Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eieieieieieindelijk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eieieieieieindelijk

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    In Nederland krijg je een bon als je te langzaam rijd. En terecht.....

Jan
    Als er een bord 70 staat in een rode cirkel dan wil dat zeggen de maximum toegelaten snelheid, niet de snelheid die je moet rijden.
    Als er iemand dan 30 of 40 rijdt, dan mag je hem voor mijn part gerust van de baan halen wegens gevaarlijk rijden, maar waar trek je de grens ?
    Als ik daar 60 rij moet ik ook van de baan volgens u ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Als er een bord 70 staat in een rode cirkel dan wil dat zeggen de maximum toegelaten snelheid, niet de snelheid die je moet rijden.
      En dan nog onder optimale omstandigheden en dus niet met mist, gladheid etc.

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Als er iemand dan 30 of 40 rijdt, dan mag je hem voor mijn part gerust van de baan halen wegens gevaarlijk rijden, maar waar trek je de grens ?
      Als ik daar 60 rij moet ik ook van de baan volgens u ?
      Die grens zal van geval tot geval bekeken moeten worden denk ik. In NL heb je een algemene regel die in B ook wel zal bestaan die zegt (in andere woorden) dat je in het verkeer niets mag doen wat anderen hindert of kan hinderen en/of gevaar oplevert of kan opleveren. Het is dus aan de diender die de grens bepaalt wat te langzaam is in een specifieke situatie.
      Last edited by heaucheneaudt; 2 september 2014, 22:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        @ Rudy Mas :
        ik heb zo een tijdje ene gehad.. die maat toeteren achter mij, .. ik dacht dat er iets kapot was aan den auto ofzo ( ik reed 50..55...) dus vertraagde ik en deed mijn raampje open, en weette wat dieje zei ? : "hey snulleke: der staat een bord van 70, hier moet ge 70 rijden!!" ik kon mijne lach niet inhouden ( was zo een wit camionetje,) ik dieje terug voorbij, en terug 55, ik zag hem koken in zijnen auto
        Tja, dat is nu ook een beetje overdreven voorzichtig.

Ik rij dus wel altijd aan de aangegeven snelheid, of althans toch er ergens rond. Kan wel eens gebeuren dat ik 2 tot 5 kilometer te snel of te traag rij. Je moet nu eenmaal ook het verkeer in het oog houden en niet enkel je snelheidsmeter.

UPDATE: ik had je respons nog niet gelezen. Inderdaad, als je wat benzine wil sparen, kun je het beste langzaam versnellen en niet het pedaal vol indrukken om zo snel mogelijk 70 te rijden. Iets dat ik soms te veel doe. Als je aan zo een bord 70, of wat dan ook, komt, dan is dit ook het moment even afstand te nemen van die plakker. Alhoewel ze hun les niet echt leren, want even later zit hij terug te plakken.
        Last edited by Rudy Mas; 2 september 2014, 23:35.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Artikel gelezen? Het zijn bijna allemaal zwitsers die ze pakken....
          Toen ik hier voor de allereerste keer over hoorde, ging het om een Duitser die gepakt was en zijn Mercedes dus in Zwitserland kon achterlaten. Hij was wel al vrijgelaten maar moest nog wachten op wat hij zal moeten betalen om voorwaardelijk vrij te blijven. De gevangenis straf kan dus afgekocht worden met een dagprijs die zij moeten betalen. (Ik denk dat ik het op TV heb gezien. Was een topic in een programma op Canvas, naar aanleiding van het eerste krantenartikel.)

Het is daar dat ik de reden achter deze nieuwe wet heb vernomen. Het is dus daadwerkelijk door snelheidsduivels van Joegoslavië dat ze die wet, op aanvraag van het volk, hebben goedgekeurd. Ze hadden die Joegoslaven zelfs een speciale bijnaam gegeven, maar die kan ik mij niet meer herinneren.

Dat eerste nieuwsbericht was er eigenlijk gekomen, omdat er dus wel degelijk buitenlanders tegen de lamp zijn gelopen, die van deze wet dus niets wisten. Ik had er trouwens ook nog nooit van gehoord tot dat dit een nieuwsfeit werd om buitenlanders te waarschuwen ivm deze strenge wet in Zwitserland.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Ik ben voorstander van het idee. Sterker nog. Wie met een dikke merc gepakt wordt moet hem afstaan aan de staat en de staat geeft die dan aan een kansarme :-) (grapje)

Maar ff serieus nu. Mijn standpunt is dat je nog steeds bestuurder bent van een machine. Je moet je als machinist houden aan de regels van goed gebruik en daar past die wetgeving zeer goed in. Wie niet in staat is om een voertuig degelijk te besturen moet hem dat recht ontzegd worden. Boel in beslag nemen, volgende? nog kandidaten?

