Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sint brengt mij een .......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Sint brengt mij een .......

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    vind een BMW meer voor jongeren die net hun rijbewijs hebben gehaald of voor mannen in hun tweede jeugd.
    tis een BMW of een motor.
    grt,bouk.
    Als je een BMW koopt moet je ook zorgen dat er een deftige motor in zit. Anders is het zo'n beetje willen en niet kunnen.
    Jongeren die dan toch absoluut met een BMW willen rijden zie je dan in een getunede BMW 114i, tweedehands.

Een BMW begint met op zijn minst een 2 l motor, of je moet voor de luxemodellen zoals de 5 gaan, die koop je niet meer voor de sportiviteit. (maar die kunnen jongeren dan niet meer betalen, laat staan dat je als 20-jarige wil gezien worden in een 520d of zo..)

Persoonlijk vind ik die superkrachtige motoren niet echt mijn ding. Ik heb ooit een week gereden met een 335d (ca 29à pk), en dat was leuk. Maar toch tevreden dat ik die nadien terug mocht inruilen voor mijn gewonere auto. Het is zo frustrerend als je dat gaspedaal nooit langer dan een seconde of 6 kan induwen, of je zit boven elke wettelijke limiet.
    En circuitruiden is niet aan mij besteed.
    Zo af en toe eens een bom onder mijn kont is me voldoende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Als je een BMW koopt moet je ook zorgen dat er een deftige motor in zit. ..........................................
      Een BMW begint met op zijn minst een 2 l motor, of je moet voor de luxemodellen zoals de 5 gaan, die koop je niet meer voor de sportiviteit...................................... .........
      Het leuke van BMW t.o.v. bijvoorbeeld Mercedes en Audi, ( maar ook t.o.v. een Jaguar XF/XE, Maserati Ghibli, Opels met OPC e.d.) is dat die met een zescilinder in lijn kan besteld worden.
      Een 6 cilinder in lijn is toch noch evenwichtiger op gebied van draaicultuur.
      De uitzondering is de 6-cilinder boxer van o.a. Porsche en de Flat Six van Subaru. Die draaien heel trillingsvrij.
      ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Het leuke van BMW t.o.v. bijvoorbeeld Mercedes en Audi, ( maar ook t.o.v. een Jaguar XF/XE, Maserati Ghibli, Opels met OPC e.d.) is dat die met een zescilinder in lijn kan besteld worden.
        De uitzondering is de 6-cilinder boxer van o.a. Porsche en de Flat Six van Subaru. Die draaien heel trillingsvrij.
        Ik ondervind met mijn BMW135i, een zes in lijn dus, meer trillingen dan de V6 die in onze Audi S5 zit. Die laatste is natuurlijk nog nagelnieuw.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bandendrukcontrole die enkel alarm geeft zonder indicatie van de werkelijke druk, is niet foolproof.
          Ik rij hier nu sinds verleden zaterdag (sinterklaasdag) met een Golf VII en ben gisteren nog eens door het schermmenu gelopen.
          Er is een optie om de bandendrukcontrole te calibreren. Het scherm vraagt eerst of alle banden op gelijke spanning staan, in plaats van het zelf te meten. Dit kan je dan bevestigen en het systeem wordt gecalibreerd. Stel dat ik de domme ezel wil uithangen en een bevestiging geef terwijl er een band is met 1 bar te weinig. Dan wordt het hele systeem toch waardeloos ?
          Ik ben niet te spreken over al die nieuwe snufjes. Zo is er de elektrische handrem die niet valt te doseren. Het is alles of niets, en laat me niet meer toe om een
          90°-of-minder-bocht te nemen zoals ik het soms zelf wil. Het is alleen praktisch om vanuit stilstand bergop te vertrekken. Je moet over niets zorgen maken want alles verloopt automatisch.
          Morgen ga ik de "driver alert" functie eens uittesten. Die controleert je rijgedrag en vergelijkt dat met de vorige 7 km die je hebt gereden. Als je vermoeidheidsverschijnselen vertoont, dan zou er een alarm moeten afgaan om je wakker te maken. Ik ga dus eerst een gewoon ritje maken en dan de autostrade oprijden. Dan ga ik op de autostrade zo weinig mogelijk aan het stuur draaien en het gas constant houden (met en zonder cruise control). Ben al benieuwd naar het resultaat.
          Last edited by notex; 12 december 2014, 12:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Bandendrukcontrole die enkel alarm geeft zonder indicatie van de werkelijke druk, is niet foolproof.
            Ik rij hier nu sinds verleden zaterdag (sinterklaasdag) met een Golf VII en ben gisteren nog eens door het schermmenu gelopen.
            Er is een optie om de bandendrukcontrole te calibreren. Het scherm vraagt eerst of alle banden op gelijke spanning staan, in plaats van het zelf te meten. Dit kan je dan bevestigen en het systeem wordt gecalibreerd. Stel dat ik de domme ezel wil uithangen en een bevestiging geef terwijl er een band is met 1 bar te weinig. Dan wordt het hele systeem toch waardeloos ?
            Ik ben niet te spreken over al die nieuwe snufjes. Zo is er de elektrische handrem die niet valt te doseren. Het is alles of niets, en laat me niet meer toe om een
            90°-of-meer-bocht te nemen zoals ik het soms zelf wil. Het is alleen praktisch om vanuit stilstand bergop te vertrekken. Je moet over niets zorgen maken want alles verloopt automatisch.
            Morgen ga ik de "driver alert" functie eens uittesten. Die controleert je rijgedrag en vergelijkt dat met de vorige 7 km die je hebt gereden. Als je vermoeidheidsverschijnselen vertoont, dan zou er een alarm moeten afgaan om je wakker te maken. Ik ga dus eerst een gewoon ritje maken en dan de autostrade oprijden. Dan ga ik op de autostrade zo weinig mogelijk aan het stuur draaien en het gas constant houden (met en zonder cruise control). Ben al benieuwd naar het resultaat.
            Kan inderdaad allemaal nuttig zijn, maar het moet functioneren. Op de Audi S5 ook die niet doseerbare elektronische handrem. Ben daar ook zo geen fan van.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En de Nissan notex?

