Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sint brengt mij een .......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De Sint brengt mij een .......

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
    Ik weet nog van een collega die net voor het Euro tijdperk bij zijn Mercedes een (xenon) koplamp moest laten vervangen. Kostte hem toen 7000 Bfr...
    Jammer voor die men natuurlijk, maar ik zie toch meer en meer wagens met die xenon's. Mocht je dat tegen iemand zeggen die de euro niet heeft gekend, dan zou hij zeggen : "het is 173€. Maar vergis je niet, voor mij blijft het niettemin 7000Bef.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero
      ..... Wat heb je dan liever na 10 jaar en 10.000 km of na 1jaar en 50.000km??? Je mag nog kiezen.
      ontgaat mij volkomen.
      --
      nogmaals; wat heeft de levensduur van een autolamp te maken met het aantal gereden KM...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ontgaat mij volkomen.
        --
        nogmaals; wat heeft de levensduur van een autolamp te maken met het aantal gereden KM...?
        grt,bouk.
        Hoe meer kilometers je rijdt, hoe meer kans dat de lampen gebruikt zijn en dus sneller slijten.

Je kan nu een auto kopen, die 30 jaar laten staan en enkel de batterij aan een druppellader hangen en alle lampen zullen naar alle waarschijnlijkheid werken...

Je kan nu een auto kopen, en op 1 jaar 200.000km rijden en dus sneller de levensduur van een lamp halen...
        Last edited by Koeno; 17 december 2014, 09:55. Reden: Laatste zin verwijderd die misschien ook als "op de man" kan geïnterpreteerd worden.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Moderator Warning: Een Sint topic die een auto topic wordt; kan en mag in ChitChat. Maar op de man mag nergens. Aanleidende post (van bouk) eveneens verwijderd, hoewel de vraag m.i. pertinent is, en verder toch herhaald/beantwoord wordt. Bij een volgende op de man gaat deze topic dicht.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

ontgaat mij volkomen.
            --
            grt,bouk.
            Als je die vraag één keer stelt is dat al genoeg zeker bouk. Maar als je toch nog wat duidelijkheid wil, ziehier : Persoonlijk rij ik nog circa 12000 km op jaarbasis. Voor mijn vrouw zal dat nog wat minder zijn. Dus als je goed kan rekenen, wat ik verwacht van een Hollander, zal 70.000 en ook 200.000km wel een aantal jaren duren hé. Maar ik zal de volgende keer veiligheidshalve wat meer duidelijkheid brengen om onnodige herhaling en bezoedeling te vermijden.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hopelijk wordt mijn antwoord op de vraag van bouk deze keer niet meer verwijderd.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Als je die vraag één keer stelt is dat al genoeg zeker bouk. Maar als je toch nog wat duidelijkheid wil, ziehier : Persoonlijk rij ik nog circa 12000 km op jaarbasis. Voor mijn vrouw zal dat nog wat minder zijn. Dus als je goed kan rekenen, wat ik verwacht van een Hollander, zal 70.000 en ook 200.000km wel een aantal jaren duren hé. Maar ik zal de volgende keer veiligheidshalve wat meer duidelijkheid brengen om onnodige herhaling en bezoedeling te vermijden.

in Nederland is het niet verplicht om overdag licht te voeren dus als je bijna alleen bij daglicht rijdt zullen er niet veel branduren zijn. De lamp veroudert desondanks wel door weersinvloeden maar in hoeverre dat de levensduur beïnvloed?
                http://www.smuttynose.nl

Comment

Is in België ook niet verplicht (toch niet voor oudere wagens). Voor nieuwere zijn daglichten wel verplicht, maar dat zijn meestal LED lampen die als het allemaal goed werkt ook langer meegaan.
                  's Nacht mogen die "echte" daglichten ook niet blijven aanliggen, omdat ze een veel te fel licht geven.
                  Voor de rest is er uiteraard wel een relatie tussen het aantal gereden kilometers en hoelang lichten meegaan. Hoe meer kilometers je rijdt, hoe meer uren die lampen effectief zullen gebrand hebben en hoe meer ze slijten. Of het zou moeten zijn dat je enkel overdag rijdt natuurlijk.
                  Van mijn Golf heb ik na 105000 km. nog geen enkel voorlicht moeten vervangen, achteraan al 3... Maar dat zijn de enige "onverwachte" kosten die ik al heb gehad aan die auto. 2 van die 3 lampjes werden trouwens gratis vervangen door mijn merkgarage...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                    in Nederland is het niet verplicht om overdag licht te voeren dus als je bijna alleen bij daglicht rijdt zullen er niet veel branduren zijn. De lamp veroudert desondanks wel door weersinvloeden maar in hoeverre dat de levensduur beïnvloed?
                    Mist, sneeuw, hevige regenval zijn volgens mij situaties waarop je ook je lampen doet branden? Maar daar heb je een punt.
                    Remlichten zijn ook lampen en richtingaanwijzers zijn dit ook, ik hoop dat je deze niet enkel s'nachts gebruikt
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Vele wagens hebben omwille van veiligheidsredenen lichten die steeds aanstaan bij starten. Dat kan je in de meeste wagens misschien uitzetten, maar dan schiet het natuurlijk zijn doel voorbij. Misschien dat dit ook de slijtage wat beïnvloeden.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wettelijk is het in Nederland reeds langer in voege dan in België meen ik.

En een autolamp veroudert niet door weersinvloeden maar meer door trillingen.

Comment

Niets gekregen dit jaar.Waarschijnlijk te stout geweest.
                          Alleen einde dit jaar op pensioen.Of dit een cadeau is ??? Laat het in het midden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Niets gekregen dit jaar.Waarschijnlijk te stout geweest.
                            de Kerst(man) komt eraan hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

de Kerst(man) komt eraan hoor.
                              grt,bouk.
                              Als hij van de sint niets krijgt, zal dat bij de kerstman hetzelfde zijn he, is namelijk 1 en dezelfde man...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Als hij van de sint niets krijgt, zal dat bij de kerstman hetzelfde zijn he, is namelijk 1 en dezelfde man...
                                Dat klopt niet
                                De Sint is een echte heilige, de kerstman niet.
                                De kerstman is oude reclamestunt van Coca Cola en geen slechte...stunt
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X