Toch ook een oorveeg naar de staat toe. Veel weginrichtingen zijn onduidelijk of absurd ingericht.
            Zo is er in oostende een groote weg waar ik enkele dagen geleden was en ik schrok me een bult.
            Je komt van een kruispunt en daar staat max 70, dus we rijden 70 netjes de flitspaal voorbij (op een baan waar 90 zeker moet kunnen, gescheiden 2 vakken per richting door een berm)
            Net iets verder achter de flitspaal zien we een bordje 50km HERHALING !!! DEUH
            Naargja de boete hebben we nog niet ontvangen maar daar mogen ze toch zeker iets aan die borden gaan doen om de situatie duidelijk te maken.
            Sterkste van al is dat je op de terugweg aan de andere kant wel 70 mag rijden.

Comment

@ Rudy Mas :
              ik heb zo een tijdje ene gehad.. die maat toeteren achter mij, .. ik dacht dat er iets kapot was aan den auto ofzo ( ik reed 50..55...) dus vertraagde ik en deed mijn raampje open, en weette wat dieje zei ? : "hey snulleke: der staat een bord van 70, hier moet ge 70 rijden!!" ik kon mijne lach niet inhouden ( was zo een wit camionetje,) ik dieje terug voorbij, en terug 55, ik zag hem koken in zijnen auto
              als je dat doet op een rijexamen.... dan ben je gebuisd...
              het wordt beschouwd als hinderlijk rijden als je 10% te traag rijdt...

maar goed, dat weten de meeste zelfverklaarde heiligen in het verkeer ook niet...

en het beste vind ik, dat je trots bent om verkeersagressie uit te lokken...
              dat je daar plezier uit haalt...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Inderdaad, als je wat benzine wil sparen, kun je het beste langzaam versnellen en niet het pedaal vol indrukken om zo snel mogelijk 70 te rijden. Iets dat ik soms te veel doe.
                Eigenlijk is langzaam optrekken minder zuinig als vlot optrekken...
                Gaspedaal moet je natuurlijk niet plat duwen, maar vlot optrekken is zuiniger...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

@ Rudy Mas :
                  Dan heb jij nog geluk dat je nog gas kunt geven. Onze wagen, nochtans redelijk recent, heeft een heel vervelend gebrek dat maar niet opgelost kan worden door de garage.
                  Wanneer ik de toegelaten snelheid rij en er komt er ene bumperkleven of lichtenflikkeren achter mij, dan blokkeert mijn gaspedaal...ik krijg het maar niet dieper om iets te versnellen.
                  Hééél vervelend vind ik dat .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    De vraag is of ze dan fietsers die 50 km/h rijden op het voetpad ook de cel gaan indraaien?
                    Zou moeten hé, want die moeten op het fietspad of op de baan rijden, ipv op het voetpad.

Enfin, elke verkeersregel kan men met de korrel nemen of kan men strikt nemen.
                    Hoeveel voetgangers zijn er niet die de straat oversteken als er 30m verder een zebrapad is? Die zijn ook in overtreding.
                    Auto's die geparkeerd staan met minder dan 1 meter er tussen zijn ook in overtreding etc...

Soit, wat die snelheidsovertredingen voor auto's betreft, ben ik het ermee eens: meteen auto in beslag nemen.
                    Want een rijbewijs in beslag nemen helpt niet, de mensen rijden gewoon zonder rijbewijs verder. Zonder auto is het meteen al wat minder.

Comment

ik heb dat vervelend geval ook, zou dat iets met die ebola te maken hebben , of de dikke nekken ziekte ???
                      @ koeno, ik hoop dat jij nooit achter mij komt rijden en knippert met je lichten, want 1 : je weet het beter, 2 : je kan het beter, en 3 : ik rij gelijk ik wil, en zo hard gelijk ik wil, en niet zoals jij wilt, en 4 je zal tijd verliezen door te knipperen op mij. steek me voorbij, als de baan vrij is, maar dring me niet met knipperen op dat ik harder moet rijden. Ik zou het moeten meemaken : een process, omdat ik 10 km te traag rij waar men 70 MOET rijden ??? Dat staat in de gazet dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Zou moeten hé, want die moeten op het fietspad of op de baan rijden, ipv op het voetpad.

