Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eieieieieieindelijk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eieieieieieindelijk

Voorstander
    Ben zelf al eens gepakt omdat ik 11 te snel reed in een zone 50
    Mijn fout dus mijn boete mooi betaald geen argumenten maken.

Genoeg zotten die de regels met meer dan 40km per uur aan hun laars lappen, dus auto kwijt en rijbewijs gelijk ook dat ze deze wet maar rap toepassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
      Voorstander
      Ben zelf al eens gepakt omdat ik 11 te snel reed in een zone 50
      Mijn fout dus mijn boete mooi betaald geen argumenten maken.

Genoeg zotten die de regels met meer dan 40km per uur aan hun laars lappen, dus auto kwijt en rijbewijs gelijk ook dat ze deze wet maar rap toepassen.
      11 per uur te snel?
      dat is toch minstens celstraf hoor...

Ooh, ik ben tegenstander...
      Ben wel voorstander van vrijheid.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        wel effe goed lezen, : Wie 40 km per uur te snel rijdt in een zone 30 : je moet 70 per uur rijden waar je maar 30 mag, en dan ..... IMO: autoke afpakken, want 70 aan een school is niet per ongeluk.
        Ook in augustus, de zondag om 23h? Er zijn behoorlijk wat scholen waar dat 30 km/h bord het hele jaar door de klok rond hangt te blinken. Volledig akkoord, maar dan moeten er wel automatisch aanpassende borden komen.

zou het niet fijn zijn van GEEN proces meer om te hard rijden ?? en al die traject bewakingen en flitspalen, te verkopen als oud ijzer??
        Tja, dat is een ander probleem natuurlijk. Beetje kip-ei. Zolang niet iedereen een begrenzer heeft moet je die spullen hebben (en best ook gebruiken). Maar als eenmaal iedereen er een heeft; hoe ga je anders die pakken die ermee knoeien? Want als je die dan wegdoet kan je zeker van zijn dat die begrenzer de volgende dag al omzeild kan worden.

En dan gaan ze iets anders moeten belasten. En al die agenten gaan ander werk moeten doen dan achter hun bureau zitten papier schuiven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Tja, dat is een ander probleem natuurlijk. Beetje kip-ei. Zolang niet iedereen een begrenzer heeft moet je die spullen hebben (en best ook gebruiken). Maar als eenmaal iedereen er een heeft; hoe ga je anders die pakken die ermee knoeien? Want als je die dan wegdoet kan je zeker van zijn dat die begrenzer de volgende dag al omzeild kan worden.

En dan gaan ze iets anders moeten belasten. En al die agenten gaan ander werk moeten doen dan achter hun bureau zitten papier schuiven.
          Dat die agenten dan eens de burger beschermen, dat waar ze voor dienen? bij mijne maat zaterdag weeral ingebroken, thermophane eruitgeslagen ( den 3de keer op 1 jaar ) , en onaangemelde controles doen, met eens zo veel anonieme wagens... en dat wie zo een kaske heeft, en toch te snel rijd, autoke kwijt, 2 jaar bak en een boete om nooit meer te vergeten. nu zit iedereen te coyoten en... te gps'sen met flitspaalmelding en daar wat trager rijden, en 10 meter verder terug volle gas.... En dat beelden van nen dashcam officieel WEL mogen, in het gerecht, en @ Koeno : je bent voor de vrijheid ??? om sneller te kunnen rijden dan dat mag?? autoke kwijt, en tevoet.. in volle vrijheid.

Comment

Dat die agenten dan eens de burger beschermen, dat waar ze voor dienen? bij mijne maat zaterdag weeral ingebroken, thermophane eruitgeslagen ( den 3de keer op 1 jaar ) , en onaangemelde controles doen, met eens zo veel anonieme wagens... en dat wie zo een kaske heeft, en toch te snel rijd, autoke kwijt, 2 jaar bak en een boete om nooit meer te vergeten. nu zit iedereen te coyoten en... te gps'sen met flitspaalmelding en daar wat trager rijden, en 10 meter verder terug volle gas.... En dat beelden van nen dashcam officieel WEL mogen, in het gerecht, en @ Koeno : je bent voor de vrijheid ??? om sneller te kunnen rijden dan dat mag?? autoke kwijt, en tevoet.. in volle vrijheid.
            Dan vind ik dat elke overtreding tot celstraf moet leiden.

Fietsers niet in regel = openbare verkoop en celstraf,
            als voetganger ergens oversteken waar niet mag = celstraf (schoenen openbaarverkopen is nogal belachelijk).

als je dan toch op alles overdreven streng wilt wezen, dan moet je dat voor elk type overtreding doen...

