Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sint brengt mij een .......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Sint brengt mij een .......

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Met die auto heb je toch geen sneeuw of ijs nodig om de wielen te laten doorslippen.
    Nee Tommie, dat klopt, een bommetje is het wel. Ik denk dat ze mij goed zullen moeten overtuigen voor een eventuele volgende BMW. Het zal allicht in de richting gaan van de nieuwe RS3 of, indien er eentje komt, een M2 of 2M. Qua afwerking is Audi wel nog ietsje superieur, qua sportiviteit vind ik althans, iets minder. Ook bij Audi minder mogelijkheid om te tunen via het merk zelf.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik rij ook nog met een plaat van toen ik mijn eerste auto kocht op 18-jarige leeftijd: 3 cijfers | 1 letter | 1 cijfer.
      Wij krijgen in NL gelukkig bij een nieuwe auto een nieuw kenteken: daar aan kan iedereen zien van welk bouwjaar de auto is. Het kenteken is gebonden aan de auto en niet aan de eigenaar van de auto.
      Voordeel in België is dat als je iedere twee maanden een andere auto koopt je makkelijk het nummer kan onthouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Een nieuwe plaat moet er ook aangevraagd worden.
        Tip die je eventueel flink wat geld kan opleveren Bart, zie PM.

Comment

Maar bij jullie ga je naar de dealer, ziet een leuk model en rij je er diezelfde dag nog mee buiten ...

kwoot : Wij krijgen in NL gelukkig bij een nieuwe auto een nieuw kenteken: daar aan kan iedereen zien van welk bouwjaar de auto is. Het kenteken is gebonden aan de auto en niet aan de eigenaar van de auto.
          Voordeel in België is dat als je iedere twee maanden een andere auto koopt je makkelijk het nummer kan onthouden.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Het zou me verwonderen moesten er op een Dacia echte bandendruksensoren gemonteerd zitten.
            De bandendruk wordt indirect gemeten via het ABS (verschil in wielsnelheid).
            Ik heb één auto gehad met echte sensoren, nadien alles via de ABS. Je kan dan ook de druk per band niet aflezen, enkel gaat er een lampje branden als er een te groot verschil gemerkt wordt.

Monteer dus maar rap die winterbanden...
            Volgens de garagist zit er wel degelijk een bandendruksensor in elk wiel bij die nieuwe Dacia MCV, ik ga er vanuit dat hij weet waar hij het over heeft...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Volgens de garagist zit er wel degelijk een bandendruksensor in elk wiel bij die nieuwe Dacia MCV, ik ga er vanuit dat hij weet waar hij het over heeft...
              Er zijn verschillende soorten Bart.
              Waarom TPMS? Rijden met een ongunstige druk of temperatuur in de banden is levensgevaarlijk en niet alleen slecht voor het milieu, maar ook voor je portemonnee!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Er zijn verschillende soorten Bart.
                http://www.tuning-gids.nl/tpms.htm
                Het zijn sensoren op de velg, zo'n sensor zit vast aan het ventiel, aan de binnenkant van het wiel.
                De wieldopjes-sensoren zullen ze bij een nieuwe wagen waarschijnlijk niet gebruiken.
                De sensors kosten 25 euro per stuk (volgens de prijsopgave van het setje winterbanden op velg).

Als je zelf een bandenspanningscontrolesysteem (wat een lang woord) wil plaatsen op een oudere auto, dan is het systeem met de wieldopjes wel het goedkoopst, want dan moeten de wielen niet opnieuw gebalanceerd worden (helemaal juist zal het dan ook niet meer zijn, want zo'n sensor is ook niet helemaal gewichtloos, die moet toch een invloed hebben op de balancering van de wielen).

Ik zal binnen een paar dagen (hopelijk) zelf wel zien hoe het er uitziet (of niet, want de interne sensors zie je niet , je ziet dan alleen een ventiel zoals bij elk autowiel).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Nee Tommie, dat klopt, een bommetje is het wel. Ik denk dat ze mij goed zullen moeten overtuigen voor een eventuele volgende BMW. Het zal allicht in de richting gaan van de nieuwe RS3 of, indien er eentje komt, een M2 of 2M. Qua afwerking is Audi wel nog ietsje superieur, qua sportiviteit vind ik althans, iets minder. Ook bij Audi minder mogelijkheid om te tunen via het merk zelf.
                  Klopt, BMW staat zeker voor dynamiek en sportiviteit.
                  Audi heeft meer focus op een perfecte afwerking, en technologie. Ik rij nu zelf met Audi, en ben zeer tevreden. Mijn auto heeft geen sportieve ambities, maar het is echt verbazend te zien hoe goed die in elkaar zit, en hoe goed en stil die rijdt.

Als het echt héél sportief moet zijn kan je natuurlijk ook een modelletje uit de RS serie kiezen.

Comment

Zou me echt verbazen gezien de extra kost.

Maar ik ben benieuwd of je ze echt hebt.

Comment

Klopt, BMW staat zeker voor dynamiek en sportiviteit.
                      vind een BMW meer voor jongeren die net hun rijbewijs hebben gehaald of voor mannen in hun tweede jeugd.
                      tis een BMW of een motor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        vind een BMW meer voor jongeren die net hun rijbewijs hebben gehaald of voor mannen in hun tweede jeugd.
                        grt,bouk.
                        Ik ben er 44 dus nog altijd in mijn eerste jeugd
                        Wat die motor betreft, heb je gelijk, een Harley dan, een V-Rod.
                        Maar geen BMW, alsjeblieft niet. Geef mij maar een Porsche 911... van de Kerstman, niet van Sinterklaas.
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          grt,bouk.
                          Hier gaat het 'm om de motor bouk. Toen ik jong was kon ik mij dat nog niet permitteren. En lenen voor een wagen om boven mijn stand te leven, nee.., dank je, zo zit ik niet in mekaar. Maar zelf voor mannen in hun derde jeugd zit een BMW met pittige motor nog goed, enfin., bij mij is dat toch zo. Elke dag nog fun en zoals ze dat zo goed kunnen verwoorden bij het merk :"freude am fahren", daar gaat het bij BMW om.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Moderator Warning: Enkele maatschappelijke posts verwijderd. Laat ons het hier bij de sint houden.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Moderator Warning: Enkele maatschappelijke posts verwijderd. Laat ons het hier bij de sint houden.
                              mee eens hoor.
                              zwarte Piet kan bv niet, dat is dan weer een maatschappelijke/discussie toch..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Moderator Note: Het woord, de uitdrukking op zich kan wel, toch zeker nog in Vlaanderen, en is op zich niet maatschappelijk. Erover beginnen discussiëren echter kan niet op dit forum.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Working...
                                X