Comment

90°-of-minder-bocht te nemen zoals ik het soms zelf wil. Het is alleen praktisch om vanuit stilstand bergop te vertrekken. Je moet over niets zorgen maken want alles verloopt automatisch.
                In noodgevallen is die wel een heel pak beter dan een gewone handrem.
                Als je die tijdens het rijden bedient (moet je eens doen op een verlaten kasseibaan), dan remt die gewoon maximaal af, met inschakeling van ABS.

Je kan inderdaad geen bochtjes met de handrem nemen, maar dat is toch te gevaarlijk voor 99% van de bestuurders.
                En op een droog wegdek lukt dat meestal niet, en rem je bijna niet.

Comment

Zou me echt verbazen gezien de extra kost.

Maar ik ben benieuwd of je ze echt hebt.
                  Bandendruksensoren op elk wiel ( in de ventiel ingebouwd dus) zijn dan ook in Europa althans sinds augustus van dit jaar verplicht geworden. Iedere nieuwe wagen die in het verkeer komt moet die hebben ( ik weet er intussentijd al één en ander van aangezien ik vorig jaar ruim een half jaar bezig geweest ben met een project hieromtrend ).
                  Zal een serieuse meerkost worden bij een extra wintersetje in de toekomst.
                  Dit systeem is dus niet vergelijkbaar met wat tegenwoordig op veel wagens zit die via de ABS sensoren te werk gaat, daarmee worden aan de hand van pulsgevers ( encoders ) op de wielen de omwentelingen gemeten, zitten er te grote afwijken op dan krijg je een melding dat de bandenspanning afwijkt. De sensoren die nu in de ventielen moeten zitten meten effectief de druk en zenden deze info draadloos door naar de wagen.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

In noodgevallen is die wel een heel pak beter dan een gewone handrem.
                    Als je die tijdens het rijden bedient (moet je eens doen op een verlaten kasseibaan), dan remt die gewoon maximaal af, met inschakeling van ABS.