Begin met mensen die hun sigaret uit de auto schieten tijdens het rijden.
            Of dat papiertje ergens dumpen.

Of gedronken hebben en met de fiets rijden...

En plots... mag je niets meer behalve werken in in je huisje gaan zitten...

Jups, geef mij maar vrijheid, laat de mens nog eens iets doen wat "stout" is...
            voor de maatschappij volledig doordraait door constant aan alle regeltjes te moeten voldoen...
            of er komen een pak meer familiedrama's.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Hardrijders aanpakken is een laffe zet van de overheid, ze pakken enkel overtreders die zonder enige inspanning met een automatisch toestel gepakt kunnen worden.
              Echter gebeuren de meeste ongevallen ook door anderen die geen richtingaanwijzers gebruiken, die een inhaalverbod negeren, die zigzaggen, die te traag rijden, die u de pas afsnijden, ... de meerderheid daarvan blijft ongestraft omdat ze daarvoor moeten buitenkomen en wat moeite doen en dat doen ze niet graag.
              Ik zeg niet dat hardrijders vrijuit moeten gaan, maar de meeste hardrijders (om dat woord maar te gebruiken) zijn wel vaak mensen die meer attent zijn (uitgezonderd zotte jeugd).
              Als één hardrijder ander verkeer tegenkomt, dan moet één wagen remmen ... maar als één chauffeur abnormaal traag rijdt in de linker of middelste rijstrook, dan moeten honderden anderen plots uitwijken en kort op de rem gaan.

En wie pakt uw auto af en stelt de PV op?
              Inderdaad, de politie dat zelf met hun persoonlijke wagen hard rijdt omdat ze de flitspalen en radars weten staan en ze durven ook al iets drinken want de alcoholcontroles staan ook op hun planning.

Ik kan hier meer dan één zone 30 doorrijden waar de meesten van jullie niet eens zouden beseffen dat ze in een zone 30 rijden, laat staan weten dat het bebouwde kom is.
              Niet elke bestuurder dat daar 60 km/u rijdt is dus een gek, het kan ook een pechvogel zijn dat het volledig onduidelijk geplaatste verkeersbord van een te klein formaat niet gezien heeft omdat er een bestelwagen verkeerd voor geparkeerd was ... toch zal de veroorzaker van deze overtreding (foutparkeerder) nooit gepakt worden door de flitspaal, de andere zal daarentegen als hardrijder bestempeld worden en wat te voet mogen gaan.

Nu wat Zwitserland betreft, als je op de snelweg niet beseft dat je 200 aan het rijden bent ... dan scheelt er natuurlijk wel meer aan u dan een bord niet gezien te hebben.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                Voor de 50 per uur te hard in bebouwde kom akkoord en 200 waar 120 mag ook. Dat doe je niet per ongeluk.

Maar 40 waar je 30 mag je auto kwijt en 2 jaar celstraf?
                Dat is toch een beetje met de haren getrokken denk ik. 40 per uur heb je snel hoor.
                Als je zoals ik elk weekend een school passeert op een baan waar je 70 mag en dan naar 30 moet om 2 uur snachts omdat het geen "slimme" borden zijn zie ik er veel voor 2 jaar bak gaan doen.
                Het moet wel werkbaar blijven.

Als zijnoot vraag ik me trouwens af waarom ze niet gewoon elke wagen voorzien van een snelheidsbegrenzer en een alcoholslot. Dan sluit je hardrijden op autostrade en dronken rijden al onherroepelijk uit. Of zouden ze echt zo graag de boetes innen?
                Zone 30 is Zone 30. Bestuurders moeten maar eens leren om zich aan de maximum snelheid te houden. En meer dan dubbel zo snel rijden in zo een zone, zou inderdaad op deze manier moeten bestraft worden.

Trouwens, het 's avonds op die plaatsen sneller rijden, is nog veel gevaarlijker dan overdag. 's Avonds wordt de snelheid van een auto door een voetganger al sneller onderschat, en als die voetganger dan nog eens verwacht dat die auto daar maar 30 mag rijden, dan wordt het al helemaal levensgevaarlijk.

En, wat de Zwitsers eigenlijk wilden bereiken, waren die doodrijders van Joegoslavië aan te pakken. Deze kerels reden aan duizelingwekkende snelheden door dorpskernen waar er een Zone 30 was ingesteld. Er zijn daar dan ook geregeld doden gevallen, en de Zwitserse bevolking wou dit zwaar gaan aanpakken.

Ik weet niet of ze in Zwitserland korte stukken van 30 per uur hebben. Ik heb daar nog nooit gereden. Maar van wat ik heb begrepen, zijn de meeste dorpskernen daar een Zone 30.

