Re: Eieieieieieindelijk
Hangt ook af van je toerental en je versnelling. Mij hebben ze altijd verteld, en dat merk ik ook, dat zoveel mogelijk in de lage toeren blijven zuiniger is. Misschien is dit veranderd met de moderne auto, maar mijne is van 1993. Dus geen computer die het benzine verbruik ideaal regelt.
Vroeger verbruikte ik ongeveer 9,2l/100km, nu zit dat ergens rond de 6,8l/100km. (En dit enkel door meestal minder snel op te trekken en mijn toerental laag te houden. Vroeger zat ik meestal aan de overkant van het kruispunt wanneer de wagen langs mij nog niet eens halverwege was. En dit zelfs zonder het snelheidslimiet te overtreden.) Yep, ik weet het, het is nog steeds ne zuiper, maar het is dan ook mijn laatste auto die ik zelf zal hebben.
Wat ik dan wel ga doen, is instappen in het systeem van autodelen. Met de aantal kilometers die ik maar rij per jaar, komt dat veel voordeliger uit. Op dit moment betaal ik meer aan mijn auto voor verzekering en wegentaks, dan ik oprij aan benzine. En dan is het jaarlijks onderhoud voor de controle nog niet meegerekend. (Alhoewel, ik denk dat ik dit jaar wel iets meer heb gereden dan vorig jaar, maar dat zal toch nog ergens rond de 5000 KM eindigen.)
En het werk? Tja, zodra ik werk heb, en ze zitten ver, dan moeten zij maar voor mijn vervoer zorgen. De komende 3 jaar zal dat nog niet echt nodig zijn, want ik start over een dikke week met mijn Professional Bachelor opleiding, en daar kan ik heel gemakkelijk met de fiets naar toe. Ongeveer een 8 minuten fietsen.
Maar nu ik over dat autodelen heb. Hoe zouden ze dat aanpakken als iemand met zo een auto daar te snel zou rijden? Ik denk dat het bedrijf dan toch een dikke rekening zal sturen naar die klant. Ofwel, moeten ze die auto zelf terug gaan kopen in Zwitserland en die rekening doorsturen naar de klant. Zal trouwens ook leuk voor de papa's zijn. Zoonlief, of dochterlief, leent even de auto en... poef... auto kwijt door de zware voet van hun spruiten. Zou pa de afkoopsom betalen of ze een tijdje in het gevang laten zitten?
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno
Bekijk bericht
Vroeger verbruikte ik ongeveer 9,2l/100km, nu zit dat ergens rond de 6,8l/100km. (En dit enkel door meestal minder snel op te trekken en mijn toerental laag te houden. Vroeger zat ik meestal aan de overkant van het kruispunt wanneer de wagen langs mij nog niet eens halverwege was. En dit zelfs zonder het snelheidslimiet te overtreden.) Yep, ik weet het, het is nog steeds ne zuiper, maar het is dan ook mijn laatste auto die ik zelf zal hebben.
Wat ik dan wel ga doen, is instappen in het systeem van autodelen. Met de aantal kilometers die ik maar rij per jaar, komt dat veel voordeliger uit. Op dit moment betaal ik meer aan mijn auto voor verzekering en wegentaks, dan ik oprij aan benzine. En dan is het jaarlijks onderhoud voor de controle nog niet meegerekend. (Alhoewel, ik denk dat ik dit jaar wel iets meer heb gereden dan vorig jaar, maar dat zal toch nog ergens rond de 5000 KM eindigen.)
En het werk? Tja, zodra ik werk heb, en ze zitten ver, dan moeten zij maar voor mijn vervoer zorgen. De komende 3 jaar zal dat nog niet echt nodig zijn, want ik start over een dikke week met mijn Professional Bachelor opleiding, en daar kan ik heel gemakkelijk met de fiets naar toe. Ongeveer een 8 minuten fietsen.
Maar nu ik over dat autodelen heb. Hoe zouden ze dat aanpakken als iemand met zo een auto daar te snel zou rijden? Ik denk dat het bedrijf dan toch een dikke rekening zal sturen naar die klant. Ofwel, moeten ze die auto zelf terug gaan kopen in Zwitserland en die rekening doorsturen naar de klant. Zal trouwens ook leuk voor de papa's zijn. Zoonlief, of dochterlief, leent even de auto en... poef... auto kwijt door de zware voet van hun spruiten. Zou pa de afkoopsom betalen of ze een tijdje in het gevang laten zitten?
Comment