Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sint brengt mij een .......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De Sint brengt mij een .......

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Dat klopt niet
    De Sint is een echte heilige, de kerstman niet.
    De kerstman is oude reclamestunt van Coca Cola en geen slechte...stunt
    Dat klopt niet,

Coca cola heeft het beeld van de huidige kerstman geschapen,
    maar de kerstman (Santa Claus in US of A) is een verbastering van Sinterklaar/Sint niklaas.

Even wat bronnen bijhalen:

De Kerstman is een sprookjesfiguur van folkloristische oorsprong die rond de kerstperiode cadeautjes uitdeelt aan kinderen.

De figuur van de Kerstman maakt in Nederland en België nog maar kort deel uit van de kersttradities, maar hij heeft inmiddels een prominente plaats verworven op kerstkaarten, in etalages, in kerstmuziek en elders. De meest gebruikte verbeelding is Santa Claus, die ontstond in de Verenigde Staten en die onder andere teruggaat op Sinterklaas, die door Nederlandse kolonisten werd meegenomen naar Noord-Amerika. Hij is een personificatie van het kerstfeest geworden.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstman
    Sinterklaas in andere landen

Dr. Nigelaüs / Samichlaus (met staf) en Knecht Ruprecht (met roe)

St.-Nicolaas met korf en roe, 1873

Nikola deelt cadeaus uit in Kroatië, 2011
    Het sinterklaasfeest wordt in verschillende vormen in heel Europa gevierd van Frankrijk tot Bulgarije en van Italië tot Oekraïne. Maarten Luther schafte het sinterklaasfeest af in 1535; het Kerstkind wordt de brenger van geschenken. Toch bleef het gebruik bestaan. Ook werden de gebruiken rondom Sinterklaas meegenomen naar de Verenigde Staten, waar de naam in sommige gevallen verbasterde in Santa Claus (de kerstman).

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas
    en voor het coca cola verhaal:
    In 1930 kreeg de Amerikaanse tekenaar Haddon Sundblom de opdracht van Coca-Cola een serie advertenties te ontwerpen voor de aanstaande kerstperiode. De reclamecampagnes, met name die van in de jaren dertig, droegen bij tot het huidige uiterlijk en de grote bekendheid van Santa Claus.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Hier heeft de sint een DAW geleverd (digital audio workstation), beetje zoals een RAW-convertor, maar dan voor geluid op te nemen, te bewerken en te exporteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Dat klopt niet,
        De Sint is niet verbasterd
        Hij is de echte zoals die altijd geweest is.
        Die kerstman is maar een afkooksel

Ik waardeer wel de inspanning om alles op te zoeken.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

De Sint is niet verbasterd
          Hij is de echte zoals die altijd geweest is.
          Die kerstman is maar een afkooksel

Ik waardeer wel de inspanning om alles op te zoeken.
          Ik zou toch mijn zin nog is lezen, waar ik zeg dat de kerstman de verbastering is van de sint...
          dus blijft het wel 1 en dezelfde persoon...

De reden dat ik de bronnen erbij haal omdat anders de discussie nog even kan voortgaan
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Hier heeft de sint een DAW geleverd (digital audio workstation), beetje zoals een RAW-convertor, maar dan voor geluid op te nemen, te bewerken en te exporteren.
            Welke? Als we dat mogen weten.
            'k Werk nu, een beetje, met Magix Music Maker (niet mee lachen hé ) en ik droom van Wavelab. Maar de leercurve (en de prijs) schrikt me af.
            ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Welke? Als we dat mogen weten.
              'k Werk nu, een beetje, met Magix Music Maker (niet mee lachen hé ) en ik droom van Wavelab. Maar de leercurve (en de prijs) schrikt me af.
              *krijgt het schaamrood*
              Bij mij is het ook Magix, maar dan de Samplitude Music Studio.
              Enfin, de betaalbare versie uiteraard, rond de € 80 (bol.com), ...niet de Pro X2 Suite van 1000 €.