Je kan inderdaad geen bochtjes met de handrem nemen, maar dat is toch te gevaarlijk voor 99% van de bestuurders.
                    En op een droog wegdek lukt dat meestal niet, en rem je bijna niet.
                    OK,
                    ik heb het daarjuist geprobeerd tegen 30kmh op een droge betonbaan, want kasseiwegen hebben we niet in Spanje. Ik denk dat ik op 3 meter stilstond . ABS heeft niet gewerkt, maar er kwam wel een heel hard schurend lawaai van de remmen bij te pas. Een experiment dat niet voor herhaling vatbaar is.

Comment

• Re: De Sint brengt mij een .......

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      En de Nissan notex?
                      De QQ blijft. Het 360* camerasysteem is subliem. Heel wat beter dan het grafisch systeem van de Golf. Dat geeft al rode flitsen op het display en geluidssignalen als ik 40cm van een object sta. 40cm en voor de rest moet je je plan trekken. Met het 360° camerasysteem van de QQ kan ik parkeren en manoeuvreren tot op 2cm nauwkeurig helemaal in het rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Vanaf nu rij ik met een halve 6-cilinder (900cc, drie cilinders met een turbo), ik ben de Dacia MCV net gaan halen in de garage.
                        Stationair voel je iets meer trillingen dan bij een viercilinder, maar eens je aan het bollen bent draait die heel soepel zonder merkbare trillingen.

Ik moet er nu wel op letten dat die een heel stuk groter is dan de Clio, parkeren moet ik terug gewoon worden.
                        Er zit wel een optiepakket op met parkeersensoren achteraan, dat helpt wel een beetje.
                        De Dacia past gelukkig nog wel in mijn garage, maar veel overschot is er niet meer...
                        Last edited by Black B@ndit; 12 december 2014, 17:43.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Vanaf nu rij ik met een halve 6-cilinder (900cc, drie cilinders met een turbo), ik ben de Dacia MCV net gaan halen in de garage.
                          Stationair voel je iets meer trillingen dan bij een viercilinder, maar eens je aan het bollen bent draait die heel soepel zonder merkbare trillingen.

Ik moet er nu wel op letten dat die een heel stuk groter is dan de Clio, parkeren moet ik terug gewoon worden.
                          Er zit wel een optiepakket op met parkeersensoren achteraan, dat helpt wel een beetje.
                          De Dacia past gelukkig nog wel in mijn garage, maar veel overschot is er niet meer...
                          Véééél wagen voor relatief weinig geld.
                          Proficiat en veel geluk er mee .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Bandendruksensoren op elk wiel ( in de ventiel ingebouwd dus) zijn dan ook in Europa althans sinds augustus van dit jaar verplicht geworden. Iedere nieuwe wagen die in het verkeer komt moet die hebben ( ik weet er intussentijd al één en ander van aangezien ik vorig jaar ruim een half jaar bezig geweest ben met een project hieromtrend ).
                            Zal een serieuse meerkost worden bij een extra wintersetje in de toekomst.
                            Dit systeem is dus niet vergelijkbaar met wat tegenwoordig op veel wagens zit die via de ABS sensoren te werk gaat, daarmee worden aan de hand van pulsgevers ( encoders ) op de wielen de omwentelingen gemeten, zitten er te grote afwijken op dan krijg je een melding dat de bandenspanning afwijkt. De sensoren die nu in de ventielen moeten zitten meten effectief de druk en zenden deze info draadloos door naar de wagen.
                            Dat moet je eens opzoeken. Een verklikkersysteem wel, maar dat van die sensoren is nieuw.

Comment

• Ik verwacht van de Sint de Motorola Nexus 6… ..helaas moest ik nog even wachten zei hij….. Desnoods brengt de Kerstman hem wel mee….
                              Last edited by Franciskine; 12 december 2014, 21:50.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ik verwacht van de Sint de Motorola Nexus 6… ..helaas moest ik nog even wachten zei hij….. Desnoods brengt de Kerstman hem wel mee….
                                Ik ga je … missen

Comment

Working...
                                X