg. Maar dat neemt niet weg dat er dan wel een pak vuiligheid aan de lak kleeft. Na behandeling had de wagen de diepe zwarte kleur die hij normaal moet hebben.
            Ik heb het probleem aangekaart bij de Audi dealer en het antwoord was dat ze zich bewust zijn van het probleem. De wagens worden bij hen voor levering enkel afgestoomd door een firma die dat bij hen komt doen. Afgestoomd om zogezegd geen manueel contact met de lak te moeten hebben en zo geen schade te veroorzaken. Er wordt dus geen eigen personeel meer ingezet om dat te doen. En men zegt er bovendien bij dat, indien je een perfecte behandeling van je wagen wil, dit kan laten doen door de bewuste firma mits bijbetaling van 650€...
            Ik heb nog geen enkele garagist geweten die een wagen goed kan afleveren...
            Lijkt mij ook vrij logisch als je weet hoe lang je aan een grote wagen kan bezig zijn...

Toen ik mijn clio voor de eerste keer volledig onder handen nam heeft dat 3 dagen geduurd...
            carroserie: wassen/kleien/wassen/polieren in 3 stappen/glaze/waxen
            Velgen: wassen/kleien/waxen
            Interieur: volledig de plastiek behandeld, stoffen met droogschuim.
            Ramen: wassen/kleien/polieren/rain-x

bij een gemiddelde garagist mag je al blij zijn dat de vod waarmee ze hem afkuisen nog niet op de grond gelegen heeft (om het even cru te stellen).

(oh, ik ben er als amateur ook mee bezig, heb al heel wat krassen en vegen uit auto's gehaald van familie en vrienden toen mijn clio werd ingeruild voor de huidige wagen is de garage die hem overnam mij komen bedanken... nog nooit hadden ze een wagen zo proper (binnen en buiten) gekregen van een klant).
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Oud nieuws maar de anciens hier weten dat nog.
              Ik heb ooit met een De Tomaso Pantera gereden: Hasselt > Brugge in een klein uurtje
              Wauw je hebt 180km/u gemiddeld gereden op autosnelweg...
              Mocht je nu zeggen dat je het binnendoor op een klein uurtje deed, dan zou ik nog onder de indruk zijn
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Wauw je hebt 180km/u gemiddeld gereden op autosnelweg...
                Mocht je nu zeggen dat je het binnendoor op een klein uurtje deed, dan zou ik nog onder de indruk zijn
                Hi hi
                De snelheid is niet zo erg maar dat lawaai....
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Oud nieuws maar de anciens hier weten dat nog.
                  Ik heb ooit met een De Tomaso Pantera gereden: Hasselt > Brugge in een klein uurtje
                  Een legendarische naam indertijd.
                  Ik vermoed Theo dat de Pantera wel gewillig naar de pomp wou ?
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Tja, je zegt het zelf.
                    Deftig kuisen naar de normen van de perfectionist betekent een bijkomende kost van 650€ die echt niet iedereen wil betalen.
                    Als je dat als garage in je prijzen rekent, dan kopen de mensen misschien elders...
                    Op een auto van 65.000€ is dat 1%, op een VW Polo is dat bijna 5%... En mensen voelen zich al bedrogen als ze op de ene plaats een korting van 7,5% krijgen, en elders 8%....

Ik rij graag rond in een propere auto, maar elke week vind ik van het goede te veel.
                    Mijn werkgever betaalt me 2 carwashes per maand, en die gebruik ik meestal ook.
                    Nu zijn er werken in een straat waar ik elke dag door moet, en zie je moddersporen na één doortocht. Ook als ik een trajectje van 1000km op de duitse autobahn ga doen, dan zal ik mijn auto eerder nadien wassen dan vooraf.
                    De binnenkant proper houden lukt beter. De stofzuiger er door, zetels met vochtig doek kuisen, dashboard afstoffen met vochtige microvezel, en dan de ruiten met Instanet.