Magix, omdat het gebruiksvriendelijk is.
              Heb tevoren met Cubase en Ableton eens getest, maar dat was zo mijn ding niet.
              Op vlak van DAW's zijn er ook zodanig veel fabrikanten die iets soortgelijk aanbieden, maar die van Magix is precies wat ik nodig had.
              Enfin, 't is ook maar om wat mee aan te modderen tegenwoordig, want met 2 kleine kinders rond mijn oren lukt het momenteel niet goed.

Comment

*krijgt het schaamrood*
                Bij mij is het ook Magix, maar dan de Samplitude Music Studio.
                Enfin, de betaalbare versie uiteraard, rond de € 80 (bol.com), ...niet de Pro X2 Suite van 1000 €.

Magix, omdat het gebruiksvriendelijk is.
                Heb tevoren met Cubase en Ableton eens getest, maar dat was zo mijn ding niet.
                Op vlak van DAW's zijn er ook zodanig veel fabrikanten die iets soortgelijk aanbieden, maar die van Magix is precies wat ik nodig had.
                Enfin, 't is ook maar om wat mee aan te modderen tegenwoordig, want met 2 kleine kinders rond mijn oren lukt het momenteel niet goed.
                Ha, met een abonnement op Adobe's Cloud zooi heb je ook de beschikking tot Audition (het vroegere Cool Edit Pro). Daar doe (deed) ik heel veel mee.
                http://www.smuttynose.nl

Comment

...............
                  Magix, omdat het gebruiksvriendelijk is. ................
                  *ook een beetje schaamrood*
                  Dank voor het antwoord.
                  't Ja... eigenlijk ben ik blij met die Magix Music Maker Premium (99,99€ + een hoop muziek als cadeau). Zo'n muzikale ben ik ook niet.
                  ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                    (het vroegere Cool Edit Pro). Daar doe (deed) ik heel veel mee.
                    Ik had vroeger die Cool Edit, wellicht zo'n 15 jaar terug. Gebruiksvriendelijk. Maar dat was toen nog een heel eenvoudig programma.
                    Mijn noden zijn intussen wel wat aangepast, wellicht Audition ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      *ook een beetje schaamrood*
                      Dank voor het antwoord.
                      't Ja... eigenlijk ben ik blij met die Magix Music Maker Premium (99,99€ + een hoop muziek als cadeau). Zo'n muzikale ben ik ook niet.
                      Heb je dan zo'n MIDI keyboard om zelf dingen te maken? Of kan je dat met je gewoon toetsenbord ook?

Ik neem momenteel op met mijn gitaar, maar wil er nadien nog drumtracks en eventueel andere instrumenten via MIDI aan toevoegen, maar dat zal voor volgend jaar zijn om uit te zoeken hoe die dingen allemaal werken.

Comment

Heb je dan zo'n MIDI keyboard om zelf dingen te maken? Of kan je dat met je gewoon toetsenbord ook?

Ik neem momenteel op met mijn gitaar, maar wil er nadien nog drumtracks en eventueel andere instrumenten via MIDI aan toevoegen, maar dat zal voor volgend jaar zijn om uit te zoeken hoe die dingen allemaal werken.
                        Gewoon het toetsenbord of de muis..... Een MIDI keyboard heb ik aan mijn kleindochter meegegeven.
                        Langer dan een 10 à 20 seconden zijn mijn muziekjes niet. De rest plak ik aan elkaar.
                        ​​

Comment

Kerst brengt dit jaar een jonge tweedehandse wagen Dit was vooral nodig omdat de vorige te klein werd voor onze "reuzen" familie. Dinsdag gaan we 'm met zijn allen ophalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Kerst brengt dit jaar een jonge tweedehandse wagen Dit was vooral nodig omdat de vorige te klein werd voor onze "reuzen" familie. Dinsdag gaan we 'm met zijn allen ophalen
                            Ford?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ford?
                              Neen. Maar wel Europees

Comment

Om terug on topic te gaan, hier bracht de sint voor mezelf een nieuwe jas. Voor mevrouw weet ik niet wat de sint brengt, hij zal wel mee gaan winkelen in de kerstvakantie. Voor de auto brengt hij met wat vertraging nieuwe terreinbanden en remmen (schijven, blokjes, leidingen, trommels en remschoenen) in het voorjaar.

Comment

Working...
                                X