Ik ben zeker een voorstander om dit ook in te voeren in heel Europa. Die snelheidsduivels, die denken dat zij zelf wel bepalen hoe snel ze ergens mogen rijden, mogen van mij verwijderd worden uit het verkeer.

Ik heb hier in de straat, welke een permanente Zone 30 heeft, al een paar keer mij moeten haasten omdat er weer zo een gast kwam afgereden die dacht dat die borden niet voor hem gelden. Sommigen denken soms zelfs dat ze op Zolder rijden, in de manier hoe ze de S-bocht van het kruispunt hier nemen. 2x helemaal links rijden in de bocht om toch maar niet te moeten vertragen op dat stuk.

Ik wou dat de politie hier eens zo een verborgen camera zou zetten en die mannen eens goed beboeten.

Ik ben zeker een voorstander van deze Zwitserse wet. En dit zou uiteindelijk al die snelheidsduivels uit het straatbeeld laten verdwijnen, wat het veel aangenamer maakt voor zij die wel op hun gemak op de weg rijden.

Zoals ik al ooit eerder zei, ik haat bumperklevers. Indien ik zo iemand achter mij heb, over een redelijke afstand, dan laat ik mijn gaspedaal op een bepaald moment gewoon los en begin ik uit te bollen tot hij mij voorbijsteekt. Ik laat mij echter door niemand dwingen om sneller te rijden dan ik mag.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

@ Rudy Mas :
                  ik heb zo een tijdje ene gehad.. die maat toeteren achter mij, .. ik dacht dat er iets kapot was aan den auto ofzo ( ik reed 50..55...) dus vertraagde ik en deed mijn raampje open, en weette wat dieje zei ? : "hey snulleke: der staat een bord van 70, hier moet ge 70 rijden!!" ik kon mijne lach niet inhouden ( was zo een wit camionetje,) ik dieje terug voorbij, en terug 55, ik zag hem koken in zijnen auto

Comment

@ Rudy Mas :
                    ik heb zo een tijdje ene gehad.. die maat toeteren achter mij, .. ik dacht dat er iets kapot was aan den auto ofzo ( ik reed 50..55...) dus vertraagde ik en deed mijn raampje open, en weette wat dieje zei ? : "hey snulleke: der staat een bord van 70, hier moet ge 70 rijden!!" ik kon mijne lach niet inhouden ( was zo een wit camionetje,) ik dieje terug voorbij, en terug 55, ik zag hem koken in zijnen auto
                    In Nederland krijg je een bon als je te langzaam rijd. En terecht.....

Jan

Comment

En, wat de Zwitsers eigenlijk wilden bereiken, waren die doodrijders van Joegoslavië aan te pakken.
                      Artikel gelezen? Het zijn bijna allemaal zwitsers die ze pakken....

Comment

ik kwam een dorp uitgereden, ( 50km ) en was aan het bord gekomen van 70 toen die toeterde, dus dat mijn porsche aka ferrari, niet optrok in 4 sec... doe ik het rustig, ik rij 70 waar ik 70 mag rijden wees gerust, maar moeten rijden, now way, want wat met die ligierkes dan tegen 40 op die baan ????, ik rij gewoon, en versnel gewoon maar den diejen kon blijkbaar niet wachten op die 2 seconden minder, awel, het heeft hem nen halve minuut gekost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Artikel gelezen? Het zijn bijna allemaal zwitsers die ze pakken....
                          Prima toch. Die Joegoslaven gedragen zich door de maatregel. Doel bereikt...

Jan

Comment

Eieieieieieindelijk

Tenvolle akkoord met die regel, maar verre van allen gelijk voor de wet.....
                            Stel je rijdt met een Lamborghini Aventador 6.5 V12 LP700 van 350.000€, of je rijdt met een bakje van 5.000€ 70 in zone 30, toch wel een groot verschil als ze deze in beslag nemen.
                            Ik weet het, deze met zijn Lambo zal er wel beter tegen kunnen, maar toch....

Comment

Eieieieieieindelijk

Dat de boetes hun doel niet missen, kon je dit jaar wel merken in Frankrijk, op de snelweg de toegelaten snelheid gereden, en het was duidelijk dat ik heel wat minder ingehaald ben geweest dan de vorige jaren.......

Comment

Is het eten goed in de Zwitserse cel?
                                En hoe zit het met medische en tandheelkundige zorg?
                                Mag je studeren?
                                Ik zie hier mogelijkheden voor de mensen die het niet breed hebben.
                                Je huurt of jat een pittig autootje en gas op de plank, in volle vaart op weg naar een goede toekomst!

Als jullie me straks een tijdje missen (als kiespijn)...... dan weet je waar ik uithang.

Comment

Working...
                                X