En iedereen vindt dat mijn auto proper is.
                    Nu.., ik ben ook niet zinnens om met de garage in de clinch te gaan omwille hiervan. Het is inderdaad een gekend fenomeen dat wagens een pak industriële vervuiling en andere op de lak vertonen bij de levering. Een werknemer daarvoor in dienst nemen kost natuurlijk meer dan er een firma aan te zetten. En als dat een firma is die ook met detail van wagens bezig is zullen ze dat zeker niet perfect doen voor de prijs die e daarvoor krijgen van de dealer.
                    Nu, bij de garage Mercedes te Aalst hebben ze wel iemand die niks anders doet, en dat is ook een detailer. Als bijberoep doet hij de privé-wagens van een aantal klanten waaronder de S5 van jongste zoon, en ik moet zeggen dat die goed wordt onderhouden. Maar hij is ook een vaste wekelijkse klant.
                    Onze wagens komen ook nooit in een carwash. Dat is voor een detailer ook doodzonde...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Een legendarische naam indertijd.
                      Ik vermoed Theo dat de Pantera wel gewillig naar de pomp wou ?
                      Kon je met de emmer langs lopen
                      (beetje overdreven)
                      Ongeveer 80 liter inhoud van de tank.
                      Motor > V8

Heb ook nog gereden met een TR7....
                      Hasselt <> Empuriabrava.
                      Na ong. 100 km > panne.
                      Moesten we de wagen "duwen" om te starten...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        tja..en als je niet handig bent naar de garage ?
                        vroeger was het makkelijk maar nu...!
                        grt,bouk.
                        In de handleiding van de Dacia staat netjes uitgelegd hoe je alle lampen kan vervangen, behalve de mistlampen, daar staat letterlijk bij "Raadpleeg een merkdealer".
                        Voor zover ik kan zien kan je er langs de onderkant wel redelijk goed bij, maar dan moet je de wagen wel opkrikken, anders kan je er niet aan (het zijn "H16LL"lampen, die zal je ook niet overal vinden).
                        De originele H4 lampen heb ik al vervangen door Philips X-Treme Vision lampen, die geven veel meer licht, en ze gaan toch nog lang mee.
                        Ik had zo'n 3 jaar geleden twee sets van die lampen besteld omdat de koplampen van de Clio altijd heel snel stuk gingen (dan had ik reserve, en de verzendkosten waren dan ook lager per set, ik had ze ergens in Duitsland besteld, daar waren ze ook veel goedkoper dan hier).
                        Maar die daarna heb ik geen enkele lamp meer moeten vervangen in de Clio, daardoor had ik nu dus een setje op voorraad, en dat komt goed van pas in de nieuwe auto.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Bevreemdend dat bij sommige auto's de lampen zo snel stuk gaan. Bijna 70000km en nog geen enkel licht stuk. Nu, bij ons zijn het dan wel Xenon's mocht dat daar iets mee te maken hebben.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bevreemdend dat bij sommige auto's de lampen zo snel stuk gaan. Bijna 70000km en nog geen enkel licht stuk. Nu, bij ons zijn het dan wel Xenon's mocht dat daar iets mee te maken hebben.
                            In de clio heb ik 1 keer een lamp vervangen op 80.000km
                            in de C220 van mijn vrouw al 4 keer hetzelfde lampje linksachter (op de 150.000km dat ik hem "ken")
                            op de asx op 15.000km nog niets vervangen (enkel naft wat bijgevuld)

Comment

Ik weet nog van een collega die net voor het Euro tijdperk bij zijn Mercedes een (xenon) koplamp moest laten vervangen. Kostte hem toen 7000 Bfr...
                              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                              And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                                Ik weet nog van een collega die net voor het Euro tijdperk bij zijn Mercedes een (xenon) koplamp moest laten vervangen. Kostte hem toen 7000 Bfr...
                                Spiegels en koplampen zijn meestal inbegrepen in de glasbreukverzekering . Een gerichte tik van de hamer kan wonderen verrichten

Comment

Working...
                                X