Enfin, elke verkeersregel kan men met de korrel nemen of kan men strikt nemen.
                        Hoeveel voetgangers zijn er niet die de straat oversteken als er 30m verder een zebrapad is? Die zijn ook in overtreding.
                        Auto's die geparkeerd staan met minder dan 1 meter er tussen zijn ook in overtreding etc...

Soit, wat die snelheidsovertredingen voor auto's betreft, ben ik het ermee eens: meteen auto in beslag nemen.
                        Want een rijbewijs in beslag nemen helpt niet, de mensen rijden gewoon zonder rijbewijs verder. Zonder auto is het meteen al wat minder.
                        Gisteren namiddag nog meegemaakt. Plots stopt mijn voorganger om twee (ik geef toe, knapuitziende dames) te laten oversteken op zo'n 50 meter van een zeebrapad.
                        Ik kon nog net op tijd stoppen of ik had prijs door er achterop te rijden, je verwacht nl. niet dat je voorganger plots stopt als er niks in de weg is.
                        Wellicht wilde hij, want mijn voorganger was een hij, die dames eens wat langer/beter bekijken toen ze voor zijn wagen liepen .

Comment

ik heb dat vervelend geval ook, zou dat iets met die ebola te maken hebben , of de dikke nekken ziekte ???
                          @ koeno, ik hoop dat jij nooit achter mij komt rijden en knippert met je lichten, want 1 : je weet het beter, 2 : je kan het beter, en 3 : ik rij gelijk ik wil, en zo hard gelijk ik wil, en niet zoals jij wilt, en 4 je zal tijd verliezen door te knipperen op mij. steek me voorbij, als de baan vrij is, maar dring me niet met knipperen op dat ik harder moet rijden. Ik zou het moeten meemaken : een process, omdat ik 10 km te traag rij waar men 70 MOET rijden ??? Dat staat in de gazet dan.
                          Je zou eens moeten proberen met overaal 10km/u te traag te rijden, je rijbewijs te halen...
                          Dan mag je gewoon niet meer in je autootje...

Ach, als ik achter jou rijd, dan is dat meestal met een sportieve motor...
                          duurt geen 3 seconden of je ziet mij niet meer rijden...

Blijf vooral hinderlijk rijden EN expres vertragen...
                          dan kom je iemand met een kort lontje tegen, en weet je wat dan? Dan sta je ook in de gazet.

Hoe meer regels en hoe strenger alles wordt, hoe korter de lontjes bij mensen gaan worden, want elk snufje vrijheid wordt afgenomen...
                          zo'n beetje dictatuur achtig he, voor sommige lijkt dat de oplossing...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Gisteren namiddag nog meegemaakt. Plots stopt mijn voorganger om twee (ik geef toe, knapuitziende dames) te laten oversteken op zo'n 50 meter van een zeebrapad.
                            Ik kon nog net op tijd stoppen of ik had prijs door er achterop te rijden, je verwacht nl. niet dat je voorganger plots stopt als er niks in de weg is.
                            Wellicht wilde hij, want mijn voorganger was een hij, die dames eens wat langer/beter bekijken toen ze voor zijn wagen liepen .
                            Je moet dan ook ten aller tijde kunnen stoppen...
                            Zou je toch moeten weten?

Niet tijdig stoppen is even gevaarlijk als te snel rijden hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Net iets verder achter de flitspaal zien we een bordje 50km HERHALING !!! DEUH
                              Erger ik me ook aan, van die herhalingsborden waarvan het eerste ontbreekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Je moet dan ook ten aller tijde kunnen stoppen...
                                Zou je toch moeten weten?

Niet tijdig stoppen is even gevaarlijk als te snel rijden hoor!
                                Ik dacht dat wanneer je voorganger ZONDER GELDIGE REDEN plots stopt, dat hij dan in overtreding was, maar ik kan verkeerd zijn.
                                Alhoewel :

Art. 10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

Ik weet niet of het zien van twee knappe dames langs de kant van de weg een veiligheids reden is om plots te stoppen .
                                Het probleem is natuurlijk, hoe ga je dat bewijzen. In 99% van de gevallen ben je de pineut denk ik.
                                Misschien in de toekomst met de dashcam ... Toekomst ja, want ikzelf heb er (nog) geen.
                                Last edited by Guest17; 3 september 2014, 08:45.

Comment

Working...
                                X